Pagina 1 van 1

voip krijg ik maar niet inorde

Geplaatst: 15 okt 2008, 18:08
door q-tec
hoi

welja ik heb nu al homeconnected sinds half augustus
internet werkte pas na 3weken maar de voip werkt nog steeds niet :lol:

1ste probleem) belgacom moest blijkbaar nog iets aanpassen in de centrale
2de probleem) we hebben internet via de oude modem de siemns is blijkbaar defect
3) nieuwe modem gaan halen id makro => bij deze werkte het internet wel. de voip niet

ik heb al geprobeerd de instellingen handmatig in te geven dan zou de voip zichzelf moeten activeren =>niet dus???

ik heb de homelink al vele malen uitgevoerd...iedere keer lukt dat maar enkel voor het internet de modem restart nooit voor de voip....

***als ik de homelink uitvoer krijg ik na de "instalatie" het scherm om in te loggen voor email aan te maken enzo maar als ik dan klik inlog kom ik terug bij het begin :? dan moet ik me activatiecode opnieuw invoeren en zo blijft het maar doorgaan...

ik hoop dat iemand me tips kan geven of nog andere dingen die ik kan proberen.
waar zou het aan liggen modem / homelinksoftware / winxpsp2

Re: voip krijg ik maar niet inorde

Geplaatst: 15 okt 2008, 21:14
door macamba
Je moet het toch via de CD doen met de software of anders even een recente versie downloaden op dommel.com/setup.zip
Een vriend van me had dat ook maar met dat handmatig alles invoeren geraarkt de telefoon niet in orde totdat je pas echt die software laat draaien.
Dat weet ik ook pas sinds kort.

Re: voip krijg ik maar niet inorde

Geplaatst: 15 okt 2008, 22:46
door broli
q-tec schreef:ik heb de homelink al vele malen uitgevoerd...iedere keer lukt dat maar enkel voor het internet de modem restart nooit voor de voip....


Hoelang heb je na het installatie gewacht? Het kan wel tot 4u duren dus heb geduld!

q-tec schreef:***als ik de homelink uitvoer krijg ik na de "instalatie" het scherm om in te loggen voor email aan te maken enzo maar als ik dan klik inlog kom ik terug bij het begin :? dan moet ik me activatiecode opnieuw invoeren en zo blijft het maar doorgaan...


Dat is normaal. Na installatie moet je wel de optie nemen waar je activatiecode EN login moet ingeven (ik denk dat dit optie 3 is). Dan zal je vanaf de volgende keer direct het inlog scherm krijgen.

Dus heb gewoon geduld voor voip want als je telkens installatie weer doorloopt dan doe je geen reet.

Geplaatst: 15 okt 2008, 23:12
door silentkiller
blijf ook best uit je modem tot je voip in orde is
In het begin kreeg ik het ook niet goed werkend, nadat de homeconnect software de siemens had geflashed ging ik telkens weer dingen instellen in de siemens.
Een keertje gewoon eruit gebleven, dan komt het wel in orde !

Geplaatst: 16 okt 2008, 22:05
door testerx
Ik wacht al 3 weken op m'n telefoonnr, blijkbaar was er een probleem met de overzetting (ze zeiden dat ik dit in de opzegbrief naar telenet moest zetten) wel aangevinkt online op hun site bij keuze Dommel.

Ze zeiden dat overdracht niet mogelijk was, ik zei nieuw telnr OK.
Ik zou een brief krijgen met daarin een nieuw telefoonnr.

1.5 week later belde ik, nog geen brief.
Wat ze nu zeiden is dat ze al 3x nr.overdracht van telenet geprobeerd hebben zonder succes?!

En maar wachten... De instellingen zouden automatisch naar m'n modem gestuurd worden en de dienst zou ermee bezig zijn (al 3 weken) en maar wachten... een datum kon niet gezegd worden... Misschien heb ik wel volgende maand telefoon als ik al een maand homeconnect betaald heb (internet + telefonie ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) )

Ik denk dat ik 300% zal downloaden dag en nacht om toch m'n 2 weken internet + 3 weken telefonie uit m'n €49,95 te compenseren :twisted:

Geplaatst: 17 okt 2008, 08:01
door Wentie
testerx schreef:Ik denk dat ik 300% zal downloaden dag en nacht om toch m'n 2 weken internet + 3 weken telefonie uit m'n €49,95 te compenseren :twisted:



En.. hoeveel is 300% als 100% ongelimiteerd is? :) :)

Pas wel op, als je veel download dan wordt je telefoon verbinding slechter. (dan spreek ik wel over +150gb downloaden per maand)

Geplaatst: 17 okt 2008, 08:45
door Goztow
Wentie schreef:
testerx schreef:Ik denk dat ik 300% zal downloaden dag en nacht om toch m'n 2 weken internet + 3 weken telefonie uit m'n €49,95 te compenseren :twisted:



En.. hoeveel is 300% als 100% ongelimiteerd is? :) :)

Pas wel op, als je veel download dan wordt je telefoon verbinding slechter. (dan spreek ik wel over +150gb downloaden per maand)
Klopt niet, je telefoon is enkel slechter als je tijdens het downloaden aan volledige snelheid probeert te telefoneren (doordat er geen prioriteit gegeven wordt aan de telefoon).

