Pagina 1 van 1
Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 10 feb 2009, 12:37
door the_unlord
Het is ongelofelijk dat in België zoiets nog kan:
Gisterenavond kom ik thuis van een dag 'noeste' arbeid, ligt er een brief van Tele2 op tafel. Ik zeg: verticaal klasseren, ik moet geen reclame van andere providers, ik ben toch niet zinnens te veranderen. Ik ben al jaren bij BGC voor mijn telefoon en een 2tal jaar bij Dommel voor internet. Maar iets zei me toch eens te kijken, want het leek me niet echt reclame.
En inderdaad: een factuur ter waarde van 20+ Euro te betalen tegen 23/2/09 voor 'mijn gesprekskosten' van 15/04/08 tot en met 1/2/09!

Ik heb dus zover ik mij kan herinneren nooit een telefoon gehad van Tele2 met de vraag of ik mijn telefoonabo bij hen zou willen hebben, en zou daar zeker ook geen ja op hebben geantwoord. Ook mijn vrouw zou dit zonder mijn medeweten nooit doen en kan zich dergelijke telefoon niet herinneren.
Wel kan ik me herinneren dat er een hele tijd geleden (misschien wel heel toevallig ergens in april vorig jaar? zou goed kunnen!) iemand van tele2 belde met een voorstel om mijn abonnement aan te passen naar iets voordeligers 'omdat ik nu toch al een hele tijd klant was bij hen'. Ik heb die man toen klaar en duidelijk uitgelegd dat ik géén klant was, dat nooit ben geweest, en dat ook niet van plan was, gezien ik tevreden was bij BGC. Waarop hij me patroniserend zei: 'ha, je wil dus te veel blijven betalen', waarop ik antwoordde dat ik zelf wel zou bepalen wat ik te veel vond, of zoiets.
Gezien ik raar vond dat hij precies overtuigd was dat ik al lang klant was, heb ik toen ook eens via
http://www.crdc.be gecontroleerd of mijn telefoonnummer nog altijd bij BGC stond, wat ook zo was, alsook vandaag. (Tenzij je dit met carrier preselect of zoiets niet kan vaststellen via crdc).
Ook heb ik op elke factuur van BGC gesprekskosten aangerekend gekregen. En niet opvallend minder dan anders: normaal hebben wij tussen de 5 en de 10 gesprekken per maand, en dit is de afgelopen 10 maand niet anders geweest volgens de bgc facturen, dus leek mij alles tot op gisteren normaal. Nu dacht ik toch, als je ergens met carrier pre-select of zo werkt, dat ALLE kosten naar de andere operator gaan, en BGC bijgevolg geen gesprekskosten meer zou aanrekenen.
Volgens Tele2 zouden we op die 9.5 maand 120 gesprekken gehad hebben voor een totaal van 9u+. Wat mij verdacht veel lijkt...
Ik heb dan ook geen goesting om ook maar 1 halve euro te moeten spenderen aan dergelijke bende oplichters, want hun klantendienst zal wel betalend zijn, en een aangetekende brief kost me ook alweer aan euro of 5, zeker...
In principe hebben ze geen poot om op te staan: ik heb van mijn leven nooit iets ondertekend, ik heb tot op gisteren nooit geen correspondentie op naam van hen ontvangen. Kunnen ze me dus iets maken als ik die factuur gewoon in de papiermand flikker?
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 10 feb 2009, 12:47
door Dfrog
Dit is ongetwijfeld een vervelende situatie. Je beslist zelf hoeveel tijd je erin steekt. Ik zou ze wel minstens 1 telefoontje (of gratis mailtje)doen waarin je uitlegt dat je een factuur hebt gekregen zonder van een contract af te weten en dat je weigert te betalen zonder getekend contract. Dat ze daar dan hun plan mee trekken. Die stap van u naar hun toe, zal je veel miserie kunnen besparen.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 10 feb 2009, 20:42
door the_unlord
Mail verstuurd om ze vriendelijk aan het verstand te brengen dat het hier wellicht over een administratieve fout gaat, en dat ik niet van plan ben de factuur te betalen.
Eens zien hoe lang het duurt, en of ik wel een reactie krijg...
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 10 feb 2009, 20:47
door Marcske
Je kan misschien eens raad vragen aan 320 I , die kan meestal wel een en ander nakijken.
Hij heeft dit voor mij ook al met succes gedaan
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 11 feb 2009, 11:34
door 320i
Marcske schreef:Je kan misschien eens raad vragen aan 320 I , die kan meestal wel een en ander nakijken.
Hij heeft dit voor mij ook al met succes gedaan
je mag me inderdaad altijd de gegevens die vermeld worden op die factuur doorspelen.
Een CPS product kan je op crdc of 1299.be inderdaad niet zien, daar je lijn nog altijd bij Belgacom zal zijn.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 11 feb 2009, 12:40
door the_unlord
Ik heb je een PB gestuurd.
Dank bij voorbaat!
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 11 feb 2009, 12:47
door 320i
heb je al een eerste reactie gestuurd

Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 11 feb 2009, 12:59
door Dfrog
mogen we meevolgen?

Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 11 feb 2009, 13:13
door the_unlord
Merci!
Voor de 'fans'
[...]een abo aangegaan op 8 oktober 2007 en actief geworden op 11 oktober 2007, automatische preselectie Tele2 FreeTime.
8 oktober 2007 ??? Huh!!! Dan ben ik al die tijd zogezegd al klant, maar heb ik nog nooit een factuur, nog een contract of bevestiging gekregen? 't Is proper...
Hoe kan het dan trouwens, dat ik nog altijd gesprekskosten aangerekend krijg van Belgacom, als er een CPS actief is?
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 11 feb 2009, 16:43
door Ofloo
ik heb een lange tijd geleden iets gelijkaardigs meegemaakt, .. BGC heeft me hier toen vanaf geholpen, .. ze vroegen me om iets in te vullen te ondertekenen en terug te sturen, iets in een vorm van een klacht. Ik dacht dat het ook Tele2 was, .. 'k ben er vrij zeker van voor één of andere rede moet ik die provider niet dat zal de rede wel zijn, .. ik had het opgemerkt omdat ik een telefoontje kreeg dat het actief was op mijn lijn de dag na dat ik de man vertelde dat ik het absoluut niet wou waarop hij ook antwoordde dus jij wilt graag te veel betalen bij BGC misschien is het wel dezelfde
tijd later nog iets in die aard, één of andere dailup dsl provider heeft het destijds zelf voor elkaar gekregen een domiciliëring te openen bij mijn bank zonder dat ik hier vanaf wist, 'k heb het heel toevallig opgemerkt toen ik online door de lijst aan het kijken was. 'k Was daar ook nooit klant geweest, wat die bedrijven allemaal niet voor elkaar krijgen, het is gewoon schandalig.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 12 feb 2009, 08:57
door the_unlord
Met veel dank aan 320i zou het opgelost zijn: account zou geannuleerd zijn en de factuur gecrediteerd. Nogmaals merci!
Toch blijf ik het serieus voos vinden dat zoiets zomaar kan!
Is er eigenlijk een eenvoudige manier om te weten te komen of er een CPS actief is op je lijn? Een website à la crdc of zoiets?
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 12 feb 2009, 10:34
door 320i
the_unlord schreef:Met veel dank aan 320i zou het opgelost zijn: account zou geannuleerd zijn en de factuur gecrediteerd. Nogmaals merci!
Toch blijf ik het serieus voos vinden dat zoiets zomaar kan!
Is er eigenlijk een eenvoudige manier om te weten te komen of er een CPS actief is op je lijn? Een website à la crdc of zoiets?
BGC heeft een gratis helpdesk waar je dit kan navragen dacht ik.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 12 feb 2009, 12:51
door the_unlord
Ik heb al zitten zoeken op de e-Services website, maar niks gevonden.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 12 feb 2009, 12:59
door 320i
the_unlord schreef:Ik heb al zitten zoeken op de e-Services website, maar niks gevonden.
0800-22 300
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 15 feb 2009, 21:31
door the_unlord
En als je dacht dat de kous hiermee af was: niet dus!!!
Ik wil vanavond bellen, krijg ik na het intoetsen van het nummer doodleuk te horen 'uw nummer wordt door ons netwerk niet herkend, neem contact op met de klantendienst'.... Maar over wiens netwerk het hier nu gaat, wordt natuurlijk niet vermeld: is het nu BGC, of is het Tele2 die ons niet meer kent? Hoe is het nu mogelijk dat ze in zo'n stom en simpel bericht iets dergelijks over het hoofd zien???
Hoogstwaarschijnlijk zal het wel Tele2 zijn, en betekent het dus dat die CPS niet ongedaan is gemaakt, maar dat ons account bij Tele2 wel is opgezegd. Daar zullen ze toevallig weer niet aan gedacht hebben zeker? Oeps, gewoon efkes 'toevallig' vergeten, laat hem het maar zelf uitzoeken.
Als ze het zomaar kunnen laten activeren, kunnen ze het evengoed zelf laten deactiveren zeker, bende mensenkl*ters!
Dat wordt dus weer een telefoontje naar de BGC klantendienst, maar daar heb ik nu efkes écht geen zin in...
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 16 feb 2009, 12:37
door Ofloo
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 16 feb 2009, 13:34
door the_unlord
Hoewel ik er eigenlijk geen tijd meer in wil steken had ik al heel veel goesting zo eentje op te zenden, maar 't is er nog niet van gekomen...
Ondertussen gebeld met BGC: redelijk snel en vriendelijk geholpen geweest: ze zullen me een formulier opsturen om weer default via BGC te bellen. Ik vermoed dus dat ik een nieuwe CPS moet laten activeren om de oude te kunnen kwijtgeraken, of zoiets. Maar dat grapje kan wel enkele dagen duren... Dus door een lepe truuk van Tele2, die niet gepakt heeft, zit ik nu wel een halve week met miserie.. Ik kan wel telkens 1551 voordraaien intussen, maar 't is toch weer ik die het moet doen en niet Tele2.
Ik zou Tele2 eigenlijk een factuurke met 5€ administratiekosten moeten zenden

Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 16 feb 2009, 16:07
door 320i
the_unlord schreef:Hoewel ik er eigenlijk geen tijd meer in wil steken had ik al heel veel goesting zo eentje op te zenden, maar 't is er nog niet van gekomen...
Ondertussen gebeld met BGC: redelijk snel en vriendelijk geholpen geweest: ze zullen me een formulier opsturen om weer default via BGC te bellen. Ik vermoed dus dat ik een nieuwe CPS moet laten activeren om de oude te kunnen kwijtgeraken, of zoiets. Maar dat grapje kan wel enkele dagen duren... Dus door een lepe truuk van Tele2, die niet gepakt heeft, zit ik nu wel een halve week met miserie.. Ik kan wel telkens 1551 voordraaien intussen, maar 't is toch weer ik die het moet doen en niet Tele2.
Ik zou Tele2 eigenlijk een factuurke met 5€ administratiekosten moeten zenden

Hier is niet veel lepe truuk aan.
copy van mijn pb dat ik jou nog had gestuurd op 11/02:
pb schreef:Verstuurd op: wo feb 11, 2009 15:12
door 320i
Blijkbaar ben je effectief "klant" geworden in 2007, maar (waarom, I don't know) werden er toen reeds credit nota's ingegeven. Sinds kort is dat "bedrag" opgebruikt en werd je terug gefactureerd.
Misschien toch even navragen (veiligheidshalve) bij Belgacom of alles ok is bij hen wat betreft de gesprekken (laten garanderen dat dit automatisch via hen gaat).
Mijn eerste feedback aangaande de "factuur" toen:
Account is nu compleet geannuleerd
Factuur v 20,69€ is gecrediteerd en zal geen nieuwe factuur meer krijgen
Gesprekken gefactureerd vanaf april 2008
En zijn nu pas op de factuur verschenen
Sorry dat ik het zeg, maar je wist er dus wel van dat dit kon/ging gebeuren.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 16 feb 2009, 18:36
door Rke
Ik heb het omgekeerde voor... Ik heb een (internet) abonnement, maar krijg al 2 maanden geen factuur meer!!
Dit is al 3 maal aan Tele2 doorgegeven zonder gevolg...
Tja, ik blijf er niet achter zeuren natuurlijk

Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 16 feb 2009, 20:42
door Dfrog
the_unlord schreef:Hoewel ik er eigenlijk geen tijd meer in wil steken had ik al heel veel goesting zo eentje op te zenden, maar 't is er nog niet van gekomen...
Ondertussen gebeld met BGC: redelijk snel en vriendelijk geholpen geweest: ze zullen me een formulier opsturen om weer default via BGC te bellen. Ik vermoed dus dat ik een nieuwe CPS moet laten activeren om de oude te kunnen kwijtgeraken, of zoiets. Maar dat grapje kan wel enkele dagen duren... Dus door een lepe truuk van Tele2, die niet gepakt heeft, zit ik nu wel een halve week met miserie.. Ik kan wel telkens 1551 voordraaien intussen, maar 't is toch weer ik die het moet doen en niet Tele2.
Ik zou Tele2 eigenlijk een factuurke met 5€ administratiekosten moeten zenden

Anderzijds heb je natuurlijk al die tijd wel gratis gebeld. Uw probleem heeft dan ook een aangenaam voordeel

Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 17 feb 2009, 11:29
door the_unlord
320i schreef:
Hier is niet veel lepe truuk aan.
Ik had het over het feit dat ik ongewenst een CPS had bij Tele2, en dat, moet je toch toegeven, IS een lepe truuk! En het feit dat ik nadien de boel zelf nog blijkbaar moet rechttrekken, en intussentijd niet gewoon kan bellen. Had Tele2 de wet op de handelspraktijken nageleefd, had ik nu geen miserie.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 17 feb 2009, 11:32
door the_unlord
Dfrog schreef:Anderzijds heb je natuurlijk al die tijd wel gratis gebeld. Uw probleem heeft dan ook een aangenaam voordeel

