Pagina 1 van 1

De ironie van Dommel...

Geplaatst: 11 okt 2008, 00:39
door testerx
Ben pas vanaf Oktober geactiveerd (abonnement ergens midden september aangevraagd), telefoonnr kon blijkbaar niet overgezet worden, en al 2 weken aant wachten op het nr.

Kreeg (verwacht) een aanmaning voor de factuur te betalen (ondanks 1e maand gratis, en ondanks activatie begin Oktober = factuur pas eind oktober!).

Al een paar keer m'n middagpauze volledig verloren tijdens werk door 45min aan de lijn te hangen en niemand...

Heb alles op mail gezet via zo'n ticket (weet dat dit immens lang duurt).
Was tevreden na 1.5 weken dat ik een antwoord kreeg!

Maar : het antwoord was : gelieve ons te bellen, we kunnen dit niet per mail uitleggen!!!! :roll: :roll: :roll: :idea: :idea: :eek: :eek:

Geplaatst: 11 okt 2008, 01:24
door icekiller2k6
heb je in de mail gezegd dat je al 3x gebeld had?
notabene om hoelaat heb je gebeld.. tussen 12&1 is daar niemand...

Geplaatst: 11 okt 2008, 10:16
door macamba
icekiller2k6 schreef:heb je in de mail gezegd dat je al 3x gebeld had?
notabene om hoelaat heb je gebeld.. tussen 12&1 is daar niemand...


Dat dacht ik ook vroeger maar ik heb het nagevraagd en ze werken constant van 9 tot 6 en net als in andere callcenters gaan ze om de beurt op pauze.

Zelf heb ik een paar keer gebeld tussen 11 en 12 en dat ging goed, gewoon op de 070.

Geplaatst: 11 okt 2008, 10:17
door xenne
icekiller2k6 schreef:tussen 12&1 is daar niemand...
slechte regeling dan, want voor veel mensen is dat de enige periode van de dag dat ze überhaupt kunnen bellen.

Geplaatst: 11 okt 2008, 12:21
door Wentie
macamba schreef:
icekiller2k6 schreef:heb je in de mail gezegd dat je al 3x gebeld had?
notabene om hoelaat heb je gebeld.. tussen 12&1 is daar niemand...


Dat dacht ik ook vroeger maar ik heb het nagevraagd en ze werken constant van 9 tot 6 en net als in andere callcenters gaan ze om de beurt op pauze.

Zelf heb ik een paar keer gebeld tussen 11 en 12 en dat ging goed, gewoon op de 070.


Inderdaad, ik geraak daar *hout vasthouden* tegenwoordig ook wel snel binnen.

Meestal na 1 keer bellen :)

Geplaatst: 11 okt 2008, 13:25
door xenne
macamba schreef:Zelf heb ik een paar keer gebeld tussen 11 en 12 en dat ging goed, gewoon op de 070.
waarom nog de 070 bellen? dat nummer zou trouwens al lang buiten gebruik moeten zijn, is onwettig.

Geplaatst: 11 okt 2008, 15:18
door area32
xenne schreef:
macamba schreef:Zelf heb ik een paar keer gebeld tussen 11 en 12 en dat ging goed, gewoon op de 070.
waarom nog de 070 bellen? dat nummer zou trouwens al lang buiten gebruik moeten zijn, is onwettig.

Er is niks onwettigs aan, je kan hen op hun 011 ook bellen toch? Als je dan nog naar die 070 belt dan is dat je eigen keuze.