Geplaatst: 18 okt 2008, 17:51
door Zuttasoxx
Aangezien je geregistreerd hebt met je oude modem en nu een nieuwe modem bij de makro hebt, dacht ik dat je het mac adres van uw nieuwe modem moest doorgeven eer het voip gedeelte kan werken.

Geplaatst: 19 okt 2008, 15:58
door q-tec
Zuttasoxx schreef:Aangezien je geregistreerd hebt met je oude modem en nu een nieuwe modem bij de makro hebt, dacht ik dat je het mac adres van uw nieuwe modem moest doorgeven eer het voip gedeelte kan werken.


hmm dat zal ik dan eens voorleggen aan de mensen van dommel want die kunnen me niet verder helpen (eerst nog binnengeraken)
owja waar vind ik het macadres?

@broli ik heb het al zoveel gedaan en iedere keer mooi 4 of meer uren gewacht ben dan zlefs niet aan de pc geweest maar de modem resart nooit

als de modem is ingesteld door de homelink moet je toch kunnen inloggen...ik moet dan actievatiecode ingeven en dan stelt de homelink de modem opnieuw in (bij optie 2&3)

Geplaatst: 22 okt 2008, 15:11
door q-tec
Zuttasoxx schreef:Aangezien je geregistreerd hebt met je oude modem en nu een nieuwe modem bij de makro hebt, dacht ik dat je het mac adres van uw nieuwe modem moest doorgeven eer het voip gedeelte kan werken.


dit is dus blijkbaar wel essentieel voor de correcte werking van de voip...en niemand die het daar wist tot ik het zelf zei Is dat nog niet gebeurt? :roll:
Nu gingen ze alles handmatig pushen en zou het moeten in orde komen...
indien het werkt laat ik weten :wink:

Geplaatst: 22 okt 2008, 16:20
door krizzie
q-tec schreef:
Zuttasoxx schreef:Aangezien je geregistreerd hebt met je oude modem en nu een nieuwe modem bij de makro hebt, dacht ik dat je het mac adres van uw nieuwe modem moest doorgeven eer het voip gedeelte kan werken.


dit is dus blijkbaar wel essentieel voor de correcte werking van de voip...en niemand die het daar wist tot ik het zelf zei Is dat nog niet gebeurt? :roll:
Nu gingen ze alles handmatig pushen en zou het moeten in orde komen...
indien het werkt laat ik weten :wink:



en nu ligt de voip plat :p ;)

Geplaatst: 01 nov 2008, 15:45
door q-tec
niemand?

Geplaatst: 02 nov 2008, 11:09
door Zuttasoxx
wat niemand?... voip werkt hier 2 weken terug perfect.. die switch deed wonderen

Geplaatst: 02 nov 2008, 12:59
door FredWP
Zuttasoxx schreef:wat niemand?... voip werkt hier 2 weken terug perfect.. die switch deed wonderen


+1

Alle problemen zijn weg. Het enige wat ik nog mis is de 12 Mbps upgrade gevolgd door de 24 Mbps upgrade.

Zodra dat er is herleef ik mijn Dommel moment van 2 jaar geleden (dat ik nooit meer smallband zou zitten :)). Eindelijk eens wat hogere upload, en zeker eindelijk eens wat hogere download.

Ik kan me niet voorstellen hoe snel games gedownload zijn op Steam vergeleken met nu (4 Mbps vs 24 Mbps) :p.

Geplaatst: 02 nov 2008, 14:07
door q-tec
ehm mijn voip heef nog nooit gewerkt sinds ik dommel heb (begin augustus)

ik heb nu mijn gegevens zelf ingevoerd in de modem en voip uitgeschakeld...omdat de medewerker alls stapje per stapje heeft overlopen
probleem voip zou moeten geactiveerd worden maar dat gebeurt niet en ik heb ook nog nooit kunnen inloggen op de homelink software...

iemand nog enige idee wat ik kan proberen...

