Pagina 1 van 2

Dommel & Facturen.

Geplaatst: 28 okt 2008, 13:39
door Deekay
Hallo,

Ik heb op donderdag 16/10 mijn contract van homeconnect via mail doorgestuurd, ik krijg onlangs via mail te weten dat mijn activatiedatum 12 november is.

Nu krijg ik vandaag 28/10 een pro forma factuur aan.

1. Ik heb nog niets van internet of iets gezien.

2. Ik krijg normaal een gratis maand.

Wat moet ik nu doen?

Geplaatst: 28 okt 2008, 14:01
door frado
betalen. Dat wordt aangepast dacht ik in de 3e factuur. En als het dan nog niet in orde is, gewoon bellen.

Geplaatst: 28 okt 2008, 14:15
door svenska
frado schreef:betalen. Dat wordt aangepast dacht ik in de 3e factuur. En als het dan nog niet in orde is, gewoon bellen.
Toch zou ik daar mee oppassen, gezien ik al een maand weg ben bij Dommel, mijn opzeg heb gedaan in september en ik krijg nog steeds facturen/aanmaningen om oktober en november te betalen.

Bellen heeft trouwens ook geen zin: ofwel verbreekt hun systeem meteen de lijn ofwel laten ze je telkens een half uur hangen...

Hun facturatie loopt in het honderd, dus ik zou gewoon beetje opletten met betalingen...

Waarom zou een klant zomaar blind moeten betalen als er aan de andere kant ook niets wordt opgeleverd?

Geplaatst: 28 okt 2008, 14:17
door Gent32m
Idd.

Dit komt door het geautomatiseerde facturatiesysteem.

- De proforma facturen betalen
- Na de 3e maand, wordt je gratis maand verrekend volgens je activatie-datum (zoniet, bellen.. en proberen binnen te geraken :wink:)

Bij mij is dit na 3 maanden alvast in orde gekomen.
Zodat ik mijn volledige gratis maand heb gehad.

Let wel, dit is enkel voor nieuwe Dommel klanten.
Voor mensen die van Netconnect omschakelen, kan het zijn dat hun gratis maand vervalt (dacht ik)

Geplaatst: 28 okt 2008, 14:25
door Gent32m
svenska schreef:Toch zou ik daar mee oppassen, gezien ik al een maand weg ben bij Dommel, mijn opzeg heb gedaan in september en ik krijg nog steeds facturen/aanmaningen om oktober en november te betalen. Hun facturatie loopt in het honderd, dus ik zou gewoon beetje opletten met betalingen...
De facturatie is geautomatiseerd, loopt daardoor wat achter, en in die zin in het honderd.
svenska schreef:Bellen heeft trouwens ook geen zin: ofwel verbreekt hun systeem meteen de lijn ofwel laten ze je telkens een half uur hangen...
De ene keer geraak je vlot binnen, de andere keer moet je meer moeite doen. Blijven proberen is alvast de boodschap! Beter, dit dan de ombudsdienst in te schakelen.
svenska schreef:Waarom zou een klant zomaar blind moeten betalen als er aan de andere kant ook niets wordt opgeleverd?
Omdat als je niet betaald, je ook niet aangesloten geraakt. Dan creeer je je eigen problemen. Bij Dommel betaal je altijd op voorhand. Voor je installatie / aansluiting, voor je volgende maand surfen, etc. Eens men je betaling ontvangen heeft, sluit men je aan (of verlengt je internet voor de volgende maand).

Geplaatst: 28 okt 2008, 15:48
door Zambo
Gent32m schreef: - De proforma facturen betalen
- Na de 3e maand, wordt je gratis maand verrekend volgens je activatie-datum (zoniet, bellen.. en proberen binnen te geraken :wink:)

Bij mij is dit na 3 maanden alvast in orde gekomen.
Zodat ik mijn volledige gratis maand heb gehad.
Oppassen geblazen met Dommel, permiteren zichzelf blijkbaar nogal veel.

Geplaatst: 29 okt 2008, 01:28
door liger
ik vraag mij toch altijd af wat jullie zoald bedoeloen met "automatische systeem". Denken jullie dat bij telenet iemand handmatig die facturen verstuurd ofzo?

Feit is gewoon, dommel kan geen aanpassingen brengen en daarom loopt het altijd mis bij hen. En niet omdat hun systeem zo ongeloofelijk geautomatiseerd is :roll:

Geplaatst: 29 okt 2008, 08:01
door staartmees
Gent32m schreef:Omdat als je niet betaald, je ook niet aangesloten geraakt. Dan creeer je je eigen problemen. Bij Dommel betaal je altijd op voorhand. Voor je installatie / aansluiting, voor je volgende maand surfen, etc. Eens men je betaling ontvangen heeft, sluit men je aan (of verlengt je internet voor de volgende maand).
Net zoals bij BGC trouwens, daar betaal je ook steeds je abonnementsgeld voor de komende maand(en).

