3G + thuisnetwerk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
jappietappie
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 sep 2008, 09:45
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De USB modem van mobistar internet everywhere (3G) verbind je standaard met een USB poort in je computer.
Is er een oplossing om mobistar internet everywhere te verbinden met je thuisnetwerk in plaats van slechts 1 computer tegelijk? Bestaat er zoiets als een 3G router?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ja linksys heeft er eentje de WRT54G3G. Deze werkt wel met PCMIA kaarten ipv usb.

http://www-be.linksys.com/servlet/Satel ... 1136109B09

Ik heb het al een keer zien werken met een Proximus kaartje, wat in weze vodafone is.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ge kunt altijd de techniek toepassen om één computer aan te laten staan met het usb-stickje. (en daar eventueel op werken) en dan uw internetverbinding van die computer delen in het netwerk.
Dit gaat perfect als het maar voor eventjes is, als het natuurlijk voor "eeuwig" is, is een router beter...
Prutske007
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 nov 2008, 23:01

De option Globesurfer II of III

Kost wat, maar lijkt me de ideale oplossing. Anders moet je een een linksys en een pcmcia kaart kopen, zit je al gauw aan bijna het bedrag van de globesurfer.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Allez, ik ga ook eens mijn nuttige bijdrage geven.

Op de volgende site ( http://joikuspot.com/ ) is een applicatie waarmee je met je GSM 3G kan aanzetten en sharen via WLAN.
Is de moeite om eens na te gaan.

Voor jou kan dit wel een oplossing geven.. GSM constant aan laten staan, met adapter in het stopcontact. Zal wel niet zoveel verbruiken denk ik?

De option 3G WLAN device (GlobeSurfer) is inderdaad ook een mogelijkheid;-)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

op shop.fon.com kun je de "Fonera 2 dev edition" aanschaffen;
de laatste firmware versies hebben reeds support voor de 3G sticks van oa mobistar (huawei)
je kunt ook op de openwrt website drivers vinden voor andere merken
het toestel kost amper 50 euro (incl verzending & tax) ; heeft een usb poort waarop je een usb2 hub kunt plaatsen met een usb memory stick, je 3G stick met sim kaart, printer, webcam, ...

en de software is beschikbaar als je wilt dingen bijinstalleren/configureren (smsjes versturen? :-)
je kunt er ook een "audio" usb stick op aansluiten (1$ op ebay) en mp3tjes mee afspelen.... of een wave file "You Got mail" (op zijn westvlaams :-)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”