Hoi,
Ik heb via http://www.dnsstuff.com/ een traceroute gedaan naar een bepaalde website. Ik wou eens weten hoe het allemaal zit, dus wat traceroute is.
De traceroute gaat van de computer van dnsstuff.com naar die bepaalde website.
Vraag, wordt mijn IP-nummer nou ook gelogd op de server van die website.?
Het was gewoon een test en niet om te gaan scannen of zo.
gr,
maxxie
traceroute
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Op zich heb je daar niks aan want die site doet gewoon een tracert van zijn ip naar het ip dat je opgeeft. Het zegt niets over je eigen connectie naar die website.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Bedankt voor je antwoord,
Eerlijk gezegd wist ik even niet wat ik aan het doen was.
Via andere sites kwam ik op DNSSTUF en toen heb ik die gratis traceroute onlinetesten uitgevoerd. Even onadenkend geweest. Het ging mij meer om mijn eigen ip adres.
Achteraf dacht ik dat het illegaal was wat ik had gedaan, ik neem aan dat dat niet zo is?
Dat ik geen gezeur krijg met die andere site waar ik naar getraced hebt? Of merkt die daar niets van?
gr,
maxxie
Eerlijk gezegd wist ik even niet wat ik aan het doen was.
Via andere sites kwam ik op DNSSTUF en toen heb ik die gratis traceroute onlinetesten uitgevoerd. Even onadenkend geweest. Het ging mij meer om mijn eigen ip adres.
Achteraf dacht ik dat het illegaal was wat ik had gedaan, ik neem aan dat dat niet zo is?
Dat ik geen gezeur krijg met die andere site waar ik naar getraced hebt? Of merkt die daar niets van?
gr,
maxxie
Dank je,
Ben gerustgesteld.
Laatste vragen en dan sluit ik het af.
1. Die doelsite weet wel dat hij benaderd is door dnsstuf.com ?
zo ja, denkt zo'n site dan niet dat hij wordt gescand of zo ? en gaat uitzoeken bij dnsstuff.com hoe dat zit?
en die gaat weer mijn ipnummer doorgeven? enz.... enz.....
Het lijken rare vragen maar ik ben best geschrokken. Af en toe weet ik niet meer op internet wat nou wel of niet mag.
maxxie
Ben gerustgesteld.
Laatste vragen en dan sluit ik het af.
1. Die doelsite weet wel dat hij benaderd is door dnsstuf.com ?
zo ja, denkt zo'n site dan niet dat hij wordt gescand of zo ? en gaat uitzoeken bij dnsstuff.com hoe dat zit?
en die gaat weer mijn ipnummer doorgeven? enz.... enz.....
Het lijken rare vragen maar ik ben best geschrokken. Af en toe weet ik niet meer op internet wat nou wel of niet mag.
maxxie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
of thuisgebruikers(router)die_ene schreef:Trouwens, websites die niet willen getraced of gepinged worden, die zorgen er wel voor dat ICMP (het protocol waarmee dit werkt) geblokkeerd word