Geplaatst: 29 okt 2008, 16:18
door on4bam
staartmees schreef: Net zoals bij BGC trouwens, daar betaal je ook steeds je abonnementsgeld voor de komende maand(en).
Het is echter niet zo dat je betaalt en blijft betalen VOOR je aangesloten bent. Logisch zou zijn: activering betalen en eventueel 1e maand, dan betalen vanaf je effectief aangesloten bent. Niet logisch is activering + 1e maand betalen, 2e maand betalen, 3e maand betalen ... en dan nog niet aangesloten zijn.
Ook het feit dat er blijkbaar niets manueel kan aangepast worden (op uitzondering van de activatiedatum) is niet normaal.

Geplaatst: 29 okt 2008, 18:09
door ceurrrix
Deekay schreef:Hallo,

Ik heb op donderdag 16/10 mijn contract van homeconnect via mail doorgestuurd, ik krijg onlangs via mail te weten dat mijn activatiedatum 12 november is.

Nu krijg ik vandaag 28/10 een pro forma factuur aan.

1. Ik heb nog niets van internet of iets gezien.

2. Ik krijg normaal een gratis maand.

Wat moet ik nu doen?
Je kan dit en dat en nog andere (teveel om op te noemen) eens lezen en uw conclusies trekken

Geplaatst: 29 okt 2008, 18:17
door staartmees
bedoel je "Cuerrix ga wat joggen zodat je de anderen mensen niet meer lastig valt met loze woorden." 8)

Geplaatst: 29 okt 2008, 18:29
door ceurrrix
Neen,Straatmus,ik bedoel trek conclusies uit de lotgevallen en commentaren van anderen.

Geplaatst: 29 okt 2008, 20:31
door macamba
ceurrrix schreef:Neen,Straatmus,ik bedoel trek conclusies uit de lotgevallen en commentaren van anderen.
Maar je bent toch al lang weg bij dommel, en zoekt ieder jaar een andere provider om procedures tegen aan te spannen zoals ook bij telenet en edpnet, wat valt er dan nog te zeveren over dommel nu?

Dit zie ik gewoon als zeveren om maar te kunnen zeveren.

Normaal gesproken hebben mensen gewoon een sociaal leven, familie, vrienden, dat soort zaken. Als het nu eens een nuttige bijdrage zou zijn hier, maar zelfs dat niet.

Of is er soms frustratie omdat ze u bij die bedrijven al kennen en gewoon uitlachen. Je maakt jezelf compleet belachelijk op deze manier.

Ik vraag me dan ook af wie hier op zit te wachten. Naar mijn mening verdoe je je tijd en zijn er mensen die zich langzamerhand beginnen te irriteren aan je bijdragen. maar nogmaals dat is mijn mening.

Re: Dommel & Facturen.

Geplaatst: 05 nov 2008, 03:20
door Bettina
Deekay schreef:Hallo,

Ik heb op donderdag 16/10 mijn contract van homeconnect via mail doorgestuurd, ik krijg onlangs via mail te weten dat mijn activatiedatum 12 november is.

Nu krijg ik vandaag 28/10 een pro forma factuur aan.

1. Ik heb nog niets van internet of iets gezien.

2. Ik krijg normaal een gratis maand.

Wat moet ik nu doen?
Nee niet meer betalen , ik heb al internet aangevraagd van eind augustus , heb de activatie kosten betaald 75 euro + de maanden september + oktober betaald voor internet en heb een paar dagen geleden weer een factuur gekregen om te betalen . TERWIJL IK NOG GEEN INTERNET HEB!?!? Ik heb gezegd , ik betaal niet totdat ik een waarschuwing krijg .. Khoop dat ze me tege dan misschien wel eens informeren . Of dat ik hun eens aan de lijn krijg! Ge betaald u arm als ge daar hene belt!

Re: Dommel & Facturen.

Geplaatst: 05 nov 2008, 03:24
door Bettina
Deekay schreef:Hallo,

Ik heb op donderdag 16/10 mijn contract van homeconnect via mail doorgestuurd, ik krijg onlangs via mail te weten dat mijn activatiedatum 12 november is.

Nu krijg ik vandaag 28/10 een pro forma factuur aan.

1. Ik heb nog niets van internet of iets gezien.

2. Ik krijg normaal een gratis maand.

Wat moet ik nu doen?
Nee niet meer betalen , ik heb al internet aangevraagd van eind augustus , heb de activatie kosten betaald 75 euro + de maanden september + oktober betaald voor internet en heb een paar dagen geleden weer een factuur gekregen om te betalen . TERWIJL IK NOG GEEN INTERNET HEB!?!? Ik heb gezegd , ik betaal niet totdat ik een waarschuwing krijg .. Khoop dat ze me tege dan misschien wel eens informeren . Of dat ik hun eens aan de lijn krijg! Ge betaald u arm als ge daar hene belt!

Re: Dommel & Facturen.

Geplaatst: 05 nov 2008, 04:52
door ceurrrix
Bettina schreef:
Deekay schreef:Hallo,

Ik heb op donderdag 16/10 mijn contract van homeconnect via mail doorgestuurd, ik krijg onlangs via mail te weten dat mijn activatiedatum 12 november is.

Nu krijg ik vandaag 28/10 een pro forma factuur aan.

