VOIP lampje wil niet oplichten
Geplaatst: 03 feb 2009, 10:11
Hoi,
Ik zit met een vervelend probleem bij mijn vader thuis. HomeConnect is besteld en het internet werkt perfect (op zijn raw copper lijn). Echter wil zijn VOIP lampje maar niet oplichten.
Ik vraag me af, aan wat dit allemaal kan liggen ?
- Siemens modem die stuk is (slecht exemplaar ?). Nochtans ik geraak er wel het internet mee op.
- Iets verkeerd geconfigureerd in onze telefoonlijn thuis. We hebben een nieuwe wandcontactdoos van belgacom op ons eerste telefooncontact gestoken. Zouden we daar iets verkeerd op hebben aangesloten ? (ik denk het niet, want dan zouden we toch geen telefoon -nog via belgacom- meer gehad hebben op onze lijn en internet nu via Dommel)
- Software probleem ?
- Iets anders (Belgacom nummer overdracht die niet goed uitgevoerd is ?) ..
Wat heb ik softwarematig uitgevoerd:
1) De modem gereset + de HomeLink software op zijn pc verwijderd en er terug op geinstalleerd. Nadien heb ik instructie drie van de e-mail van Dommel gevolgd: "Indien u nog niet bent verbonden met internet, gelieve de volgende instructie te volgen".
2) Zijn installatiecode eindigt op een "0" (in het achtste teken). Dus via PPPoE kon ik het internet manueel (op de modem-pagina: http://192.168.2.1) instellen. Het oneline lampje ging dan branden.
3) Als ik daarna de HomeConnect software installeerde, mocht ik zeker de modem niet terug resetten, want dan ging het online lampje niet meer branden. Ik heb (zonder de modem te resetten) de HomeConnect software succesvol geinstalleerd. Het online lampje ging branden, waarna ik op 'volgende' klikte, zodat de software voltooid kon worden.
4) Als ik na het uitvoeren van de HomeConnect software, nu naar de internet instellingen (op de modem) kijk, zie ik het volgende ingevuld staan:
- Internet-status: Line loopback (toch ben ik wel met het internet verbonden)
- Internet user: temp user (dus niet de user die op mijn activatieblad ingevuld stond)
=> Dit is denk ik wel normaal (is een tijdelijke user, totdat de modem definitief geconfigureerd is)
Echter, lukt deze definitieve configuratie maar niet. Zijn VOIP gaat niet oplichten.
Ik weet niet of iemand van jullie hier ook ervaringen mee heeft.
Waarmee dit is goed gekomen.
Ik heb ondertussen een mailtje naar Dommel gestuurd, met de vraag of ze die modem van ons (vanop afstand) eens kunnen nakijken. Om op die manier het probleem proberen te vinden.
Thuis heb ik die problemen allemaal niet gehad. Maar ik heb dan ook een nieuwe aansluiting gekregen.
Mijn vader komt van Belgacom + Netconnect. Dus zijn tel-nummer moet door Belgacom overgedragen worden. Ik hoop dat dit correct gebeurd is (en het probleem zich daar niet situeert).
A.u.b. geen Dommel bashing als reacties (daar ben ik niets mee geholpen)
Ik zit met een vervelend probleem bij mijn vader thuis. HomeConnect is besteld en het internet werkt perfect (op zijn raw copper lijn). Echter wil zijn VOIP lampje maar niet oplichten.
Ik vraag me af, aan wat dit allemaal kan liggen ?
- Siemens modem die stuk is (slecht exemplaar ?). Nochtans ik geraak er wel het internet mee op.
- Iets verkeerd geconfigureerd in onze telefoonlijn thuis. We hebben een nieuwe wandcontactdoos van belgacom op ons eerste telefooncontact gestoken. Zouden we daar iets verkeerd op hebben aangesloten ? (ik denk het niet, want dan zouden we toch geen telefoon -nog via belgacom- meer gehad hebben op onze lijn en internet nu via Dommel)
- Software probleem ?
- Iets anders (Belgacom nummer overdracht die niet goed uitgevoerd is ?) ..
Wat heb ik softwarematig uitgevoerd:
1) De modem gereset + de HomeLink software op zijn pc verwijderd en er terug op geinstalleerd. Nadien heb ik instructie drie van de e-mail van Dommel gevolgd: "Indien u nog niet bent verbonden met internet, gelieve de volgende instructie te volgen".
2) Zijn installatiecode eindigt op een "0" (in het achtste teken). Dus via PPPoE kon ik het internet manueel (op de modem-pagina: http://192.168.2.1) instellen. Het oneline lampje ging dan branden.
3) Als ik daarna de HomeConnect software installeerde, mocht ik zeker de modem niet terug resetten, want dan ging het online lampje niet meer branden. Ik heb (zonder de modem te resetten) de HomeConnect software succesvol geinstalleerd. Het online lampje ging branden, waarna ik op 'volgende' klikte, zodat de software voltooid kon worden.
4) Als ik na het uitvoeren van de HomeConnect software, nu naar de internet instellingen (op de modem) kijk, zie ik het volgende ingevuld staan:
- Internet-status: Line loopback (toch ben ik wel met het internet verbonden)
- Internet user: temp user (dus niet de user die op mijn activatieblad ingevuld stond)
=> Dit is denk ik wel normaal (is een tijdelijke user, totdat de modem definitief geconfigureerd is)
Echter, lukt deze definitieve configuratie maar niet. Zijn VOIP gaat niet oplichten.
Ik weet niet of iemand van jullie hier ook ervaringen mee heeft.
Waarmee dit is goed gekomen.
Ik heb ondertussen een mailtje naar Dommel gestuurd, met de vraag of ze die modem van ons (vanop afstand) eens kunnen nakijken. Om op die manier het probleem proberen te vinden.
Thuis heb ik die problemen allemaal niet gehad. Maar ik heb dan ook een nieuwe aansluiting gekregen.
Mijn vader komt van Belgacom + Netconnect. Dus zijn tel-nummer moet door Belgacom overgedragen worden. Ik hoop dat dit correct gebeurd is (en het probleem zich daar niet situeert).
A.u.b. geen Dommel bashing als reacties (daar ben ik niets mee geholpen)