Geplaatst: 11 okt 2008, 15:46
door chessboxing
Tja blijven bellen is toch de boodschap. Ik geraak altijd binnen met 7777. (max. 3x)
Niet echt nodig om hiervoor een topic te beginnen vind ik. Er is al genoeg onder deze sectie ontstaan door frustraties. De onderwerpen komen hier als paddenstoelen te voorschijn. "De ironie van dommel" is waar we niet echt iets aan kunnen veranderen, doorbellen wel zoals ze zelf aangeven. Probeer maar eens naar belgacom te bellen daar heb ik ook wel een paar ervaringen mee gehad.
Omdat men zegt dat je een gratis maand te goed hebt, wil dit niet zeggen dat je daarom je eerste factuur niet moet betalen. (ook al een onderwerp voor gemaakt) Die heb ik ook nog tegoed btw (3de maand is de gratise, volgens mijn telefoon gesprek).
Succes

Geplaatst: 11 okt 2008, 16:47
door xenne
area32 schreef:
xenne schreef:
macamba schreef:Zelf heb ik een paar keer gebeld tussen 11 en 12 en dat ging goed, gewoon op de 070.
waarom nog de 070 bellen? dat nummer zou trouwens al lang buiten gebruik moeten zijn, is onwettig.

Er is niks onwettigs aan, je kan hen op hun 011 ook bellen toch? Als je dan nog naar die 070 belt dan is dat je eigen keuze.
ze hebben het moeten aanpassen van het BIPT omdat het niet conform de belgische wetgeving was. maar ze houden in gebruik, waarschijnlijk tot er een nieuwe klacht komt

Geplaatst: 11 okt 2008, 17:42
door Wentie
xenne schreef:
area32 schreef:
xenne schreef:
macamba schreef:Zelf heb ik een paar keer gebeld tussen 11 en 12 en dat ging goed, gewoon op de 070.
waarom nog de 070 bellen? dat nummer zou trouwens al lang buiten gebruik moeten zijn, is onwettig.

Er is niks onwettigs aan, je kan hen op hun 011 ook bellen toch? Als je dan nog naar die 070 belt dan is dat je eigen keuze.
ze hebben het moeten aanpassen van het BIPT omdat het niet conform de belgische wetgeving was. maar ze houden in gebruik, waarschijnlijk tot er een nieuwe klacht komt


Was dat niet de 0900 nr? :???: :???:

Geplaatst: 11 okt 2008, 18:31
door macamba
xenne schreef:
macamba schreef:Zelf heb ik een paar keer gebeld tussen 11 en 12 en dat ging goed, gewoon op de 070.
waarom nog de 070 bellen? dat nummer zou trouwens al lang buiten gebruik moeten zijn, is onwettig.


Volgens mij was dat 0903 nummer verboden toch, een 070 nummer is toch eigenlijk een normaal nummer wat wel meer bedrijven gebruiken?

-edit- zie dat Wentie me al voor was met een zelfde reactie ;-) never mind

Geplaatst: 11 okt 2008, 18:56
door on4bam
Ik denk niet dat de betaalnummers verboden zijn. De ISP moet op een gewoon nummer bereikbaar zijn maar niemand zegt dat buiten de uren geen betaalnr mag gebruikt worden.
BTW, het 070 nummer was wel een hoger tarief dan het huidige 011 nr.

Geplaatst: 11 okt 2008, 19:25
door xenne

Code: Selecteer alles

vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief). het oude 070-nummer zal nog enkele weken in dienst blijven. het is ook niet meer mogelijk om buiten kantooruren contact op te nemen via een betaalnummer aangezien de raad van het bipt heeft beslist dat dit niet conform de belgische wetgeving is, een beslissing die wij ten zeerste betreuren aangezien we onze klanten enkel de mogelijkheid gaven om ons op elk moment te kunnen contacteren

Geplaatst: 11 okt 2008, 21:56
door area32
xenne schreef:
area32 schreef:
xenne schreef:
macamba schreef:Zelf heb ik een paar keer gebeld tussen 11 en 12 en dat ging goed, gewoon op de 070.
waarom nog de 070 bellen? dat nummer zou trouwens al lang buiten gebruik moeten zijn, is onwettig.