Geplaatst: 02 nov 2008, 15:43
door FredWP
q-tec schreef:ehm mijn voip heef nog nooit gewerkt sinds ik dommel heb (begin augustus)

ik heb nu mijn gegevens zelf ingevoerd in de modem en voip uitgeschakeld...omdat de medewerker alls stapje per stapje heeft overlopen
probleem voip zou moeten geactiveerd worden maar dat gebeurt niet en ik heb ook nog nooit kunnen inloggen op de homelink software...

iemand nog enige idee wat ik kan proberen...


Hoezo niet? Waarom heb je gewoon niet alle stappen uitgevoerd die in de documenten stonden?

Ik kan me inbeelden als de gebruiker niet precies doet wat daar instaat dat er inderdaad wat verkeerd kan gaan.

En sommige mensen hebben dan toch de neiging om alles aan te sluiten voor dat je alles mag aansluiten (voor dat je de brief krijgt) of tijdens het updaten van de router in het begin toch dingen op de router al veranderen.

Maar indien dit niet het geval was bij u, wat was dan de oorzaak? Ik heb precies rond die tijd mijn overstap van Netconnect naar Homeconnect gedaan, en er is niks misgelopen.

Geplaatst: 02 nov 2008, 21:51
door metaldeth
die switch, is dat die update van de software?

Geplaatst: 03 nov 2008, 17:12
door q-tec
FredWP schreef:
q-tec schreef:ehm mijn voip heef nog nooit gewerkt sinds ik dommel heb (begin augustus)

ik heb nu mijn gegevens zelf ingevoerd in de modem en voip uitgeschakeld...omdat de medewerker alls stapje per stapje heeft overlopen
probleem voip zou moeten geactiveerd worden maar dat gebeurt niet en ik heb ook nog nooit kunnen inloggen op de homelink software...

iemand nog enige idee wat ik kan proberen...


Hoezo niet? Waarom heb je gewoon niet alle stappen uitgevoerd die in de documenten stonden?

Ik kan me inbeelden als de gebruiker niet precies doet wat daar instaat dat er inderdaad wat verkeerd kan gaan.

En sommige mensen hebben dan toch de neiging om alles aan te sluiten voor dat je alles mag aansluiten (voor dat je de brief krijgt) of tijdens het updaten van de router in het begin toch dingen op de router al veranderen.

Maar indien dit niet het geval was bij u, wat was dan de oorzaak? Ik heb precies rond die tijd mijn overstap van Netconnect naar Homeconnect gedaan, en er is niks misgelopen.


dat is het juist ik doe niks verkeerd...ik volg wat de dommelmedewerkers me zeggen ad telefoon en dat zal wel juist zij geloof ik.
en dan nog als ik start vanaf 0 en de homelik zn werk laat doen komt ik weer bij hetzelfde uit => voip werkt niet en ik kan niet inloggen op de homelink

Geplaatst: 03 nov 2008, 21:02
door metaldeth
metaldeth schreef:die switch, is dat die update van de software?

?

Geplaatst: 04 nov 2008, 20:09
door macamba
q-tec schreef:
FredWP schreef:
q-tec schreef:ehm mijn voip heef nog nooit gewerkt sinds ik dommel heb (begin augustus)

ik heb nu mijn gegevens zelf ingevoerd in de modem en voip uitgeschakeld...omdat de medewerker alls stapje per stapje heeft overlopen
probleem voip zou moeten geactiveerd worden maar dat gebeurt niet en ik heb ook nog nooit kunnen inloggen op de homelink software...

iemand nog enige idee wat ik kan proberen...


Hoezo niet? Waarom heb je gewoon niet alle stappen uitgevoerd die in de documenten stonden?

Ik kan me inbeelden als de gebruiker niet precies doet wat daar instaat dat er inderdaad wat verkeerd kan gaan.

En sommige mensen hebben dan toch de neiging om alles aan te sluiten voor dat je alles mag aansluiten (voor dat je de brief krijgt) of tijdens het updaten van de router in het begin toch dingen op de router al veranderen.

Maar indien dit niet het geval was bij u, wat was dan de oorzaak? Ik heb precies rond die tijd mijn overstap van Netconnect naar Homeconnect gedaan, en er is niks misgelopen.


dat is het juist ik doe niks verkeerd...ik volg wat de dommelmedewerkers me zeggen ad telefoon en dat zal wel juist zij geloof ik.
en dan nog als ik start vanaf 0 en de homelik zn werk laat doen komt ik weer bij hetzelfde uit => voip werkt niet en ik kan niet inloggen op de homelink


Ik heb dat hier eens eerder gelezen.. dat niet kunnen inloggen is normaal als je nummer nog niet is overgezet naar Dommel. En dat verklaart dan ook meteen waarom je voip niet werkt.