1. Ik heb nog niets van internet of iets gezien.

2. Ik krijg normaal een gratis maand.

Wat moet ik nu doen?
Nee niet meer betalen , ik heb al internet aangevraagd van eind augustus , heb de activatie kosten betaald 75 euro + de maanden september + oktober betaald voor internet en heb een paar dagen geleden weer een factuur gekregen om te betalen . TERWIJL IK NOG GEEN INTERNET HEB!?!? Ik heb gezegd , ik betaal niet totdat ik een waarschuwing krijg .. Khoop dat ze me tege dan misschien wel eens informeren . Of dat ik hun eens aan de lijn krijg! Ge betaald u arm als ge daar hene belt!
Wees blij en geduldig,in den tijd van,:
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=49&t=9035

Kostte het minimum 0.30/minuut om te wachten op geen antwoord en werden de kandidaat klanten ook al op zulke grappen getrakteerd.
macamba schreef:
ceurrrix schreef:Neen,Straatmus,ik bedoel trek conclusies uit de lotgevallen en commentaren van anderen.
Maar je bent toch al lang weg bij dommel, en zoekt ieder jaar een andere provider om procedures tegen aan te spannen zoals ook bij telenet en edpnet, wat valt er dan nog te zeveren over dommel nu?

Dit zie ik gewoon als zeveren om maar te kunnen zeveren.

Normaal gesproken hebben mensen gewoon een sociaal leven, familie, vrienden, dat soort zaken. Als het nu eens een nuttige bijdrage zou zijn hier, maar zelfs dat niet.

Of is er soms frustratie omdat ze u bij die bedrijven al kennen en gewoon uitlachen. Je maakt jezelf compleet belachelijk op deze manier.

Ik vraag me dan ook af wie hier op zit te wachten. Naar mijn mening verdoe je je tijd en zijn er mensen die zich langzamerhand beginnen te irriteren aan je bijdragen. maar nogmaals dat is mijn mening.
Andermans mening respecteer ik ,ook, al zijn er sommige bedenkelijk
Yep,en ne verwittigde ezel is er twee waard,of zoiets ,:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... elingskost :roll:

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=49&t=9344 :wink:

En gezeverd dat er toen gedaan werd.
Bekijk ook maar eens,hoe de fanboys (toen nog onwetend en ongelovig)alles in den Doofpot probeerden te foefelen
dateerd wel van voor u zich hier op het forum(onder deze naam) kwam bemoeien
Als U wat eerder was gekomen met die verhelderende ideeen,dan hadden de meesten (te zien aan wat u schrijft) waarschijnlijk al die miserie met mij niet moeten meemaken. :angel:

Geplaatst: 05 nov 2008, 11:26
door localhost
2x hetzelfde bericht hierboven.

Re: Dommel & Facturen.

Geplaatst: 05 nov 2008, 11:35
door Gent32m
Bettina schreef:Nee niet meer betalen , ik heb al internet aangevraagd van eind augustus , heb de activatie kosten betaald 75 euro + de maanden september + oktober betaald voor internet en heb een paar dagen geleden weer een factuur gekregen om te betalen . TERWIJL IK NOG GEEN INTERNET HEB!?!? Ik heb gezegd , ik betaal niet totdat ik een waarschuwing krijg .. Khoop dat ze me tege dan misschien wel eens informeren . Of dat ik hun eens aan de lijn krijg! Ge betaald u arm als ge daar hene belt!
Hoe heb je dat geflikt ? Dit heb ik nog nergens gehoord (of gelezen).
Sorry, maar dit verhaal trek ik ergens in twijfel. Je bent toch ceurrix niet ? Of één of andere kloon van hem.

a) Zit je bij homeconnect of netconnect ?
b) Waarom heb je dit zovele maanden laten aanslepen ?
c) Wat was de reactie van Dommel ? (ik mis zoveel informatie hier)

Toch zeer ongeloofwaardig (en ook onvolledig) verhaal, dit hier.
Sorry

Geplaatst: 05 nov 2008, 11:37
door Gent32m
Aan ceurrrix,

Kun je nu eindelijk eens ophouden hier de paljas te zitten uithangen.
Werkt heel irriterend... :evil:

a) Probeer de mensen hier te helpen of
b) Rot op.

Je hebt al eens een ban gekregen van de mods hier.
Wil je er terug één ofzo ?

Geplaatst: 05 nov 2008, 13:47
door ceurrrix
Gent32m schreef:Aan ceurrrix,

Kun je nu eindelijk eens ophouden hier de paljas te zitten uithangen.
Werkt heel irriterend... :evil:

a) Probeer de mensen hier te helpen of
b) Rot op.

Je hebt al eens een ban gekregen van de mods hier.
Wil je er terug één ofzo ?
Ik probeer in ieder geval,Bettina of anderen niet leugenachtig te maken als ze een klacht hebben
en hen er van te beschuldigen ( je bent niet de énige met ceurrrixfobie ) een kloon van ceurrrix te zijn
omdat Dommel de mensen oplicht en het vertikt ze de service te geven die ze als dik betalende licht(goed)gelovige klant verdienen.
Ik begin ook niet de mensen uit te schelden en tegelijkertijd op hulp van de mods te roepen als iemand iets schrijft ,dat mij niet aanstaat.

