Pagina 1 van 1
Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 05 feb 2009, 22:23
door Blackpitcher
ik had op andere topics ook al gelezen dat je dommel aangetekend moet opzeggen maar ik had ook gelezen dat het zo lang duurde voor je echt afgesloten bent, is hier iemand die dommel al opgezegt heeft en hoe ?
reden opzeg : wel simpelweg ik betaal geen 41€ voor zo'n trage dns servers te hebben pagina's opendoen duurt echt lang lijkt een 64kbps snelheid en download gaat prima dus ligt het aan de dns servers met opendns is het iets sneller maar is geen oplossing ze zeggen bij dommel dat ik spyware op me pc zou hebben ja tuurlijk ze weten geen antwoord ik was in het begin echt content van dommel 1,5 heb ik het nu sinds een maand begon het echt traag te gaan heb netconnect met boostpacket (antwerpen - schilde)
ik dacht hier ook gelezen te hebben dat als je dommel een jaar hebt daarna je een nieuw jaar contract automatish 'gestart' wordt?
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 05 feb 2009, 22:38
door Uzzi
Wanneer je al langer als een jaar klant bent en het afgelopen jaar niet van abonnement veranderd bent, kan je met 1 maand opzeg je contract beëindigen. Gewoon een 10tal dagen voor de maandelijkse vervaldatum aangetekend opzeggen naar Dommel. Vanaf je de vervaldatum moet je dan nog 1 maand betalen.
Voor alle zekerheid je domiciliëring opzeggen (als je die hebt) vanaf het moment dat je voor de laatste maand betaald hebt. De aanmaningen daarna gewoon negeren.
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 05 feb 2009, 23:28
door hey69
ik heb verleden vrijdag een mail gestuurd datk mn 13 maand opzeg. maandag al een mail gehad dat dit genoteerd is en dat ze me graag in de toekomst
terug wilden zien.Eeen aangetekent schrijven is ook verstuurd.Na mn 13de maand (volgende maand) betaal ik GEEN factuur als het ervan komt.
piece of cake.
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 06 feb 2009, 08:00
door Dafke
Zou je eens kunnen beginnen met spaties en enters te gebruiken?
Dit leest helemaal niet makkelijk.
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 06 feb 2009, 09:08
door Kenneth
Jaarcontracten bestaan feitelijk niet meer na het eerste jaar.
Er is een wet dat ieder jaarcontract na het eerste jaar maandelijks opzegbaar is.
Heb tijdje terug ook wel laatst gehad met traag openende sites maar moet zeggen dat ik er de laatste tijd geen hinder van ondervind.
Leestekens zouden inderdaad alles wel iets leesbaarder maken (vooral je eerste post dan).
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 06 feb 2009, 09:13
door a3ke
Een modemreset geeft hier altijd resultaat wanneer ineens men 13 tabs niet zo graag meer openen
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 06 feb 2009, 19:52
door kaas2
Recent ook mijn opzeg gedaan. Als eerste mijn domi stopgezet. Brief 16 dec verstuurd. 20 dec was de contract datum.
Vervolgens niks vernomen buiten de facturen die ze blijven versturen.
25 jan nog steeds facturen, mail gestuurd en de volgende dag reeds antwoord met een excuus. Brief was goed ontvangen, facturen waren een foutje. Volgens hun zou het ADSL signaal 16 jan stopgezet zijn... Kan dit niet bevestigen aangezien ik op vakantie was.
Dus opzeg gaat prima met aangetekend schrijven.
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 06 feb 2009, 21:44
door SniFManS
Heb ze ingebreken gesteld en contract beeindigd hunnen twegen door de niet geleverde contract voorwaarden . Op mijn schrijven niet rechtstreeks antwoord gehad. 3 weken later mail gekregen met de eerste stappen als nieuwe homeconnect klant. Daarop gereageerd ( wat ik niet had mogen doen ) dat ik ze aangetekend aangeschreven had met contractbreuk. Volgende mail van hen was dat ik beter deze stappen kan proberen omdat ik met een jaar kontrakt zit . Mijn reactie was dan van heb de regels van mijn contract toegepast en dus ben ik geen klant meer bij dommel en dit na 7 maand homeconnect . Ben benieuwd wat hier van voort komt
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Iemand die in het zelfde schuitje zit?
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 24 feb 2009, 17:30
door ballie
Ook wij waren totaal niet tevreden over de dienstverlening van Dommel. Ze hebben ons 7 maanden aan het lijntje gehouden, en stuurden ons telkens van het kastje naar de muur. En ondertussen maar facturen sturen, en wij braaf betalen.
