goed begonnen.....ervaringen van een nieuwe klant
Geplaatst: 30 jan 2009, 10:48
Kwestie van efkes de frustratie van me af te schrijven. ziehier mijn verhaal bij mijn overstap naar Belgacom , komende van TELE2
Als jarenlange TELE2-klant vraag ik ergens in begin december de verhuis aan van mijn internet en telefonie (tele2allin) naar mijn nieuw adres. Ik krijg na een tijdje op mijn gsm een bevestiging dat eind december een belgacomtechnieker gaat langskomen om alles in orde te brengen. Dus ik neem verlof want ik moet de ganse dag tussen 8 en 17u thuis zijn daarvoor. smorgens krijg ik idd bezoek van de man van belgacom die me vraag tof mijn telefoonlijn al in huis binnengetrokken is. Ik vond dat al eeen rare vraag want als Belgacom het al zelf nietweet.... maar ik antwoordde dus van niet want het was een nieuwbouw. Waarop de betrokkene me antwoord dat hij dus niets kan komen doen want dat er eerst een aanvraag moet gebeuren van mijn provider om Belgacom toe te laten om de lijn naar binnen te leggen. Ik ben natuurlijk ontgoocheld maar kan begrijpen dat dat een misverstand is tussen Tele2 en Belgacom. Na amper 2 minuten vertrekt dus de Belgacom man en ik zit nogaltijd zonder internet. Opnieuw gebeld met TELE2, probleem uitgelegd en nieuwe afspraak gekregen met Belgacom technieker. Dit keer in januari. Dus weer dag verlof. S morgens telefoon van dezelfde Belgacomtechnieker: of de lijn nu al binnen lag. Ik zeg hem dat ik dacht dat het de bedoeling was dat hij dat kwam in orde brengen want dat ik dezelfde uitleg ook al gekregen had in december. Niet dus. en deze keer is hij zelfs niet eens langs geweest, enkel telefoontje om te vragen of die lijn er nu lag. Ik natuurlijk verontwaardigd, en terug TELE2 gebeld. Kwam de aap uit de mouw: Niemand wil de kosten dragen om de telefoonlijn binnen te trekken. Het is enkel Belgacom die dit kan/moet doen, maar ze willen dit uiteraard niet gratis doen voor een klant van een andere provider. Waarom ze (zowel TELE2 als BELGACOM) dan een afspraak met een technieker regelen dat ontgaat me wel volledig, goed wetende dat er toch geen telefoonlijn naar binnen ligt.
Na deze ervaringen is het dus duidelijk dat ik slechts twee opties heb: ofwel klant worden bij Belgacom, ofwel Telenet.
Dan maar naar Belgacom omdat ik in de toekomst dan nog kan overstappen naar andere ADSL providers als het me bij Belgacom niet zou bevallen. Dus aanvraag gedaan bij Belgacom, voor zowel internet als Belgacom Tv (dat laatste om te kunnen genieten van VDSL voor mijn internet).
Nieuwe afspraak gekregen met Belgacom technieker, en deze keer iemand van de familie opgetrommeld om thuis te zijn bij mij voor als de technieker langskwam (ik wou deze keer een dag verlof uitsparen). smorgens telefoon van Belgacom technieker dat hij langskwam om alles in orde te brengen. Aangekomen ziet hij dat er buiten nog werken moeten gedaan worden en dat er een lasser moet bijkomen. Dit wisten ze blijkbaar ook weer niet op voorhand. Resultaat: weer dag voor niets iemand laten opdraven. Dan volgende dag smorgens dan maar zelf gebeld naar Belgacom om dat probleem te regelen want ik kreeg niet direct een nieuwe afspraak. De medewerker vertelede me dat hij een dossiertje ging opstellen en dat ik zo snel mogelijk ging gecontacteerd worden. De dag erop in de late namiddag nog niets gehoord , dus ik bel terug hoe het staat met mijn dossier. Blijkt dat ze een nieuwe afspraak hebben voorzien op 11 februari. En ik laat uitschijnen dat dat wel vrij laat is , gezien ik al zolang zit te wachten en al paar keer mijn dag opgeofferd heb voor een belgacomtechnieker. Ik had dit ten andere ook al laten weten bij mijn allereerste telefoontje, en ze hadden me beloofd dat ze het zo snel mogelijk in orde gingen brengen. De dame aan de telefoon zegt dat ze eens ging nazien of dat er vroeger een afspraak mogelijk is. Tot mijn verbazing zegt ze dan dat er een week vroeger inderdaad een mogelijkheid bestaat. Dus blijkbaar vonden ze het bij Belgacom toch nog niet dringend genoeg om direct al mijn afspraak een week vroeger te leggen.
