Pagina 1 van 1

Onstabiel internet

Geplaatst: 12 nov 2008, 08:48
door JM
Ik ben nu toch al een jaar of 2 klant bij dommel, maar de laatste weken is het internet wel heel onstabiel. Ik kan mijn klok erop gelijkzetten dat het internet uitvalt rond 19h en de rest van de avond niet fatsoenlijk meer werkt.

In de log van mijne router staat altijd volgende regel:

PPP Fail: Timeout in CHAP negotiation

Iemand enig idee wat die foutmelding altijd is ?

Afstand tot de centrale (max 1.5km) is normaal niet het probleem, heeft altijd feilloos gewerkt.

bedankt

Geplaatst: 12 nov 2008, 10:08
door Toxeh
PPP en CHAP zijn beide authentication protocols als ik me niet vergis.

Dus er is iets dat mis loopt bij het aanloggen.

Geplaatst: 12 nov 2008, 10:21
door gr4vity
Kan je voor de zekerheid de waardes van de modem even posten?

Geplaatst: 12 nov 2008, 10:29
door kaise1
Gezien meerdere berichten hieromtrend, lijkt het wel dat ook bij dommel op sommige centrales capaciteitsproblemen voorkomen of ben ik mis met deze denkwijze ?

Geplaatst: 12 nov 2008, 10:39
door Goztow
kaise1 schreef:Gezien meerdere berichten hieromtrend, lijkt het wel dat ook bij dommel op sommige centrales capaciteitsproblemen voorkomen of ben ik mis met deze denkwijze ?
Ik zie niet in waarom een capaciteitsprobleem tot een uitval zou leiden.

Geplaatst: 12 nov 2008, 11:28
door kaise1
idd, sorry had het meer op die verschillende speed drops die hier vermeld waren in bepaalde regio's dacht ik... :oops:

Geplaatst: 12 nov 2008, 12:33
door silencer
welk product? modemwaarden? welke modem? sommige modems zijn beter geschikt vr instabiele lijnen.

Geplaatst: 12 nov 2008, 13:45
door Praetorian
gisterenavond: ik kwam thuis, rond 19.00 modem aangestopt. Ik had telkens ook chap authentication failed: time out, voor ongeveer 20 minuten. Toen kreeg ik een ip toegewezen en werkte internet wel. Gedurende de hele tijd gaf de modem aan dat adsl fysical up was.

zone : 050
product: netconnect
lijnwaarden op dat moment verschilden niet van die die ik nu heb (heb gecheckt). De huidige zijn:

Up Stream 512 (Kbps.)

Down Stream 4640 (Kbps.)


Operation Data:

Noise Margin:

up: 23 dB
down: 23 dB

Attenuation:

up: 10 dB
down: 10 dB

Geplaatst: 12 nov 2008, 17:33
door JM
Verdere gegevens:

product: netconnect
zone: 014
modem: SMC 7904BRA2

Up Stream
512 (Kbps.)

Down Stream
4640 (Kbps.)

Noise Margin
Upstream: 20 dB
Downstream: 16 dB

Attenuation
Upstream: 32 dB
Downstream: 32 dB

Fast Path FEC Correction
Near End Indicator 0
Far End Indicator 0

Interleaved Path FEC Correction
Near End Indicator 0
Far End Indicator 0

Fast Path CRC Error
Near End Indicator 1
Far End Indicator 24

Interleaved Path CRC Error
Near End Indicator 0
Far End Indicator 0

Loss of Signal Defect
Near End Indicator 0
Far End Indicator ---

Fast Path HEC Error
Near End Indicator 0
Far End Indicator 0

Interleaved Path HEC Error
Near End Indicator 0
Far End Indicator 0


Momenteel ziet mijne routerlog er zo uit:
11/12/2008 17:13:29 I/F(PPPoE1) PPP connection ok !
11/12/2008 17:13:28 PPPoE1 get IP:xx.xxx.x.xxx
11/12/2008 17:13:27 PPPoE1 start PPP
11/12/2008 17:13:27 PPPoE receive PADS
11/12/2008 17:13:27 PPPoE send PADR
11/12/2008 17:13:27 PPPoE receive PADO
11/12/2008 17:13:26 PPPoE send PADI
11/12/2008 17:13:26 Dial On Demand(PPPoE1)
11/12/2008 17:11:26 PPPoE stop
11/12/2008 17:11:26 PPPoE1 stop PPP
11/12/2008 17:06:21 I/F(PPPoE1) PPP connection ok !
11/12/2008 17:06:20 PPPoE1 get IP:xx.xxx.x.xxx
11/12/2008 17:06:17 PPPoE1 start PPP
11/12/2008 17:06:17 PPPoE receive PADS
11/12/2008 17:06:16 PPPoE send PADR
11/12/2008 17:06:16 PPPoE receive PADO
11/12/2008 17:06:16 PPPoE send PADI
11/12/2008 17:06:16 Dial On Demand(PPPoE1)
11/12/2008 17:02:35 PPPoE stop
11/12/2008 17:02:35 PPPoE1 stop PPP
11/12/2008 16:57:06 I/F(PPPoE1) PPP connection ok !
11/12/2008 16:57:05 PPPoE1 get IP:xx.xxx.x.xxx
11/12/2008 16:56:55 PPPoE1 start PPP
11/12/2008 16:56:55 PPPoE receive PADS
11/12/2008 16:56:55 PPPoE send PADR
11/12/2008 16:56:55 PPPoE receive PADO
11/12/2008 16:56:55 PPPoE send PADI
11/12/2008 16:56:55 Dial On Demand(PPPoE1)
11/12/2008 16:11:17 PPPoE stop
11/12/2008 16:11:17 PPPoE1 stop PPP
11/12/2008 16:06:16 I/F(PPPoE1) PPP connection ok !
11/12/2008 16:06:15 PPPoE1 get IP:xx.xxx.x.xxx
11/12/2008 16:06:14 PPPoE1 start PPP
11/12/2008 16:06:14 PPPoE receive PADS
11/12/2008 16:06:14 PPPoE send PADR
11/12/2008 16:06:14 PPPoE receive PADO
11/12/2008 16:06:14 PPPoE send PADI
11/12/2008 16:06:14 Dial On Demand(PPPoE1)

