Pagina 1 van 2

Opzeg Dommel

Geplaatst: 15 okt 2008, 11:32
door Bates
Hallo,

een vraagje. Ik heb het dommel signaal sedert 28/12/2007. Dwz dat mijn jaarcontract ten einde is op 28/12/2008.

Ik lees net in het dommel contract dat je in het eerste jaar je contract moet opzeggen minimum 3 maanden op voorhand.

Ik ben van plan m'n aangetekende brief te versturen nu vrijdag 17/10/2008. Wil dit dan zeggen dat mijn verbinding ten einde is op 17/01/2009?

Maw, ik ga dan toch niets moeten bijbetalen na 17/01/2009 ?

Of kan iemand het duidelijker schetsen?

Geplaatst: 15 okt 2008, 11:46
door Maglor
Je bent volgens het contract dus al te laat om na exact een jaar te kunnen opzeggen.

Imo doe je dus best je jaar uit en verstuur je de brief wat later (hoewel nu ook al zou mogen) waarin je zegt dat je het contract opzegt vanaf 28/01/2008.

Geplaatst: 15 okt 2008, 11:47
door ljd
Je contract wordt altijd met een maand verlengt.

Geplaatst: 15 okt 2008, 11:48
door gr4vity
Volgens de algemene voorwaarde is een aangetekend schrijven dus niet nodig. Je kan ook opzeggen aan de hand van een ticket. Vergeet wel niet te vermelden vanaf wanneer je opzeg in gaat.

Geplaatst: 15 okt 2008, 11:49
door Bates
Maglor schreef:Je bent volgens het contract dus al te laat om na exact een jaar te kunnen opzeggen.

Imo doe je dus best je jaar uit en verstuur je de brief wat later (hoewel nu ook al zou mogen) waarin je zegt dat je het contract opzegt vanaf 28/01/2008.
Ahzo, nu jah, of het nu 28/01 of 17/1 is maakt niet echt veel uit, wel is het belangrijk dat het dan stopt met factureren enzo..

Krijg ik dan ook een bevestigingsbrief van ontvangst opzeg?

Geplaatst: 15 okt 2008, 11:52
door xenne
gr4vity schreef:Volgens de algemene voorwaarde is een aangetekend schrijven dus niet nodig. Je kan ook opzeggen aan de hand van een ticket. Vergeet wel niet te vermelden vanaf wanneer je opzeg in gaat.
in theorie is dat zo, maar er zijn hier al genoeg voorbeelden geweest op het forum dat ze hun eigen voorwaarden niet aanvaarden. je stuurt opzeg via mail en krijgt terug dat het via aangetekend schrijven moet. raar maar waar

Geplaatst: 15 okt 2008, 11:53
door Uzzi
Reken maar niet op een bevestigingsbrief vanwege Dommel. Ik denk dat opzeggingen bevestigen zo ongeveer laatst staat op hun prioriteitenlijst. Als ik de verhalen hier lees, denk ik dat je best ten gepaste tijde (wanneer jij denkt dat alles betaald is) je domiciliëring opzegt om rare stoten te vermijden.

Geplaatst: 15 okt 2008, 11:54
door Bates
Uzzi schreef:Reken maar niet op een bevestigingsbrief vanwege Dommel. Ik denk dat opzeggingen bevestigen zo ongeveer laatst staat op hun prioriteitenlijst. Als ik de verhalen hier lees, denk ik dat je best ten gepaste tijde (wanneer jij denkt dat alles betaald is) je domiciliëring opzegt om rare stoten te vermijden.
Ik ga vandaag een mail versturen naar hen met de opzeg en daarin ga ik ook verwijzen naar het aangetekend schrijven die ik zal richten naar hen. Denk je dat dat het beste is?

Geplaatst: 15 okt 2008, 12:13
door Maglor
Hou het gewoon bij een aangetekend schrijven. Dan heb je steeds een poot om op te staan. Je moet daarom geen mail sturen.

