Pagina 1 van 1
belgacom BBox2 vdsl....instellingen...
Geplaatst: 23 okt 2008, 20:11
door benneken2312
Hallo,
ik heb bij 3starsnet een voip telefoon gekocht dect Siemens C470
ik heb deze aangesloten op de pc 1 poort van m'n router...
deze Telefoon meld zich aan bij 3starsnet en ik kan bellen en gebeld worden...
Helaas als ik opneem,hoor ik niks,en als ik zelf naar buiten bel hoor ik ook niets...
Volgens de handleiding moet ik in de modem/router iets activeren,maar ik weet niet wat heb al vanalles geprobeerd?
Bij 3stars krijg ik geen respons op m'n probleem...
iemand die me kan helpen?
Hartelijk Bedankt
Geplaatst: 25 okt 2008, 10:46
door grave
hi,
Ik heb ook een siemens c470i, aangesloten op de bbox2
wel met een account bij freecall.
maar moest niets aanpassen in de modem/router in het begin kon ik ook niets horen,
eerst een firmware update gedaan en nu geen problemen meer.
Best naar de telefoon surfen voor de instellingen aan te passen
bij mijn telefoon met
http://192.168.1.2
Hier enkele instellingen in mijn telefoon
Lokaal netwerk ==> Statisch
Telefonie/geluid ==> geoptimaliseert voor grote bandbreedte
en alle beschikbare codecs staan geselecteerd.
Annex B inschakelen voor codec G.729 staat hier op nee
Bij Geavanceerde instellingen
Zend instellingen staat aangevink Geluid
Application Type: dtmf-relay
Application Signal: 16
Sip-poort op 5060
Rtp-poort op 5004
Gebruik willekeurige poorten: op neen
Weet niet of da allemaal belangrijk of juist is maar hier geen problemen met deze instellingen.
Geplaatst: 26 okt 2008, 00:17
door benneken2312
grave schreef:hi,
Ik heb ook een siemens c470i, aangesloten op de bbox2
wel met een account bij freecall.
maar moest niets aanpassen in de modem/router in het begin kon ik ook niets horen,
eerst een firmware update gedaan en nu geen problemen meer.
Best naar de telefoon surfen voor de instellingen aan te passen
bij mijn telefoon met
http://192.168.1.2
Hier enkele instellingen in mijn telefoon
Lokaal netwerk ==> Statisch
Telefonie/geluid ==> geoptimaliseert voor grote bandbreedte
en alle beschikbare codecs staan geselecteerd.
Annex B inschakelen voor codec G.729 staat hier op nee
Bij Geavanceerde instellingen
Zend instellingen staat aangevink Geluid
Application Type: dtmf-relay
Application Signal: 16
Sip-poort op 5060
Rtp-poort op 5004
Gebruik willekeurige poorten: op neen
Weet niet of da allemaal belangrijk of juist is maar hier geen problemen met deze instellingen.
wel heel raar ik heb net dezelfde instellingen...
als ik mijn bbox de opdracht geef om zich te resetten naar de fabrieksinbstellingen en ik gefe nadien mijn adsl gegevens terug in,hoor ik op mijn voip telefoon wel geluid maar iets daarna weer niet meer? grtzzz...
Geplaatst: 26 okt 2008, 01:17
door grave
Aan den bbox2 zal het normaal zeker niet liggen want toen ik die c470i gekocht had
was ik nog aangesloten met gewoon adsl en een rode philips modem/router en dat werkte.
Toen overgeschakeld op vdsl2 de bbox2 modem/router geinstalleerd, daarna de voip telefoon
in de tweede poort gestoken en dat werkte direct.
Het moet dus wel ergens aan een instelling liggen van de telefoon.
Ik gebruik hem enkel zonder vaste lijn aansluiting enkel telefoneren
naar vaste lijnen binnen en buitenland via int.
Hier nog enkele instellingen:
Lokaal Netwerk: Toegang vanuit andere netwerken toestaan: Nee
Telefoon: Verbindingen: IP1 actief Bewerken: persoonlijke gegevens
deze instellingen hangen wel voor een deel af van de provider.
De login-naam/Login-wachtwoord en Displaynaam ingevuld
Geavanceerde instellingen tonen:
Bij mij :Domein, Proxy-server adres en registar server staan op sip.voiparound.com
Proxy-server poort en registrar server-poort 5060
Ververs aanmelding 180 sec
Stun gebruiken Nee
Outbound proxy mode: Auto
Outbound proxy-poort:5060
Geluid: Slechts 1 VoIP-gesprek toestaan: Ja
Nummer toewijzen: Lijntype voor uitgaande gesprekken Voip
Bij Overige: data-server: gigaset.siemens.com/chagall
Automatsch naar updates zoeken:Ja
Bij Status van de telefoon:
Firmware-versie: 021230000000 / 043.00
EEPROM-versie: 121
Enkel de firmware heb ik dus wel geupdated.
