Goztow schreef:Om even duidelijk te zijn: relatief veel mensen hebben problemen met het activeren van homeconnect waar het bij sommigen tot 6 maanden duurt voordat de activatie echt gebeurd is en dan nog kunnen ze soms door sommigen niet bereikt worden. Bij anderen gaat het wel vlot en goed. Bezint eer ge begint.
Klopt. De installatie bij me thuis (nieuwe lijn) verliep zo goed als feilloos. Ik had meteen al internet en 1u later VOIP.
De installatie deze week bij mijn vader was andere koek. Ik heb daar dagen op zitten zoeken (ver iedere dag naar Dommel bellen en mailen) om uiteindelijk (na 10 dagen) tot de vaststelling te zijn gekomen, dat die modem van Siemens stuk was
Ik ben de modem (bij Mediamarkt) meteen voor een andere gaan omruilen (gelukkig kregen we er meteen één mee). Eenmaal thuis de installatie opnieuw doorlopen en alles ging opnieuw van een leien dakje. Je kunt niet geloven hoe blij ik was
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Ik had onmiddellijk internet en 2u later VOIP. Wel best nog een paar uurtjes wachten voordat die lijn stabiel is.
Ik denk dat je gerust de Homeconnect (zonder zorgen) kunt aanschaffen wat internet betreft. Op die defecte modem van me bv, werkte dit intertnet perfect. Het telefonie gedeelte is een ander verhaal. In het prille begin waren daar wat kinderziektes mee. De laatste maanden echter werkt dit bij mij perfect. Heb ik hier geen last meer van.
Als je meteen aan 12 Mpbs wilt surfen, neem je best ook (nog) niet HomeConnect. Dan neem je beter een netconnect (nu 200 GB, vroeger 100 Gb download) + boostpack (nu 25 euro , vroeger 99 euro activatie).
Als je echter Unlimited wilt en voor die kleine 5 euro meer (10 euro discovery + 35 euro netconnect) gratis naar alle vaste lijnen wilt kunnen bellen, is HomeConnect ideaal. Wil je echter heel goed bereikbaar zijn (je hebt bv een zaak) en telefonie dus heel belangrijk voor je is, zou ik nooit een VOIP abbo (gelijk bij wie) nemen.
Alvast veel succes!
P.S. Misschien nog een paar tips voor als je van start gaat
(ik ben ondertussen zelf al een ervaren HomeConnect installateur
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Als je de box gekocht hebt...
1. HomeLink software op je pc installeren (download de laatste versie vanaf:
http://www.dommel.com/setup.zip). Gebruik dus niet de versie op de Dommel cd, die in je box zit !
2. HomeLink software opstarten, en je registreren (eerste puntje). Gebruik hierbij de activatie code (die in je doos zit).
- Tip1: Als de sofware je modem niet herkent, probeer het dan eens op een andere pc (ik had thuis een splinternieuwe HTPC met Gigabyte moederbord, Dommel herkende via de ingebouwde netwerkkaart de modem toen nog niet). Ondertussen met de nieuwste versies kan dit reeds verholpen zijn.
- Tip2: Probeer de HomeLink installatie op een Windows XP uit te voeren. Siemens schrijft zelf in de manuals dat dit daar het beste op werkt. Vista kan ook werken (maar ook problemen geven). Op windows XP loop je dat risico alvast niet.
3. Contracten tekenen en zo snel mogelijk met de post opsturen (of als pdf mailen)
4. Wachten op brief van Dommel. Met activatie-datum (duurt +- 4 tot 6 weken). Hierin kan staan dat ze een installateur naar je sturen (op bepaalde dag en uur, wees dan zeker aanwezig !). Of er kan staan, dat ze enkel in de centrale iets moeten aanpassen.
5. Wacht tot na 18u die dag (volgens de brief) en start dan de HomeLink software opnieuw. Kies hierbij optie 3 (ik wens mijn modem in gebruik te nemen)
6. Doorloop deze procedure. Normaal gezien moet je internet vrij snel beginnen branden.
7. Daarna laat je de modem zeker nog een 4 tal uur aanliggen. Zodat Dommel de VOIP vanop afstand kan instellen. Als deze VOIP na 4u tot max 1 dag nog steeds niet brandt. Neem je best contact met Dommel op. (ik heb dit zelf voorgehad, deze week en oorzaak bleek uiteindelijk defecte modem te zijn)
8. Internetten kun je dus vrij meteen, nieuwsgroepen idem. Telefonie is ander verhaal.
- Als die VOIP brandt, kun je na 1 dag zelf al iedereen opbellen (Dommel naar Dommel moet ik zelf nog eens checken)
- Opgebeld worden kan wat langer duren (je nummer moet aangepast worden bij de andere operatoren)