Pagina 1 van 1

Vraagje over 1e factuur Dommel (installatie+1e maand gratis)

Geplaatst: 04 okt 2008, 10:54
door testerx
Hallo,

- Midden September bestelde ik Dommel.
- Donderdag 25/9 kwam Belgacom langs voor gratis installatie kabel
- Donderdag 2/10 heb ik geactiveerd
- Ma 6/10 zal ik nog steeds geen telefonie hebben (gingen nr opsturen)
- Eerste maand abonnement is gratis

Mijn eerste proforma factuur ziet er zo uit :
2008/09/19 vervaldag 2008/10/10 bedrag €49,95

Enkele vragen :
------------------
1> Start de eerste maand niet op 2/10 vanaf dat internet geactiveerd werd (had zelfs nog geen kabel eind sept)
2> Moet ik deze eerste maand betalen en is de 2e maand gratis ofzo?
3> Word de periode niet gecorrigeert volgende keer (1e factuur 2/10 - 2/11 enz.. ?) Anders verlies is de eerste gratis maand natuurlijk...
4> Die 'proforma' facturen op hun site, worden die nog gecorrigeerd door hen of zijn die altijd definitief of moet je bellen?

Het lijkt toch onlogisch dat ik binnen 6 dagen al een volledige eerste maand moet betalen (en nog maar 2 dagen met internet online, nog geen telefoonnr, en eerste maand gratis).

Thanks,
TesterX

Geplaatst: 04 okt 2008, 11:03
door sithlord2
Hier identiek hetzelfde hoor. Ik ben eind augustus aangesloten geweest (24ste of zo), en heb ook de volledige pot moeten betalen voor augustus.

Wat die gratis maand betreft: Die bestaat helemaal niet.

Geplaatst: 04 okt 2008, 11:22
door testerx
En heeft u al de facturatiedienst gecontacteerd en wat was hun antwoord?

Heb zopas een mail gezonden. De eerste maand moet bestaan (evt de 2e
maand gratis) want staat op de Dommeldoos.

Anders betaal ik een maand niet of stap ik terug over, overeenkomsten zijn er om te respecteren... Ze kunnen de gratis maand niet starten als je nog geen kabel noch telefoon hebt. Pas vanaf de activatie !

Geplaatst: 04 okt 2008, 11:28
door xenne
in mijn geval ben ik ingestapt in netconnect. mijn factuur begon ook al te lopen voor ik geaktiveerd was. ik heb ze hier op attent gemaakt via email en ze hebben dit aangepast. dit is wel al meer dan een jaar geleden

Geplaatst: 04 okt 2008, 11:37
door staartmees
in plaats van je hier al zo druk te maken en te zeggen dat het niet kan of dat ze dat niet willen, kan je evengoed vriendelijk naar hun klantendienst bellen. Blijkbaar lost zich dat dan zonder problemen op.

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:00
door Stumpy81
sorry hoor maar ik moet altijd lachen als ik dat hoor : naar hun klantendienst bellen. Als je homeconnect hebt, dan gaat het nog omdat je dan toch gratis belt maar ho maar als je het zelf moet betalen : 25 tot 30 minuten naar Madonna luisteren is geen uitzondering.

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:03
door staartmees
en met een vaste lijn van BGC en HappyTime 30 cent per gesprek, na 17u gratis.

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:03
door icekiller2k6
Stumpy81 schreef:sorry hoor maar ik moet altijd lachen als ik dat hoor : naar hun klantendienst bellen. Als je homeconnect hebt, dan gaat het nog omdat je dan toch gratis belt maar ho maar als je het zelf moet betalen : 25 tot 30 minuten naar Madonna luisteren is geen uitzondering.


madonna :') amai je hebt precies vaak naar de helpdesk moeten bellen

't is evanescence.. madonna kruip terug in uw cultureel gat

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:08
door Stumpy81
laat maar :zucht: ... gaan we niet over discusieren

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:12
door frado
ik heb mijn maand gratis ook nog niet gehad. Ze zeiden mij dat de 3e factuur dit ging fixen, maar die factuur is netdezelfde zoals de vorige..

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:14
door Wentie
icekiller2k6 schreef:
Stumpy81 schreef:sorry hoor maar ik moet altijd lachen als ik dat hoor : naar hun klantendienst bellen. Als je homeconnect hebt, dan gaat het nog omdat je dan toch gratis belt maar ho maar als je het zelf moet betalen : 25 tot 30 minuten naar Madonna luisteren is geen uitzondering.


madonna :') amai je hebt precies vaak naar de helpdesk moeten bellen

't is evanescence.. madonna kruip terug in uw cultureel gat


Heb jij dan al vaak geluisterd naar de helpdesk?
want de muziek die speelt is van within temptation ;)

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:15
door icekiller2k6
nope :D 't is ofwel evanescene ofwel within temptation idd ;)

maar ik klaagde ook niet dat ik zolang moest wachten :D

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:21
door Stumpy81
ok dan :)
Het wordt in ieder geval ZEER irritant als je er lang moet naar luisteren.
Dat was eigenlijk mijn punt 8)
Maar dat wist iedereen al natuurlijk :)

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:43
door nonkie
staartmees schreef:in plaats van je hier al zo druk te maken en te zeggen dat het niet kan of dat ze dat niet willen, kan je evengoed vriendelijk naar hun klantendienst bellen. Blijkbaar lost zich dat dan zonder problemen op.


