Echo + QoS?
Geplaatst: 19 nov 2008, 17:02
Ik heb nog steeds last van een echo geluid bij een telefoongesprek. Als ik bv telefoneer naar ons nr met de gsm, hoor ik mezelf altijd terug, vreselijk ambetant.
Ik heb al dmv Firebug die verhouding op 4/8 gezet ( of 8/4) dunno, mara dit helpt blijkbaar niet al te goed. Welke cijfers moet ik daar invullen? Het geluid dat we horen is wel altidj vrij luid te noemen, dus mss dat wat omlaag brengen?
En ook: als er iemand belt moet ik altijd mijn downloads stilleggen, aangezien anders het gesprek hakkelig verloopt. Ik heb gelezen dat Quality Of Service hieraan kan helpen. Heeft die siemens router zoiets, of nougabollen? En zo nee: hoe fix ik dit dan?? T'is vooral als usenet met 8 lijnen openstaat, dat bellen gewoon onmogelijk is..
Ik heb al dmv Firebug die verhouding op 4/8 gezet ( of 8/4) dunno, mara dit helpt blijkbaar niet al te goed. Welke cijfers moet ik daar invullen? Het geluid dat we horen is wel altidj vrij luid te noemen, dus mss dat wat omlaag brengen?
En ook: als er iemand belt moet ik altijd mijn downloads stilleggen, aangezien anders het gesprek hakkelig verloopt. Ik heb gelezen dat Quality Of Service hieraan kan helpen. Heeft die siemens router zoiets, of nougabollen? En zo nee: hoe fix ik dit dan?? T'is vooral als usenet met 8 lijnen openstaat, dat bellen gewoon onmogelijk is..