Dit is de strategie die wij gebruikten om bij hen weg te geraken zonder dat we gehinderd werden door het jaarcontract:
* aangetekend in gebreke stellen: ze leveren niet wat ze beloofden, terwijl wij wel altijd alles betaald hebben; en dus hebben we geen enkele contractuele verplichitng tegenover Dommel meer. Daarbij aankondigen dat, als ze het niet binnen de 14 dagen in orde brengen, we het contract als verbroken beschouwen.
Dommel reageerde enkel via email en phone.
Als ze niet binnen een redelijke termijn een (aangetekende) brief sturen waarin ze de ingebrekestelling betwisten, ben je van hen vanaf.
Alle mailtjes en telefoontjes die nog van hen komen kan je gewoon negeren; je bent niet meer aan hen gebonden en hebt geen enkele verpliching meer tegenover hen.
Denk er wel aan om een eventuele domiciliëring onmiddelijk af te zeggen.
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 27 feb 2009, 11:38
door woete
Heeft er iemand ook al succesvol zijn telenfoon nummer kunnen 'meenemen' naar zijn nieuwe provider na de eenzijdige opzeg van het homeconnect jaarcontract? Dus je oude telefoonnummer dat eerst bij dommel zat, dat nu werkt met Telenet, Scarlet, Belgacom, Tele2, ... ?
Dat is het enigste wat velen interesseert om vervroegd homeconnect stop te zetten. Want je wil natuurlijk geen nieuw telefoonnummer.
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 27 feb 2009, 12:21
door a3ke
woete schreef:Heeft er iemand ook al succesvol zijn telenfoon nummer kunnen 'meenemen' naar zijn nieuwe provider na de eenzijdige opzeg van het homeconnect jaarcontract? Dus je oude telefoonnummer dat eerst bij dommel zat, dat nu werkt met Telenet, Scarlet, Belgacom, Tele2, ... ?
Dat is het enigste wat velen interesseert om vervroegd homeconnect stop te zetten. Want je wil natuurlijk geen nieuw telefoonnummer.
zover ik herinner niet en logisch , dommel heeft op dat nummer waarschijnlijk zelf al mintens een jaarcontract lopen waar ze zich aan moeten houden ....
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 27 feb 2009, 18:06
door on4bam
a3ke schreef:woete schreef:Heeft er iemand ook al succesvol zijn telenfoon nummer kunnen 'meenemen' naar zijn nieuwe provider na de eenzijdige opzeg van het homeconnect jaarcontract? Dus je oude telefoonnummer dat eerst bij dommel zat, dat nu werkt met Telenet, Scarlet, Belgacom, Tele2, ... ?
Dat is het enigste wat velen interesseert om vervroegd homeconnect stop te zetten. Want je wil natuurlijk geen nieuw telefoonnummer.
zover ik herinner niet en logisch , dommel heeft op dat nummer waarschijnlijk zelf al mintens een jaarcontract lopen waar ze zich aan moeten houden ....
Zo logisch is dat niet. Als er een beeindiging van contract is omdat Dommel zijn verplichtingen niet nakomt dan moeten ze ook maar opdraaien voor de kosten van het verbreken van hun jaarcontract betreffende het telefoonnummer. Je kan je klanten niet gijzelen als je geen werkend product kan leveren.
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 27 feb 2009, 19:51
door ceurrrix
on4bam schreef:Je kan je klanten niet gijzelen als je geen werkend product kan leveren.
Uit wat men op de forums leest,kan men andere conclusies trekken,die dan nog door sommigen goedgekeurd worden.
Re: Dommel aangetekend opzeggen
Geplaatst: 27 feb 2009, 19:57
door a3ke
on4bam schreef:a3ke schreef:woete schreef:Heeft er iemand ook al succesvol zijn telenfoon nummer kunnen 'meenemen' naar zijn nieuwe provider na de eenzijdige opzeg van het homeconnect jaarcontract? Dus je oude telefoonnummer dat eerst bij dommel zat, dat nu werkt met Telenet, Scarlet, Belgacom, Tele2, ... ?
Dat is het enigste wat velen interesseert om vervroegd homeconnect stop te zetten. Want je wil natuurlijk geen nieuw telefoonnummer.
zover ik herinner niet en logisch , dommel heeft op dat nummer waarschijnlijk zelf al mintens een jaarcontract lopen waar ze zich aan moeten houden ....
Zo logisch is dat niet. Als er een beeindiging van contract is omdat Dommel zijn verplichtingen niet nakomt dan moeten ze ook maar opdraaien voor de kosten van het verbreken van hun jaarcontract betreffende het telefoonnummer. Je kan je klanten niet gijzelen als je geen werkend product kan leveren.
op dat vlak zijn ze gewoon typisch reseller eh
alleen communiceren ze er zo slecht over dat dat zelfs niet als reden word gegeven
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)