Pagina 1 van 1
Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 07 feb 2009, 11:29
door Yensor
Had gisteren cityconnect migration aangevraagd omdat de activatie nu gratis was.
en kijk nu op pro forma facturen en zie dat ik total due: €48. heb voor adsl netconnect to adsl2+ cityconnect migration:
Is dit een foutje of zou het alleen maar gratis zijn als je van andere provider naar dommel gaat ?
Re: toch geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 07 feb 2009, 12:06
door Radix
Enkel voor nieuwe klanten is de activatie kosteloos & enkele maanden gratis internet naar gelang de gekozen pakket.
Re: toch geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 07 feb 2009, 12:08
door Yensor
Hmm zie het nu ook op de site
*alle promoties zijn van toepassing op nieuwe accounts.
Re: toch geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 07 feb 2009, 12:31
door Radix
Anders had je je abo moeten opzeggen en terugopniew klant worden... dan is het kosteloos. Voorwaarde is dat je langer dan 1 jaar klant bent, dan moet je geen opzegvergoeding betalen.
Re: Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 08 feb 2009, 15:30
door AnD
Maar is het niet zo dat je 7dagen de tijd hebt om af te zien van je aankoop ?
Re: Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 08 feb 2009, 18:03
door a3ke
AnD schreef:Maar is het niet zo dat je 7dagen de tijd hebt om af te zien van je aankoop ?
Dat is als ge ne TV ofzo koopt via internet , ik vrees ervoor dat je dat exact zelfde kan gebruiken bij een internetdienst , er is ook nooit iets gebeurd totdat je het contract (her)opstuurd en daar staat niets van 7 dagen afzien van aankooprecht in + je bent al klant want je hebt in dit topic al netconnect en gaat dan naar cityconnect
Daar dommel ook al zeker en vast kosten heeft aan BCG om u van de BCG DSLAM te laten overzetten op de dommel DSLAM zal , uit zelfbehoud , als reeds bestaande klant de overschakeling dus nooit gratis worden vermoed ik
Re: Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 08 feb 2009, 21:54
door ceurrrix
AnD schreef:Maar is het niet zo dat je 7dagen de tijd hebt om af te zien van je aankoop ?
Hier vindt ge een antwoord op uw vraag
Waaruit het volgende ,:
Aanbeveling 4: verzakingsrecht wanneer de ISP een overeenkomst op afstand heeft gesloten
Bij een verkoop op afstand worden volgende principes gehanteerd :
Wanneer is de internetprovider VERPLICHT het verzakingsrecht aan te bieden ?
In principe beschikt de consument over een termijn van ten minste zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan verzaken zonder een reden op te geven of een boete te betalen
Deze termijn gaat in de dag na het sluiten van de dienstverleningsovereenkomst of de dag waarop aan de informatieverplichtingen is voldaan, zo daaraan werd voldaan na het sluiten van de overeenkomst.
Vóór het einde van de verzakingstermijn van zeven werkdagen mag aan de consument geen voorschot of betaling worden gevraagd .
Bij toepassing van het verzakingsrecht is de ISP verplicht de door de consument betaalde bedragen terug te betalen zonder kosten aan te rekenen. Deze terugbetaling moet gebeuren ten laatste binnen dertig dagen na de verzaking.
Wanneer is de internetprovider NIET VERPLICHT om het verzakingsrecht aan te bieden ?
Wanneer de uitvoering van de levering van diensten reeds begonnen is, met instemming van de consument, vóór het einde van de termijn van zeven werkdagen, dan bestaat de mogelijkheid om overeen te komen dat het verzakingsrecht niet wordt uitgeoefend . In dit geval mag de ISP weliswaar in een verzakingstermijn voorzien ten voordele van de consument, als commercieel gebaar .
Wat zijn de sancties als er geen inlichtingen worden meegedeeld ?
Indien de consument niet wordt ingelicht over dit verzakingsrecht, kunnen er twee sancties volgen, afhankelijk van de toepasselijkheid of niet van het verzakingsrecht :
* als het verzakingsrecht toepasselijk is en de ISP de consument niet door middel van een beding informeert, dan wordt de dienst geacht aan de consument te zijn geleverd zonder diens voorafgaande vraag en mag de consument de dienst behouden zonder de prijs ervan te betalen ;
* als het verzakingsrecht niet toepasselijk is en de ISP geen beding opneemt met informatie voor de consument, dan beschikt deze laatste over een verzakingsrecht van drie maanden .
Re: Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 08 feb 2009, 23:41
door a3ke
Dus , zoals al verteld , je tekent een contract waarbij je dienst al begint te lopen (al heb je deze nog niet effectief , toch loopt ie al ja) vanaf ontvangst van het getekend contract
Daar je in dat contract op alle rechten en plichten gewezen bent waaronder dat de consument NIET beschikt over het recht tot afzien van de aankoop ben je dus contractueel gebonden aan deze regel
Was het niet zo (ergens gelezen eens envelde in en topic) dat eens iemand zei dat ze zijn contract waren kwijtgespeeld en dat dommel , indien na een maand nog geen getekend contract heeft ontvangen na een aanvraag , zowieso niks aanrekend ?
Een vraag aan de nieuwe dommel gebruikers :
-Je vraagt aan , je drukt je contract af en zend dit getekend terug was het toch eh , dan vragen ze je je eerste proforma te betalen niet ?
