Pagina 1 van 1

Ik verhuis naar frankrijk,wat nu met het kontrakt van Dommel

Geplaatst: 18 okt 2008, 21:03
door jpdc1991
Hallo,

Ik ben ondertussen naar Frankrijk verhuist :wink:
Zou ik mijn homeconnect abonnement verder( nog 8 maanden) moeten betalen al kunnen ze hun diensten niet verder geven tot in Frankrijk aub?
Hoe moet ik te werk gaan om mijn contract op te zeggen?
Kan iemand mij helpen om de opzegging brief op te maken aub? :oops:
Dank bij voorbaat voor jullie hulp 8)

Geplaatst: 18 okt 2008, 21:28
door svermassen
Volgens mij is het overmacht, dan je volgens mij gewoon opzeggen, maar best hun een bewijsje bezorgen van je verhuis.
Kan je best eens met hun contact opnemen.

Geplaatst: 18 okt 2008, 21:31
door jpdc1991
svermassen schreef:Volgens mij is het overmacht.
Kan je best eens met hun contact opnemen.
Ik heb al contact met hun genomen,maar ze blijven beweren dat ik die resterende 8 maanden moet betalen :oops:
ik weet neit hoe het juist te werk gaat?ik had ook gedacht dat het overmacht was :roll:
Zou je mij kunnen helpen om zo een opzeggingsbrief op te maken aub? :wink:

Geplaatst: 18 okt 2008, 21:50
door Ken
Als je geen domicilie meer hebt in België dan is het theoretisch onmogelijk dat ze nog hun product kunnen (lees: mogen) leveren en mag je dus zonder problemen opzeggen door een bewijs van 'uitschrijving' van je gemeente voor te leggen bij Dommel (ik ken de juiste termen nu ook niet...) en je bewijs van nieuwe domicilie in Frankrijk erbij.

Stuur deze 2 bewijzen samen met je opzeggingsbrief met vermelding van je verhuis en betaal gewoon niet meer. Veel kunnen ze echt niet doen op dat vlak want ze kunnen het product niet leveren in Frankrijk noch in België want je hebt er geen domicilie meer.

Als ze dan nog aanmaningen sturen, gewoon negeren want ze leveren het product niet meer en het contract is daardoor alsook nietig.

Geplaatst: 18 okt 2008, 21:52
door svermassen
Ken schreef:Als je geen domicilie meer hebt in België dan is het theoretisch onmogelijk dat ze nog hun product kunnen (lees: mogen) leveren en mag je dus zonder problemen opzeggen door een bewijs van 'uitschrijving' van je gemeente voor te leggen bij Dommel (ik ken de juiste termen nu ook niet...) en je bewijs van nieuwe domicilie in Frankrijk erbij.

Stuur deze 2 bewijzen samen met je opzeggingsbrief met vermelding van je verhuis en betaal gewoon niet meer. Veel kunnen ze echt niet doen op dat vlak want ze kunnen het product niet leveren in Frankrijk noch in België want je hebt er geen domicilie meer.

Als ze dan nog aanmaningen sturen, gewoon negeren want ze leveren het product niet meer en het contract is daardoor alsook nietig.
Zou het inderdaad ook zo doen.

Geplaatst: 18 okt 2008, 22:03
door jpdc1991
Jullie zijn van harte bedankt voor deze hulp 8)
Nu nog een persoon vinden die mij zou kunnen helpen om deze opzeggingsbrief op te maken en klaar is kees :-D

Geplaatst: 18 okt 2008, 22:27
door ceurrrix
Ik zou de brief ongeveer formuleren als volgt,:
Daar ik verhuis naar Frankrijk,en U uw contractuele verplichtingen daar niet kunt nakomen,
ben ik verplicht mijn contract op te zeggen vanaf ( datum )
Daar TN en BC bij verhuis van een abonnee,naar een plaats waar zij niet kunnen leveren,
het contract verbreken zonder kosten voor bijde partijen,
neem ik aan ,dat het bij u ook het geval zal zijn.
Indien niet,gelieve me duidelijk en gedocumenteerd,te laten weten waarom
Uw opzeg word er mee gedaan en laat Dommel dan maar eens proberen een serieuze uitleg te geven. (kunnen we nog eens meedelijdend binnenpretje hebben)
En betaal voor de tijd dat u hier nog bent.

Ps,: er zijn er die zo'n brief beter kunnen opstellen dan ik,maar bij mij ging hij zo de deur uit en hun antwoord,
als het mij niet aanstaat naar de ombudsman.