Een bevestiging zal je waarschijnlijk nooit krijgen. Ik heb het toch niet gekregen ondanks het feit dat ik er expliciet achter gevraagd had. Hun Customer Retention Service staat duidelijk nog niet op punt. ;-)

Geplaatst: 15 okt 2008, 13:01
door rtl
in de nieuwe voorwaarden staat mail niet meer vermeld, enkel nog aangetekend schrijven

Geplaatst: 15 okt 2008, 13:06
door gr4vity
xenne schreef:je stuurt opzeg via mail en krijgt terug dat het via aangetekend schrijven moet. raar maar waar
Er staat vermeld in het contract (de overeenkomst tussen gebruiker enerzijds en schedom anderzijds) dat opzeg via mail naar [email protected] aanvaard word. Ze kunnen dus niet terugvallen op een aangetekend schrijven. Als je na die periode de domi stop zet en geen betalingen uitvoert hebben ze niets te zeggen.

Ook al zijn de voorwaarden veranderd, ze dienen dit kenbaar te maken aan iedere klant op het moment van verandering. Met andere woorden, de voorwaarde zoals je die hebt ondertekend zijn van toepassing.

Geplaatst: 15 okt 2008, 13:30
door xenne
ik weet dat het in het contract staat, en nog steeds. maar wat gebeurd er als je via email opzeg geeft? je krijgt email terug waarin ze vragen dit aangetekend te doen, is al regelmatig op forum gepost geweest.

Geplaatst: 15 okt 2008, 15:19
door Robbe
Als je je er onzeker bij voelt, dan kan je zowel een aangetekend schrijven sturen als een mail verzenden.
Voor mij is een aangetekend schrijven trouwens ook het per fax versturen.
Iets dat ik bij RealDSL heb gedaan en waarbij ik toen die juridisch verklarende link had bijgestoken.

Geplaatst: 15 okt 2008, 15:22
door cloink
Robbe schreef:Als je je er onzeker bij voelt, dan kan je zowel een aangetekend schrijven sturen als een mail verzenden.
En in het geval van Dommel: ook nog een kopijtje per fax, per telegram en indien mogelijk de duif van nonkel Fernand lenen om alzo ook eentje ter plaatse te krijgen. Met wat geluk lezen ze er eentje (als ge uw telegram een zingend maakt, maakt die misschien wel het meeste kans)? :D

Geplaatst: 15 okt 2008, 15:46
door on4bam
xenne schreef:ik weet dat het in het contract staat, en nog steeds. maar wat gebeurd er als je via email opzeg geeft? je krijgt email terug waarin ze vragen dit aangetekend te doen, is al regelmatig op forum gepost geweest.
Als je de mail krijgt om aangetekend op te zeggen dan is die mail al bevestiging dat ze de opzeg gehad hebben ;-) Problem solved.
Domi stopzetten mag je natuurlijk ook niet vergeten.

Geplaatst: 15 okt 2008, 18:59
door cyberbug
Als je een mail sturen dat dit aangetekend moet zou ik in jou geval gelukkig zijn. ik zou dan binnen de 10 dagen een aangetekend scrhrijven doen met de vermelding

dat je ipv op de vermelde datum je jou contract onmiddellijk wenst stop te zetten, omdat de voorwaarden in je contract gewijzigd zijn. (opzegen via mail zoals vermeld kan niet meer)

Geplaatst: 15 okt 2008, 19:22
door ceurrrix
Met andere woorden,iedereen die weg wil bij Dommel,
kan met onmiddellijke ingang,zijn abonnement opzeggen,
omdat Dommel zijn algemene voorwaarden gewijzigd heeft,zonder de klanten ervan op de hoogte te brengen.

De verandering die in de algemene voorwaarden is aangebracht,
is het schrappen van de mogelijkheid ,een abonnement per email op te zeggen.

Bedankt Dommel,in naam van hen die direct weg willen ! :-D

Of snap ik het weer verkeerd ? ? :oops:

Geplaatst: 15 okt 2008, 19:25
door gr4vity
Fax heeft inderdaad de zelfde waarde als een aangetekend schrijven. Al is e-mail ook mogelijk als aangetekend schrijven. Ik weet wel niet juist hoe, maar ik heb het ook niet nodig :)

Geplaatst: 15 okt 2008, 21:08
door AnD
ceurrrix schreef:Met andere woorden,iedereen die weg wil bij Dommel,
kan met onmiddellijke ingang,zijn abonnement opzeggen,
omdat Dommel zijn algemene voorwaarden gewijzigd heeft,zonder de klanten ervan op de hoogte te brengen.

De verandering die in de algemene voorwaarden is aangebracht,
is het schrappen van de mogelijkheid ,een abonnement per email op te zeggen.

Bedankt Dommel,in naam van hen die direct weg willen ! :-D

Of snap ik het weer verkeerd ? ? :oops:
Als je een contract hebt getekend bij dommel (wat ook is) dan staat er toch ook in hoe je kan opzeggen, dus als er staat per email dan gaat dat toch en moeten ze dat aanvaarden ?

Geplaatst: 15 okt 2008, 22:16
door Bates
ik heb volgende mail verstuurd:

Geachte klantendienst,


conform het contract Schedom VOF, artikel 13.3

"13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste contractjaar ten laatste 3 maanden voor vervaldatum schriftelijk gericht te worden aan SCHEDOM VOF. Indien de Klant wenst op te zeggen in de hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer +32 70 224 305 of via reguliere post."

wens ik mijn contract voor breedbandinternet met uw maatschappij 'Schedom VOF' stop te zetten. De opzegtermijn gaat in op 28/12/2008 en eindigt op 28/01/2009. Dit slaat op 1 maand vooropzeg na het eerste jaar contract te hebben voltooid.

Datum dat het ADSL signaal werd geinstalleerd : 28/12/2007
Datum einde 1ste jaar : 28/12/2008
Start opzegtermijn : 28/12/2008
Feitelijke einddatum contract : 28/01/2009


Mijn contractuele gegevens:

....
....
....
....


Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van deze overeenkomst.

Geplaatst: 16 okt 2008, 01:20
door xenne
succes met uw opzeg Bates, laat maar weten hoe ze reageren

Geplaatst: 16 okt 2008, 07:33
door staartmees
in de tijd die hier gestoken wordt in het uitpluizen van pseudo-juridische spitsvondigheden, is een aangetekekende brief al lang ginder.
een email als aangetekend ebrief later bezorgen gaat via www.mycertipost.bet

Geplaatst: 16 okt 2008, 10:00
door Bates
zoals verwacht hier het antwoord:
Geachte,

Hartelijk dank voor uw email.

Gelieve uw opzeg, zoals contractueel bepaald, aangetekend te versturen aan

schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek.

Uw opzeg zal dan zo snel mogelijk worden uitgevoerd nadat we uw brief hebben ontvangen.

Alvast bedankt!
Maw, hetgeen in hun contract staat is voor hen aanpasbaar, maar owéé als wij de voorwaarden niet naleven...

Nu jah, aangetekende brief wordt morgen verstuurd...
Het voordeel is dat ik bij Belgacom werk, ben ik het echt beu dan pleur ik het dommel signaal eraf door een ADSL bij BGC te nemen :)

Geplaatst: 16 okt 2008, 10:12
door decat
good luck


Heb 4/09 een aangetekend schrijven verstuurd met vraag naar een lite abbo te gaan, ondertussen ook al een paar keer gebeld en krijg telkens als antwoord dat ze ermee bezig zijn.

zoals eerder gezegd, indien er een domiciliering lopende is, deze zeker op tijd laten stopzetten!

Geplaatst: 16 okt 2008, 11:21
door Bates
Och ik maak me niet echt zorgen hoor,

1. ik heb een bewijs van opzeg als ik aangetekend schrijf
2. ik betaal niet via domiciliering
3. ik hoef niet te vrezen om zonder adsl te vallen (werk bij BGC)
4. lang leve de ombudsdienst (in het laatste geval)

Geplaatst: 16 okt 2008, 11:52
door Maglor
Och, van de ombudsdienst zou ik toch niet te veel verwachten moest je ze nodig hebben. Niet dat die mensen geen goed werk leveren, maar Dommel is niet echt meewerkend op dat vlak dus staan ook zij nergens.

Geplaatst: 16 okt 2008, 13:18
door seppevs
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb opgezegd via email, maar ze doen lastig:
Geachte,

De reden dat wij zijn overgeschakelt naar aangetekend schrijven,
is om discussie met opzegdatum te vermijden, wat ook beter is voor de klant.

Hierdoor is ook ons contract veranderd.

Gelieve ons via aangetekend schrijven uw opzeg door te geven.

