Pagina 1 van 3

Dommel Internet problemen (regio 016 Leuven)

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:00
door HouseSessions
Hallo,

Sedert gisteren kan ik niet meer surfen via mijn Dommel account. Mijn line sync lijkt in orde maar bvb een ping sturen naar de Dommel gateway levert geen reply op. Aangezien de Dommel helpdesk nog steeds een absolute RAMP is, vroeg ik me af of nog andere mensen problemen hebben met hun verbinding en of het probleem gekend is bij Dommel?

thnks, hs,

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:04
door VOiD
Hmmm, ik dacht dat het aan de firewall lag maar ik heb net hetzelfde probleem sinds gisteren. Geen reply meer van de Dommel gateway.

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:16
door HouseSessions
hebben die mannen dan geen statuspagina van hun netwerk? Dit is toch niet te schatten qua 'informatie-loosheid' .

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:29
door VOiD
Het bizarre is dat de internetconnectie hier wel werkt maar ik hun defaultgateway niet kan pingen. Via een andere provider kan ik die dan weer wel pingen.

Wat zijn ze toch aan't uitsteken.

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:40
door Goneglory
Hier in Haacht is het internet ok maar kan al 7 dagen niet meer over mijn voip beschikken :cry: . Op de helpdesk binnengeraken is idd. moeilijker dan dat Tia Hellbaut goud haalt :-)

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:44
door KristofLemmens
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik verbinding heb via Dommel kan ik mijn vast ip-adres pingen maar niet hun default gateway en als ik via een andere provider verbonden ben kan ik hun gateway pingen maar niet mijn ip-adres.

Ik heb een ticket geplaatst maar nog geen antwoord gekregen.

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:46
door HouseSessions
ik kan totaal niet meer surfen terwijl line sync mij ok lijkt. Hij is wel maar gesynct op 8Mbit maar toch, denk niet dat het probleem bij Belgacom ligt? Wat zijn trouwens de normale waarden van de SNR ? 'k Heb zo'n Siemens SX762 van Dommel.

Pfft dat het maar snel opgelost raakt.

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:49
door droopy
@housesessions: Het leven zoals het is Dommel. Begin er maar gewoon aan te raken. UB geeft je meer uitleg over wat er van problemen bij Dommel zijn en antwoorden dan Dommel zelf.

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:50
door The_One_be
Mijn cityconnect werkte om 10h30 vanmorgen nog zonder probleem

Geplaatst: 08 okt 2008, 11:53
door The_One_be
HouseSessions schreef:ik kan totaal niet meer surfen terwijl line sync mij ok lijkt. Hij is wel maar gesynct op 8Mbit maar toch, denk niet dat het probleem bij Belgacom ligt? Wat zijn trouwens de normale waarden van de SNR ? 'k Heb zo'n Siemens SX762 van Dommel.

Pfft dat het maar snel opgelost raakt.



Heb je een netconnect abbo en heeft BGC recent de speed-upgrade komen installeren ??

Geplaatst: 08 okt 2008, 12:06
door VOiD
Liggen we er weer uit in de 016 ?

Geplaatst: 08 okt 2008, 13:50
door jollito
VOiD schreef:Liggen we er weer uit in de 016 ?


Ik kon gisteren zonder problemen surfen via Cityconnect (ik woon in Leuven). Mijn broer kon gisterenavond niet meer surfen. Zijn modeminstellingen lijken normaal, hij heeft adsl signaal, hij krijgt een local ip op z'n pc, maar surfen lukt dus niet. Hij woont in Heverlee (ook cityconnect). Very strange weeral ...

Geplaatst: 08 okt 2008, 13:58
door VOiD
Na een reset van de modem is het hier weer in orde.

Geplaatst: 08 okt 2008, 14:00
door jollito
VOiD schreef:Na een reset van de modem is het hier weer in orde.


Reset hielp niet bij m'n broer, zowel modem als pc enkele malen gereboot.

Geplaatst: 08 okt 2008, 14:06
door icekiller2k6
mss de dns server die plat ligt?

probere is opendns als dns server * 208.67.222.222

Geplaatst: 08 okt 2008, 15:09
door KristofLemmens
Andere dnsservers brachten bij mij ook geen oplossing

Geplaatst: 08 okt 2008, 15:10
door jollito
KristofLemmens schreef:Andere dnsservers brachten bij mij ook geen oplossing


Hier ook niet

Geplaatst: 08 okt 2008, 15:19
door tequila
Ik heb hier nu geen problemen, en nooit problemen gehad die zo lang duren zoals hierboven beschreven. Wel verschillende keren al 10min ofzo uit gelegen deze week.

De DNS server is het in ieder geval niet (of die moest helemaal uitliggen en dat zou een aparte voor 016 moeten zijn), dat zou snelheidsproblemen kunnen geven, maar heeft niks met het al dan niet krijgen van een ip of verbinding te maken.
Het lijkt erop dat er soms geen verbinding is met hun gateway. Ik gok dat het op de Vismarkt te doen is, door BGC of de eigen apparatuur.

Geplaatst: 08 okt 2008, 15:37
door Waerki
Hetzelfde probleem hier, we krijgen een ip adres en er is sync maar de gateway lijkt niet berijkbaar. En dat sinds gisterenavond :< Router en pc's rebooten helpt niets en dommel proberen te bereiken heeft ook nog niet veel opgeleverd.