Wel dat weet ik nu eigenlijk niet, want ik heb bij Belgacom ook nog steeds gesprekskosten betaald, en die snap ik niet goed!
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 17 feb 2009, 12:57
door Pico
Een kleine tip voor mensen die telefoneren via CPS,
je kan altijd,bij eventuele problemen, blijven telefoneren via het
netwerk van Belgacom of een andere provider zelfs als je CPS(CarrierPreSelect) geactiveerd
staat bij bvb TELE2 of een andere.
Toets gewoon voor het telefoonnummer de CS(CarrierSelect) code in van de operator via dewelke
je wilt bellen, voor Belgacom is die code 1551. (= 1551+ganse telefoonummer)
Zo kan je, in afwachting totdat de CPS code van TELE2 van je lijn gesmeten is,toch alweer telefoneren.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 17 feb 2009, 13:49
door 320i
the_unlord schreef:320i schreef:
Hier is niet veel lepe truuk aan.
Ik had het over het feit dat ik ongewenst een CPS had bij Tele2, en dat, moet je toch toegeven, IS een lepe truuk! En het feit dat ik nadien de boel zelf nog blijkbaar moet rechttrekken, en intussentijd niet gewoon kan bellen. Had Tele2 de wet op de handelspraktijken nageleefd, had ik nu geen miserie.
Ik raad je aan van eens te checken met je vrouw/vriendin - indien je situatie zoals deze was op 21/09/2007 niet gewijzigd is uiteraard.
Veel ongewenst is er niet aan, heb hier een helpende hand geboden, maar dan nu - vrij cru misschien - zo reageren vind ik wat fout. Daarnaast had ik je 2 dagen op voorhand al aangegeven van zeker belgacom nog te contacteren.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 17 feb 2009, 17:57
door the_unlord
320i schreef:
Ik raad je aan van eens te checken met je vrouw/vriendin - indien je situatie zoals deze was op 21/09/2007 niet gewijzigd is uiteraard.
Veel ongewenst is er niet aan, heb hier een helpende hand geboden, maar dan nu - vrij cru misschien - zo reageren vind ik wat fout. Daarnaast had ik je 2 dagen op voorhand al aangegeven van zeker belgacom nog te contacteren.
Ik heb jouw hulp ten zeerste geapprecieerd, echt wel, en het is dan ook niet tegen jou persoonlijk bedoeld, maar tegen Tele2 en de verkoopstechnieken die ze toepassen. Gelukkig dar er bij Tele2 ook nog mensen als jou werken!
Tele2 kan ons geen enkel document voorleggen waarop mijn handtekening staat, noch een telefoongesprek waarop ze klaar en duidelijk zeggen wat ze ons aanbieden en waarop wij klaar en duidelijk 'JA' zeggen. Dat ben ik wel zeker (ik ken mijn vrouw ook goed genoeg op dat gebied). Wat volgens de wetten op de tele-verkoop nodig is.
Dus, meen ik toch wel te mogen zeggen dat Tele2 op 21/09/2007 ongewenst een CPS op onze lijn heeft laten activeren.
Die laatste PB had ik niet meer gezien, dus mijn excuses wat dat betreft, maar het feit (ongeacht of je me het nu gezegd had of niet), dat ik het zelf nog mag regelen met Belgacom, is mij er te veel aan!
Dat had bijvoorbeeld in het antwoord dat ik van de helpdesk gekregen had mogen staan, of die CPS deactivatie al dan niet reeds aangevraagd was en dat dit misschien wel even kon duren, en dat ik intussen 1551 (of 'het nummer van mijn geprefereerde operator') moest voordraaien of iets dergelijks.
Dat is waar ik mij gruwelijk aan stoor en kwaad over kan maken: iemand anders maakt een fout (een Tele2 verkoper in dit geval), maar ik mag nadien 'de str*nt opkuisen'.
Dus mijn excuses als je je persoonlijk aangevallen voelde, dat was niet mijn bedoeling (ik was een beetje over mijn kookpunt heen, toen, denk ik)!
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 18 feb 2009, 09:18
door 320i
the_unlord schreef:320i schreef:
Ik raad je aan van eens te checken met je vrouw/vriendin - indien je situatie zoals deze was op 21/09/2007 niet gewijzigd is uiteraard.
Veel ongewenst is er niet aan, heb hier een helpende hand geboden, maar dan nu - vrij cru misschien - zo reageren vind ik wat fout. Daarnaast had ik je 2 dagen op voorhand al aangegeven van zeker belgacom nog te contacteren.
