De rekening klopt niet (Waar Gebeurd, Test-Aankoop december)
Geplaatst: 26 nov 2008, 21:19
en geen rondje tele2 bashen, gewoon de feiten....
Bij zijn thuiskomst uit het buitenland ontdekt meneer H. tussen de post een rappelbrief van Tele2, voor de facturen van de vorige twee maanden. Zonder te controleren betaalt hij onmiddellijk het geëiste bedrag. Enkele dagen later stelt hij vast dat zijn telefoon- en internetaansluiting zijn afgesloten. Hij neemt contact op met de klantendienst. Die legt hem uit dat de aansluitingen maar zullen worden hersteld nadat hij een fax heeft verstuurd waarin hij de betaling bewijst. Hij gehoorzaamt,
waarna hij terug aangesloten is. Bij die gelegenheid controleert hij zijn betalingen en stelt vast dat hij de twee facturen al had betaald. Het probleem ontstond omdat het bankrekeningnummer van Tele2 veranderde, ongetwijfeld bij een wijziging van de abonnementsformule. Vermits hij wil weten hoe hij deze dubbele betaling kan terugkrijgen, belt hij naar de klantendienst van Tele2. Die stuurt hem met een kluitje in het riet. Aangezien hij heeft betaald en zijn telefoon werkt, is er geen probleem. Een andere persoon wil verder luisteren, en legt hem uit dat het zal volstaan om het te veel betaalde bedrag van zijn volgende facturen af te trekken. Onze abonnee denkt dat de kous daarmee af is. De volgende dag ontvangt
hij echter een nieuwe brief waarin Tele2 vaststelt dat de facturen nog altijd onbetaald zijn, ondanks hun voorbije aanmaningen tot betaling en de opschorting van hun diensten. Meneer H. mag dus opnieuw bellen om aan zijn operator uit te
leggen hoe de vork in de steel zit. Onze abonnee is ontmoedigd door de kwaliteit van deze dienstverlening. Hij is vastbesloten om zijn contract bij Tele2 op te zeggen zodra ten minste het te veel betaalde bedrag terug op zijn rekening staat. En hij hekelt scherp de kwaliteit van de klantendienst van zijn operator.
Bij zijn thuiskomst uit het buitenland ontdekt meneer H. tussen de post een rappelbrief van Tele2, voor de facturen van de vorige twee maanden. Zonder te controleren betaalt hij onmiddellijk het geëiste bedrag. Enkele dagen later stelt hij vast dat zijn telefoon- en internetaansluiting zijn afgesloten. Hij neemt contact op met de klantendienst. Die legt hem uit dat de aansluitingen maar zullen worden hersteld nadat hij een fax heeft verstuurd waarin hij de betaling bewijst. Hij gehoorzaamt,
waarna hij terug aangesloten is. Bij die gelegenheid controleert hij zijn betalingen en stelt vast dat hij de twee facturen al had betaald. Het probleem ontstond omdat het bankrekeningnummer van Tele2 veranderde, ongetwijfeld bij een wijziging van de abonnementsformule. Vermits hij wil weten hoe hij deze dubbele betaling kan terugkrijgen, belt hij naar de klantendienst van Tele2. Die stuurt hem met een kluitje in het riet. Aangezien hij heeft betaald en zijn telefoon werkt, is er geen probleem. Een andere persoon wil verder luisteren, en legt hem uit dat het zal volstaan om het te veel betaalde bedrag van zijn volgende facturen af te trekken. Onze abonnee denkt dat de kous daarmee af is. De volgende dag ontvangt
hij echter een nieuwe brief waarin Tele2 vaststelt dat de facturen nog altijd onbetaald zijn, ondanks hun voorbije aanmaningen tot betaling en de opschorting van hun diensten. Meneer H. mag dus opnieuw bellen om aan zijn operator uit te
leggen hoe de vork in de steel zit. Onze abonnee is ontmoedigd door de kwaliteit van deze dienstverlening. Hij is vastbesloten om zijn contract bij Tele2 op te zeggen zodra ten minste het te veel betaalde bedrag terug op zijn rekening staat. En hij hekelt scherp de kwaliteit van de klantendienst van zijn operator.