Geplaatst: 04 nov 2008, 21:52
door xenne
metaldeth schreef:
metaldeth schreef:die switch, is dat die update van de software?

?
nee, ze hebben een switch vervangen. switch = hardware. heeft niets met die software update te maken

Geplaatst: 05 nov 2008, 07:03
door ceurrrix
macamba schreef:
q-tec schreef:
FredWP schreef:
q-tec schreef:ehm mijn voip heef nog nooit gewerkt sinds ik dommel heb (begin augustus)

ik heb nu mijn gegevens zelf ingevoerd in de modem en voip uitgeschakeld...omdat de medewerker alls stapje per stapje heeft overlopen
probleem voip zou moeten geactiveerd worden maar dat gebeurt niet en ik heb ook nog nooit kunnen inloggen op de homelink software...

iemand nog enige idee wat ik kan proberen...


Hoezo niet? Waarom heb je gewoon niet alle stappen uitgevoerd die in de documenten stonden?

Ik kan me inbeelden als de gebruiker niet precies doet wat daar instaat dat er inderdaad wat verkeerd kan gaan.

En sommige mensen hebben dan toch de neiging om alles aan te sluiten voor dat je alles mag aansluiten (voor dat je de brief krijgt) of tijdens het updaten van de router in het begin toch dingen op de router al veranderen.

Maar indien dit niet het geval was bij u, wat was dan de oorzaak? Ik heb precies rond die tijd mijn overstap van Netconnect naar Homeconnect gedaan, en er is niks misgelopen.


dat is het juist ik doe niks verkeerd...ik volg wat de dommelmedewerkers me zeggen ad telefoon en dat zal wel juist zij geloof ik.
en dan nog als ik start vanaf 0 en de homelik zn werk laat doen komt ik weer bij hetzelfde uit => voip werkt niet en ik kan niet inloggen op de homelink


Ik heb dat hier eens eerder gelezen.. dat niet kunnen inloggen is normaal als je nummer nog niet is overgezet naar Dommel. En dat verklaart dan ook meteen waarom je voip niet werkt.
Er een link bijzetten naar wat u gelezen hebt,kan wat u schrijft,wel wat geloofwaardiger maken (zever ik weeral) :oops:

Geplaatst: 05 nov 2008, 07:11
door Zambo
Een mens zou zich beginnen afvragen of er eigenlijk wel iets werkt bij Dommel? Aan het aantal onderwerpen te zien is Dommel een twijfelachtige ISP geworden.

Geplaatst: 05 nov 2008, 07:22
door staartmees
je moet eens kijken bij DxADSL. Die werd tot voor kort de hemel ingeprezen als de grote redder, maar blijkt nu ook al niet veel waard te zijn.

Geplaatst: 05 nov 2008, 07:51
door ceurrrix
Die dachten,"Als Dommel dat kan,waarom wij dan niet"
Maar Dommel heeft de mensen ondertussen wel duidelijk gemaakt,
dat ze goed moeten uitkijken als ze een nieuw contract met een isp willen onderschrijven.
Waarvoor dank aan Dromme L :wink:

Geplaatst: 05 nov 2008, 20:28
door macamba
ceurrrix schreef:Die dachten,"Als Dommel dat kan,waarom wij dan niet"
Maar Dommel heeft de mensen ondertussen wel duidelijk gemaakt,
dat ze goed moeten uitkijken als ze een nieuw contract met een isp willen onderschrijven.
Waarvoor dank aan Dromme L :wink:


Kan ik bij deze ook nog even stemmen voor een BAN voor Zeurrix?
Daar wordt je toch echt fokking wild van om iedere keer die achterlijke topics en bijdragen te zien verschijnen vol met zever en emoticons.

Maarja zoek eens op internet op TROL. Hij kicked gewoon op negatieve aandacht. Triest zoiets.

Geplaatst: 05 nov 2008, 21:11
door ceurrrix
Zoiets moet men lezen van ( gesencureerd ) die na een paar maand op een forum te vertoeven ,
er al ineens de wetten komen bepalen,maar zullen sneuvelen door hun kortzichtigheid
en gebrek aan levens(wijsheid)ervaring
Doemaar. :wink:

Re: voip krijg ik maar niet inorde

Geplaatst: 28 nov 2008, 23:43
door q-tec
En eindelijk na ehm MAAR 4maanden brandt het voip lampje
ze hebben het trouwens zelf vanuit hun kantoren moeten activeren

Dus met geduld bereik je blijkbaar toch vrij veel bij dommel...

Nu moet ik juist nog een telefoon ad modem koppelen om te zien of het echt werkt.