Pagina 1 van 1

Telenet dig TV probleem om ongewenste PRIME op te zeggen

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:00
door Djorre
Hallo,
We hebben sinds september digitale TV van Telenet.
Een week later bel ik om onze digicorder te activeren. Na activatie vroeg een vriendelijke persoon of ik interesse had om eens een maand gratis PRIME Film en Sport te bekijken.
Ik vroeg om hoe de opzeg moest gebeuren want gratis lijkt me altijd wel gevaarlijk .... niets is gratis. Hierop antwoordde de man dat het automatisch op het eind van de maand zou stopgezet worden.
Nu krijgen we onze tweede factuur en wat blijkt ...er staat een bedrag op van 24,06 euro (excl btw). Ik bel naar de klantendienst, leg hun uit wat die man zei en die zegt me doodleuk dat het mijn woord tegen het hunne is en dat ik door de betaling van de eerste factuur ik het contract van een jaar aanvaard heb.
Ik moet wel zeggen dat er duidelijk het volgende op de factuur stond : PRIME Sport & Film 17,07 euro en dan eronder 1 maand gratis Prime -17,07 euro.
Dan was het ons duidelijk dat het effectief in orde was, dat het dus wel gratis was en dat de kous af was.
Dik fout natuurlijk. Als ik het nu opzeg, moet ik een boete betalen van 130€ wegens contractbreuk. Als ik het niet opzeg, betaal ik elke maand zo'n 27€.
Weet er iemand of we hiertegen iets kunnen doen? Niet betalen lijkt ons ook niet echt een optie.

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:10
door rpr
Simpel,

Bel en vraag aan telenet dat zij u een contract voorleggen waarop uw handtekening staat dat je dit voor een jaar wou.

Het is aan hun om te bewijzen dat jij een jaar gevraagd hebt.

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:16
door Djorre
Telenet kennende zal het wel niet zo simpel gaan.
Zij beschouwen het betalen van je factuur als teken dat je akkoord bent.
Dan vraag ik me juist af hoe ze dat forceren als je via domiciliëring werkt

Re: Telenet dig TV probleem om ongewenste PRIME op te zeggen

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:21
door ubremoved_539
Djorre schreef:Weet er iemand of we hiertegen iets kunnen doen? Niet betalen lijkt ons ook niet echt een optie.
Terug bellen naar de facturatie dienst, niet de normale helpdesk. Rustig het probleem uitleggen, en dan komt het normaal wel in orde. Vraag ook steeds de volledige naam van de persoon met wie je spreekt zodat je eventueel deze kan vermelden later als er nog problemen zijn.

Oh ja, en leg maar meteen klacht neer tegen de eerste persoon wegens een onbeschoft antwoord (hun woord tegen jou woord). Het is tijd dat de arrogantie van de helpdeskers wat ingeperkt wordt... dat is geen manier om met nieuwe klanten om te gaan.

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:52
door Ofloo
rpr schreef:Simpel,

Bel en vraag aan telenet dat zij u een contract voorleggen waarop uw handtekening staat dat je dit voor een jaar wou.

Het is aan hun om te bewijzen dat jij een jaar gevraagd hebt.

De betaling is het contract betaling is akkoord verklaren ! 'k Wist dat ze bij telenet smeerlappen waren maar zo'n smeerlappen wist ik niet.

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:53
door Ofloo
Djorre schreef:Telenet kennende zal het wel niet zo simpel gaan.
Zij beschouwen het betalen van je factuur als teken dat je akkoord bent.
Dan vraag ik me juist af hoe ze dat forceren als je via domiciliëring werkt
uitzondering :p enkel bij domiciliëring kan het in twijfel getrokken worden, als de domiciliëring natuurlijk specifiek voor het product was.

Geplaatst: 09 okt 2008, 09:19
door lithion
Als Telenet het niet wil opzeggen kan je een klacht indienen bij de ombudsman Telecom. Normaal geeft Telenet hier dan wel snel aan toe.

Geplaatst: 09 okt 2008, 11:47
door Kleine
Ik vermoed dat de eerste persoon die je aan de telefoon had verkeerde info gegeven heeft. Wat ik tot nog toe gehoord heb (ben zelf geen dig. tv klant) is dat die maand gratis Prime automatisch omgezet wordt in een jaarcontract tenzij je het (tijdig) opzegt.
Dat zal meer dan waarschijnlijk ook wel zo in het contract staan, indien dit niet het geval is vermoed ik dat ze geen been hebben om op te staan.
Ik denk dat je dus een beetje overgeleverd bent aan de goodwill van Telenet om hiervoor een regeling te treffen. (mss iets in de zin van, deze maand betalen en daarna kostenloos opzeggen?) Als ik de andere reacties hier lees valt er blijkbaar wel iets te regelen. Met vriendelijkheid krijg je in dit geval waarschijnlijk wel veel meer gedaan dan met roepen en schelden. :wink:

Geplaatst: 09 okt 2008, 12:39
door Djorre
Eigenlijk teken je niks, als je de eerste factuur betaald, waarop er trouwens enkel staat "1 Maand gratis prime" dan blijkt het dat je akkoord gaat met alles die op de factuur staat.
Ook al staat er nergens vermeld dat je een abbonement van een 1 jaar neemt.

Geplaatst: 09 okt 2008, 13:34
door ubremoved_539
Kleine schreef:Wat ik tot nog toe gehoord heb (ben zelf geen dig. tv klant) is dat die maand gratis Prime automatisch omgezet wordt in een jaarcontract tenzij je het (tijdig) opzegt.
Het is zelfs zo dat je meteen een jaarcontract aangaat, waarvan de eerste maand gratis is, en tijdens welke je kan opzeggen. Vanaf dag 32 zit je dus voor een jaar vast (waar er op dat moment dus reeds één maand van voorbij is).

Maar zoals ik al eerder schreef, neem contact op met de administratie (niet de arrogante helpdesk) en leg je probleem duidelijk en vriendelijk uit... normaal moet het dan wel lukken (en anders is er de Ombudsdienst voor Telecom).

Geplaatst: 09 okt 2008, 13:54
door Goztow
Er was hier reeds iemand die hetzelfde voorhad. Na tussenkomst van charlotte, de officiële Telenet klantendienst account, was dit opgelost. PM charlotte eens.

Geplaatst: 09 okt 2008, 13:55
door Kleine
r2504 schreef:
Kleine schreef:Wat ik tot nog toe gehoord heb (ben zelf geen dig. tv klant) is dat die maand gratis Prime automatisch omgezet wordt in een jaarcontract tenzij je het (tijdig) opzegt.
Het is zelfs zo dat je meteen een jaarcontract aangaat, waarvan de eerste maand gratis is, en tijdens welke je kan opzeggen. Vanaf dag 32 zit je dus voor een jaar vast (waar er op dat moment dus reeds één maand van voorbij is).

Maar zoals ik al eerder schreef, neem contact op met de administratie (niet de arrogante helpdesk) en leg je probleem duidelijk en vriendelijk uit... normaal moet het dan wel lukken (en anders is er de Ombudsdienst voor Telecom).
Voilà, komt zo min of meer op hetzelfde neer. Dat van die "factuur betalen en daardoor akkoord gaan" is naar mijn bescheiden mening helpdeskzever. Het zou me trouwens niet verbazen dat je voor een digitaal tv abonnement een contract in papieren versie krijgt. (wat je wel degelijk tekent)

Geplaatst: 14 okt 2008, 15:57
door Cyrano.ak
Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Toen we internet en digitale tv telefonisch bestelden (03/09), vroeg die vrouw ons of ik geinteresseerd was in 1 maand gratis prime. Ik zei dat het goed was maar enkel als er verder niks aan verbonden was. Die vrouw antwoordde uiteraard van niet.
Installatie telenet op 15/09.
Paar dagen later op onze 1e factuur stond " 1 maand gratis abonnement Prime"... Mmmm bizar dat er "abonnenement' stond.. :P Door al onze internet-problemen met telenet (zie mijn andere topic), direct naar klantendienst gebeld.
Die man zei dat ik een jaarabbo prime had waarvan 1 maand gratis tenzij ik zelf zou bellen op 15/10 om het stop te zetten. Heb dan maar direct gezegd dat ik het niet meer hoef te hebben :)
Heb dus geen schade opgelopen maar als ik niet zo wantrouwig was geworden (oa. door de vele verhalen op internet), had ik ook zo een jaarabbo aan mn broek :lol:

Geplaatst: 14 okt 2008, 16:11
door lithion
Kleine schreef:Voilà, komt zo min of meer op hetzelfde neer. Dat van die "factuur betalen en daardoor akkoord gaan" is naar mijn bescheiden mening helpdeskzever. Het zou me trouwens niet verbazen dat je voor een digitaal tv abonnement een contract in papieren versie krijgt. (wat je wel degelijk tekent)
Een factuur betalen is wel degelijk akkoord gaan er mee. Maar als het op de eerste factuur niet aangerekend werd kan je die factuur ook niet protesteren.

Geplaatst: 14 okt 2008, 16:57
door Djorre
Cyrano.ak schreef:Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Toen we internet en digitale tv telefonisch bestelden (03/09), vroeg die vrouw ons of ik geinteresseerd was in 1 maand gratis prime. Ik zei dat het goed was maar enkel als er verder niks aan verbonden was. Die vrouw antwoordde uiteraard van niet.
Installatie telenet op 15/09.
Paar dagen later op onze 1e factuur stond " 1 maand gratis abonnement Prime"... Mmmm bizar dat er "abonnenement' stond.. :P Door al onze internet-problemen met telenet (zie mijn andere topic), direct naar klantendienst gebeld.
Die man zei dat ik een jaarabbo prime had waarvan 1 maand gratis tenzij ik zelf zou bellen op 15/10 om het stop te zetten. Heb dan maar direct gezegd dat ik het niet meer hoef te hebben :)
Heb dus geen schade opgelopen maar als ik niet zo wantrouwig was geworden (oa. door de vele verhalen op internet), had ik ook zo een jaarabbo aan mn broek :lol:
Op de factuur stond er nergens het woord abonnement ... dat is juist het rare :eek:

Geplaatst: 27 okt 2008, 22:56
door superchan
ik heb een probleem vandaag kwam een instalateur voor digitaal tv en alles was goed verlopen totdat ik ging zappen en zag dat prime active was ?? terwijl geen enkle pakketen had gekocht.nu ging dus verzappen en zag dat alle pakketen geactiveert is ?? Wat moet ik nu doen ??

Geplaatst: 28 okt 2008, 00:41
door icekiller2k6
superchan schreef:ik heb een probleem vandaag kwam een instalateur voor digitaal tv en alles was goed verlopen totdat ik ging zappen en zag dat prime active was ?? terwijl geen enkle pakketen had gekocht.nu ging dus verzappen en zag dat alle pakketen geactiveert is ?? Wat moet ik nu doen ??
kan zijn dat je misschien een actie hebt met 1 maand alles gratis ofzo.. zou toch is zeker bellen dat je misschien zelf moet opzeggen als je het niet wilt..

persoonlijk geen ervaring mee.. maar als niemand anders antwoord toch morgen is 'ff' bellen.

Geplaatst: 28 okt 2008, 00:41
door Djorre
is het niet zo dat je een week alle kanalen gratis krijgt als je digitale tv neemt?

Geplaatst: 28 okt 2008, 01:34
door superchan
Djorre schreef:is het niet zo dat je een week alle kanalen gratis krijgt als je digitale tv neemt?
die risico neem ik niet als ik het wou had ik het zelf wel om gevraag ik ga dan al morgen bellen om al die pakketen te laten verwijderen.
Het is zo klote dat ik alleen via de telefoon kan doen.
Terwijl het eigenlijk via de digibox moet kunnen verwijderen??

Geplaatst: 28 okt 2008, 10:18
door a3ke
je krijgt de eerste 2 weken alle kanalen te zien , op proef , zonder echte aankoopverplichtingen

om je waterachtig te maken om ze terug te nemen eens ze erna gedeactiveerd worden :P

Geplaatst: 28 okt 2008, 10:24
door ubremoved_539
a3ke schreef:je krijgt de eerste 2 weken alle kanalen te zien
In tegenstelling tot PRIME is hier ook geen enkel risico aan verbonden... ze verdwijnen zonder enig probleem (en zelfs als ze dat niet doen is het niet jou probleem).

Bij PRIME ligt het iets anders omdat daar de eerste gratis maand eigenlijk reeds een onderdeel is van een jaarcontract (dat je wel kan opzeggen in die eerste maand maar indien dat om welke reden dan ook foutgaat is het wel jou probleem).

Geplaatst: 28 okt 2008, 17:57
door superchan
wat ik eigenlijk precies wil weten moet ik zelf optijd gaan bellen voor al die pakketen te anuleren alz zij dat niet doen ?? en als ik zelf nikx gaat aanpassen en die gratis maand is al voorbij wil dat zeggen dat ik ermee akkoord gaat voor een abo of wordt er nog appart een bevestinging van gemaakt.

Geplaatst: 28 okt 2008, 18:32
door ubremoved_539
superchan schreef:wat ik eigenlijk precies wil weten
Lees mijn antwoord nogmaals...