Geplaatst: 08 okt 2008, 17:07
door VOiD
Heeft iedereen hier met problemen als default gw 83.101.62.1 ?

Geplaatst: 08 okt 2008, 17:29
door Waerki
VOiD schreef:Heeft iedereen hier met problemen als default gw 83.101.62.1 ?


Dat is inderdaad de gateway.

Geplaatst: 08 okt 2008, 17:41
door VOiD
Zijn er mensen in het Leuvense waar het wel werkt met dezelfde gw of hebben jullie een andere gw ?

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:16
door KristofLemmens
Hier dezelfde gateway

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:23
door Waerki
Nu ja er zal niet veel opzitten dan te wachten. Al 24 uur geen bruikbare connectie \o/ Al een geluk dat er nog vriendelijke buren met een wireless netwerk zijn ;/

Geplaatst: 08 okt 2008, 19:09
door Marie-Anne
jollito schreef:
VOiD schreef:Mijn broer kon gisterenavond niet meer surfen.

Zijn modeminstellingen lijken normaal, hij heeft adsl signaal, hij krijgt een local ip op z'n pc, maar surfen lukt dus niet. Hij woont in Heverlee (ook cityconnect). Very strange weeral ...


Idem :-(

Geplaatst: 08 okt 2008, 19:32
door ubremoved_983
Geen problemen hier ( zowel gisteren als vandaag niet ). Cityconnect Plus.

Geplaatst: 08 okt 2008, 19:36
door VOiD
ditCh,

Welke gateway gebruik jij ? Ik heb de indruk dat het probleem zich maar voordoet met een bepaald subnet.

VOiD

Geplaatst: 08 okt 2008, 22:25
door tequila
Ik gok dat ik dezelfde gateway heb als ditCh 83.101.44.1
Hier ook CC plus.

Geplaatst: 09 okt 2008, 10:12
door VOiD
Ok, ADSL signaal weg om 9:58, terug om 10:04 en plots kan ik de gateway pingen...

Geplaatst: 09 okt 2008, 10:23
door KristofLemmens
Ik kan er ook terug op.

Geplaatst: 10 okt 2008, 12:21
door VOiD
En we liggen er weer uit sinds 12:06...

Geplaatst: 10 okt 2008, 12:38
door KristofLemmens
Idd, ik heb ook terug problemen. Enige verschil is nu dat m'n modem zelfs geen verbinding meer kan maken. Synchronisatie is er maar geen verbinding.

Geplaatst: 10 okt 2008, 13:04
door jollito
KristofLemmens schreef:Idd, ik heb ook terug problemen. Enige verschil is nu dat m'n modem zelfs geen verbinding meer kan maken. Synchronisatie is er maar geen verbinding.


Ik lig er ook uit, wel synchronisatie, zelfde zoals m'n broer in de week heeft voorgehad, trekt op niks maar ja, what can you do ?

Geplaatst: 10 okt 2008, 13:04
door Freakazoid
Ik kan er sinds deze middag ook niet meer op, gister wel nog. Cityconnect in 016. Al blij dat ik niet de enige ben want vond het probleem niet.

Geplaatst: 10 okt 2008, 13:34
door TylerDurden
Freakazoid schreef:Ik kan er sinds deze middag ook niet meer op, gister wel nog. Cityconnect in 016. Al blij dat ik niet de enige ben want vond het probleem niet.


Same here. Heb dat de laatste weken wel meer voor. Wat ik dan zie in de modem is een melding dat de kabel geconnecteerd is, maar een waarde van 0dB voor alle lijnwaardes.

Geplaatst: 10 okt 2008, 13:43
door VOiD
We zijn terug online sinds 13:40 :wink:

Geplaatst: 10 okt 2008, 13:47
door jollito
VOiD schreef:We zijn terug online sinds 13:40 :wink:

inderdaad, maar het blijft kl... Ik werkte thuis, ben dus nu naar bureau moeten rijden om te zien dat alles een uur later terug werkt ...

Geplaatst: 10 okt 2008, 14:01
door ErwinC
Idem ditto hier (83.101.44.), Leuven Vismarkt.
Had iets voor 12 uur gevraagd mijn lijn na te kijken omdat sinds die fameuze werken van afgelopen vrijdag mijn snelheid naar beneden is gegaan (van 14.500 Kbps naar 11.100 kbps (volgens test userbase).
Ze hebben mijn profiel rond 12 uur aangepast en sinds sinds dan niks meer...
tot 13u40.
Snelheid is nog altijd zo laag.

pff

Geplaatst: 10 okt 2008, 14:06
door Goendi
Ik zie 2 gateways op die DSLAM denk ik, of toch allesinds 2 fibers. Mss hebben ze aanpassingen gedaan aan de bandbreedte upstream?

Geplaatst: 10 okt 2008, 14:20
door tequila
Pfff ... zojuist ook van 12u en iets uitgelegen tot nu.
Dit begint wel de spuigaten uit te lopen. Ik probeer hier wat werk gedaan te krijgen van thuis uit zoals elke vrijdagnamiddag ... al zeer productief geweest vandaag moet ik zeggen.

En tegen uwe werkgever zeggen "ja mijn internetconnectie lag uit" klinkt ook altijd zo geloofwaardig ...