Dus op een goed uur, is die toch al dikwijls gestopt precies. Maar hij heeft dan ook direct terug verbinding, in tegenstelling vanaf 19h. Maar die log zal ik straks proberen te plaatsen.

Geplaatst: 13 nov 2008, 10:13
door Toxeh
Dat is wel heel raar. Uw sync is nochtans zeer goed. Al eens een andere router geprobeerd?
Ik kan anders niet bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Geplaatst: 13 nov 2008, 22:01
door JM
Momenteel geen andere router ter beschikking, maar ga ik zeker eens proberen bij gelegenheid. Ik heb nu wel gemerkt dat zolang er internetverkeer is (surfen of downloaden) dat het niet uitvalt, ook niet s'avonds. Momenteel heb ik dus constant MSN opstaan en het is niet meer uitgevallen. Een echte elegante oplossing is dat niet, dus heb even een ticket aangemaakt bij dommel.

Geplaatst: 13 nov 2008, 22:26
door Devilzown
kaise1 schreef:Gezien meerdere berichten hieromtrend, lijkt het wel dat ook bij dommel op sommige centrales capaciteitsproblemen voorkomen of ben ik mis met deze denkwijze ?


Da zijn belgacom lijnen eh, da moet al vies doen voor die capaciteitsproblemen krijgen :)

Geplaatst: 13 nov 2008, 23:29
door The ghostbuster
dommel begint onstabiel te worden, klopt , in de 014 zijn al verschillende klachten van slecht kunnen aanloggen in de spitsuren, merk ook op dat dommel internet op BAS niveau word verder gestuurd naar der eigen verbinding met het internet. login van dommel of belgacom zijn volledig gescheiden op radius niveau. klachten dan ook rechtstreeks naar dommel dus.
b.

Geplaatst: 13 nov 2008, 23:44
door franssen00
Heb dit probleem ook elke dag om stipt 5 uur valt internet uit reset modem en werkt terug

Geplaatst: 14 nov 2008, 13:14
door decat
hier in de 011 ook al regelmatig dit probleem gehad.

internet valt uit
adsl signaal blijft

reset van router gedaan maar helaas geen verbinding mogelijk, adsl synct met goed tot uitstekende waardes

5 a 10 minuten later lukt het dan wel weer
dit is nu al een week ofzo aan de gang met twee verschllende routers op twee verschillende locaties

Linksys WAG325N en een Belkin N1 modem/router

Geplaatst: 14 nov 2008, 13:19
door xenne
The ghostbuster schreef:dommel begint onstabiel te worden, klopt , in de 014 zijn al verschillende klachten van slecht kunnen aanloggen in de spitsuren, merk ook op dat dommel internet op BAS niveau word verder gestuurd naar der eigen verbinding met het internet. login van dommel of belgacom zijn volledig gescheiden op radius niveau. klachten dan ook rechtstreeks naar dommel dus.
b.
bedankt voor de info. heb laatste dagen ook regelmatig problemen (zone 09). gisteren zelfs drie kwartier zonder internet gezeten, syncro blijft , foutmelding Registration at Internet Service Provider failed. No valid RADIUS server found.

Geplaatst: 14 nov 2008, 13:31
door menos
Idem Zone 02, zowel rond 18u15 's avonds, als 9u 's ochtends.

ADSL signaal ok, verder het rode lampje. Na 15 minuten weer ok.

Geplaatst: 14 nov 2008, 14:58
door Jefke
Hier zone 03, zelfde probleem. Overdag alles in orde. 's avonds moeilijkheden om in te loggen bij Dommel, ADSL fysiek up.

Geplaatst: 14 nov 2008, 15:00
door smoke2000
Gisterenavond ook onstabiel internet , adsl sync bleef actief , router geraakte gewoon niet meer ingelogged. 40 minuten later terug in orde.
Zone 015

Geplaatst: 14 nov 2008, 15:23
door efm
hier ook zone 014......
savonds rond een uur of 21 tot 22 al drie keer zonder internet....

zal wel overgaan zekers :roll: