cityconnect te lubbeek
Geplaatst: 27 jan 2009, 13:35
hallo. Ik ben nieuw hier op het forum, dus vergeef mij als dit topic niet volledig volgens de regels is.
Ik heb sinds een paar maand een cityconnect plus-abbonnement van Dommel. Ik ben hierop overgeschakeld van bij belgacom, omdat de prijs/kwaliteit bij belgacom mij niet meer aanstond (te duur voor 12 GB downloadlimiet/maand). een vriend van mij, die in het centrum van leuven woont, had mij dommel aangeraden: goedkoop, snel en betrouwbaar. Ik heb dan de overstap maar gewaagd. De problemen begonnen al snel: op de dag waarop mijn overschakeling gepland was bij dommel, werd ook mijn belgacom-abbonement opgezegd. ik heb toen ongeveer een week zonder internet gezeten, omdat er bij dommel een probleem was bij mijn overschakeling. Achteraf gezien bleek er een of andere kabel kapot te zijn in de centrale in kessel-lo. Ok, allemaal goed en wel, een dikke week later had ik mijn internetverbinding.
maar nu sinds enkele weken valt mijn adsl-signaal te pas en te onpas weg. Soms werkt t dagen aan een stuk, en dan ineens valt het signaal weg op men router. Ik heb geen idee of dit aan dommel ligt of aan men router. T enige wat ik zie is dat de 'status' en 'adsl' lampjes op men router dan niet meer branden. Even de router opnieuw opstarten, en het probleem is opgelost. Op zich vind ik dit niet zo'n ramp, maar tegenwoordig gebeurt dit meermaals per dag, en met enige vorm van 'regelmaat': mijn internet werkt een aantal uur zonder probleem (snel, alles wat je wil), maar dan ineens valt het zonder zichtbare reden weg. En het blijft wegvallen, telkens als ik mijn router reset. dan moet ik dit zo een aantal keer doen (5-8 keer), en dan werkt het weer voor een paar uur. Ik woon in linden (deelgemeente van lubbeek), vlak over de grens met kessel-lo.
Nu is mijn vraag: kan ik op een of andere manier testen of dit aan mijn router of aan mijn connectie ligt? bij dommel zeggen ze toch dat er met de verbinding geen probleem is. Ik weet dat ik het kan testen met een andere router, maar ik heb er thuis geen andere, en kan er ook niet direct ergens een lenen. Ik heb uiteraard geen zin om een nieuwe router te kopen voordat ik weet of t effectief aan mijn router ligt (het betreft een D-Link DSL-G624T router, dezelfde als de vriend die mij dommel aanraadde, hij heeft hier nog nooit last van gehad).
alvast bedankt voor de reacties, en ik hoop dat t aan mijn router ligt, want voor de rest ben ik wel tevreden van dommel
Denbar
Ik heb sinds een paar maand een cityconnect plus-abbonnement van Dommel. Ik ben hierop overgeschakeld van bij belgacom, omdat de prijs/kwaliteit bij belgacom mij niet meer aanstond (te duur voor 12 GB downloadlimiet/maand). een vriend van mij, die in het centrum van leuven woont, had mij dommel aangeraden: goedkoop, snel en betrouwbaar. Ik heb dan de overstap maar gewaagd. De problemen begonnen al snel: op de dag waarop mijn overschakeling gepland was bij dommel, werd ook mijn belgacom-abbonement opgezegd. ik heb toen ongeveer een week zonder internet gezeten, omdat er bij dommel een probleem was bij mijn overschakeling. Achteraf gezien bleek er een of andere kabel kapot te zijn in de centrale in kessel-lo. Ok, allemaal goed en wel, een dikke week later had ik mijn internetverbinding.
maar nu sinds enkele weken valt mijn adsl-signaal te pas en te onpas weg. Soms werkt t dagen aan een stuk, en dan ineens valt het signaal weg op men router. Ik heb geen idee of dit aan dommel ligt of aan men router. T enige wat ik zie is dat de 'status' en 'adsl' lampjes op men router dan niet meer branden. Even de router opnieuw opstarten, en het probleem is opgelost. Op zich vind ik dit niet zo'n ramp, maar tegenwoordig gebeurt dit meermaals per dag, en met enige vorm van 'regelmaat': mijn internet werkt een aantal uur zonder probleem (snel, alles wat je wil), maar dan ineens valt het zonder zichtbare reden weg. En het blijft wegvallen, telkens als ik mijn router reset. dan moet ik dit zo een aantal keer doen (5-8 keer), en dan werkt het weer voor een paar uur. Ik woon in linden (deelgemeente van lubbeek), vlak over de grens met kessel-lo.
Nu is mijn vraag: kan ik op een of andere manier testen of dit aan mijn router of aan mijn connectie ligt? bij dommel zeggen ze toch dat er met de verbinding geen probleem is. Ik weet dat ik het kan testen met een andere router, maar ik heb er thuis geen andere, en kan er ook niet direct ergens een lenen. Ik heb uiteraard geen zin om een nieuwe router te kopen voordat ik weet of t effectief aan mijn router ligt (het betreft een D-Link DSL-G624T router, dezelfde als de vriend die mij dommel aanraadde, hij heeft hier nog nooit last van gehad).
alvast bedankt voor de reacties, en ik hoop dat t aan mijn router ligt, want voor de rest ben ik wel tevreden van dommel
Denbar