Pagina 1 van 1

Probleem traag internet

Geplaatst: 22 okt 2008, 22:51
door franssen00
Hallo ik heb een probleempje
ik was net gewoon aan het surfen
ineens gaat mijn internet zeer traag
ik kan de speedtest bijna zelf niet uitvoeren maar 21kb/s Snelheid
ik heb modem al gereset helpt niets
was plots ineens

Weet iemand wat ik hier kan aan doen

Bedankt

Geplaatst: 22 okt 2008, 22:58
door MJ
Ik heb hier constant disconnects, is er een algemeen probleem ofzo?

Regio 013 hier.

Geplaatst: 22 okt 2008, 23:08
door franssen00
ja ik ook werkt zeer traag kan bijna niet surfen
msn valt voordurend uit

Nog mensen met die problemen

Geplaatst: 22 okt 2008, 23:51
door xenne
zitten jullie ver van de centrale?

hier geen probleem ondervonden .

Geplaatst: 23 okt 2008, 00:08
door franssen00
Ik niet nooit geen last ven gehad traag internet
plots ineens

dit zijn mijn waardes

ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1048 kbps (upstream)
Ruismarge: 25.5 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Lijndemping: 16.9 dB (downstream) / 16 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Geplaatst: 23 okt 2008, 02:08
door Fireblade
Tiens.. geen problemen in zone 054 (Ninove). Heb je dit al lang? Is het nu nog?

Geplaatst: 23 okt 2008, 02:12
door franssen00
Ja heb het nu nog altijd
internet gaat zelfs te traag voor een speedtest te doen
Was plots ineens traag al aantal keren gereset
maar helpt niets

Geplaatst: 23 okt 2008, 02:54
door franssen00
Mijn Zeer mooie Speedtest eindelijk na kwartier ofzo

Afbeelding

alles is hier goed lijnwaarde enzo
licht het dan aan de centrale hier hopelijk is het rap opgelost

Geplaatst: 23 okt 2008, 08:01
door AnD
Ik had dat gisteren ook, eigenlijk de laatste tijd dikwijls.
Zo moeten ze maar gaan beginnen... op dit moment werkt het normaal.

Geplaatst: 23 okt 2008, 08:12
door ethunn
Zelfde hier, regio Gent.
Na een reboot gisteren ligt mijn snelheid een heel pak lager, sommige speedtests geven inderdaad een 30kps ipv gewoonlijke 3-4000.

Log in de (Siemens) router geeft:

Oct 23 06:42:32 Err <EVENT> scm: 002-00-00 Timer: Try to stop a timer which is already stopped
Oct 23 06:43:02 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Oct 23 06:44:24 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server doesn't respond to device request. (A007)

Enige melding daar, en begon na die reboot, dus lijkt me gerelateerd.
Hoop inderdaad dat ze het snel oplossen...

Geplaatst: 23 okt 2008, 09:01
door nonkie
Mijn snelheid is oke op dommel. Ik had vorige week met dommel ook steeds uitval. Zone 03

Afbeelding

Geplaatst: 23 okt 2008, 12:21
door MJ
Snelheid is hier OK maar nog steeds last van disconnects, nooit last van gehad, ik zit op <1 km van de centrale.

Geplaatst: 23 okt 2008, 14:28
door franssen00
Probleem is nog steeds niet opgelost

Afbeelding

is al beetje sneller maar nog niet goed

Geplaatst: 23 okt 2008, 14:45
door franssen00
Wat een amateurs op de helpdesk van Dommel

Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op

Leuk seg

Geplaatst: 23 okt 2008, 15:59
door icekiller2k6
franssen00 schreef:Wat een amateurs op de helpdesk van Dommel

Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op

Leuk seg


spyware is notabene niet zo ver gezocht..
maar ok, heb je geprobeerd elke pc uit te zetten buiten 1 liefst een laptop ofzo van een buurjongen of vriend zodat het zeker geen intern virus etc is..
ik neem aan dat al uw pc's via kabel zijn aangesloten en het niet over wireless gaat (ivm dat het zou kunnen zijn dat een buur opeens een accesspoint op dezelfde range heeft etc)

Geplaatst: 23 okt 2008, 16:08
door rtl
als ze zeggen dat alles bij hen in orde is zal het ook wel zo zijn
misschien zit er iemand je wifi plat te leechen

Geplaatst: 23 okt 2008, 17:16
door Mr. Demmel
Soms gaat het ook trager hier, 200 - 250 KBps ipv 460KBps.

