Hallo,
Ik wil overstappen naar homeconnect van Dommel en heb het modem al ontvangen. Nu heb ik echter een alarm in huis met telefonische doormelding naar de alarm centrale. Ik heb nu een Belgacom lijn met net connect adsl van Dommel.
Mijn vraag is nu blijft mijn telefonische alarmdoormelding werken via homeconnect als ik mijn belgacom lijn opzeg of werkt dit dan niet meer.
De support afdeling van dommel kon alleen zeggen dat zij het niet kunnen garanderen maar dat ze ook niet op voorhand kunnen zeggen dat het niet werkt.
bij voorbaat dank voor evt reakties.
John
Homeconnect en alarmdoormelding
Beste,
Dit is inderdaad niet met zekerheid te garanderen dat dit correct blijft werken via Homeconnect.
Ik zelf heb een bank terminal staan, welke ook niet correct werkt.
De eene keer doet deze het wel, de andere keer niet.
Dit komt omdat alarminstallatie's en bankterminals toch via een andere weg communiceren, dan normale spraak.
Als je een alarminstallatie hebt welke de mogelijkheid heeft om simpel naar een gsm of andere ingevoerd nummer te bellen, schat ik de kans hoger in dat het correct werkt.
Maar is het een alarminstallatie welke inbeld op een computer, en diverse codes doorzend, dan acht ik de kans weer groter dat dit problemen kan opleveren.
Dit is inderdaad niet met zekerheid te garanderen dat dit correct blijft werken via Homeconnect.
Ik zelf heb een bank terminal staan, welke ook niet correct werkt.
De eene keer doet deze het wel, de andere keer niet.
Dit komt omdat alarminstallatie's en bankterminals toch via een andere weg communiceren, dan normale spraak.
Als je een alarminstallatie hebt welke de mogelijkheid heeft om simpel naar een gsm of andere ingevoerd nummer te bellen, schat ik de kans hoger in dat het correct werkt.
Maar is het een alarminstallatie welke inbeld op een computer, en diverse codes doorzend, dan acht ik de kans weer groter dat dit problemen kan opleveren.
Hoi Frado,
dank voor je reaktie, wat voor centrale bedoel precies een telefooncentrale ?
bij mij betreft het gewoon mijn woonhuis waarbij de alarmkiezer toegang heeft tot een simpele enkelvoudig belgacom classic lijn.
wat ik niet begrijp is dat het dommel adsl signaal toch ook via dezelfde kabel loopt als nu het geval is via Belgacom.
ik hoor je graag
gr
John
dank voor je reaktie, wat voor centrale bedoel precies een telefooncentrale ?
bij mij betreft het gewoon mijn woonhuis waarbij de alarmkiezer toegang heeft tot een simpele enkelvoudig belgacom classic lijn.
wat ik niet begrijp is dat het dommel adsl signaal toch ook via dezelfde kabel loopt als nu het geval is via Belgacom.
ik hoor je graag
gr
John
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Als je Homeconnect neemt word je lijn aangepast naar een raw copper. Dat betekend dat je dus niet meer kan bellen via Belgacom met een simpele telefoon, er is gewoon geen signaal aanwezig, enkel een DSL signaal voor Internet.flashcs schreef:wat ik niet begrijp is dat het dommel adsl signaal toch ook via dezelfde kabel loopt als nu het geval is via Belgacom.
Ik heb hetzelfde geval, en ons alarmsysteem werkt hier nu ook niet, want het kan niet naar buiten over VoIP. Ik heb nog geen tijd gehad om het met de alarm installateur te bekijken, misschien kan jij je installateur eens opbellen en vragen hoe het zit?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Het zou mij een beetje verbazen als een alarm centrale niet over VOiP kan werken. Hier in Limburg is een firma gespecialiseerd in alarm oplossingen en ze verkopen zelf VOiP, dus zou straf zijn als ze zichzelf de das om doen.
De precieze werking van een dergelijk systeem is mij niet bekend, maar volgens mij werkt dat via DTMF tonen en daar loopt het 90% kans mis.
De precieze werking van een dergelijk systeem is mij niet bekend, maar volgens mij werkt dat via DTMF tonen en daar loopt het 90% kans mis.
hallo gr4vity
kun je mij een naam of link geven van dat alarmbedrijf ? Ik heb mijn eigen installateur benaderd en die kon me niet verder helpen.
__________________________________
ik kreeg deze reaktie:
Op deze vraag kan ik geen antwoord geven daar wij geen gegevens hebben van
deze apparatuur, dus ook de mogelijkheden niet kennen.
U kan zicht best richten naar Dommel Homeconnect met devolgende gegevens i.v.m.
het alarmsysteem:
het systeem gebruikt een digitale telefoonmelder welke aangesloten moet worden op een
analoge of PSTN telefoon-lijn.
Deze moet ten ALLE tijden voorrang krijgen op de achterliggende telefoons,
dus bij alarmmeldingen neemt de alarmcentrale de telefoonlijn en blokkeert de rest van de
telefooninstallatie.
___________________________
Aangezien ik nu de belgacom lijn niet op kan zeggen overweeg ik maar ADSL via Belgacom te nemen en dommel op te zeggen. Zit ik alleen nog met een nieuw Siemens modem dat ik net binnen heb van 129 euri .......
Iemand belangstelling ?
kun je mij een naam of link geven van dat alarmbedrijf ? Ik heb mijn eigen installateur benaderd en die kon me niet verder helpen.
__________________________________
ik kreeg deze reaktie:
Op deze vraag kan ik geen antwoord geven daar wij geen gegevens hebben van
deze apparatuur, dus ook de mogelijkheden niet kennen.
U kan zicht best richten naar Dommel Homeconnect met devolgende gegevens i.v.m.
het alarmsysteem:
het systeem gebruikt een digitale telefoonmelder welke aangesloten moet worden op een
analoge of PSTN telefoon-lijn.
Deze moet ten ALLE tijden voorrang krijgen op de achterliggende telefoons,
dus bij alarmmeldingen neemt de alarmcentrale de telefoonlijn en blokkeert de rest van de
telefooninstallatie.
___________________________
Aangezien ik nu de belgacom lijn niet op kan zeggen overweeg ik maar ADSL via Belgacom te nemen en dommel op te zeggen. Zit ik alleen nog met een nieuw Siemens modem dat ik net binnen heb van 129 euri .......
Iemand belangstelling ?
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
eigenlijk moet je gewoon een fxs of fxo poort op je voip box hebben staan en het is opgelost.. dan zou het gewoon analoog moeten functioneren als voordien.. ik dacht fxs
EDIT: het is dus FXS http://www.pbxeq.com/fxs_vs_fxo.php is een commerciële site maar staat er mooi uitgelegd, ik dacht trouwens dat fritzbox zulk een poort had.
EDIT: het is dus FXS http://www.pbxeq.com/fxs_vs_fxo.php is een commerciële site maar staat er mooi uitgelegd, ik dacht trouwens dat fritzbox zulk een poort had.