Pagina 1 van 1
Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 14:20
door kaas2
Ik begrijp het niet meer..
Mijn factuur datum loopt altijd van 20ste tot de 20 ste.
Ik zeg op 15 december op met aangetekende brief. (die middag nog met dommel telefonisch contact, zij zegt mij: als u brief voor 20/12/2008 binnen is dan dan zal u ADSL signaal ergens rond 20-01-09 stop gezet worden)
Laatste factuur voor 20 dec tot 20 jan is reeds betaald.
Nu enkele dagen geleden krijg ik toch een mail met de vraag om te beltalen voor de periode 20 jan tot 20 feb....
Ik bel vandaag.. ja dat is uw maand opzegtermijn zeggen ze mij..
Ik vraag wannner word ik afgesloten? Antw: Dat kan ik niet exact zeggen maar ergens rond de 20 jan.
Ik zeg, dus u vraagt mij dan nog een maand extra te betalen voor iets dat ik niet krijg? Antw: : Ja dat is de opzegvergoeding.
In mijn cnotract van bijna 4 jaar geleden staat niks van een opzegvergoeding.
Ben ik gek of zijn zij gek??
Mij lijkt één maand opzeg = één maand. Dus als ik voor de 20ste december 2008 opzeg, dan zal het 20 jan 2009 afgelopen zijn? En kan ik mij de 20ste januari laten aansluiten door Belgacom...of niet??
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 14:37
door liger
wat hij moest zeggen is eigenlijk: "facturen worden automatisch verstuurd en wij kunnen daar niks aan doen."
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 14:47
door on4bam
kaas2 schreef:
Ben ik gek of zijn zij gek??
De vraag stellen is ze beantwoorden
Je opzeg was op tijd en dus loopt je abbo af op 20/01. Vraag nu reeds je nieuwe provider aan en trek je niets aan van de factuur 20/01-20/02 van dommel je moet die NIET betalen.
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 14:50
door SniFManS
liger schreef:wat hij moest zeggen is eigenlijk: "facturen worden automatisch verstuurd en wij kunnen daar niks aan doen."
lol !
Opzeggen op einde van betaalde maand dus in u geval op 20 januari 2009 Na de verzending van het aangetekend zenden u bank op de hoogte stellen en de betalingen laten stop zetten . Einde verhaal ! Dommel doet wel eens meer dingen die niet kunnen (volgens de wet).
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 15:02
door kaas2
Domiciliering had ik de maand daarvoor reeds stopgezet....
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 15:09
door SniFManS
kaas2 schreef:Domiciliering had ik de maand daarvoor reeds stopgezet....
Zeer slim van je , dus einde verhaal . Het enige wat ik je nu kan aanraden is zo snel mogelijk een andere provider in huis te halen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 15:55
door kaas2
Ben rond de opzeg op vakantie, dus kan ik wel even zonder Internet.
BGC zei aan de telefoon dat 2 weken meer dan voldoende moeten zijn om aan te sluiten, als je reeds een tel aansluiting hebt bij hun.
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 16:16
door manu
Hoe lang ben je reeds bij Dommel aangesloten? Als je binnen het 1e jaar opzegt moet je een opzegvergoeding betalen.
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 16:20
door dr.trimble
manu schreef:Hoe lang ben je reeds bij Dommel aangesloten? Als je binnen het 1e jaar opzegt moet je een opzegvergoeding betalen.
telt dit voor een bepaald abonnement of voor dommel in het algemeen?
Ik ben reeds anderhalf jaar bij dommel maar waarvan 5 maanden homeconnect. Als ik opzeg, met wat houden ze dan rekening?
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 16:30
door kaas2
manu schreef:Hoe lang ben je reeds bij Dommel aangesloten? Als je binnen het 1e jaar opzegt moet je een opzegvergoeding betalen.
Ik al meerdere jaren netconnect, dus voor mij opzeg termijn van 1 maand.
Voor een homeconnect wissel weet ik dit niet.
Als je overstapt naar cityconnect dan zit je aan een nieuw jaarcontract, volgens dommel zelf en de experts op dit forum.
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 17:32
door manu
als je verandert van formule, begint de teller opnieuw te lopen. 5 maanden homeconnect is dus nog 7 te gaan, behalve als je hen in gebreke kunt stellen.
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 18:40
door SniFManS
manu schreef:als je verandert van formule, begint de teller opnieuw te lopen. 5 maanden homeconnect is dus nog 7 te gaan, behalve als je hen in gebreke kunt stellen.
Dat is met homeconnect zeker geen probleem om ze in gebreken te stellen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 29 dec 2008, 20:21
door a3ke
SniFManS schreef:manu schreef:als je verandert van formule, begint de teller opnieuw te lopen. 5 maanden homeconnect is dus nog 7 te gaan, behalve als je hen in gebreke kunt stellen.
Dat is met homeconnect zeker geen probleem om ze in gebreken te stellen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
dat moet je doen voor je je betaling staakt
nu heb je geen poot om op te staan ....
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 31 dec 2008, 14:59
door Chinaski
Met al deze Dommel-opzeggers ben ik even gaan kijken naar mijn gegevens bij hen ; Ik ben Dommel-klant (netconnect) sedert eind juli 2007, aanvankelijk met boostpack. Ik dacht dus dat ik vrij was om Dommel te verlaten (mits opzeg). Nu blijkt echter dat ze, toen ik mijn boostpack opzegde, me vanaf dat moment lieten beginnen aan een nieuw jaar; bij vervaldatum zie ik 2009/02/08 staan. Dus blijkt dat enkel het opzeggen van een optie gezien wordt als het starten van een nieuw contract ??? Foei Dommel, goeie manier om ook de relatief tevreden klanten weg te jagen.
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 31 dec 2008, 15:30
door ceurrrix
Sorry,dat ik me nog eens laat zien,maar ik dacht dat we alle soorten klachten al hadden gehad.
Ben ik zo mis of is de bron van de fantasierijke klagers,werkelijk onuitputtelijk ? ? ?
Een ding staat vast !
2009 kan voor sommigen,niet slechter meer worden dan 2008 dank zij djommel
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 31 dec 2008, 16:14
door Chinaski
ceurrrix schreef:Sorry,dat ik me nog eens laat zien,maar ik dacht dat we alle soorten klachten al hadden gehad.
Ben ik zo mis of is de bron van de fantasierijke klagers,werkelijk onuitputtelijk ? ? ?
Is geen fantasie hoor makker, heb dit wel laat vastgesteld
Prettig jaareinde
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 31 dec 2008, 16:42
door manu
dat is niet typîsch dommel, want dat doet elke provider.
Re: Opzeg dommel
Geplaatst: 31 dec 2008, 16:50
door Chinaski
manu schreef:dat is niet typîsch dommel, want dat doet elke provider.
Allez..
Is toch niet zo dat ik van abbonnement verander ofzo, enkel een optie (boostpack) die ik opzegde.
Ik vind deze handelwijze niet zo evident maar soit.. er zijn inderdaad veel opportunisten onder de providers.