Maar goed, unlimited dus ik klaag niet over dit, internet werkt deftig en ben tevreden want moest het evenveel uitvallen als VOIP... :lol:

Geplaatst: 24 okt 2008, 13:18
door Praetorian
zone 050: geen enkele disconnect de laatste week (daarvoor ook niet, maar bon). Snelheid paar keer getest van bekende sites in het buitenland notabene: telkens maximum bw. Geen enkel probleem hier dus.

Geplaatst: 24 okt 2008, 19:01
door Sunreezer
Zone 053

Afbeelding

Hier gaat het de laatste weken ook niet echt vlotjes meer, serieuze snelheidswisselingen.

Geplaatst: 25 okt 2008, 14:07
door Praetorian
op dit moment:

Your DOWNLOAD Speed:
3958 kbps or 495 KB/sec
an efficiency of ~99%


Your UPLOAD Speed:
413 kbps or 52 KB/sec

Geplaatst: 25 okt 2008, 17:21
door Devilzown
franssen00 schreef:Wat een amateurs op de helpdesk van Dommel

Ze kunnen mij niet verder helpen
ze zeggen dat het ginder allemaal ok is
En dat het aan mij computer zou liggen
Spyware en dergelijke
Daarom dat het altijd snel gegaan is en sinds gisteren avond niet meer
ze wist me gewoon niet te helpen ze wist er geen antwoord op
Dus wat kan ik nu doen ? op elle computers is het internet zeer traag
Als het zo blijft Gaat Die Dommel Buiten Altijd maar problemen
en als je op de helpdesk eindelijk binnengeraakt
weten ze er geen antwoord op

Leuk seg


Moeten zij soms helderziend zijn en de problemen van uw computer/netwerk op magische wijze analyseren?
Uw lijnwaardes zijn perfect in orde, dus hun werk is gedaan he.

Wat heb je zelf eigelijk geprobeerd?
Modem/router reset?
Wifi aan/uit?
Virusscan?
Geprobeerd met 1 enkele pc zonder wireless?

Altijd die memmers die klagen over helpdesks maar zelf geen klote nakijken. :roll:

Geplaatst: 25 okt 2008, 18:56
door Lord Utopia
Zo is het devilzown, en zie he, dan komt dat overmorgen ofwel terug zonder er iets over te zeggen, ofwel komt het met een :oops: -gezicht terug.

Geplaatst: 25 okt 2008, 20:03
door drernie
Het internet is hier plotseling ook heel traag (053). Twee uur terug nog aan het downloaden met 330 kb/s, nu kom ik niet boven de 10 kb/s uit. Surfen is al helemaal niet te doen. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de router opnieuw opgestart en mijn computer, maar dat hielp niet.

Geplaatst: 25 okt 2008, 20:36
door energy263
Enige probleem dat ik heb momenteel, is dat mijn nieuwsgroepen totaal niks van reactie geven.
Krijg zelfs geen connect...

Voor de rest wel alles ok...

Geplaatst: 25 okt 2008, 20:40
door Gent32m
Hier (regio Gent) geen problemen. Alles ok

Geplaatst: 26 okt 2008, 08:51
door drernie
vanmorgen is de snelheid weer goed, raar.

Geplaatst: 26 okt 2008, 10:36
door Sunreezer
drernie schreef:vanmorgen is de snelheid weer goed, raar.


Idem hier, maar ik haal toch nog niet wat het moet zijn.

