Pagina 1 van 1

geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 20 feb 2009, 09:21
door koekjesvreter
Ik ben geen klager maar nu stijgt het me toch even ten top:

Een paar weken terug had ik een migratie aangevraagd voor mijn ouderlijk huis in Kessel-Lo. Sinds vorige week dinsdag konden ze al niet meer op internet (netconnect). Vorige vrijdag naar de helpdesk van Dommel én Belgacom gebeld. Daar konden ze me vertellen dat alles in orde was maar BGC zei nog iets van een 48u-lock (iemand een idee wat dat is?) en dat alles dinsdag in orde zou zijn. Op de Dommel helpdesk kreeg ik ook het nieuws dat een interventie tot 130 euro kon kosten als het probleem aan de binnenhuisbekabeling lag. Dat heb ik dus eerst goed nagekeken .. Woensdag heb ik dan gebeld voor een interventie, gisterenochtend kreeg ik bericht van een BGC technieker dat er in de centrale geen sync kwam uit de kabel die uit het kot van Dommel komt en hij had geen toegang tot de DSLAM. Sindsdien is Dommel 130 euro armer. Vervolgens terug naar de helpdesk gebeld. Na even zoeken konden ze het bericht van de technieker vinden, wat ze dan hebben doorgegeven aan de systeembeheerder van Dommel. Sindsdien geen nieuws meer, ticket aangemaakt met wat eisen maar daar verwacht ik ook niet veel van.

Mijn vraag is: wat kan ik doen om Dommel wat onder druk te zetten? Domciliëring stopzetten?

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 20 feb 2009, 09:31
door a3ke
koekjesvreter schreef: wat kan ik doen om Dommel wat onder druk te zetten? Domciliëring stopzetten?
eigenlijk niets

het zal enkel maar een hele boel extra last meenemen mits ze niet vatbaar zijn voor dreigementen en hun betalingsysteem volledig automatisch is

ga je domi stoppen ga je dubbele facturen krijgen , facturen voor 1 € extra etc etc en vereffen die maar eens als je geen mededeling mekrijgt omdat dat systeem er na 4 maand nog steeds zeker van is dat je een domicilieering hebt

bellen zou ik dus doen , zeer veel bellen

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 20 feb 2009, 09:39
door bmantra
Neem contact op met de ombudsman. Niet dat Dommel daar van onder de indruk gaat zijn, want arrogantie staat daar hoger in het vaandel dan klantvriendelijkheid...
Zelf heb ik ook al verschillende aanvaringen gehad met Dommel. Ik wacht dan ook op een waardig alternatief en zal die dag de eerste zijn die zal overschakelen.

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 21 feb 2009, 18:13
door Thallyos
Hoe kun je je binnenhuisbekabeling controleren?

Op mijn kot is vorige week dinsdag de overstap naar cityconnect gebeurd (in Gent wel, niet Leuven), maar ondertussen heb ik met twee verschillende routers nog geen enkel teken van leven gekregen uit mijn adslkabel. De vraag is dus nu natuurlijk of er nu echt iets mis is bij ons, of het aan Dommel zelf ligt. Hun aanbevolen router wil ik niet kopen, aangezien die veel te geavanceerd en duur is voor wat wij maar nodig hebben.

Kan ik dus met zekerheid controleren op een of andere manier of mijn bekabeling in orde is, of moet ik de gok wagen en Dommel alles laten controleren.

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 22 feb 2009, 17:41
door rmag
Thallyos, koop de modem die nu bij BC verkocht wordt voor 15euro.
Zet wel "pppoe over BC" uit en selecteer Advanced/Switched, je modem herstart daarna.
De modem vanaf nu enkel als modem geconfigureerd (zonder DHCP, firewall,...) Hebt je wel nog een router nodig.

Voor de advanced users Speedtouch 536v6: hoe verander ik de firmware

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 22 feb 2009, 21:21
door koekjesvreter
Helemaal zeker van die binnenhuisbekabeling kan je nooit zijn, voor zover ik er iets van weet. Bij mijn ouders was't trouwens wat gecompliceerd omdat er een binnenhuiscentrale staat en een speciale ADSL splitter ooit geïnstalleerd door BGC. Een week daarvoor werkte alles nog prima met Netconnect en daardoor ging ik er van uit dat dat niet het probleem kon zijn. Gelukkig kon een buurman me ook vertellen dat 't weinig uitmaakt of je de draadjes van de telefonie omdraait, dat er altijd verbinding is (zoals met stroomkabels en wisselstroom het geval is), anders had ik nog meer stress gekregen van onzekerheid.

Ik ben begonnen aan de strijd door iedere dag dat er geen internet is te bellen en een ticket aan te maken ... :-(

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 23 feb 2009, 07:23
door manu
tickets maken heeft niet veel betekenis. Wil je sterker in je schoenen staan: aangetekende ingebrekestelling.