Alvast bedankt.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service

Mijn antwoord:
Beste,

In het contract dat ik heb ondertekend, toen ik bij jullie klant werd, staat het volgende:

"Indien de Klant wenst op te zeggen in de hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post."

Dit is het enige contract tussen Dommel en mij dat geldig is. Achteraf aangebrachte wijzigingen vallen onder contractbreuk.
Ik ga er dan ook nog steeds van uit dat de opzegtermijn op 2 oktober is begonnen (toen ik jullie mijn eerste mail stuurde en jullie onmiddelijke hebben geantwoord) en op 2 november zal verlopen.

Bovendien bewijst uw antwoord van 2 oktober dat u mijn opzeg via email goed heeft ontvangen. Dit komt overeen met aangetekend schrijven, u heeft mijn opzegbrief immers gelezen.

Graag verneem ik snel van u een antwoord aangezien mijn opzegtermijn (naar mijn mening) binnen 2 weken afloopt.

Met beleefde groeten,

<mijn naam>

Geplaatst: 16 okt 2008, 13:25
door tjahhh
Als het contract is gewijzigd dienen ze dit van te voren bekend te maken, zodat de gebruiker hiermee akkoord gaat of niet, zoniet dan kan de gebruiker het contract per direct opzeggen.

Geplaatst: 16 okt 2008, 13:33
door seppevs
Ik heb ondertussen de vader van mijn vriendin gecontacteerd, een advocaat. Eens horen wat hij erover denkt ...

Ik ben nooit op de hoogte gesteld dat ons contract is gewijzigd.

Geplaatst: 16 okt 2008, 13:38
door CueBoy
Geachte,

De reden dat wij zijn overgeschakelt naar aangetekend schrijven,
is om discussie met opzegdatum te vermijden, wat ook beter is voor de klant.

Hierdoor is ook ons contract veranderd.

Gelieve ons via aangetekend schrijven uw opzeg door te geven.

Alvast bedankt.

met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
Damn :!:
Ik wil altijd tegen een zacht prijsje mijn diensten als redacteur aanbieden hoor :roll:

Geplaatst: 16 okt 2008, 13:41
door xenne
het contract op hun website is anders niet veranderd zenne

http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf

punt 13.3

Geplaatst: 16 okt 2008, 14:41
door Bates
Jah man..

t'is nu niet voor t'een of t'ander of omdat ik bij BGC werk hoor, maar bij ons doen ze toch niet zo moeilijk over opzeggingen hoor.

Ik weet in het vervolg ook wel waar ik zal blijven :?

Geplaatst: 16 okt 2008, 16:24
door cumme
Je moet niet te veel stoeffen over BGC, het is ooit anders geweest. En over hun hedendaagse dure rommel valt ook niet veel positiefs te zeggen. Ik ben tevreden bij Dommel. Ok, er zijn wat problemen, maar ofwel worden ze opgelost ofwel hinderen ze mij niet (veel). Deze morgen belde ik naar dommel (7777) en heb het opgegeven na 15 minuten. Deze namiddag belde ik, en na 5 minuten wachten had ik antwoord. Voor mij geen probleem, voor anderen een drama.

Geplaatst: 16 okt 2008, 17:28
door seppevs
cumme schreef:Je moet niet te veel stoeffen over BGC, het is ooit anders geweest. En over hun hedendaagse dure rommel valt ook niet veel positiefs te zeggen. Ik ben tevreden bij Dommel. Ok, er zijn wat problemen, maar ofwel worden ze opgelost ofwel hinderen ze mij niet (veel). Deze morgen belde ik naar dommel (7777) en heb het opgegeven na 15 minuten. Deze namiddag belde ik, en na 5 minuten wachten had ik antwoord. Voor mij geen probleem, voor anderen een drama.
Dat doet er niet toe. Deze topic gaat over hoe je Dommel kan opzeggen.

En als ge dan toch de reden wilt hebben: ik heb hen 2 maanden geleden gemailed dat de "activeer speedpack" knop bij mij een fout gaf, en ik dus geen speedpack kon aanvragen. Aangezien ik nooit antwoord op dit ticket heb gekregen EN EDPNet mij 15 Mbit down en 1 Mbit up kan leveren aan een goedkopere prijs (ook activatiekost is goedkoper) was de keuze voor mij snel gemaakt.

Maar goed, terug on topic:
Ik heb inmiddels advies gekregen van m'n schoonvader, een advocaat:
* om geldig te zijn moet een opzeg ondubbelzinnig zijn,

in overeenstemming met het gesloten contract en bewijsbaar

* ik meen dat uw opzeg aan al deze voorwaarden voldoet ( als

uw initieel contract dus niets anders zegt)

* best zend je nogmaals een mail om te bevestigen dat

a) u juridisch advies heeft ingewonnen

b) dat u uw gegeven opzeg bevestigd

mvg
Dus opzeggen via mail was in mijn geval voldoende aangezien dat als opzegmogelijkheid in het contract stond beschreven dat ik heb ondertekend.

Geplaatst: 16 okt 2008, 17:49
door Bates
cumme schreef:Je moet niet te veel stoeffen over BGC
lees eens m'n post na, ik stoef helemaal niet met BGC, waarom zou ik anders bij Dommel zitten :roll:

Ik zit op de klantendienst en kan je verzekeren dat opzeggen bij ons niet zo moeilijk is !

Geplaatst: 16 okt 2008, 18:36
door cn155976
Hoi,

Zelfde verhaal hier: wij zijn altijd tevreden geweest over de diensten van Dommel (gelukkig nooit support nodig gehad 8)) maar de moeizame opzegprocedure is teleurstellend. Door zo moeilijk te doen, bezorgen ze zichzelf weer een pak extra werk. Dan verliep het bij Belgacom inderdaad heel wat vlotter ... Het abonnementsgeld voor de laatste periode werd zelfs tot op de dag juist berekend.

Soit, anderhalve maand geleden hebben we dus meteen een aangetekende brief verstuurd naar Diepenbeek met de vraag om het contract vandaag stop te zetten, precies een jaar na aanvang. Volgens het contract dat wij destijds ondertekend hebben, is dat perfect mogelijk. Na een week werd de brief doorgestuurd naar Landen, nog een week later werd hij eindelijk opgepikt. Bevestiging bleef uit, en twee weken later kregen we toch nog een nieuwe factuur. Na een telefoontje met de facturatie werd ons verzekerd dat onze opzeg nog verwerkt zou worden. Nou, niet dus. Gelukkig hadden we de domiciliëring al ingetrokken.

Ondertussen hebben we al twee herinneringen ontvangen, wellicht zal onze account binnenkort dus geschorst worden. Geen probleem voor ons, sinds vandaag is onze nieuwe verbinding actief, maar ik vind het toch straf dat we nu in extremis nog als wanbetaler te boek moeten staan. Reactie op het aangemaakte ticket blijft uit, terwijl ik het wel tof zou vinden om een teken van leven te krijgen.

Ach ja, dan raden we Dommel niet langer aan bij kennissen. Maar reken dus niet te veel op een vlotte opstap ;-).

Groetjes,

Frederik

Geplaatst: 16 okt 2008, 19:22
door xenne
ik ben al bang voor m'n komende opzeg als ik dat hier zo lees :|

Geplaatst: 16 okt 2008, 19:27
door Wentie
Als ze bij dommel graag hebben dat je via aangetekend schrijven je opzeg doet. Doe dat dan toch?
Dat is trouwens voor jezelf ook beter, want dan kan je zeggen op welke datum ze je aangetekende zending ontvangen hebben.

Of zijn het hier allemaal PC-nerds die niet buiten komen om naar de post te wandelen? Dat betwijfel ik, maar ik kan fout zijn.. ?

Geplaatst: 16 okt 2008, 19:29
door staartmees
stuur die simpelweg een aangetekend schrijven; juridisch sterk mocht het ooit tot een betwisting komen. En via Mycertipost moet je er zelfs nog niet voor buitenkomen.

Geplaatst: 16 okt 2008, 19:49
door fieldoxide
Ah mensen ,
ik heb een dikke maand geleden mijn opzeg gedaan(aangetekend schrijven ) en ondertussen niks meer van hun gehoord , heb er nog een ticket voor openstaan .
Heb ondertussen mijn domiciliering opgezegd, blijkbaar staat mijn status nog steeds actief en kan ik nog altijd op mijn crm pagina inloggen, zelfs mijn dommel emailadres is nog beschikbaar .
Hoe verklaren jullie dit ? :|