Voor de rest marcheert dat ding heel goed enkel het belgacom probleem
van de 36 uur disconnect is wel vervelend als ge juist aan het telefoneren bent.
Geplaatst: 26 okt 2008, 04:24
door benneken2312
grave schreef:Aan den bbox2 zal het normaal zeker niet liggen want toen ik die c470i gekocht had
was ik nog aangesloten met gewoon adsl en een rode philips modem/router en dat werkte.
Toen overgeschakeld op vdsl2 de bbox2 modem/router geinstalleerd, daarna de voip telefoon
in de tweede poort gestoken en dat werkte direct.
Het moet dus wel ergens aan een instelling liggen van de telefoon.
Ik gebruik hem enkel zonder vaste lijn aansluiting enkel telefoneren
naar vaste lijnen binnen en buitenland via int.
Hier nog enkele instellingen:
Lokaal Netwerk: Toegang vanuit andere netwerken toestaan: Nee
Telefoon: Verbindingen: IP1 actief Bewerken: persoonlijke gegevens
deze instellingen hangen wel voor een deel af van de provider.
De login-naam/Login-wachtwoord en Displaynaam ingevuld
Geavanceerde instellingen tonen:
Bij mij :Domein, Proxy-server adres en registar server staan op sip.voiparound.com
Proxy-server poort en registrar server-poort 5060
Ververs aanmelding 180 sec
Stun gebruiken Nee
Outbound proxy mode: Auto
Outbound proxy-poort:5060
Geluid: Slechts 1 VoIP-gesprek toestaan: Ja
Nummer toewijzen: Lijntype voor uitgaande gesprekken Voip
Bij Overige: data-server: gigaset.siemens.com/chagall
Automatsch naar updates zoeken:Ja
Bij Status van de telefoon:
Firmware-versie: 021230000000 / 043.00
EEPROM-versie: 121
Enkel de firmware heb ik dus wel geupdated.
Voor de rest marcheert dat ding heel goed enkel het belgacom probleem
van de 36 uur disconnect is wel vervelend als ge juist aan het telefoneren bent.
het rare is als ik mijn bbox volledig naar fabrieksinstellingen laat gaan,dan werkt mijn telefoon nadien voor enkele uren en nadien hoor ik weer niemand lmeer.....
Geplaatst: 26 okt 2008, 07:39
door grave
Als na een reset van de bbox de telefoon terug werkt.
dan logt de telefoon dus ook terug aan bij de telefoon provider.
Hopelijk geen hardware fout ergens.
Misschien 2 dingen proberen om te kijken of het wel aan de reset van de modem ligt.
Zonder de modem te resetten.
1) de modem/router is afzetten en terug aanzetten om te zien of dat hetzelfde effect geeft.
2) de telefoon uit de router trekken en terug insteken zien wa da geeft.
Ik heb ook is gezien op de website van 3starsnet
http://www.3starsnet.com/support/index.php
daar staat wel de instellingen van een oudere type een siemens c450/s460:
Het enige verschil in instellingen is dat ze wel een stun server gebruiken misschien nodig bij 3starnet?
Ik moest da enkel instellen als ik problemen had bij freecall.
Geplaatst: 26 okt 2008, 11:02
door benneken2312
grave schreef:Als na een reset van de bbox de telefoon terug werkt.
dan logt de telefoon dus ook terug aan bij de telefoon provider.
Hopelijk geen hardware fout ergens.
Misschien 2 dingen proberen om te kijken of het wel aan de reset van de modem ligt.
Zonder de modem te resetten.
1) de modem/router is afzetten en terug aanzetten om te zien of dat hetzelfde effect geeft.
2) de telefoon uit de router trekken en terug insteken zien wa da geeft.
Ik heb ook is gezien op de website van 3starsnet
http://www.3starsnet.com/support/index.php
daar staat wel de instellingen van een oudere type een siemens c450/s460:
Het enige verschil in instellingen is dat ze wel een stun server gebruiken misschien nodig bij 3starnet?
Ik moest da enkel instellen als ik problemen had bij freecall.
hallo,
als ik de modem af zet en terug aanzet hefet het geen effect
en als ik de telefoon uit de modem haal en terug insteek,heeft het geen effect..
wel als ik de modem in menu maintenance de opdracht geef voor terug te gaan naar de fabrieksinstellingen,dan werkt nadien d telefoon ene uurtje ofzo en nadien ook weer niet meer...
greeetzz
Geplaatst: 26 okt 2008, 14:26
door grave
Dan word het al wat moeilijker, ge zou al moeten aannemen dat
de instellingen in de modem na een uur of zo gewijzigd word
en dat voor internet dat geen problemen geeft enkel telefoon.
