Pagina 1 van 1
Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 30 jan 2009, 21:37
door leoke
Ik heb mijn Hommeconnectabonnement bij Dommel opgezegd.
Begin deze week kreeg ik een mail dat mijn dat alles in orde is hiervoor.
Ik stelde terug de vraag of ook mijn telefoonnummer wordt vrijgegeven.
Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Uw telefoonnummer wordt vrijgegeven na het betalen van de early cancellation fee.
Voor mij is dit een taal die ik niet ken en ik weet ook nog niet hoeveel ze hiervoor vragen.
Dit stond er niet bij.
Mijn vragen zijn nu:
Of er al iemand dezelfde ervaring heeft gehad met dit probleem en hoe hij dit heeft opgelost?
Wat is de kostprijs hiervan?
Is dit wel gerechtvaardigd?
Moeten zij die modem ook niet terugnemen?
Meer dan 2 maanden hebben ze mij zonder telefoon gelaten en steeds met mijn voeten gespeeld.
Zonder er hiervoor ook maar iets te doen.
Dit is zeer grof van Dommel.
Dank voor uw medewerking
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 30 jan 2009, 21:43
door cloink
Heb je hen (aangetekend) in gebreke gesteld?
Zo neen, moet je allicht alle kosten betalen voor de maanden van je eerste jaar dat je niet hebt "uitgezeten". Dat kan dus een aardig bedragje zijn...
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 30 jan 2009, 21:57
door leoke
Ik heb Dommel aangetekend in gebreke gesteld.
Dus ben ik volledig in mijn recht hiervoor
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 30 jan 2009, 23:02
door ceurrrix
Early cancelation fee is de opzegvergoeding die ze vragen
Mijn early cancelation fee was 251.70 euro ,ik weiger dat te betalen en wacht al meer dan 6 maand op een dagvaardiging hiervoor
die precies nooit zal komen.
Ik had geen telefoonnummer van hen waarmee ze me konden afpersen.
Ik weet nog niet of hun manier van werken wel wettelijk is.
Ik ken het homeconnect contract niet,staat daar iets over het vrijgeven van dat telefoonnummer in ,
ingeval van opzegging ? ?
Laat ze de opzegvergoeding,van de bij de meeste klanten,niet werkende telefoon, maar eens apart berekenen en tonen.
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 31 jan 2009, 00:17
door SniFManS
leoke schreef:Ik heb mijn Hommeconnectabonnement bij Dommel opgezegd.
Begin deze week kreeg ik een mail dat mijn dat alles in orde is hiervoor.
Mag ik vragen hoeveel tijd er tussen zat tussen je aangetekende zending en de reactie van dommel ?
Want ik heb enkele weken de brief aangetekend verzonden maar nog niets terug van gehoord !
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 31 jan 2009, 01:46
door Uzzi
De tijd tussen een aangetekend schrijven en een reactie is oneindig. Ze reageren namelijk nooit op aangetekende brieven.
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 31 jan 2009, 05:51
door leoke
Dommel zal dan ook mijn telefoonnmmer niet vrij geven alvorens ik betaal vermoed ik.
Is deze praktijk wel wettelijk en staat dit in hun contract vermeld?
Wie kan het natrekken?
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 31 jan 2009, 08:39
door ceurrrix
Als u een abonnement hebt,zou u een contract moeten hebben en het moeten kunnen natrekken.
Ik vind het
HomeConnect contract niet op het internet.
Heeft iemand een link of copy ? ?
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 31 jan 2009, 10:05
door a3ke
De modem moeten ze niet terugnemen , die heb je gekocht , tenzij deze eigendom blijft van dommel (vrij zeker van niet )
Als je je opzeg (ingebrekestelling) correct hebt gedaan , waar ik voor vrees wel , ben je safe
Een correcte en feilloze ingebrekestelling gaat als volgt :
-Je stelt xxxxxxxxxx aangetekend schriftelijk in gebreke MET ontvangstbewijs , voor het niet leveren van een eigenschap of onderdeel van de dienst/het produkt dat je bij hen hebt genomen
-Je geeft xxxxxxxxxx een minimum van 3 weken of 15 werkdagen om het probleem of de missende dienst te herstellen
-3 weken na het ontvangstbewijs dat je zal krijgen , ga je terug een brief moeten sturen , best ook terug met onvangstbewijs , dat je bemerkt dat ze voorgaande ingebrekestelling niet hebben opgelost en dat je dat dus ook ziet als contractbreuk , waarbij je dan vraagt voor de stopzetting van de dienst/het produkt
Pas na die ontvangst van die 2de brief heb je het recht om te weigeren te betalen ! , alle openstaande facturen van voor die datum zijn gerechtigd om door dommel ge-int te worden en/of met boete(s) !
Geen enkele zinnige instelling of bedrijf gaat na deze stappen iets verder ondernemen uit vrees voor terrechte afstraffing , dommel wel , allessinds toch op 1 van mijn 3 lijnen geprobeerd ....
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 31 jan 2009, 16:36
door leoke
Ik heb mijn opzeg correct gedaan wegens ingebrekestelling van Dommel.
Dit met ontvangstbewijs bij afhaling en versturen.
Als ik al 2 maanden geen telefoon meer heb heb ik meer dan recht genoeg om hen ingebreke te stellen.
De aangetekende brief hebben ze ontvangen want enkele dagen later kreeg ik de melding dat het in orde is.
Ze probeerden nog met updates en allerlei andere zaken maar niets hielp om die telfoonmodem aan de praat te krijgen.
Na voor over en weer gemail heb ik eindelijk verkregen wanneer ik een andere provider kan kiezen.
Hiervoor moet je ook nog bellen en mailen.
Ze spelen gewoon met de mensen hun voeten.
Dommel = bedriegers.
Dit moet ophouden.
Wat ik alleen nog wil weten is wat ik kan doen tegen die early cancellation fee.
De ellende is voor mij meer dan genoeg geweest.
Re: Dommel early cancellation fee
Geplaatst: 31 jan 2009, 17:11
door a3ke
leoke schreef:Wat ik alleen nog wil weten is wat ik kan doen tegen die early cancellation fee.
De ellende is voor mij meer dan genoeg geweest.
Weinig anders dan dan weigeren als je beweerd recht in je schoenen te staan al is je uitleg beperkt (1 stap overslaan en het voordeel van de twijfel veranderd zeer snel van kant...)