Geplaatst: 18 okt 2008, 23:20
door on4bam
ceurrrix schreef:Ik zou de brief ongeveer formuleren als volgt,:
Daar ik verhuis naar Frankrijk,en U uw contractuele verplichtingen daar niet kunt nakomen,
ben ik verplicht mijn contract op te zeggen vanaf ( datum )
Daar TN en BC bij verhuis van een abonnee,naar een plaats waar zij niet kunnen leveren,
het contract verbreken zonder kosten voor bijde partijen,
neem ik aan ,dat het bij u ook het geval zal zijn.
Indien niet,gelieve me duidelijk en gedocumenteerd,te laten weten waarom
Uw opzeg word er mee gedaan en laat Dommel dan maar eens proberen een serieuze uitleg te geven. (kunnen we nog eens meedelijdend binnenpretje hebben)
En betaal voor de tijd dat u hier nog bent.

Ps,: er zijn er die zo'n brief beter kunnen opstellen dan ik,maar bij mij ging hij zo de deur uit en hun antwoord,
als het mij niet aanstaat naar de ombudsman.
Ik zou er "beide partijen" van maken :wink:

Geplaatst: 19 okt 2008, 00:13
door xenne
interessant geval, hadden we nog niet bij dommel. laat de afloop zeker weten

Geplaatst: 19 okt 2008, 06:34
door ceurrrix
on4bam schreef:
Ik zou er "beide partijen" van maken :wink:
U kunt er ook de "blijde of bij de partijen" van maken :lol:

@ xenne
De afloop is al gekend (m'n glazen bol),dommel zal zich weer eens belachelijk gemaakt hebben met zijn miskleun

Geplaatst: 19 okt 2008, 09:47
door Wentie
Je kan mss de nieuwe bewoners van je huis in belgie uw contract laten overnemen?

Of een verhuis naar iemand anders. Dan heeft die nog 8 maanden internet bij dommel, kan uw modem etc over nemen. En verhuis kost maar 50 euro dacht ik.

Geplaatst: 19 okt 2008, 10:26
door macamba
Ik heb het zelf ook gehad met verschillende diensten in Holland toen ik naar Zuid Amerika ging emigreren en ik kan nu al zeggen dat 90% van de bedrijven gewoon strikt vast blijft houden aan het contract.

Je bent een contract aangegaan voor 12 maanden.

Telefonie bedrijven, ISP's, kabelaars houden daar normaal gewoon strikt aan vast.

Ik heb het toen in Holland voor elkaar gekregen door zogenaamd binnen Holland zelf te verhuizen naar een gebied waar geen dekking was voor het product. Dit was van de kabel.. en zo zal dat met ADSL ook wel bestaan als je ergens in in de provincie Luxemburg gaat wonen 10 kilometer van de centrale.

Dus met andere woorden, je krijgt het meestal niet voor elkaar. Een bedrijf zou het kunnen doen uit coulance omdat ze weten dat je anders toch als wanbetaler gaat eindigen.

Hou er wel rekening mee dat de ISP kosten voor jou heeft gemaakt om je aan te sluiten op het BGC netwerk en zelf wellicht ook een jaarcontract hebben bij BGC voor jou aansluiting, bijvoorbeeld voor een raw-copper.

En zou je gewoon vertrekken zonder je zaken te regelen dan kan dat jaren later bij terugkomst veel problemen geven. Er zijn instanties die zwarte lijsten bijhouden, dus dan kun je ineens geen ADSL of GSM abonnement meer nemen en dat soort ellende.

Ik wil je aanraden je zaken netjes op te lossen met alle partijen, dat is echt het beste.

Geplaatst: 19 okt 2008, 11:02
door jpdc1991
Mijn bedoeling is deze provider netjes te verlaten,maar ben niet bereikt om die 8 restende maanden te betalen,vermits ze de diensten niet kunnen geven waar ik woon( Frankrijk) :wink:
Wat jullie ook moeten weten is,juist voor mijn verhuis,heeft dommel mijn connexie onderbroken zonder mij te verwittigen :evil:
De reden was een factuur die niet betaald was :|
Het was natuurlijk niet waar,vermits ik het bewijs gefaxt hebt.
Voor de zekerheid heb ze gebeld,het was zo gezegd in order :roll:
Ze waren niet beschaamd om mijn adsl lijn te onderbreken zonder mij te verwittigen :x
Ik ga correct blijven( tegenover zij die het niet waren),maar die 8 restende 8 maanden ben ik niet bereikt te betalen :oops:

Geplaatst: 19 okt 2008, 11:05
door staartmees
hier worden al van te voren hopen speculaties gemaakt en zo zit men elkaar gesjellech op te jutten. Zou het niet beter zijn om dat simpelweg aan Dommel voor te leggen zonder al die poeha?

Geplaatst: 19 okt 2008, 11:08
door jpdc1991
staartmees schreef:hier worden al van te voren hopen speculaties gemaakt en zo zit men elkaar gesjellech op te jutten. Zou het niet beter zijn om dat simpelweg aan Dommel voor te leggen zonder al die poeha?
Dit heb ik al telefonisch gedaan,maar ze waren niet mee akkoord :roll:
Ik ga nu morgen alles per aangetekend brief doen :-D

Geplaatst: 19 okt 2008, 11:10
door staartmees
Tja, zij staan sterk want je hebt een contract voor minimum 1 jaar getekend.