GRRRRRR
Tis dat er geen alternatief is voor mij (Telenet zie ik niet als alternatief) want anders...en excuses dat kennen ze wel , maar blijkb dan zorgen dat het zo snel mogelijk in orde komt , voor la die ongemakken die ik er al aan beleefd heb dat kunnen of willen ze niet...
allee, mijn frustratie efkes de vrije loop gelaten....
voi
Als jarenlange TELE2-klant vraag ik ergens in begin december de verhuis aan van mijn internet en telefonie (tele2allin) naar mijn nieuw adres. Ik krijg na een tijdje op mijn gsm een bevestiging dat eind december een belgacomtechnieker gaat langskomen om alles in orde te brengen. Dus ik neem verlof want ik moet de ganse dag tussen 8 en 17u thuis zijn daarvoor. smorgens krijg ik idd bezoek van de man van belgacom die me vraag tof mijn telefoonlijn al in huis binnengetrokken is. Ik vond dat al eeen rare vraag want als Belgacom het al zelf nietweet.... maar ik antwoordde dus van niet want het was een nieuwbouw. Waarop de betrokkene me antwoord dat hij dus niets kan komen doen want dat er eerst een aanvraag moet gebeuren van mijn provider om Belgacom toe te laten om de lijn naar binnen te leggen. Ik ben natuurlijk ontgoocheld maar kan begrijpen dat dat een misverstand is tussen Tele2 en Belgacom. Na amper 2 minuten vertrekt dus de Belgacom man en ik zit nogaltijd zonder internet. Opnieuw gebeld met TELE2, probleem uitgelegd en nieuwe afspraak gekregen met Belgacom technieker. Dit keer in januari. Dus weer dag verlof. S morgens telefoon van dezelfde Belgacomtechnieker: of de lijn nu al binnen lag. Ik zeg hem dat ik dacht dat het de bedoeling was dat hij dat kwam in orde brengen want dat ik dezelfde uitleg ook al gekregen had in december. Niet dus. en deze keer is hij zelfs niet eens langs geweest, enkel telefoontje om te vragen of die lijn er nu lag. Ik natuurlijk verontwaardigd, en terug TELE2 gebeld. Kwam de aap uit de mouw: Niemand wil de kosten dragen om de telefoonlijn binnen te trekken. Het is enkel Belgacom die dit kan/moet doen, maar ze willen dit uiteraard niet gratis doen voor een klant van een andere provider. Waarom ze (zowel TELE2 als BELGACOM) dan een afspraak met een technieker regelen dat ontgaat me wel volledig, goed wetende dat er toch geen telefoonlijn naar binnen ligt.
Na deze ervaringen is het dus duidelijk dat ik slechts twee opties heb: ofwel klant worden bij Belgacom, ofwel Telenet.
Dan maar naar Belgacom omdat ik in de toekomst dan nog kan overstappen naar andere ADSL providers als het me bij Belgacom niet zou bevallen. Dus aanvraag gedaan bij Belgacom, voor zowel internet als Belgacom Tv (dat laatste om te kunnen genieten van VDSL voor mijn internet).
Nieuwe afspraak gekregen met Belgacom technieker, en deze keer iemand van de familie opgetrommeld om thuis te zijn bij mij voor als de technieker langskwam (ik wou deze keer een dag verlof uitsparen). smorgens telefoon van Belgacom technieker dat hij langskwam om alles in orde te brengen. Aangekomen ziet hij dat er buiten nog werken moeten gedaan worden en dat er een lasser moet bijkomen. Dit wisten ze blijkbaar ook weer niet op voorhand. Resultaat: weer dag voor niets iemand laten opdraven. Dan volgende dag smorgens dan maar zelf gebeld naar Belgacom om dat probleem te regelen want ik kreeg niet direct een nieuwe afspraak. De medewerker vertelede me dat hij een dossiertje ging opstellen en dat ik zo snel mogelijk ging gecontacteerd worden. De dag erop in de late namiddag nog niets gehoord , dus ik bel terug hoe het staat met mijn dossier. Blijkt dat ze een nieuwe afspraak hebben voorzien op 11 februari. En ik laat uitschijnen dat dat wel vrij laat is , gezien ik al zolang zit te wachten en al paar keer mijn dag opgeofferd heb voor een belgacomtechnieker. Ik had dit ten andere ook al laten weten bij mijn allereerste telefoontje, en ze hadden me beloofd dat ze het zo snel mogelijk in orde gingen brengen. De dame aan de telefoon zegt dat ze eens ging nazien of dat er vroeger een afspraak mogelijk is. Tot mijn verbazing zegt ze dan dat er een week vroeger inderdaad een mogelijkheid bestaat. Dus blijkbaar vonden ze het bij Belgacom toch nog niet dringend genoeg om direct al mijn afspraak een week vroeger te leggen.
GRRRRRR
Tis dat er geen alternatief is voor mij (Telenet zie ik niet als alternatief) want anders...en excuses dat kennen ze wel , maar blijkb dan zorgen dat het zo snel mogelijk in orde komt , voor la die ongemakken die ik er al aan beleefd heb dat kunnen of willen ze niet...
allee, mijn frustratie efkes de vrije loop gelaten....
voi