Pagina 1 van 1

Homeconnect proberen opzeggen: lijdensweg

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:14
door nolle123
Na een ingebrekestelling en een ruime maand opzegtermijn in acht genomen te hebben, houdt Shedom NV het telefoonnummer achter. Dit nummer willen ze pas vrijgeven als er een opzegvergoeding betaald zal worden. Welke deze vergoeding is, hebben ze tot op heden ook niet meegedeeld.

Om toch te kunnen blijven telefoneren met het nummer dat we al meer dan 28 jaar hebben, hadden we besloten van gewoon ons contract bij Dommel uit te doen. Dommel getelefoneerd, allemaal geen probleem mevrouw/mijnheer, gewoon blijven doorbetalen en er is van een afsluiting geen sprake. Bij de eerstvolgende uitgevoerde betaling, e-mail van dommel: " Eens uw aangetekende brief is verzonden, kan onze helpdesk hier niet langer in tussen komen en zal de opzeg binnenkort worden uitgevoerd."

Dus: Ze zeggen door te gaan met de afsluiting, houden het nummer daarbij achter en willen een of andere opzegvergoeding en gewoon alles bij het oude laten en doorbetalen zoals al gebeurd is, is geen optie.

Ik ga hen morgen nog 1x contacteren, hen dan ook een bevestiging laten mailen met wat ze gaan doen, afsluiten of niet. Ik hou jullie op de hoogte, ik ruik een rechtzaak, al was het maar voor nummerbehoud.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:19
door nonkie
Voor het zelfde geld is uw nummer al vrij gegeven zonder dat je het weet en is er straks iemand anders mee weg.
Bij wie ga je nu telefonie afnemen?
Misschien dat je hen eens kan laten polsen of het nummer al vrij is gegeven.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:28
door nolle123
Telefonie bij Telenet, en daar hadden we een voorlopig nummer gekregen omdat Dommel weigert van ons huidige nummer vrij te geven. Let wel: afsluiting zou pas 3 december gebeuren.

Dommel belde ons dan om te vragen wat er gaande was (hadden hun post precies al paar weken niet gelezen) waarbij ze dan vermelden dat het nummer enkel vrijgegeven zou worden bij betaling van een opzegvergoeding.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:32
door VOiD
nolle123,

Ik zou in dit geval asap de ombudsman inschakelen, al is het maar preventief. Het lijkt mij sterk dat een provider een nummer mag gijzelen. Chantage is mischien té sterk uitgedrukt maar dergelijke praktijken kunnen niet door de beugel.

Void

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:33
door nonkie
nolle123 schreef:Telefonie bij Telenet, en daar hadden we een voorlopig nummer gekregen omdat Dommel weigert van ons huidige nummer vrij te geven. Let wel: afsluiting zou pas 3 december gebeuren.

Dommel belde ons dan om te vragen wat er gaande was (hadden hun post precies al paar weken niet gelezen) waarbij ze dan vermelden dat het nummer enkel vrijgegeven zou worden bij betaling van een opzegvergoeding.
Och ik had het iets verkeerd gelezen.
U hebt uw tijd niet uitgedaan en wil dus vervroegd opzeggen en je bent bereid om de schadevergoeding te betalen? Klopt dat?
In dat geval moeten ze toch die nummer vrijgeven. U betaald er toch voor.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:35
door nolle123
Dat besef ik ook, maar ombudsdienst duurt alweer 30 dagen en dan nog, denk je echt dat Dommel reageert op de ombudsdienst? Die sturen gewoon wat briefjes door, als ze morgen zeggen dat ze gaan afsluiten, dan wordt het gewoon een kortgeding voor mijn nummerbehoud.
Ben hun spelletjes gewoon beu.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:37
door nolle123
nonkie schreef:
nolle123 schreef:Telefonie bij Telenet, en daar hadden we een voorlopig nummer gekregen omdat Dommel weigert van ons huidige nummer vrij te geven. Let wel: afsluiting zou pas 3 december gebeuren.

Dommel belde ons dan om te vragen wat er gaande was (hadden hun post precies al paar weken niet gelezen) waarbij ze dan vermelden dat het nummer enkel vrijgegeven zou worden bij betaling van een opzegvergoeding.
Och ik had het iets verkeerd gelezen.
U hebt uw tijd niet uitgedaan en wil dus vervroegd opzeggen en je bent bereid om de schadevergoeding te betalen? Klopt dat?
In dat geval moeten ze toch die nummer vrijgeven. U betaald er toch voor.
Neen, ik zeg vervroegd op wegens gebrekkige dienst telefonie en wegens diensten die nog niet geactiveerd kunnen worden maanden na intekening. vandaar ook een in gebreke stelling, dat ze in dit geval een maand de tijd hebben om dat alsnog in orde te brengen. Bij een in gebreke stelling is er contractbreuk van hun kant, en kan er ook geen sprake zijn van enige opzegvergoeding.
Bovendien ten gemoetkoming aan hun onwettige eisen zouden we dan alsnog het contract uitzitten, wat dus ook niet mogelijk zou zijn, desondanks eerder berichtgeving via telefoon waardoor we dus gewoon verder betaald hebben voor de komende maand.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:53
door nonkie
In dat geval zal je toch hulp moeten zoeken om je gelijk te kunnen halen denk ik.