Geplaatst: 05 nov 2008, 14:07
door Gent32m
ceurrrix schreef:Ik probeer in ieder geval,Bettina of anderen niet leugenachtig te maken en hen er van te beschuldigen een kloon van ceurrrix te zijn
omdat Dommel de mensen oplicht en het vertikt een hoop mensen de service te geven die ze als dik betalende licht(goed)gelovige klant verdienen.
Ik begin ook niet de mensen uit te schelden en tegelijkertijd op hulp van de mods te roepen als iemand iets schrijft ,dat mij niet aanstaat.
- Alle respect voor Bettina en haar probleem (hoe ongeloofwaardig het me ook klinkt). Als ze echter een oplossing voor dit probleem wenst (ipv enkel te komen klagen, wat gemakkelijk is, en iedereen kan doen, zoals jij dat doet ceurrrix) dan opent Bettina daarvoor best een ander topic.

- Want in dit topic staat de vraag van Deekay centraal. We zijn hier om Deekay te helpen. En niet om Dommel valselijk te bekritiseren. Je lijkt in dat opzicht Mc Cain wel. Alle topics over Dommel met een aanhoudende laster-campagne zitten besmeuren.

- Bottom line is. Welke bijdrage lever jij in de Dommel topics, ceurrrix ? Dat zelf al eens nagelezen ? De mensen die hier hun probleem komen posten. Wat doe jij daarmee ? Jij duwt die mensen nog dieper de put in. Lacht ze inwendig eens goed uit. Ipv ze proberen te helpen met hun Dommel problemen. Ben jij een goede userbase burger ? Wat is je missie hier ?

- Correct me, if i am wrong. Maar in dat opzicht, zit jij hier niet je plaats, vind ik. En dat klaag ik aan. Niet je mening over Dommel. En of ik het al dan niet daarmee eens ben. Dat staat hier volledig buiten.

- Wil jij een polemiek starten over de slechte service van Dommel of whatever. By all means, ga je gang. Maar doe dit dan in topic van jezelf. En houdt het op dit ene topic. Zit dus niet voortdurend al de mensen hier (in hun eigen topcis) daarmee lastig te vallen. That is my point.

- Persoonlijk vind ik dat de mods hiervoor moeten ingrijpen. En het niet aan mij (als userbase user) is dit aan te klagen.

Overigens, ik weet waarover ik spreek. Ik heb zelf vroeger ook genoeg op forums gezetten. Omdat ik me verveelde, geen blijf wist met men tijd. Er is niets gemakkelijker dan de topics van andere mensen te gaan vervuilen (met je eigen shit).

Echter, als je er een klein beetje net-ethiek (of net-etiquette) op nahoudt, dan besef je na een tijdje toch, dat dit niet kan. Ofwel open je je eigen topic. Ofwel tracht je de mensen die er posten, te helpen. Dat is het doel van topics als deze.

Mijn excuses, voor deze lange tekst.

Kunnen we nu terug naar Deekay, zijn openingsvraag ?

ceurrrix, als je hierover nog verder met me wilt discussieren, start dan ergens één of ander topic. En ik kom wel naar daar. Maar niet meer hier. OK.

Geplaatst: 05 nov 2008, 14:08
door Deekay
Inmiddels de factuur betaald, heb m'n activatiebrief gekregen waarin vermeld staat dat ik op 12 november zal aangesloten worden (op die dag komt er een technieker een "aansluitpunt" maken), weet iemand wat zo'n aansluitpunt inhoud? want zover ik weet hebben we hier al een inkomende adsl kabel.

Mvg

Geplaatst: 05 nov 2008, 14:11
door energy263
Ceurrix,

Niet iedereen heeft dezelfde problemen met zijn provider zoals jij blijkbaar bij elke provider hebt. Ik stel me ook de vraag hoe het komt dat net jij (en blijkbaar enkel jij) bij elke provider miserie hebt.

Ik ben ook overgestapt van Telenet naar Dommel Netconnect en heb nooit noemenswaardige problemen gehad, ook niet tijdens de overstap.
De omschakeling van Netconnect naar Homeconnect is iets moeilijker verlopen maar uiteindelijk loopt alles ook zoals gewenst dus... Dommel is niet al zwart. Ik geef toe dat ze nog moeten werken aan hun service en stabiliteit maar al bij al doen ze het niet slecht (en Telenet deed dat ook niet slecht toen ik bij hen was).

MAW: ga ergens anders zeiken ipv. enkel Dommel (in dit geval) in een slecht daglicht te plaatsen.

Iedereen weet nu reeds dat Dommel niet 100% goed is, maar welke provider is dat wel...

Geplaatst: 05 nov 2008, 14:13
door Gent32m
Deekay schreef:Inmiddels de factuur betaald, heb m'n activatiebrief gekregen waarin vermeld staat dat ik op 12 november zal aangesloten worden (op die dag komt er een technieker een "aansluitpunt" maken), weet iemand wat zo'n aansluitpunt inhoud? want zover ik weet hebben we hier al een inkomende adsl kabel.Mvg
Dag Deekay,

Sorry voor dit gehakketak. Moest me effe van mijn ketel :wink:

Die technieker waar Dommel over spreekt, is een technieker van Belgacom, die de wandcontact doos in je garage (of een andere plaats waar je telefoonlijn vanuit de straat binnenkomt) komt nameten.

