Pagina 1 van 1
Domme vraag
Geplaatst: 15 dec 2008, 13:35
door fryelectro
zijn er nu al mensen waarbij hun telefoonverkeer gefactureerd is geweest ?
Edit:mijn excuses voor het ondoordachte taalgebruik...
Re: retorische vraag
Geplaatst: 15 dec 2008, 13:43
door Uzzi
Een retorische vraag is een stijlfiguur waarbij een vraag wordt gesteld, waarop men geen antwoord verwacht. Het is de bedoeling dat de ontvanger (toehoorder, lezer) zich aangesproken voelt en instemt met wat de zender (spreker, schrijver) suggereert. Een retorische vraag heeft de woordvolgorde van een vraag maar de intonatie van een mededelende zin.
Aangezien u geen antwoord verwacht, laat ik het hierbij

Re: retorische vraag
Geplaatst: 15 dec 2008, 14:57
door gr4vity
Ik sluit mij aan bij Uzzi, al wil ik wel 1 ding toevoegen.
De vraag of bedenken zoals jij ze formuleert is hier reeds meerdere keren langs gekomen, al heb ik tot toe nog geen enkele keer gelezen of er iemand contact heeft opgenomen met dommel vanwege dit issue. Voor wie moet bellen de komende dagen, vraag het eens en laat het de rest van de community weten

Re: retorische vraag
Geplaatst: 15 dec 2008, 15:13
door fryelectro
Uzzi schreef:Een retorische vraag is een stijlfiguur waarbij een vraag wordt gesteld, waarop men geen antwoord verwacht. Het is de bedoeling dat de ontvanger (toehoorder, lezer) zich aangesproken voelt en instemt met wat de zender (spreker, schrijver) suggereert. Een retorische vraag heeft de woordvolgorde van een vraag maar de intonatie van een mededelende zin.
Aangezien u geen antwoord verwacht, laat ik het hierbij

Beste uzzi,
Bedankt voor je constructieve commentaar en nogmaals mijn excuses voor mijn ondoordachtzaam taalgebruik. Ik heb het topic aangepast. Zou je nu een antwoord kunnen geven? Thanks
Re: Domme vraag
Geplaatst: 15 dec 2008, 15:56
door gr4vity
Mijn spidersence verteld mij dat Uzzi jou het antwoord schuldig zal moeten blijven. Zoals ik reeds zei, wie de komende dagen belt kan dit in passant even vragen en het antwoord delen met de rest van userbase.
Re: Domme vraag
Geplaatst: 15 dec 2008, 15:56
door Maglor
fryelectro, ik denk dat Uzzi's antwoord met een knipoog mag gelezen worden. En dat het tegelijkertijd een antwoord op jouw vraag is: "neen, bij 'ons' weten is er niemand die reeds gefactureerd is geweest".
Re: Domme vraag
Geplaatst: 15 dec 2008, 16:02
door brakke
Ik ben ook nog niet gefactureerd geweest.. en ik heb al verschillende calls gemaakt naar de UK (zowel vast mobiel) en enkele andere landen...
Ik zie het als een meer dan terecht vergoeding omdat ik 2 maanden zonder telefonie heb gezeten terwijl het me wel wrdt aangerekend door Dommel!
Re: Domme vraag
Geplaatst: 15 dec 2008, 18:45
door ceurrrix
Geduld mensen,wacht maar rustig af,eens dat ze beginnen met die facturen te maken,
zal het relaas hier en op een ander, wel in geuren en kleuren verschijnen,
alsof het een onaangekondigd wereldwonder is en een forum te klein lijkt.

Re: Domme vraag
Geplaatst: 15 dec 2008, 22:51
door Ken
Damn, mijn proformafactuur voor volgende maand is aangepast met een detail van alle gesprekken, duur en kosten net zoals in de homelink software.
Welliswaar enkel voor november. Heeft dit nog iemand voor zo'n aangepaste proformas?
Re: Domme vraag
Geplaatst: 16 dec 2008, 10:45
door ceurrrix
True !!
Beginnen ze al ? ?
Toevallig ? ?
Uiteindelijk verwacht ik,dat er niet veel mensen een telefoonrekening gaan krijgen,
want bij wie werkt de telefoon al ? ?

Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 09:31
door Gent32m
ceurrrix schreef:Uiteindelijk verwacht ik,dat er niet veel mensen een telefoonrekening gaan krijgen,
want bij wie werkt de telefoon al ? ?

ceurrrix, je kan maar een rekening krijgen, voor wat je gebeld hebt (naar gsm, buitenland, etc). Aangezien we zelf kunnen bellen (ja, dat werkt

) kunnen we hier dus ook voor gefactureerd worden. Opgebeld worden werkt niet altijd (al kan ik dat zelf maar moeilijk nagaan, aangezien ik niet weet wie we me allemaal proberen bereiken heeft). De laatste weken hoor ik alvast minder klachten (in die richting).
Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 10:02
door ceurrrix
Juist,maar ondertussen betalen de mensen al maanden(tot 6 maand) abonnementsgeld,
met de hoop dat die telefoon toch maar zou willen beginnen te werken.
En de mensen bij wie de telefoon toevallig wel werkt, zijn op éné na,
allemaal in blijde verwachting van een factuur waarvan ze de geboortedatum en het aantal €urokens nog niet weten.

Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 11:47
door Gent32m
ceurrrix schreef:Juist,maar ondertussen betalen de mensen al maanden(tot 6 maand) abonnementsgeld,
met de hoop dat die telefoon toch maar zou willen beginnen te werken.
En de mensen bij wie de telefoon toevallig wel werkt, zijn op éné na,
allemaal in blijde verwachting van een factuur waarvan ze de geboortedatum en het aantal €urokens nog niet weten.

ceurrrix, dit klopt terug niet wat je zegt. Via de HomeLink software kun je (al weken) perfect opvragen hoeveel je telefoonkosten bedragen (die je zullen aangerekend worden). En we betalen niet enkel abonnementsgeld voor die foon

Dat is een combi. Raw copper lijn (ADSL abonnement) + Internet abbo + Telefonie. Waarbij je het telefonie gedeelte (aan 5 euro in de maand) in zelf bellen + opgebeld worden dient op te splitsen. Het is enkel dat laatste (opgebeld worden) dat soms niet werkt.
By the way. Mijn vader schakelt volgende maand over naar HomeConnect. Mijn moeder belt regelmatig en wordt zelf ook veel gebeld. Ik zal dan snel weten, hoe goed dit allemaal werkt. Nu kan ik dit telefonie gedeelte maar moeilijk evalueren. Want ik bel zelf niet zo vaak. Noch word ik veel opgebeld. Hoge telefoonkosten (naar gsm of buitenland) heb ik dan ook niet te betalen

Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 12:07
door Uzzi
Gent32m schreef:By the way. Mijn vader schakelt volgende maand over naar HomeConnect. Mijn moeder belt regelmatig en wordt zelf ook veel gebeld. Ik zal dan snel weten, hoe goed dit allemaal werkt. Nu kan ik dit telefonie gedeelte maar moeilijk evalueren. Want ik bel zelf niet zo vaak. Noch word ik veel opgebeld. Hoge telefoonkosten (naar gsm of buitenland) heb ik dan ook niet te betalen

Oei, dan zal je nog minder telefoon krijgen

Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 12:13
door TylerDurden
Gent32m schreef:ceurrrix, dit klopt terug niet wat je zegt.
Hoedje af dat je blijft moeite doen om deze idioot van repliek te dienen.
Maar onder het motto "don't feed the troll" is het volgens mij doeltreffender om ceurrix, margaas en alle andere aliassen waaronder deze persoon post te negeren. Ofwel een ban, maar dat lijkt er maar niet van te komen niettgenstaande het feit dat hij constant ongefundeerde claims zit te posten over allerhande providers.
Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 12:19
door ceurrrix
Gent32m schreef:ceurrrix schreef:Juist,maar ondertussen betalen de mensen al maanden(tot 6 maand) abonnementsgeld,
met de hoop dat die telefoon toch maar zou willen beginnen te werken.
En de mensen bij wie de telefoon toevallig wel werkt, zijn op éné na,
allemaal in blijde verwachting van een factuur waarvan ze de geboortedatum en het aantal €urokens nog niet weten.