Geplaatst: 19 okt 2008, 11:23
door jpdc1991
ceurrrix schreef:Ik zou de brief ongeveer formuleren als volgt,:
Daar ik verhuis naar Frankrijk,en U uw contractuele verplichtingen daar niet kunt nakomen,
ben ik verplicht mijn contract op te zeggen vanaf ( datum )
Daar TN en BC bij verhuis van een abonnee,naar een plaats waar zij niet kunnen leveren,
het contract verbreken zonder kosten voor bijde partijen,
neem ik aan ,dat het bij u ook het geval zal zijn.
Indien niet,gelieve me duidelijk en gedocumenteerd,te laten weten waarom
Uw opzeg word er mee gedaan en laat Dommel dan maar eens proberen een serieuze uitleg te geven. (kunnen we nog eens meedelijdend binnenpretje hebben)
En betaal voor de tijd dat u hier nog bent.

Ps,: er zijn er die zo'n brief beter kunnen opstellen dan ik,maar bij mij ging hij zo de deur uit en hun antwoord,
als het mij niet aanstaat naar de ombudsman.
Tussen haakjes,
Wat betekent TN aub? :-D

Geplaatst: 19 okt 2008, 11:34
door Goztow
TN = telenet.

Ik voorspel toch nog grote problemen indien je niet betaalt :-S. Misschien toch nog eens hun algeene voorwaarden voorleggen?

Geplaatst: 19 okt 2008, 15:19
door macamba
jpdc1991 schreef: Ze waren niet beschaamd om mijn adsl lijn te onderbreken zonder mij te verwittigen :x
Ik ga correct blijven( tegenover zij die het niet waren),maar die 8 restende 8 maanden ben ik niet bereikt te betalen :oops:
Je wilt beweren dat je geen e-mails hebt gehad met herinneringen? Komaan!
Succes verder met de opzegging in ieder geval.

Geplaatst: 19 okt 2008, 15:33
door Ken
Volgens mij gaan ze er geen boe of ba van maken want het zal het meer kosten aan advocaten en gerechtelijke kosten en incasso bureaus voor Dommel moesten ze willen procederen.

Mocht je domicilie nu volledig in Frankrijk zijn dan kan een Belgisch incasso bureau helemaal niks doen, ze kunnen wel brieven sturen maar voor het Franse gerecht is dat toch niet geldig.

Maar let wel op dat ze geen wetten veranderen in Europese landen want dan kan je het wel vlaggen hebben...

Geplaatst: 19 okt 2008, 16:17
door Goztow
Ken schreef:Volgens mij gaan ze er geen boe of ba van maken want het zal het meer kosten aan advocaten en gerechtelijke kosten en incasso bureaus voor Dommel moesten ze willen procederen.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn! Ik heb een incassobureau op mijn dak gekregen voor minder dan 50 € voor een dienst die ik nooit gekregen heb (maar dit was niet Dommel).

Geplaatst: 19 okt 2008, 16:22
door Ken
Goztow schreef:Daar zou ik niet zo zeker van zijn! Ik heb een incassobureau op mijn dak gekregen voor minder dan 50 € voor een dienst die ik nooit gekregen heb (maar dit was niet Dommel).
En je hebt uiteraard betaald of niet?

Geplaatst: 19 okt 2008, 16:25
door ceurrrix
Ken schreef:
Goztow schreef:Daar zou ik niet zo zeker van zijn! Ik heb een incassobureau op mijn dak gekregen voor minder dan 50 € voor een dienst die ik nooit gekregen heb (maar dit was niet Dommel).
En je hebt uiteraard betaald of niet?
Zo' incassobureau heeft niet veel rechten en stuur ik terug naar waar ze vandaan komen :-D
Goztow schreef: Misschien toch nog eens hun algemene voorwaarden voorleggen?
Ik heb hun contract nog eens bekeken.

Het woord "verhuis" of een synoniem ervan komt er niet in voor.

Wat te doen bij een verhuis ?
Daar vind ge zelfs geen antwoord op bij hun Faq's ,:

http://www.dommel.com/nl/support/faqsea ... ?cust=home

Hoeveel het kost,vind je er wel.

Een hopeloos geval is 't. :smash2:

Geplaatst: 19 okt 2008, 17:02
door Goztow
Ken schreef:
Goztow schreef:Daar zou ik niet zo zeker van zijn! Ik heb een incassobureau op mijn dak gekregen voor minder dan 50 € voor een dienst die ik nooit gekregen heb (maar dit was niet Dommel).
En je hebt uiteraard betaald of niet?
Ik vrees van wel. Na één jaar miserie wou ik er gewoon van af. Juridisch stond ik trouwens nergens: mijn opzegbrief was gewoon te laat verstuurd door een misverstand uitgelokt door mijn nieuwe provider maar waarvan ik dan ook weer geen bewijs had (mondeling).