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 23 feb 2009, 11:29
door koekjesvreter
manu schreef:tickets maken heeft niet veel betekenis. Wil je sterker in je schoenen staan: aangetekende ingebrekestelling.
Daar heb ik gisteren voor het slapen gaan ook al aan gedacht .. het lastige is dat ik niet zeker ben of ik nog een ondertekend contract heb liggen. En heb ik dan een advocaat nodig om al die kleine lettertjes te begrijpen? Ik zal vandaag eens zien of ik het verlag van de BGC-technieker kan vastkrijgen, da's een duidelijk bewijs dat ze inderdaad in gebreke zijn.

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 26 feb 2009, 18:50
door Thallyos
koekjesvreter schreef:Helemaal zeker van die binnenhuisbekabeling kan je nooit zijn, voor zover ik er iets van weet. Bij mijn ouders was't trouwens wat gecompliceerd omdat er een binnenhuiscentrale staat en een speciale ADSL splitter ooit geïnstalleerd door BGC. Een week daarvoor werkte alles nog prima met Netconnect en daardoor ging ik er van uit dat dat niet het probleem kon zijn. Gelukkig kon een buurman me ook vertellen dat 't weinig uitmaakt of je de draadjes van de telefonie omdraait, dat er altijd verbinding is (zoals met stroomkabels en wisselstroom het geval is), anders had ik nog meer stress gekregen van onzekerheid.

Ik ben begonnen aan de strijd door iedere dag dat er geen internet is te bellen en een ticket aan te maken ... :-(
Heb maandag gebeld hier om iemand te laten komen, gingen ze mij terugbellen met contactinfo.
Woensdag nog altijd niets gehoord, dan maar nog even gebeld. Een paar uur later bellen ze mij dan toch nog terug om te zeggen dat er vandaag iemand gaat langskomen. Het uur kunnen ze niet zeggen, dus ik ben verplicht om bij huis te blijven. In principe bellen ze een uur voordien, maar daar heb ik geen vertrouwen in.

Vandaag dus een hele dag voor niets thuisgezeten. Geen gemiste telefoons, niet verder dan vijf meter van de voordeur geweest vandaag en allemaal zonder reactie. Iets laten weten dat er toch niemand komt kan blijkbaar niet. Nu mag ik morgen weer gaan bellen naar Dommel om te zeggen dat er nog altijd niets gedaan is. Ondertussen al meer dan twee weken zonder internet voor iets simpels als naar hun eigen abbo overstappen van netconnect naar cityconnect, Ik kom het nogal moe om constant bij andere mensen mijn mails te controleren, en mijn kotgenoten ook trouwens.

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 26 feb 2009, 19:29
door Sinna
Wellicht een overbodige vraag, maar toch.

Als ik de webstek van Dommel erop nasla, dan bemerk ik dat cityconnect per definitie ADSL2(+) is. Bij netconnect kan het zowel ADSL als ADSL2(+) zijn.
Zou het kunnen dat je bij Netconnect op ADSL zat, en nu met Cityconnect op ADSL2? Indien ja, dan moet je modem wel aangepast zijn voor ADSL2. Je vermeldt nl. niet welke modem je nu gebruikt.

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 27 feb 2009, 17:42
door koekjesvreter
Sinna schreef:Wellicht een overbodige vraag, maar toch.

Als ik de webstek van Dommel erop nasla, dan bemerk ik dat cityconnect per definitie ADSL2(+) is. Bij netconnect kan het zowel ADSL als ADSL2(+) zijn.
Zou het kunnen dat je bij Netconnect op ADSL zat, en nu met Cityconnect op ADSL2? Indien ja, dan moet je modem wel aangepast zijn voor ADSL2. Je vermeldt nl. niet welke modem je nu gebruikt.
Maakt imo weinig uit. Ik heb bij mij thuis Cityconnect met een siemens sx762 modem. Ik heb 2 andere (oudere) ADSL toestellen op die lijn getest: een Billion 711ce en de Philips sna6600/18. De twee toestellen synchronizeerden op iets van 8mbps down en 500bps up. Verbinding maken met internet lukte niet bij gebrek aan geduld om alles juist in te stellen.

De geinstalleerde modem bij mijn ouders is een Linksys WAG160N, annex-m compatibel.

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 26 maa 2009, 14:55
door koekjesvreter
Tip: een telefoontje van een juridisch adviseur doet wonderen!

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 26 maa 2009, 20:36
door a3ke
koekjesvreter schreef:Tip: een telefoontje van een juridisch adviseur doet wonderen!
En de bedoeling van jou antwoord op jezelf een maand geleden die is ???

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 27 maa 2009, 13:22
door Yensor
Precies wel veel mensen met dit probleem :?
Heb het ook namelijk , geen sync na migratie nr city connect :-(

Re: geen sync na migratie naar cityconnect plus

Geplaatst: 29 maa 2009, 15:18
door koekjesvreter
a3ke schreef:
koekjesvreter schreef:Tip: een telefoontje van een juridisch adviseur doet wonderen!
En de bedoeling van jou antwoord op jezelf een maand geleden die is ???
Dat het probleem is opgelost! Zonder dat telefoontje zou Dommel nog een hele poos kunnen gewacht hebben met een kabeltje te vervangen in hun centrale, denk ik. En aangezien veel mensen hier last hebben met Dommel die zijn problemen niet oplost en zijn verantwoordelijkheden tot een minimum beperkt, leek me het meer dan nodig dat met anderen te delen.