Er is niks onwettigs aan, je kan hen op hun 011 ook bellen toch? Als je dan nog naar die 070 belt dan is dat je eigen keuze.
ze hebben het moeten aanpassen van het BIPT omdat het niet conform de belgische wetgeving was. maar ze houden in gebruik, waarschijnlijk tot er een nieuwe klacht komt

Er zal geen klacht meer komen, want nu heb je de keuze.

Geplaatst: 12 okt 2008, 09:57
door macamba
Dat de BIPT ook maar eens gaat ingrijpen dan tegen alle andere wantoestanden op telefonie en internet gebied. Maar daar hebben ze geen macht voor.

Ik zal niet zeggen dat Holland beter is, want dat is het niet, maar qua telefonie en internet lopen ze wel ver voorop en dat zou hier toch ook beter mogen:

Kijk eens naar Telfort of Alice, daar betaal je gewoon 20 euro minder, voor hogere snelheden, en natuurlijk geen datalimieten. Meestal is het modem cadeau of een installatie inbegrepen.

En qua telefonie dan, je hebt nu Base waarbij je voor 99 euro onbeperkt mag bellen of voor 40 euro 7,5 uur ofzo, nou kijk eens op typhone.nl wat een sim-only kost. Zoiets bestaat hier gewoon nog niet.

Ik zeg, er is hier een smerig kartel gaande onder de 3 GSM operatoren met Belgacom aan kop.

In Holland heb je ook ISPs als dommel die via KPN dan inkopen en KPN rekent in Holland gewoon veel lagere taieven.. onder dwang van de OPTA, dat is de hollandse BIPT.

Als DAAR nu eens een protestronde voor zou komen, zou ik WEL meedoen.

In plaats van miljarden in de fortis te steken hadden ze beter andere investeringen kunnen doen voor bijvoorbeeld glasvezel in Brussel ofzo.

Maarja wie ben ik he!

Geplaatst: 12 okt 2008, 10:03
door staartmees
als je het rustig uizoekt zijn hier ook koopjes te doen met je gsm; ik denk bijvoorbeeld aan Simyo of Aldi talk of Lycamobile, allemaal via het Base-netwerk.

en terzijde: wees blij dat men Fortis gered heeft want dat is veel belangrijker dan een glasvezelnetwerk; heel de economie zou als een kaartenhuisje in elkaar gestort zijn en dna heb je niet veel aan zo'n glasvezelnetwerk. Trouwens BGC heeft zijn glasvezelnetwerk zelf in de koelkast gestoken.

Geplaatst: 12 okt 2008, 14:02
door testerx
Ik denk dat het anders is : de technische dienst is wel bereikbaar tss 12-13u, maar de financiele dienst heb ik nog nooit kunnen bereiken op dit uur.

En we zijn ook maar werkmensen die pas na 17u kunnnen bellen of in middagpauze. In het weekend zitten ze niet, en ga niet naar zo'n duur nr bellen of speciaal een dag congé nemen om te kunnen bellen :eek:

Meestal eet ik over de middag, zet m'n gsm op speaker, en laat hem gans de middag bij het eten met het bekende muziekje naast me spelen.

Dan moet ik inhaken om te vertrekken want niemand neemt op as usual... Elke dag 40min naar 011 nr zal ook niet goedkoop zijn met proximus... Zal volgende week es naar technische dienst bellen, gaat sneller, en vragen of ze me de facturatiedienst kunnen doorschakelen...

Ok als je de derde maand gratis krijgt, maar de facturatie-periode moeten ze toch corrigeren, die start toch vanaf dat je geactiveerd bent ?
Dus niet vanaf dat je het aanvraagt, want heb dan nog geen kabel, BGC technieker moet nog langskomen (heb nu zelfs nog geen telnr).

Begrijp niet waarom m'n telenet-telnr niet kan overgezet worden, ik heb het in het dommelformulier gemeld. Toen ze belden zeiden ze dat ik dit in de opzeg naar Telenet moest melden dat ik nr overdracht wou ?!
De meesten weten dit niet of hebben dit niet gedaan zeker ?