Hij komt controleren of er een ADSL signaal (vanuit de centrale) kan opgemeten worden. Als alles goed werkt en de technieker weg is, zou het groene ADSL lampje op je Siemens modem moeten blijven branden (continue)

Vanaf dat moment kun je de Dommel software installeren en bijhorende stappen doorlopen. Let wel, deze Dommel software (zeker de eerste versie was wat buggy). De laatste versie is geloof ik al veel beter. Meer info daarvoor vind je terug in het sticky Dommel topic.

Veel succes (and keep us posted)

Geplaatst: 05 nov 2008, 16:24
door Bettina
Gent32m schreef:
ceurrrix schreef:Ik probeer in ieder geval,Bettina of anderen niet leugenachtig te maken en hen er van te beschuldigen een kloon van ceurrrix te zijn
omdat Dommel de mensen oplicht en het vertikt een hoop mensen de service te geven die ze als dik betalende licht(goed)gelovige klant verdienen.
Ik begin ook niet de mensen uit te schelden en tegelijkertijd op hulp van de mods te roepen als iemand iets schrijft ,dat mij niet aanstaat.
- Alle respect voor Bettina en haar probleem (hoe ongeloofwaardig het me ook klinkt). Als ze echter een oplossing voor dit probleem wenst (ipv enkel te komen klagen, wat gemakkelijk is, en iedereen kan doen, zoals jij dat doet ceurrrix) dan opent Bettina daarvoor best een ander topic.

- Want in dit topic staat de vraag van Deekay centraal. We zijn hier om Deekay te helpen. En niet om Dommel valselijk te bekritiseren. Je lijkt in dat opzicht Mc Cain wel. Alle topics over Dommel met een aanhoudende laster-campagne zitten besmeuren.

- Bottom line is. Welke bijdrage lever jij in de Dommel topics, ceurrrix ? Dat zelf al eens nagelezen ? De mensen die hier hun probleem komen posten. Wat doe jij daarmee ? Jij duwt die mensen nog dieper de put in. Lacht ze inwendig eens goed uit. Ipv ze proberen te helpen met hun Dommel problemen. Ben jij een goede userbase burger ? Wat is je missie hier ?

- Correct me, if i am wrong. Maar in dat opzicht, zit jij hier niet je plaats, vind ik. En dat klaag ik aan. Niet je mening over Dommel. En of ik het al dan niet daarmee eens ben. Dat staat hier volledig buiten.

- Wil jij een polemiek starten over de slechte service van Dommel of whatever. By all means, ga je gang. Maar doe dit dan in topic van jezelf. En houdt het op dit ene topic. Zit dus niet voortdurend al de mensen hier (in hun eigen topcis) daarmee lastig te vallen. That is my point.

- Persoonlijk vind ik dat de mods hiervoor moeten ingrijpen. En het niet aan mij (als userbase user) is dit aan te klagen.

Overigens, ik weet waarover ik spreek. Ik heb zelf vroeger ook genoeg op forums gezetten. Omdat ik me verveelde, geen blijf wist met men tijd. Er is niets gemakkelijker dan de topics van andere mensen te gaan vervuilen (met je eigen shit).

Echter, als je er een klein beetje net-ethiek (of net-etiquette) op nahoudt, dan besef je na een tijdje toch, dat dit niet kan. Ofwel open je je eigen topic. Ofwel tracht je de mensen die er posten, te helpen. Dat is het doel van topics als deze.

Mijn excuses, voor deze lange tekst.

Kunnen we nu terug naar Deekay, zijn openingsvraag ?

ceurrrix, als je hierover nog verder met me wilt discussieren, start dan ergens één of ander topic. En ik kom wel naar daar. Maar niet meer hier. OK.
aaah ik snap het al mijn verhaal is ongeloofwaardig , ja sure pro ik zuig da hier nu eens allemaal uit menne duim ... Vindt dees nu echt niet fijn dat ge mij niet geloofd ... waarom zou ik in godsnaam dit verzinnen ??? Denkte da ik het fijn vind , ne student da overgestapt is naar dommel omdat goeiekoper is en mijn internet zelf moet betalen dan ist toch normaal dage u zorgen maakt .. Ik heb hier gene ezel da geld schiet hé Sorry ma 75 euro + 2 x maand internet betaald vr niks :s .. kvind dees nu es echt belachelijk ... waar moet ik terrecht bij mij problemen ? in nen topic die zelf gestart is door iemand dak ni ken , bij mijn wete is heel da forum bekan gewoon een klachtenforum voor dommel alleen , de mens weet begot nimeer waar dage u 'hulp' moet gaan vragen . Want dan beginne ze te zevere dage in nen andere topic moet gaan zitte ... Het enigste is dak een 20 jarige meid ben da weinig weet van die nest van internet ... en da ik dacht , als er problemen zijn gewoon bellen .. das het enigste wat ik doe , mails sturen naar dommel en Hopen dat ik binnen graak ... Het enigste wa ik nog van hun krijg zijn facturen .... das al.
En dan komt mijn verhaal ongeloofdwaardig over ... Lol , this erg zer

Geplaatst: 05 nov 2008, 16:26
door Bettina
Gent32m schreef:
ceurrrix schreef:Ik probeer in ieder geval,Bettina of anderen niet leugenachtig te maken en hen er van te beschuldigen een kloon van ceurrrix te zijn
omdat Dommel de mensen oplicht en het vertikt een hoop mensen de service te geven die ze als dik betalende licht(goed)gelovige klant verdienen.
Ik begin ook niet de mensen uit te schelden en tegelijkertijd op hulp van de mods te roepen als iemand iets schrijft ,dat mij niet aanstaat.
- Alle respect voor Bettina en haar probleem (hoe ongeloofwaardig het me ook klinkt). Als ze echter een oplossing voor dit probleem wenst (ipv enkel te komen klagen, wat gemakkelijk is, en iedereen kan doen, zoals jij dat doet ceurrrix) dan opent Bettina daarvoor best een ander topic.