Sorry maar nu spreken jullie elkaar wel wat tegen.
Hebben jullie altijd niet gezegd om de klantendienst niet zoveel op te bellen voor futiliteiten omdat deze dan overbelast geraakt?
Nu de TS stelt hier eerst de vraag voor uitleg om niet direct te hoeven bellen. Als hij/zij een deftig antwoord krijgt op zijn vraag hier in dit topic dan bepsaart hij/zij zowel een telefoongesprek en de tijd van de helpdesk van dommel wordt niet onnodig belast.

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:47
door tbscope
nonkie schreef:
staartmees schreef:in plaats van je hier al zo druk te maken en te zeggen dat het niet kan of dat ze dat niet willen, kan je evengoed vriendelijk naar hun klantendienst bellen. Blijkbaar lost zich dat dan zonder problemen op.


Sorry maar nu spreken jullie elkaar wel wat tegen.
Hebben jullie altijd niet gezegd om de klantendienst niet zoveel op te bellen voor futiliteiten omdat deze dan overbelast geraakt?
Nu de TS stelt hier eerst de vraag voor uitleg om niet direct te hoeven bellen. Als hij/zij een deftig antwoord krijgt op zijn vraag hier in dit topic dan bepsaart hij/zij zowel een telefoongesprek en de tijd van de helpdesk van dommel wordt niet onnodig belast.


Hoe kan iemand op dit forum helpen met facturaties?
Niemand hier kan dat. Het enige adres voor zulke vragen is de klantendienst.

Geplaatst: 04 okt 2008, 13:51
door nonkie
tbscope schreef:
nonkie schreef:
staartmees schreef:in plaats van je hier al zo druk te maken en te zeggen dat het niet kan of dat ze dat niet willen, kan je evengoed vriendelijk naar hun klantendienst bellen. Blijkbaar lost zich dat dan zonder problemen op.


Sorry maar nu spreken jullie elkaar wel wat tegen.
Hebben jullie altijd niet gezegd om de klantendienst niet zoveel op te bellen voor futiliteiten omdat deze dan overbelast geraakt?
Nu de TS stelt hier eerst de vraag voor uitleg om niet direct te hoeven bellen. Als hij/zij een deftig antwoord krijgt op zijn vraag hier in dit topic dan bepsaart hij/zij zowel een telefoongesprek en de tijd van de helpdesk van dommel wordt niet onnodig belast.


Hoe kan iemand op dit forum helpen met facturaties?
Niemand hier kan dat. Het enige adres voor zulke vragen is de klantendienst.

Fouten met facturatie kan men hier op het forum niet rechtzetten. Dat is waar.
Maar als bijvoorbeeld iemand hetzelfde heeft meegemaakt en de gratis maand die beloofd is pas de volgende maand in voege gaat dan bespaart dit een telefoongesprek.

Geplaatst: 05 okt 2008, 11:29
door Thombose
icekiller2k6 schreef:
Stumpy81 schreef:sorry hoor maar ik moet altijd lachen als ik dat hoor : naar hun klantendienst bellen. Als je homeconnect hebt, dan gaat het nog omdat je dan toch gratis belt maar ho maar als je het zelf moet betalen : 25 tot 30 minuten naar Madonna luisteren is geen uitzondering.


madonna :') amai je hebt precies vaak naar de helpdesk moeten bellen

't is evanescence.. madonna kruip terug in uw cultureel gat


OFF-topic:
spreek me alsjeblief niet over cultuur en madonna/evanescence in dezelfde zin... als jij dat cultuur vindt, voor mij goed, maar maak dan gene opmerkingen over mensen die hier een fout maken, maar hoogstwaarschijnlijk meer kaas gegeten hebben van cultuur van aan acceptabel niveau....mvg, Thombose

ps: ik had de fout ook nog kunnen maken dus, troost u ;)

Geplaatst: 05 okt 2008, 15:46
door icekiller2k6
Thombose schreef:
OFF-topic:
spreek me alsjeblief niet over cultuur en madonna/evanescence in dezelfde zin... als jij dat cultuur vindt, voor mij goed, maar maak dan gene opmerkingen over mensen die hier een fout maken, maar hoogstwaarschijnlijk meer kaas gegeten hebben van cultuur van aan acceptabel niveau....mvg, Thombose

ps: ik had de fout ook nog kunnen maken dus, troost u ;)


Ach cultuur met de kleine c hé.. ;)

Geplaatst: 06 okt 2008, 17:42
door AndereUsernaam
Let op dat ze die gratis maand niet ipv vooraan gewoon achteraan zetten. Dat hebben ze mij gelapt, maar niet met een gratis maand. Bij mij was't de eerste maand, die'k bij de activatiekosten bij moest betalen. Dat hebben ze van juli verschoven naar november, en moet eind september zogezegd voor november betalen, terwijl anders dat de factuur voor oktober zou zijn.

Geplaatst: 29 okt 2008, 20:25
door testerx
Ik zit nu op mijn 2e factuur.

Als ik een proforma 3e factuur zie met een bedrag bel ik direct.
Gratis is gratis, 3e maand en niet later.

Werk zelf in de boekhouding (gelukkig niet bij dommel), een factuur intern annuleren is geen probleem als er een fout is gemaakt.

Na m'n 3e maand zal ik misschien op cityconnect+ overschakelen, de telefoon moet ik al niet meer hebben, na 1 maand zijn ze nog steeds niet in staat een telnr te sturen per post (al genoeg gebeld en gemaild, er komt maar geen oplossing).