ceurrrix, dit klopt terug niet wat je zegt. Via de HomeLink software kun je (al weken) perfect opvragen hoeveel je telefoonkosten bedragen (die je zullen aangerekend worden). En we betalen niet enkel abonnementsgeld voor die foon

Dat is een combi. Raw copper lijn (ADSL abonnement) + Internet abbo + Telefonie. Waarbij je het telefonie gedeelte (aan 5 euro in de maand) in zelf bellen + opgebeld worden dient op te splitsen. Het is enkel dat laatste (opgebeld worden) dat soms niet werkt.
Probeer 50 klanten te vinden bij wie de telefoon 100% werkt en die al een telefoonrekening hebben mogen betalen.
Ik zal er 1000 achter mij proberen te krijgen waar alles nog niet 100% in orde is.
Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 12:34
door Gent32m
Uzzi schreef:Oei, dan zal je nog minder telefoon krijgen

Klopt, mijn pa zal via zijn Homeconnect me de komende maanden niet meer kunnen bereiken. Noch ik hem. Want Dommel klanten kunnen elkaar (nog) niet bereiken. Via GSM kan dit altijd wel natuurlijk
Overigens is het hem vooral om de 24u gratis kunnen bellen naar vaste lijnen te doen. Mijn ma zit momenteel aan zo een 70 euro / maand aan bellen alleen al (via het dure Belgacom abbo). Die Homeconnect is (in dat op zicht) zeker een goed alternatief. 100% in orde is het nog niet. Maar 95% is goed genoeg (om nu mee te starten)
TylerDurden schreef:Hoedje af dat je blijft moeite doen om deze idioot van repliek te dienen.
Maar onder het motto "don't feed the troll" is het volgens mij doeltreffender om ceurrix, margaas en alle andere aliassen waaronder deze persoon post te negeren. Ofwel een ban, maar dat lijkt er maar niet van te komen niettgenstaande het feit dat hij constant ongefundeerde claims zit te posten over allerhande providers.
Klopt. Al is negeren wel niet meteen mijn stijl. Op zulke onzinnige (totaal aan de haren getrokken) comments van ceurrix kun je ver niet anders dan ze in de wind slaan. "Don't feed the troll", zoals jij zegt. Goh ja, ik denk dat ceurrix ook wel beseft, dat hij zich belachelijk aan het maken is. Wie gelooft die man nu nog ? Misschien heet hij wel Yves in het echte leven
Zo eens af en toe de vinger op die "wonde" leggen, kan wel geen kwaad zeker...
Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 13:00
door Uzzi
Als het uw ouders alleen te doen is om goedkoop te bellen, dan raad ik hen toch ten zeerste Telenet Freephone 24 (of hoe het beest tegenwoordig ook heet) aan. Voor 22,34€ kunnen ze dan de hele dag gratis naar alle vaste lijnen (zelfs hun zoon

) bellen.
Hoe positief men ook denkt over Homeconnect, ik zou mijn ouders nooit een product aanraden dat maar half werkt. Daarmee wil ik niet zeggen dat je bij Telenet geen problemen kan hebben, maar je moet toegeven dat Telenet op vlak van telefonie toch net iets stabieler (understatement !) is dan Homeconnect.
Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 13:17
door ceurrrix
Uzzi schreef:Als het uw ouders alleen te doen is om goedkoop te bellen, dan raad ik hen toch ten zeerste Telenet Freephone 24 (of hoe het beest tegenwoordig ook heet) aan. Voor 22,34€ kunnen ze dan de hele dag gratis naar alle vaste lijnen (zelfs hun zoon