- Want in dit topic staat de vraag van Deekay centraal. We zijn hier om Deekay te helpen. En niet om Dommel valselijk te bekritiseren. Je lijkt in dat opzicht Mc Cain wel. Alle topics over Dommel met een aanhoudende laster-campagne zitten besmeuren.

- Bottom line is. Welke bijdrage lever jij in de Dommel topics, ceurrrix ? Dat zelf al eens nagelezen ? De mensen die hier hun probleem komen posten. Wat doe jij daarmee ? Jij duwt die mensen nog dieper de put in. Lacht ze inwendig eens goed uit. Ipv ze proberen te helpen met hun Dommel problemen. Ben jij een goede userbase burger ? Wat is je missie hier ?

- Correct me, if i am wrong. Maar in dat opzicht, zit jij hier niet je plaats, vind ik. En dat klaag ik aan. Niet je mening over Dommel. En of ik het al dan niet daarmee eens ben. Dat staat hier volledig buiten.

- Wil jij een polemiek starten over de slechte service van Dommel of whatever. By all means, ga je gang. Maar doe dit dan in topic van jezelf. En houdt het op dit ene topic. Zit dus niet voortdurend al de mensen hier (in hun eigen topcis) daarmee lastig te vallen. That is my point.

- Persoonlijk vind ik dat de mods hiervoor moeten ingrijpen. En het niet aan mij (als userbase user) is dit aan te klagen.

Overigens, ik weet waarover ik spreek. Ik heb zelf vroeger ook genoeg op forums gezetten. Omdat ik me verveelde, geen blijf wist met men tijd. Er is niets gemakkelijker dan de topics van andere mensen te gaan vervuilen (met je eigen shit).

Echter, als je er een klein beetje net-ethiek (of net-etiquette) op nahoudt, dan besef je na een tijdje toch, dat dit niet kan. Ofwel open je je eigen topic. Ofwel tracht je de mensen die er posten, te helpen. Dat is het doel van topics als deze.

Mijn excuses, voor deze lange tekst.

Kunnen we nu terug naar Deekay, zijn openingsvraag ?

ceurrrix, als je hierover nog verder met me wilt discussieren, start dan ergens één of ander topic. En ik kom wel naar daar. Maar niet meer hier. OK.
aaah ik snap het al mijn verhaal is ongeloofwaardig , ja sure pro ik zuig da hier nu eens allemaal uit menne duim ... Vindt dees nu echt niet fijn dat ge mij niet geloofd ... waarom zou ik in godsnaam dit verzinnen ??? Denkte da ik het fijn vind , ne student da overgestapt is naar dommel omdat goeiekoper is en mijn internet zelf moet betalen dan ist toch normaal dage u zorgen maakt .. Ik heb hier gene ezel da geld schiet hé Sorry ma 75 euro + 2 x maand internet betaald vr niks :s .. kvind dees nu es echt belachelijk ... waar moet ik terrecht bij mij problemen ? in nen topic die zelf gestart is door iemand dak ni ken , bij mijn wete is heel da forum bekan gewoon een klachtenforum voor dommel alleen , de mens weet begot nimeer waar dage u 'hulp' moet gaan vragen . Want dan beginne ze te zevere dage in nen andere topic moet gaan zitte ... Het enigste is dak een 20 jarige meid ben da weinig weet van die nest van internet ... en da ik dacht , als er problemen zijn gewoon bellen .. das het enigste wat ik doe , mails sturen naar dommel en Hopen dat ik binnen graak ... Het enigste wa ik nog van hun krijg zijn facturen .... das al.
En dan komt mijn verhaal ongeloofdwaardig over ... Lol , this erg zer

Geplaatst: 05 nov 2008, 18:37
door on4bam
Bettina schreef:Sorry ma 75 euro + 2 x maand internet betaald vr niks :s
Het helpt (vooral jezelf) om even alles rustig te bekijken.
Als je je openstaande facturen niet betaald dan zal dommel je afsluiten vooraleer je aangesloten bent en vermits je een jaarcontract bent aangegaan zal je naar alle waarschijnlijkheid nog het volledige jaar moeten betalen ook (contractbreuk!).

Wat je best doet:
1. facturen betalen.
2. Niettegenstaande de problemen toch proberen om binnen te geraken op de helpdesk en je probleem rustig uitleggen.
3. Er kordaat (maar beleefd) op aandringen dat er schot komt in de zaak binnen een redelijke termijn.


Afhankelijk van de reactie van Dommel kan je dan wachten op de aansluiting (hopelijk snel).
Krijg je geen afdoend antwoord dan stuur je een ingebrekestelling waarbij je stelt binnen een redelijke termijn (2 weken) aangesloten te worden. Vermeld dat indien je niet aangesloten bent tegen de vermelde datum je dit aanziet als het niet naleven van het contract.