Men zou bijna alle instellingen moeten opschrijven als de telefoon werkt en
nadien vergelijken wat er veranderd is als hem niet meer werkt.
Ik gebruik mijn bbox2 ook niet wireless maar met kabel, als ge hem wel wireless
gebruikt zou ik toch is proberen met kabel en wireless afzetten in de modem.
Telefoon en internet aansluiting misschien is omwisselen in de router.
Als dat geen uitsluitsel geeft dan word dat nodig om een specialist techneut
te vinden, indien mogelijk die telefoon ook is proberen bij iemand anders.
Geplaatst: 26 okt 2008, 15:56
door benneken2312
grave schreef:Dan word het al wat moeilijker, ge zou al moeten aannemen dat
de instellingen in de modem na een uur of zo gewijzigd word
en dat voor internet dat geen problemen geeft enkel telefoon.
Men zou bijna alle instellingen moeten opschrijven als de telefoon werkt en
nadien vergelijken wat er veranderd is als hem niet meer werkt.
Ik gebruik mijn bbox2 ook niet wireless maar met kabel, als ge hem wel wireless
gebruikt zou ik toch is proberen met kabel en wireless afzetten in de modem.
Telefoon en internet aansluiting misschien is omwisselen in de router.
Als dat geen uitsluitsel geeft dan word dat nodig om een specialist techneut
te vinden, indien mogelijk die telefoon ook is proberen bij iemand anders.
ik ga nu eens proberen met een andere bbox van iemand...
kan je op die bbox2 die firewall ni volledig uitzetten? want kvind da nergens terug?
en of kan ik geen aparte poort instellen dat die steeds open staan voor die teleofon? vermits ik gewoon het vermoedenheb dat de router da tegen houd.....
Geplaatst: 27 okt 2008, 08:08
door grave
Nog niet gevonden om de firewall volledig uit te zetten maar
als ik dat instel op maximum werkt mijn telefoon nog altijd.
Uw telefoon werkt een uur+ ofzo, de firewall / of poort als die dicht staat
moet dat dan toch van in het begin tegenhouden en niet na een tijd ?
Als het probleem blijft met ook een andere bbox dan.
Denk ik eerder dat het probleem ligt bij 3starsnet, als de telefoon niet
defect is, zou toch proberen om daar contact te krijgen.
Geplaatst: 28 okt 2008, 23:25
door benneken2312
grave schreef:Nog niet gevonden om de firewall volledig uit te zetten maar
als ik dat instel op maximum werkt mijn telefoon nog altijd.
Uw telefoon werkt een uur+ ofzo, de firewall / of poort als die dicht staat
moet dat dan toch van in het begin tegenhouden en niet na een tijd ?
Als het probleem blijft met ook een andere bbox dan.
Denk ik eerder dat het probleem ligt bij 3starsnet, als de telefoon niet
defect is, zou toch proberen om daar contact te krijgen.
Hoi grave
ik heb het volgende nieuws...
ik gebruik de belgacom bbox2 omdat ze me gaan omschakelen naar vdsl2(nog niet gebeurd)
als ik de bbox 1 voor adsl aansluit en daar mijn ip telefoon aanhang blijft het dus wel werken!!
Dus de belgacom VDSL2 BBOX2 zorgt ervoor dat mijn ip telefoon niet deftig kan werken...
Maar hoe krijg ik dit nu in orde he...
groetjes,
Geplaatst: 29 okt 2008, 07:56
door grave
Wel dat is al hoopgevend dat het wel werkt met bbbox1,
nog 2 mogelijkheden.
1) wachten op vdsl2 omschakeling, bbox2 heeft da nodig ?
2) bbox2 is defect ?
Geplaatst: 29 okt 2008, 19:01
door benneken2312
grave schreef:Wel dat is al hoopgevend dat het wel werkt met bbbox1,
nog 2 mogelijkheden.
1) wachten op vdsl2 omschakeling, bbox2 heeft da nodig ?
2) bbox2 is defect ?
bbox2 is niet stuk want heb die van mijn moeer is geprobeerd en die geeft zelfde resultaat met mijn telefoon...
heb eens naar de hardware hlpdesk van belgacom gebeld die me 25 euro kost als je geholpen bent...
zelfs dat heb ik opgegeven na 70 minuten in wacht te hangen...