Geplaatst: 26 okt 2008, 14:07
door Qbe
Idem hier, maar ik haal toch nog niet wat het moet zijn.[/quote]
054 (bij mij toch) Is het internet zeer traag. dit gedurende 3 maand al.

Vroeger haalde ik op de speed test van UB een "efficiency of ~72%"
Nu nog maar 60%.

DommelTickets worden niet beantwoord (oudste lopende paar mand geleden). Telefoneren rampzalig na 14 minuten werd de lijn opgelegd.

Geplaatst: 27 okt 2008, 11:35
door unxplained
Gisteren avond was alles ok maar nu haal ik plots nog maar 10 KB/s. Heb de router en pc al gereset maar geen effect...

zone 016

Re: Probleem traag internet

Geplaatst: 21 jan 2009, 19:32
door Nysos
Is dit probleem bij jullie vanzelf weggegaan? Zit nl met hetzelfde.

Edit: lees hier net dat het bij de meesten de vanzelf terug in orde was.. Afwachten dan maar

Modem gereset, wireless afgezet, met zowel eigen thuis PC als werk laptop geprobeerd en beide komen niet boven de 10kB/s.
Lijnwaarden lijken ook hier in orde.

Heb ook deze foutmeldingen:

Jan 21 19:10:53 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:11:35 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:12:05 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:13:52 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:14:22 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)
Jan 21 19:19:16 Err <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Session Timeout
Jan 21 19:19:46 Err <EVENT> scm: 030-00-00 ACS server could not be reached. (A001)

ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1180 kbps (upstream)
Ruismarge: 27.8 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 25 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Vreemd genoeg is m'n upload rond de 30kB/s. :?

Reele waarden: Afbeelding

Re: Probleem traag internet

Geplaatst: 22 jan 2009, 07:33
door FullHD
Ik heb dat een paar weken geleden ook eens voorgehad. Ik had de Siemens modem uit het stopcontact gehaald en er een beetje later terug ingestoken. Sindsdien: perfecte lijnwaarden zoals voorheen maar downloaden ging gewoon zo goed als niet meer. Op de helpdesk zagen ze geen problemen. Ze hebben toen gesuggereerd om het volgende te proberen (na eerst een reeks vragen zoals 'surft er iemand mee op uw lijn', etc):

1) instellingen van de modem exporteren
2) harde reset (dat wil zeggen de reset knop meer dan 20 seconden ingedrukt houden)
3) instellingen van de modem terug importeren

(Gewoon de modem resetten door even op de reset knop te drukken, hielp niet.)

OPGELET: als je je instellingen niet eerst exporteert en daarna terug importeert, heb je geen internet en geen VOIP meer. Je internet instellingen kan je manueel wel zelf terug ingeven, maar je VOIP instellingen niet. Daarvoor moet je Dommel bellen en op de helpdesk kunnen ze die instellingen niet zelf terug naar je modem sturen. Ze moeten dat doorgeven aan de systeembeheerder - en iedereen hier weet dat die daar geen tijd voor heeft. Dus: eerst instellingen exporteren is de boodschap!

PS: harde reset is op eigen risico. Achteraf niet komen wenen hé...

Re: Probleem traag internet

Geplaatst: 22 jan 2009, 08:13
door Catullus
Ik heb sinds gisteren ook ongelooflijk traag internet thuis.
router herstarten, uittrekken en terug insteken, ... niks helpt. (zone 03)

Op de helpdesk geraken ze niet verder dan 'spyware/adware, bittorrentclient, ...' :-s

Deze morgen nog steeds zelfde probleem, hopelijk snel opgelost...

Re: Probleem traag internet

Geplaatst: 22 jan 2009, 08:58
door Nysos
Bij mij is het terug in orde. Heb er dus 2 dagen last van gehad. Even geduld hebben dus...

Afbeelding

Re: Probleem traag internet

Geplaatst: 22 jan 2009, 18:43
door Catullus
bij mij is't ook opgelost.
Ik heb de router nogmaals volledig herstart, telefoon kabel uitgetrokken
en dan terug ingestoken.

5 minuten later was't in orde