Ben je dan nog niet aangesloten kan je verdere stappen ondernemen.

Off topic: BTW, nogmaals de vraag om in gewone taal te schrijven, want "dees leest wa moeilijk"


succes.

Geplaatst: 05 nov 2008, 18:41
door Bettina
on4bam schreef:
Bettina schreef:Sorry ma 75 euro + 2 x maand internet betaald vr niks :s
Het helpt (vooral jezelf) om even alles rustig te bekijken.
Als je je openstaande facturen niet betaald dan zal dommel je afsluiten vooraleer je aangesloten bent en vermits je een jaarcontract bent aangegaan zal je naar alle waarschijnlijkheid nog het volledige jaar moeten betalen ook (contractbreuk!).

Wat je best doet:
1. facturen betalen.
2. Niettegenstaande de problemen toch proberen om binnen te geraken op de helpdesk en je probleem rustig uitleggen.
3. Er kordaat (maar beleefd) op aandringen dat er schot komt in de zaak binnen een redelijke termijn.


Afhankelijk van de reactie van Dommel kan je dan wachten op de aansluiting (hopelijk snel).
Krijg je geen afdoend antwoord dan stuur je een ingebrekestelling waarbij je stelt binnen een redelijke termijn (2 weken) aangesloten te worden. Vermeld dat indien je niet aangesloten bent tegen de vermelde datum je dit aanziet als het niet naleven van het contract.

Ben je dan nog niet aangesloten kan je verdere stappen ondernemen.

Off topic: BTW, nogmaals de vraag om in gewone taal te schrijven, want "dees leest wa moeilijk"


succes.
Ja sorry ik kan nie rustig en mooi tijpen als ik boos ben ..

Geplaatst: 05 nov 2008, 18:42
door on4bam
Bettina schreef: Ja sorry ik kan nie rustig en mooi tijpen als ik boos ben ..
Nog meer OT: Niet posten als je boos bent :wink:

Geplaatst: 05 nov 2008, 18:42
door Bettina
Gent32m schreef:
ceurrrix schreef:Ik probeer in ieder geval,Bettina of anderen niet leugenachtig te maken en hen er van te beschuldigen een kloon van ceurrrix te zijn
omdat Dommel de mensen oplicht en het vertikt een hoop mensen de service te geven die ze als dik betalende licht(goed)gelovige klant verdienen.
Ik begin ook niet de mensen uit te schelden en tegelijkertijd op hulp van de mods te roepen als iemand iets schrijft ,dat mij niet aanstaat.
- Alle respect voor Bettina en haar probleem (hoe ongeloofwaardig het me ook klinkt). Als ze echter een oplossing voor dit probleem wenst (ipv enkel te komen klagen, wat gemakkelijk is, en iedereen kan doen, zoals jij dat doet ceurrrix) dan opent Bettina daarvoor best een ander topic.

- Want in dit topic staat de vraag van Deekay centraal. We zijn hier om Deekay te helpen. En niet om Dommel valselijk te bekritiseren. Je lijkt in dat opzicht Mc Cain wel. Alle topics over Dommel met een aanhoudende laster-campagne zitten besmeuren.

- Bottom line is. Welke bijdrage lever jij in de Dommel topics, ceurrrix ? Dat zelf al eens nagelezen ? De mensen die hier hun probleem komen posten. Wat doe jij daarmee ? Jij duwt die mensen nog dieper de put in. Lacht ze inwendig eens goed uit. Ipv ze proberen te helpen met hun Dommel problemen. Ben jij een goede userbase burger ? Wat is je missie hier ?

- Correct me, if i am wrong. Maar in dat opzicht, zit jij hier niet je plaats, vind ik. En dat klaag ik aan. Niet je mening over Dommel. En of ik het al dan niet daarmee eens ben. Dat staat hier volledig buiten.

- Wil jij een polemiek starten over de slechte service van Dommel of whatever. By all means, ga je gang. Maar doe dit dan in topic van jezelf. En houdt het op dit ene topic. Zit dus niet voortdurend al de mensen hier (in hun eigen topcis) daarmee lastig te vallen. That is my point.

- Persoonlijk vind ik dat de mods hiervoor moeten ingrijpen. En het niet aan mij (als userbase user) is dit aan te klagen.

Overigens, ik weet waarover ik spreek. Ik heb zelf vroeger ook genoeg op forums gezetten. Omdat ik me verveelde, geen blijf wist met men tijd. Er is niets gemakkelijker dan de topics van andere mensen te gaan vervuilen (met je eigen shit).

Echter, als je er een klein beetje net-ethiek (of net-etiquette) op nahoudt, dan besef je na een tijdje toch, dat dit niet kan. Ofwel open je je eigen topic. Ofwel tracht je de mensen die er posten, te helpen. Dat is het doel van topics als deze.

Mijn excuses, voor deze lange tekst.