) bellen.
Hoe positief men ook denkt over Homeconnect,
ik zou mijn ouders nooit een product aanraden dat maar half werkt. Daarmee wil ik niet zeggen dat je bij Telenet geen problemen kan hebben, maar je moet toegeven dat Telenet op vlak van telefonie toch net iets stabieler (understatement !) is dan Homeconnect.
Dat is het resultaat ,van het verstand dat er met de jaren is bijgekomen.
Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 13:30
door Gent32m
Uzzi schreef:Als het uw ouders alleen te doen is om goedkoop te bellen, dan raad ik hen toch ten zeerste Telenet Freephone 24 (of hoe het beest tegenwoordig ook heet) aan. Voor 22,34€ kunnen ze dan de hele dag gratis naar alle vaste lijnen (zelfs hun zoon

) bellen.
Hoe positief men ook denkt over Homeconnect, ik zou mijn ouders nooit een product aanraden dat maar half werkt. Daarmee wil ik niet zeggen dat je bij Telenet geen problemen kan hebben, maar je moet toegeven dat Telenet op vlak van telefonie toch net iets stabieler (understatement !) is dan Homeconnect.
Klopt. Echter, de ideale wereld bestaat niet. Ik heb een paar weken geleden, alle packs van Belgacom + Telenet doorlopen. Er zat helaas niets interessants bij
Het ideale scenario voor mijn ouders was dit geweest:
- Belgacom Digital TV + Belgacom telefonie en dan Dommel voor het internet (met 100 Gb of meer downloadvolume).
Belgacom of Telenet internet is echter niet interessant. Daarmee kun je te weinig downloaden (max +- 25 Gb). Met 25 Gb in de maand kun je wel vlot surfen. Maar niet het internet in zijn volle capaciteit benutten. We leven in een tijd, waar high quality televisie steeds meer en meer via internet wordt aangeboden. Je kan daar allemaal gratis gebruik van maken. Mits je genoeg downloadvermogen via je ISP hebt, om dit raad te plegen. Idem met nieuwsgroepen, radio-streaming, game demo's en ander materiaal. Dit is beschikbaar (hetzij gratis via je abbonement, hetzij via een extra payserver). Mits je maar niet tegen de limieten van je internet verkeer botst. Een ander nadeel aan Belgacom en Telenet hun internet is dat ze soms hun poorten durven dicht te draaien. En dat heb ik niet zo graag. Ik beslis zelf wel, wat ik (via mijn firewall) toelaat en wat niet.
- Dommel is dus ideaal voor het internet. Echter Dommel internet + Belgacom TV, laat Belgacom niet toe. Als je hun digitale TV neemt, moet je ook hun internet erbij nemen. Dus die vlieger ging helaas niet op.
- Een ander probleem. Als je bv telefonie en televisie van Telenet zou nemen. Kun je wel internet bij Dommel nemen. Maar daarvoor heb je een actief ADSL signaal nodig. Wat je terug op een goedkoop discovery abbo van Belgacom (+ Netconnect van Dommel) terugbrengt. Of op de HomeConnect formule van Dommel (met raw copper ADSL abbo inbegrepen).
- Je ziet, de ideale wereld bestaat dus niet. Ik heb er met mijn pa ook een paar keer overgesproken. Uiteindelijk wil hij zijn factuur naar beneden krijgen. En niet meer bij drie providers aangesloten zitten. Telenet voor televisie, internet bij Dommel en telefonie bij Belgacom.
Dommel Homeconnect is een goed alternatief. Ok, de telefoon werkt nog niet helemaal perfect. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Dommel dit in orde zal brengen. En dan hebben zij een ijzersterk product om de markt mee te bekampen
Moesten Telenet en Belgacom daarentegen hun limieten bv laten vallen. Zouden ze Dommel daarmee zware concurrentie kunnen doen. Maar dat doen Telenet en Belgacom liever niet. Waarom niet. Omdat ze willen dat je via hun betaalkanalen allerlei materiaal gaat binnenhalen (bv film on demand, net gemist, etc). Ze gaan je niet stimuleren om gratis via het internet allerlei content (zoals bv de laatste presidentsverkiezingen, natuurdocu's of andere dingen) te zitten bekijken. Nee, zij willen dat je hen daarvoor betaalt. Dus houden ze hun downloadlimieten bewust laag genoeg.
Mijn visie, is een andere visie. Is de visie van informatie (die in high quality) via het internet verspreid wordt en zo gratis bekeken kan worden. Eventueel gesponserd door reklame. In Amerika is dit al zo. Je kan daar van alles gratis bekijken. Mits je de reklame van 1 minuut ervoor wel ook ziet
Ik heb mijn huiswerk gedaan. En mijn keuze is op Dommel HomeConnect gevallen. Ik weet het, de telefonie werkt nog niet 100%. Maar het onbeperkt downloaden en onbeperkt kunnen bellen naar alle vaste lijnen, maakt al veel goed. En dat voor 50 euro in de maand. Is een mooie deal. De problemen die er nog zijn, zullen wel opgelost geraken. Alleen zullen we als klant wel redelijk wat geduld moeten hebben. Dat wel...
Greetz.
Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 13:55
door Uzzi
Sleurt jouw vader er meer dan 25GB op een maand door
Mijn vader komt met 25GB meer dan een jaar toe