Re: Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 22 feb 2009, 02:26
door davydavy
dus je vraagt overschakeling van netconnect naar cityconnect lite.
Vanaf wnneer lopen je 7 dagen dan?
Vanaf
1) invoeren 'order' op de website?
2) vanaf betaling activatiekost
3) Vanaf eerste dag effectieve migratie (maw vanaf je 'fysiek' overgeschakeld wordt.)
bovendien wordt deze overschakeling aanzien als een nieuw contract, waarbij je een minimale binding van 1 jaar hebt (vooraleer je 'gratis' kan opzeg.
Indien 1,2 en ja --> my god
niet redelijk.
Ben eens benieuwd
Re: Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 22 feb 2009, 10:55
door a3ke
davydavy schreef:dus je vraagt overschakeling van netconnect naar cityconnect lite.
Vanaf wnneer lopen je 7 dagen dan?
Vanaf
1) invoeren 'order' op de website?
2) vanaf betaling activatiekost
3) Vanaf eerste dag effectieve migratie (maw vanaf je 'fysiek' overgeschakeld wordt.)
bovendien wordt deze overschakeling aanzien als een nieuw contract, waarbij je een minimale binding van 1 jaar hebt (vooraleer je 'gratis' kan opzeg.
Indien 1,2 en ja --> my god
niet redelijk.
Ben eens benieuwd
Vanwaar haal jij 7 dagen bedenktijd ?
Die tekst van ........ hierboven gaat niets over bedenktijd etc en ook geen enkele ISP houd zich daaraan (want er is geen enkele isp dat kosten aan jou gaat doen of zijn dienst levert voor hij zelf iets van jou heeft ontvangen)
Het is ook geen fysiek goed dat je koopt en ik meen me te herinneren dat dit het geval moest zijn voor die 7 dagen internetaankoopgedoe in verband met dat "niet tevreden geld terug"
Ook staat het net in het contract van dommel in dat de de klant GEEN recht heeft op afzien van de aankoop (en dat heb je getekend eerder dus zou je moeten weten)
Je jaarcontract loopt vanaf moment dat het actief gaat (wat je kan zien dan in crm pagina als ADSL active van .... , of dat mee zal veranderen als je van net ---> city gaat weet ik niet)
je zal wel onder als je van light naar normaal moogt gaan (vermoed ik van wel) 1)terug een jaarcontract hebben (logisch) maar ook zeker terug 1 of andere vorm van activatie/omschakeling
niet niet zolang geleden iemand dat EN 25 € EN 50 € moest betalen voor downgrade van city naar net (omgekeerd dus ja)
Re: Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 22 feb 2009, 11:32
door ceurrrix
En zoals ik al eens vermelde,:
pakliterke schreef:Ik denk dat het Verzakingsrecht in Belgie,door sommige isp's onwettelijk word ge(mis)bruikt ?
De klacht zal gaan over het gebruik of het ontbreken van de regel
“ De consument beschikt niet over het recht om van een aankoop af te zien.”
tijdens het plaatsen van een bestelling en de wettelijkheid van de manier waarop isp's die regel ge(mis?)bruiken.
Een mooi voorbeeld vinden we bij Edpnet als we de
Algemene voorwaarden voor Belgie met
Bij online-bestellingen geniet de consument van een
verzakingsrecht gedurende zeven (7) werkdagen,
vanaf de dag na de levering of, ingeval van een
dienst, de dag na de aanvaarding door EDPnet van
het passende bestelformulier. Evenwel houdt dit
recht van opzegging automatisch op te bestaan vanaf
het moment dat de consument gebruik maakt van de
dienst, zelfs indien het gebruik van de dienst
tussenkomt voor het einde van voornoemde termijn
van zeven (7) werkdagen.
en de
Algemene voorwaarden voor Nederland met
3.1 De Overeenkomst komt tot stand door
aanvaarding van het aanbod door de Klant en door
acceptatie daarvan door EDPnet BV.
3.2 EDPnet BV stuurt een schriftelijke of
elektronische bevestiging van de acceptatie aan de
Klant.
3.3 Bij Overeenkomsten op afstand, zoals bedoeld in
artikel 7:46a van het BW, kan de Klant binnen zeven
werkdagen na de bevestiging van de Overeenkomst
door EDPnet BV deze schriftelijk of elektronisch
ontbinden. EDPnet BV kan in dat geval, behoudens
ten hoogste de rechtstreekse kosten van het
terugzenden van de zaak, aan de koper geen
vergoeding in rekening brengen. Na deze periode is
EDPnet BV gerechtigd de kosten in rekening te
brengen zoals overeengekomen.
vergelijken.
Als ik deze voorwaarden vergelijk vermoed ik dat onze isp's ,toen de wet er op europees vlak doorkwam de wet wat naar hun kant hebben laten aanpassen.
Daar de Belgen brave (onnozelaars?)volgzame mensen zijn en praktisch geen consumentenverdedigers hebben is zoiets hier mogelijk en in Nederland niet
Re: Geen gratis overschakeling ? van net => cityconnect
Geplaatst: 24 feb 2009, 08:29
door Ken
Vanaf dat jij de order plaatst voor de migratie begint de periode van 7 (werk)dagen. Maar zolang je niet betaald gaan ze je niet migreren natuurlijk.