Geplaatst: 17 nov 2008, 21:57
door ceurrrix
Blackmail,chantage en afpersing,beginnen we ondertussen al gewoon te worden.
Laat de isp's eens beginnen te procederen,
en laat ons de resultaten eens afwachten.
Kandidaat slachtoffers mogen zich melden. :wink:

Geplaatst: 17 nov 2008, 22:01
door SniFManS
En wat zeggen ze bij telenet over het feit dat dommel het nummer niet wil vrij geven ? Want sta op het punt het zelfde in gang te zetten.

Geplaatst: 17 nov 2008, 22:14
door ceurrrix
Sniffie schreef:En wat zeggen ze bij telenet over het feit dat dommel het nummer niet wil vrij geven ? Want sta op het punt het zelfde in gang te zetten.
Charlotte ! !.....HELP ! ! :lol:

Geplaatst: 17 nov 2008, 22:42
door nolle123
Sniffie schreef:En wat zeggen ze bij telenet over het feit dat dommel het nummer niet wil vrij geven ? Want sta op het punt het zelfde in gang te zetten.
Daar zeggen ze dat ze niets kunnen doen behalve steeds een nieuwe aanvraag in te dienen en dan kreeg ik een verwijzing naar de ombudsdienst....

Had telenet vrijdag afgezegd omdat dommel telefonisch zei akkoord te zijn met dan verder klant te blijven bij hen tot het einde van het contract en dan krijg ik een mail vandaag die net het tegenovergestelde zegt.. nuja, morgen nog maar eens telefoneren en vragen wat nu eindelijk hun definitieve standpunt is

Geplaatst: 17 nov 2008, 23:24
door zogro
zelfde geval hier. Ook homeconnect vroegtijdig afgezegd omdat telefoon meer uitligt dan dat hij werkt.
dommel wilt ook nr nie vrijgeven. Morgen komt telenet en ik begin met nieuw nr ben al blij dat ik van dommel af ben.

Geplaatst: 18 nov 2008, 05:02
door Zambo
Aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging

Ombudsdienst Telecom

Federale overheid consumentenzaken

Test-Aankoop

Dommel is een te mijden ISP geworden met producten die niet werken, een onbereikbare klantendienst, facturatie voor niet geleverde diensten, ... het rijtje begint stillaan oneindig te worden en dagelijks komen er nog verhalen bij. Een mens kan zich nog afvragen of er wel nog iets werkt bij Dommel.

Alle andere ISP's kunnen een nieuwe cel beginnen oprichten "het opvangen en helpen van Dommel klanten die willen overstappen en die hierdoor door Dommel in de problemen worden gestoken". Er is geld te verdienen op de kwakkels van Dommel

Geplaatst: 18 nov 2008, 08:56
door Goztow
Echt zwak van Dommel, dit is pure gijzeling van hun klanten die niet liever willen dan dat ze hun problemen oplossen maar na maanden geen oplossing zien.

Geplaatst: 18 nov 2008, 09:43
door nonkie
ceurrrix schreef:
Sniffie schreef:En wat zeggen ze bij telenet over het feit dat dommel het nummer niet wil vrij geven ? Want sta op het punt het zelfde in gang te zetten.
Charlotte ! !.....HELP ! ! :lol:
Charlotte zal hier niet kunnen helpen.
Als dommel dat nummer niet vrijgeeft dan kan telenet daar weinig aan doen.

Geplaatst: 18 nov 2008, 09:46
door nolle123
Vandaag nog eens getelefoneerd naar Dommel met de vraag wat nu het officiële standpunt is; of ik ga afgesloten worden 3 december of niet.

Volgens hun e-mail van gisteren wel, volgens de helpdesk vandaag dan 'normaalgezien' weer niet.... De opzegbrieven zouden behandeld worden door het management, die dan de klant contacteert om tot een oplossing te komen of erop aandringt een cancellation fee te betalen. Geen van beide is tot nutoe gebeurd...

Er zou niet afgesloten worden voordat er een 'fee' betaald is. Ze spreken zichzelf tegen in hun eigen e-mail, waarin stond dat ze wel gingen aflsuiten en verder klant blijven voor dat nummerbehoud geen optie was omdat de aangetekende brief al verzonden was...

*Zucht* afwachten

Geplaatst: 18 nov 2008, 10:02
door Goztow
Euhm ik zou dat standpunt toch eens op mail vragen. Enkel wat op papier staat, telt.

Geplaatst: 19 nov 2008, 11:15
door ceurrrix
nolle123 schreef:Vandaag nog eens getelefoneerd naar Dommel met de vraag wat nu het officiële standpunt is; of ik ga afgesloten worden 3 december of niet.

Volgens hun e-mail van gisteren wel, volgens de helpdesk vandaag dan 'normaalgezien' weer niet.... De opzegbrieven zouden behandeld worden door het management, die dan de klant contacteert om tot een oplossing te komen of erop aandringt een cancellation fee te betalen. Geen van beide is tot nutoe gebeurd...

Er zou niet afgesloten worden voordat er een 'fee' betaald is. Ze spreken zichzelf tegen in hun eigen e-mail, waarin stond dat ze wel gingen aflsuiten en verder klant blijven voor dat nummerbehoud geen optie was omdat de aangetekende brief al verzonden was...

*Zucht* afwachten
't Is blijkbaar een gewoonte om die (nog niet gevraagde/gebruikte)"fee" al op voorhand te vragen en te willen ontvangen.
Edpnet probeert dat ook.
Dommel geeft het na een tijdje precies op :?

Geplaatst: 19 nov 2008, 12:42
door localhost
Ik vrees dat www.ombudsmantelecom.be nu inderdaad de enige is die duidelijkheid kan brengen. Spijtig dat het langs die weg altijd zo lang moet duren.