Kunnen we nu terug naar Deekay, zijn openingsvraag ?

ceurrrix, als je hierover nog verder met me wilt discussieren, start dan ergens één of ander topic. En ik kom wel naar daar. Maar niet meer hier. OK.
Ahja hou u hulp maar .. Ze zijn mij aan het helpen .. en verwijdert dees maar .. dan moet ge nie op u schop gaan zitte dawe verkeerd zitte TOEDELS

Geplaatst: 05 nov 2008, 18:52
door Bettina
on4bam schreef:
Bettina schreef: Ja sorry ik kan nie rustig en mooi tijpen als ik boos ben ..
Nog meer OT: Niet posten als je boos bent :wink:
Hehe :) ze zijn mij aan het helpen op de topic Bettina's probleempje ..

Geplaatst: 05 nov 2008, 18:54
door Gent32m
Bettina, als ik je ten onrechte beschuldigd hebt. Sorry hiervoor.

Die ceurrix werkt me soms zodanig op de zenuwen. Dat ik aan één of andere ceurrix manie begin te lijden :wink: (overigens, ceurrix schrijft hier soms onder andere aliasses, zoals Margaas, etc).

Hopelijk kan Dommel je helpen.
Probeer alvast niet boos te worden :wink:

Geplaatst: 05 nov 2008, 20:00
door Bettina
Gent32m schreef:Bettina, als ik je ten onrechte beschuldigd hebt. Sorry hiervoor.

Die ceurrix werkt me soms zodanig op de zenuwen. Dat ik aan één of andere ceurrix manie begin te lijden :wink: (overigens, ceurrix schrijft hier soms onder andere aliasses, zoals Margaas, etc).

Hopelijk kan Dommel je helpen.
Probeer alvast niet boos te worden :wink:
Nja das niks ... Ga jij mss even eens kijken bij
Bettina's Probleempjes ? .. ze waren mij aan het helpen , maar ben nog niet verder geraakt ...

Geplaatst: 12 nov 2008, 11:53
door Deekay
Vandaag zou er een technieker langs komen maar, ik moest om 11u even naar de VDAB, en mee ik weg rijd zie ik een belgacom busje richting mijn straat rijden, voor de rest was niemand thuis dus -> :evil:

Als er nu niemand is geweest tegen 18:00, kan ik dan al beginnen met de aansluiting van de modem , en het invoeren van de activatiecode of raden jullie me dat niet aan?

Groeten

Geplaatst: 12 nov 2008, 12:10
door Gent32m
Deekay schreef:Vandaag zou er een technieker langs komen maar, ik moest om 11u even naar de VDAB, en mee ik weg rijd zie ik een belgacom busje richting mijn straat rijden, voor de rest was niemand thuis dus -> :evil:

Als er nu niemand is geweest tegen 18:00, kan ik dan al beginnen met de aansluiting van de modem , en het invoeren van de activatiecode of raden jullie me dat niet aan?

Groeten
1) Als een technier langs komt, blijf je best thuis heel die dag. Zoniet, moet die op een latere datum terugkomen. Waardoor alles langer zal aanslepen...

2) Nee. Je kan dit proberen. Maar als de technier niet langs geweest is, is je lijn niet actief. Dus kan je nog niet aansluiten...

Stom dat je even de deur uit was :(

Geplaatst: 12 nov 2008, 12:12
door Deekay
Hmm moest hij er niet tegen 18:00 zijn, wat moet ik dan doen? Geen zin om kosten te gaan betalen/te wachten :evil:

Geplaatst: 12 nov 2008, 12:49
door Wentie
Deekay schreef:Hmm moest hij er niet tegen 18:00 zijn, wat moet ik dan doen? Geen zin om kosten te gaan betalen/te wachten :evil:
Dan moet je bellen naar dommel, en zeggen dat je niet thuis was toen hij geweest is, dan maken ze een nieuwe afspraak, en heb je een factuur van 49 euro aan u broek!

Geplaatst: 12 nov 2008, 12:56
door logion
Het staat letterlijk in uw activatiebrief dat er een nieuwe afspraak gaat moeten gemaakt worden en dat die niet gratis zal zijn. Spijtig dat je even weg moest.
Als die BGC technicus alleen een aansluitpunt komt plaatsen kun je dat in principe zelf doen, als hij echter ook niet iets activeert in de centrale zul je moeten wachten tot hij opnieuw langs komt.

Als hij tegen vanavond nog niet is geweest, best morgen bellen naar dommel en zo snel mogelijk een 2e afspraak proberen te fixen en dan heel de dag thuis blijven ;)

Geplaatst: 12 nov 2008, 13:54
door Deekay
Kan ik weer weken wachten zeker :( pff ik vergeef et mij nooit :(

Geplaatst: 12 nov 2008, 14:05
door tjahhh
Deekay zover ik jouw posten lees heb je al een aansluiting in huis, dus waarschijnlij zal de tecnieker alleen in de centrale op straat moeten zijn.
Moest hij toch bij jouw binnen iets moeten doen en jij was niet thuis, dan zijn ze zoiezo al verplicht een kaart in de bus te te doen dat hij is langsgeweest, anders kan belgacom het niet bewijzen dat de technieker langs is geweest en kan er ook niet gefactureerd worden a 49,- .

Dus ik denk dat je het vanavond gewoon kan proberen.
Wil je het zeker weten, kan je proberen dommel te bellen of ze de lijn willen nakijken of deze nu gereed is voor installatie.

mvg. jilles