Pagina 1 van 1

cityconnect te lubbeek

Geplaatst: 27 jan 2009, 13:35
door denbar
hallo. Ik ben nieuw hier op het forum, dus vergeef mij als dit topic niet volledig volgens de regels is.
Ik heb sinds een paar maand een cityconnect plus-abbonnement van Dommel. Ik ben hierop overgeschakeld van bij belgacom, omdat de prijs/kwaliteit bij belgacom mij niet meer aanstond (te duur voor 12 GB downloadlimiet/maand). een vriend van mij, die in het centrum van leuven woont, had mij dommel aangeraden: goedkoop, snel en betrouwbaar. Ik heb dan de overstap maar gewaagd. De problemen begonnen al snel: op de dag waarop mijn overschakeling gepland was bij dommel, werd ook mijn belgacom-abbonement opgezegd. ik heb toen ongeveer een week zonder internet gezeten, omdat er bij dommel een probleem was bij mijn overschakeling. Achteraf gezien bleek er een of andere kabel kapot te zijn in de centrale in kessel-lo. Ok, allemaal goed en wel, een dikke week later had ik mijn internetverbinding.

maar nu sinds enkele weken valt mijn adsl-signaal te pas en te onpas weg. Soms werkt t dagen aan een stuk, en dan ineens valt het signaal weg op men router. Ik heb geen idee of dit aan dommel ligt of aan men router. T enige wat ik zie is dat de 'status' en 'adsl' lampjes op men router dan niet meer branden. Even de router opnieuw opstarten, en het probleem is opgelost. Op zich vind ik dit niet zo'n ramp, maar tegenwoordig gebeurt dit meermaals per dag, en met enige vorm van 'regelmaat': mijn internet werkt een aantal uur zonder probleem (snel, alles wat je wil), maar dan ineens valt het zonder zichtbare reden weg. En het blijft wegvallen, telkens als ik mijn router reset. dan moet ik dit zo een aantal keer doen (5-8 keer), en dan werkt het weer voor een paar uur. Ik woon in linden (deelgemeente van lubbeek), vlak over de grens met kessel-lo.

Nu is mijn vraag: kan ik op een of andere manier testen of dit aan mijn router of aan mijn connectie ligt? bij dommel zeggen ze toch dat er met de verbinding geen probleem is. Ik weet dat ik het kan testen met een andere router, maar ik heb er thuis geen andere, en kan er ook niet direct ergens een lenen. Ik heb uiteraard geen zin om een nieuwe router te kopen voordat ik weet of t effectief aan mijn router ligt (het betreft een D-Link DSL-G624T router, dezelfde als de vriend die mij dommel aanraadde, hij heeft hier nog nooit last van gehad).

alvast bedankt voor de reacties, en ik hoop dat t aan mijn router ligt, want voor de rest ben ik wel tevreden van dommel

Denbar

Re: cityconnect te lubbeek

Geplaatst: 27 jan 2009, 14:01
door a3ke
Ik zou toch eens een andere modem proberen dan

Wat ik hier ook wel merk is dat als je je modem overbelast hij ook lastig durft te doen (veel torrent en limewiretoestanden etc) wat dan opgelost geraakt met een koude herstart van modem

Re: cityconnect te lubbeek

Geplaatst: 27 jan 2009, 15:47
door hey69
verlies je lijnsynchronisatie of verlies je je internet verbinding? of verlies je contact met je router. vree verschil natuurlijk
De sync heeft meestal wel een ledje op de modem zelf. Als het groen of ok is en je hebt geen internet, log eens in je router in (of ping er eens naar)
check daar de connectie met het internet.

Re: cityconnect te lubbeek

Geplaatst: 28 jan 2009, 15:44
door GaGo
ik ben ook van Linden en verlies de laatste weken ook "vaak" mijn verbinding (lijnsynch). Bij mij is het niet nodig de modem te resetten, na enkele minuten ben ik opnieuw "online". Geen packetloss of error frames op de modem, waarom de synch dropt heb ik het raden naar. Ik heb zo'n simpele LevelOne ADSL2 modem, 'k dacht al dat het daaraan lag :)

Enfin soit, ik kan ermee leven, voor die paar keer per dag dat ik effe zonder internet zit ;-)

Re: cityconnect te lubbeek

Geplaatst: 28 jan 2009, 15:54
door Dafke
GaGo schreef:
Enfin soit, ik kan ermee leven, voor die paar keer per dag dat ik effe zonder internet zit ;-)
Daar zou ik niet mee kunnen leven.
Je betaalt voor een werkende internetverbinding.
Als jij een auto koopt en die valt om de 10km stil, dan ga je je daar ook niet bij neerleggen é :-)

Re: cityconnect te lubbeek

Geplaatst: 28 jan 2009, 16:49
door GaGo
Dafke schreef:
GaGo schreef:
Enfin soit, ik kan ermee leven, voor die paar keer per dag dat ik effe zonder internet zit ;-)
Daar zou ik niet mee kunnen leven.
Je betaalt voor een werkende internetverbinding.
Als jij een auto koopt en die valt om de 10km stil, dan ga je je daar ook niet bij neerleggen é :-)
tsja, mijn auto moet echt geen 24 uur per dag rijden ;-) als je dan toch met een wagen wilt vergelijken

Re: cityconnect te lubbeek

Geplaatst: 28 jan 2009, 17:30
door a3ke
Dafke schreef: Je betaalt voor een werkende internetverbinding.
Maar als dommel (bcg in weze dus) beweerd dat de lijn in orde is moet je al zelf gaan aantonen dat dit niet zo is , en de eerste stap daarin is hetegene wat je verbind met de lijn , de modem , te veranderen , dan ga je verder , netwerkkaart etc etc