Ik zie mijn ouders nog geenradio-streaming gebruiken of game demo's downloaden.
Spreek je eigenlijk over je eigen wensen of over die van je ouders ? Ik heb de indruk dat je die 2 soms door elkaar haalt.
Re: Domme vraag
Geplaatst: 18 dec 2008, 14:11
door Gent32m
Uzzi schreef:Sleurt jouw vader er meer dan 25GB op een maand door
Mijn vader komt met 25GB meer dan een jaar toe

Ik zie mijn ouders nog geenradio-streaming gebruiken of game demo's downloaden.
Spreek je eigenlijk over je eigen wensen of over die van je ouders ?
Beide.
Vooral het videostreaming en game downloaden (of online spelen) is interessant voor mijn pa. De kleinkinderen komen regelmatig bij hem op bezoek (en die zijn zeker in spelletjes geinteresseerd

) Overigens, ben ik zijn persoonlijke installateur. Ik regel alles voor hun. Zij hoeven enkel een handleiding te volgen of op een knopje te klikken. Ik ben hun lesgever
Voor mezelf. Is alles interessant. Ik gebruik er alles wel van. Mijn vader slechts een beperkt deel.
Het is gewoon jammer, dat Belgacom zijn Digital TV + Telefonie samen met internet aanbiedt. Moesten ze toestaan, dat je internet bv bij Dommel kan nemen, hadden we zeker deze optie genomen. De telefonie bij Belgacom is zeker stabieler (die hebben al jaren ervaring daarin). Maar ja, dat is dan Belgacom zijn domme commerciële fout maar!
Een telenet pack was minder een optie. Niet enkel door het beperkt internet. Maar ook doordat alles in huis op ADSL infrastructuur is ingericht. Via Telenet, zou ik heel die interne herbekabeling moeten herbekijken. Waar ik zelf ook minder vanaf weet. Ik denk dan aan waar de modem staat, hoe die internet + televisie + telefoon signalen door het huis heen krijgen, etc. Zijn internet is in de bureau, zijn televisie boven + beneden, zijn telefonie op 5 kamers...
Ondertussen hebben we thuis de schema's eens bekeken. Om twee extra wandcontactdozen te plaatsen en alzo het telefoonsignaal van de Siemens modem verder heel het huis door te sturen. Een stroomadapter kit (200 Mbps) van Devolo heb ik ook reeds in bezit (voor de internet distributie. van WiFi moet ik zelf niet hebben). Plus de modem en een andere adapter (eentje die niet zo piept

) Het komt in orde...