Ik heb jouw hulp ten zeerste geapprecieerd, echt wel, en het is dan ook niet tegen jou persoonlijk bedoeld, maar tegen Tele2 en de verkoopstechnieken die ze toepassen. Gelukkig dar er bij Tele2 ook nog mensen als jou werken!
Tele2 kan ons geen enkel document voorleggen waarop mijn handtekening staat, noch een telefoongesprek waarop ze klaar en duidelijk zeggen wat ze ons aanbieden en waarop wij klaar en duidelijk 'JA' zeggen. Dat ben ik wel zeker (ik ken mijn vrouw ook goed genoeg op dat gebied). Wat volgens de wetten op de tele-verkoop nodig is.
Dus, meen ik toch wel te mogen zeggen dat Tele2 op 21/09/2007 ongewenst een CPS op onze lijn heeft laten activeren.
Die laatste PB had ik niet meer gezien, dus mijn excuses wat dat betreft, maar het feit (ongeacht of je me het nu gezegd had of niet), dat ik het zelf nog mag regelen met Belgacom, is mij er te veel aan!
Dat had bijvoorbeeld in het antwoord dat ik van de helpdesk gekregen had mogen staan, of die CPS deactivatie al dan niet reeds aangevraagd was en dat dit misschien wel even kon duren, en dat ik intussen 1551 (of 'het nummer van mijn geprefereerde operator') moest voordraaien of iets dergelijks.
Dat is waar ik mij gruwelijk aan stoor en kwaad over kan maken: iemand anders maakt een fout (een Tele2 verkoper in dit geval), maar ik mag nadien 'de str*nt opkuisen'.
Dus mijn excuses als je je persoonlijk aangevallen voelde, dat was niet mijn bedoeling (ik was een beetje over mijn kookpunt heen, toen, denk ik)!
Geen probleem, maar heb de stem van je vrouw gehoord... er is met andere woorden een opgenomen telefoongesprek waarop ze toezegt.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 18 feb 2009, 12:47
door the_unlord
320i schreef:Geen probleem, maar heb de stem van je vrouw gehoord... er is met andere woorden een opgenomen telefoongesprek waarop ze toezegt.
Het kan best wel zijn dat iemand van Tele2 ooit wel eens heeft gebeld, maar dan zou ik graag ook eens weten hoe klaar en duidelijk er is uitgelegd wat er stond te gebeuren...
Scarlet heeft me indertijd hetzelfde gelapt: ze vroegen of ik 'geïnteresseerd was'. Ik was wel geïnteresseerd, maar wou nog geen beslissing nemen. Een paar dagen later waren ze mijn lijn al aan het omzetten...
Blijft het feit dat we geen brief hebben gekregen waarin we (minstens) 7 dagen bedenktijd kregen. En geen contract na die zogezegde 7 dagen.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 19 feb 2009, 01:52
door Ofloo
Vind je dat ?? Wie weet waar je nog allemaal aangesloten bent zonder het te weten. Bij mij ben ik het te weten gekomen door een domicilie op mijn bankrekening die ik helemaal niet goedgekeurd had ! Wie weet had ik het niet opgemerkt was er reeds een hoop van mijn rekening afgegaan ! Dat ze dit klaargekregen hebben is gewoon fraude.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 19 feb 2009, 13:05
door 320i
the_unlord schreef:320i schreef:Geen probleem, maar heb de stem van je vrouw gehoord... er is met andere woorden een opgenomen telefoongesprek waarop ze toezegt.
Het kan best wel zijn dat iemand van Tele2 ooit wel eens heeft gebeld, maar dan zou ik graag ook eens weten hoe klaar en duidelijk er is uitgelegd wat er stond te gebeuren...
Scarlet heeft me indertijd hetzelfde gelapt: ze vroegen of ik 'geïnteresseerd was'. Ik was wel geïnteresseerd, maar wou nog geen beslissing nemen. Een paar dagen later waren ze mijn lijn al aan het omzetten...
Blijft het feit dat we geen brief hebben gekregen waarin we (minstens) 7 dagen bedenktijd kregen. En geen contract na die zogezegde 7 dagen.
Er werd duidelijk vermeld dat dit een CPS was, dat kon opgezegd worden wanneer jullie maar wouden (geen abonnement, enkel "reductie" op de gesprekken)...
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 19 feb 2009, 14:15
door Dfrog
the_unlord schreef:
...
Scarlet heeft me indertijd hetzelfde gelapt: ze vroegen of ik 'geïnteresseerd was'. Ik was wel geïnteresseerd, maar wou nog geen beslissing nemen. Een paar dagen later waren ze mijn lijn al aan het omzetten...
...
Het is dus geen uniek Tele2-probleem. Misschien moet je iets duidelijker zijn aan de telefoon.

Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 19 feb 2009, 14:17
door 320i
Dfrog schreef:the_unlord schreef:
...
Scarlet heeft me indertijd hetzelfde gelapt: ze vroegen of ik 'geïnteresseerd was'. Ik was wel geïnteresseerd, maar wou nog geen beslissing nemen. Een paar dagen later waren ze mijn lijn al aan het omzetten...
...
Het is dus geen uniek Tele2-probleem. Misschien moet je iets duidelijker zijn aan de telefoon.

Pas op hé, hier in dit geval was het niet "the_unlord" zelf aan de lijn dat toegezegd heeft, maar de vrouw van.
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 19 feb 2009, 16:28
door the_unlord
320i schreef:Er werd duidelijk vermeld dat dit een CPS was, dat kon opgezegd worden wanneer jullie maar wouden (geen abonnement, enkel "reductie" op de gesprekken)...
Wel, dan was het voor mijn vrouw blijkbaar niet zo duidelijk, want het enige dat ze zich kan herinneren is dat er ooit iemand belde die ons wist te vertellen dat door een nummer voor te draaien je goedkoper kon bellen. Want was het toen duidelijk geweest dat er iets op onze lijn zou geactiveerd worden, had ze nee gezegd...
Wat voor de één duidelijk is is daarom niet voor de ander duidelijk!
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 19 feb 2009, 17:03
door the_unlord
Dfrog schreef:the_unlord schreef:
...
Scarlet heeft me indertijd hetzelfde gelapt: ze vroegen of ik 'geïnteresseerd was'. Ik was wel geïnteresseerd, maar wou nog geen beslissing nemen. Een paar dagen later waren ze mijn lijn al aan het omzetten...
...
Het is dus geen uniek Tele2-probleem. Misschien moet je iets duidelijker zijn aan de telefoon.

Ik denk dat de tele-verkopers iets duidelijker mogen zijn aan de telefoon, dàt is het probleem! Voor mijn part mogen ze tele-verkoop gewoon verbieden, er wordt gewoon te veel mee gesjoemeld. Als mijn vrouw en ik er al inlopen, hoeveel oude menskes zijn er zo al niet ingeluisd?
Als je mij vraagt of iets mij interesseert, bedoel ik met 'ja' niet dat het morgen aan mijn deur moet staan. Een iPhone interesseert mij ook, maar ik heb er ook geen. Zonnepanelen interesseren mij ook, maar ze moeten ze volgende week niet komen installeren.
Toen ik maandag naar de helpdesk van BGC belde, waren ze bijvoorbeeld wél duidelijk: ze vroeg me of ik opnieuw voor 1 jaar wilde intekenen bij BGC voor 6€ korting. Toen ik 'oké' zie, vroeg ze me nog eens 'dat mag ik dus goedkeuren'. Dat noem ik duidelijk! En 2 dagen later zat er een brief in mijn bus dat ik dat had laten activeren. Je mag nu zeggen van BGC wat je wil, maar dat was volgens het boekske (alhoewel het eigenlijk nog niet volgens de letter van de wet was)!
Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 20 feb 2009, 11:19
door 320i
the_unlord schreef:320i schreef:Er werd duidelijk vermeld dat dit een CPS was, dat kon opgezegd worden wanneer jullie maar wouden (geen abonnement, enkel "reductie" op de gesprekken)...
Wel, dan was het voor mijn vrouw blijkbaar niet zo duidelijk, want het enige dat ze zich kan herinneren is dat er ooit iemand belde die ons wist te vertellen dat door een nummer voor te draaien je goedkoper kon bellen. Want was het toen duidelijk geweest dat er iets op onze lijn zou geactiveerd worden, had ze nee gezegd...
Wat voor de één duidelijk is is daarom niet voor de ander duidelijk!
hier gaan we niet over gaan discussieren uiteraard, uw vrouw werd 2x gevraagd te bevestigen akkoord te zijn met de bestelling... 2x ja gezegd.
plus is bijna 1.5 jaar geleden...
Nu op zich, het werd afgehandeld, en wil daar dan ook de discussie stoppen

Re: Factuur zonder abonnement
Geplaatst: 20 feb 2009, 13:54
door Goztow
Alvast een grote dank je wel aan 320i om opnieuw zo efficiënt tussen te komen!