Pagina 1 van 1
Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 07 feb 2009, 23:12
door mikadoo
Op hun site staat...
• alle comfortdiensten gratis zoals bv. nummer-weergave, doorschakeling, signaal tweede oproep, …
Ik vul op alle mogelijke manieren een GSM nummer in "indien niet wordt opgenomen" in Homelink (0486... 32486... 486 enz.) maar doorschakelen gebeurt niet. (als time-out eerst 0 laten staan, dan 20 sec....)
Werkt dit enkel voor vaste nummers of zou dit moeten werken? Is dit wel gratis?
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 07 feb 2009, 23:23
door a3ke
de dienst zal wel gratis zijn dat zeker maar die oproep dat je doorschakeld zal je toch moeten betalen hoor
geen enkele provider (landline noch cellular) gaat for free gesprekken gaan forwarden over hun lijnen hoor
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 07 feb 2009, 23:25
door Ken
Hier werkt het op gsm nummers en vaste nummers. Van vast naar vast betaal je de doorschakeling niet, naar gsm natuurlijk wel.
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 08 feb 2009, 01:01
door mikadoo
Ik ging ervan uit dat de kosten van de oproep voor de beller waren (eventueel met een verwittiging dat hij doorgeschakeld wordt).
Met Belgacom zag je ook nog de naam vd oproeper, hier enkel het nummer... Wat betreft slimme diensten is het geen verbetering.
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 08 feb 2009, 03:36
door Ken
mikadoo schreef:Ik ging ervan uit dat de kosten van de oproep voor de beller waren (eventueel met een verwittiging dat hij doorgeschakeld wordt).
Dit is bij Belgacom zo niet en ook bij Telenet niet. Bij Belgacom kost het dacht ik 1 EUR per maand meer boven je abonnement.
mikadoo schreef:Met Belgacom zag je ook nog de naam vd oproeper, hier enkel het nummer... Wat betreft slimme diensten is het geen verbetering.
Als de naam niet in de telefoon staat dan zie je bij Belgacom toch ook gewoon het nummer alleen?
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 08 feb 2009, 03:59
door mikadoo
Ken schreef:Als de naam niet in de telefoon staat dan zie je bij Belgacom toch ook gewoon het nummer alleen?
Nee, Belgacom stuurde de naam effectief door. Ik zag altijd het nummer met daaronder de naam, wat enorm handig is.
Maar hun abonnement ligt te hoog. Voor Dommel ben ik eerst nog overgeschakeld van Classic naar Discovery Line, en toen was de prijs redelijk, maar heb slechts één zo'n factuur gekregen voor ze de prijs van Discovery al optrokken.
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 08 feb 2009, 12:28
door meon
mikadoo schreef:Nee, Belgacom stuurde de naam effectief door. Ik zag altijd het nummer met daaronder de naam, wat enorm handig is.
Dat is dan ook een extra abonnement bij Belgacom. Je hebt immers nummerweergave en naamweergave. Dommel zal enkel dat eerste aanbieden en niet dat tweede.
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 16 feb 2009, 07:39
door Manta99
Ik heb hetzelfde probleem. Doorschakeling wilt blijkbaar niet werken?
Als ik bij "indien niet opgenomen" een timeout van bv 2 seconden invul en een gsm nummer (0032485xxx of 0485xxx) schakelt hij niet door.
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 16 feb 2009, 10:50
door Yogi
ik heb dat hier aanstaan, en dat werkt weldegelijk...
Al redelijk veel gebruikt eigenlijk. Geen idee of het iets kost, aangezien we nog geen factuur hebben gezien
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 17 feb 2009, 14:58
door m1nus
Dat werkt bij mij ook niet...
Ik ga vanavond naar een anderen gsm nummer proberen. Misschien is dat een probleem met de providers ofzo...
Ik heb bij mobistar geprobeerd.
Re: Doorschakelen naar GSM in HomeConnect
Geplaatst: 17 feb 2009, 15:09
door mikadoo
Yogi schreef:ik heb dat hier aanstaan, en dat werkt weldegelijk...
Al redelijk veel gebruikt eigenlijk. Geen idee of het iets kost, aangezien we nog geen factuur hebben gezien
Je krijgt toch een factuur per email? En bij oproepen staan de laatste 50 oproepen met de prijs ('"berekend" "nog niet berekend" of "gratis")
Hoe staat het gsm numer ingevuld en welke time-out??