ultrasoon gepiep uit gigaset?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
holzer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2007, 18:52

hi all,

ik heb ondertussen een 3tal weken homeconnect. toen ik die modem juist had aangesloten, hoorde ik een hoog gepiep, maar tegen de avond al niet meer.

mijn vriendin echter, kwam toen 's avonds thuis en kloeg onmiddelijk over gepiep uit "da bakske van tinternet" :-) 't is blijkbaar wel vrij stil, als de tv opstaat bvb heeft ze er geen last van...
ik hoor ondertussen niks, tenzij ik echt met m'n oor op 5 cm van de modem ga hangen. ik had gehoopt dat het zou overgaan zoals het bij mij gedaan heeft, maar zoveel weken later is er nog geen verbetering :-(

enfin, long story short, heeft nog iemand daar last van? mss iemand homeconnect met kinders in huis, die zijn daar normaal gevoeliger aan? kzou graag weten of alle modems dat doen of enkel de mijne.. niet dak zin heb in een RMA, laat staan die factuur nog ga vinden..
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

die voedingsadapter is naar het schijnt dikken brol:) ; gewoon dat vervangen dus
holzer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2007, 18:52

ahaaa! nu det ge het zegt, schijnt dat geluid idd uit die adapter te komen.. vanavond mijn vriendin is te luister leggen en evtl voor vervanging zorgen (van de adapter, welteverstaan :-D) thx!
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Ik had dit probleem ook in het begin. Ik denk dat ik er nu gewoon aan ben want ik hoor het van ver niet meer.
holzer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2007, 18:52

tsja same here, maar mijn vriendin ni... vrouwen he... :roll:... :P
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Mag ik vooreerst de topic starter feliciteren met het horen van ultrasoon geluid. Een menselijke primeur wat mij betreft. :lol:
verder hier ook hetzelfde issue, maar dan in de kelder en dus eigenlijk geen issue meer.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb dat irritant gepiep ook. Heb de modem hoog op een kast in de woonkamer gezet. Je hoort het enkel nog als je binnenkomt...

Oorzaak van dit gepiep is idd de adapter. Een goed idee om die te vervangen. Maar door wat ? Iemand een idee ? Hoeveel Volt (of wattage) of weet ik wat moet die dan geven ?

Misschien moet ik er eens een computerwinkel mee binnenstappen...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Gent32m schreef:Oorzaak van dit gepiep is idd de adapter. Een goed idee om die te vervangen. Maar door wat ? Iemand een idee ? Hoeveel Volt (of wattage) of weet ik wat moet die dan geven ?


Die gegevens zouden normaal gezien toch op de adapter moeten staan.
Check ook eens de manual van de modem, daar moeten de juiste gegevens ook in staan.
Opexx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2008, 19:41
Locatie: Voorde

Dat "gepiep" is een herkenbaar kenmerk van goedkope adapters. Het is meestal afkomstig van een slecht gewikkelde spoel, wat warmte problemen kan veroorzaken en als je dan pech hebt een kapotte adapter op termijn.

Op je adapter staan Input en Output waarden (sticker).

Hier een voorbeeld van een laptop adapter
Input bv. 240V~ 50/60Hz 1.5A
Output 19V= 4.7A


dus je zal moeten zoeken naar een adapter die van 240V wisselstroom naar het Voltage die je modem nodig heeft gelijkstroom gaat, en ook het goede Amperage.
Afbeelding
Afstand centrale ~1,7km
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

pak evt. een universele adapter. maar dan zal je al gauw weer een tiental euro kwijt zijn. en zo wordt dat toch wel een heel duur bakje
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

De adapter moet 12 V geven en (minimum) 1,5 Ampère.

Er moet ook wel opgelet worden, met de polariteiten in de stekker.
Bv - van binnen en + langs de buitenkant.

Ik heb dit eens laten nameten (ben nu wel vergeten of + dan wel - langs de buitenkant zat :roll:)

Feit is, als je een unversele adapter koopt, dan je dan zeker moet zijn dat die polariteiten kloppen in je stekker, anders is je modem naar de vaantjes...

Dus wel opletten, hier geblazen...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Gent32m schreef:Hoi,

De adapter moet 12 V geven en (minimum) 1,5 Ampère.

Er moet ook wel opgelet worden, met de polariteiten in de stekker.
Bv - van binnen en + langs de buitenkant.

Ik heb dit eens laten nameten (ben nu wel vergeten of + dan wel - langs de buitenkant zat :roll:)

Feit is, als je een unversele adapter koopt, dan je dan zeker moet zijn dat die polariteiten kloppen in je stekker, anders is je modem naar de vaantjes...

Dus wel opletten, hier geblazen...

is normaal + polariteit, ga nr een ellevt. zaak als je nt zeker bent.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik ben bij RadioHome (hier in Gent aan de Lange Violettestraat) me een universele adapter gaan halen.

Schitterend toestelletje. En ook goede service.
Mission succeeded. Ben nu van dat vervelende gepiep vanaf.
Echt zalig :-)

Het is een 12V stroomadapter, met 1,5 Ampére.
De + pool zit langs de binnenkant, de - pool langs de buitenkant.
Je moet die fiche zo instellen

De mevrouw in de winkel (ik had mijn oude adapter mee) heeft dit voor me nameten en juist gemonteerd. Dus alles zat meteen in orde :)

Ik heb het thuis allemaal eens nagekeken. Normaal gezien moet het polariteitssymbool ook op het toestel vermeld staan. Ik vond daar echter niets van terug. Noch in de Siemens handleiding die meegeleverd was. Noch in de uitgebreidere handleiding die ik op het internet vond. Noch op het toestel zelf.

Dat vind ik wel een minpunt aan Siemens hun product. In de handleiding staat er "Enkel deze adapter gebruiken en geen ander". Yeah, right en maar laten voortpiepen zekers. Tot mijn huis vol muizen zit ;-)

Enfin. Alle gekheid op een stokje.
Dit probleem is dus opgelost.
Maar niet dankzij Siemens...

Greetz.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Gent32m schreef:Hoi,

Ik ben bij RadioHome (hier in Gent aan de Lange Violettestraat) me een universele adapter gaan halen.



Wat was de prijs en stond er een merk op? Ik kan me wel voorstellen dat er ook slechte universele adapters zijn ;)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

- Het Merk weet ik niet van buiten (ik zal het thuis eens nakijken en hier posten). Alvast een goed merk, want die mevrouw heeft er nog nooit klachten over gehad. Er is ook 2 jaar garantie op het product.
- De prijs was 16 euro.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
seafart
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2008, 22:13

Of je kan Siemens contacteren hieromtrent. Misschien lukt het wel ineens voor een nieuwe adapter langs hun kant. Kans dat je 2 piepende adapters na elkaar zou hebben is toch al klein.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ik heb 2 piepende adapters naast één. De éne is van de Siemens, de andere van een router. En ja, ik heb die router blijft er nog staan. Maar ze staan alletwéé in de kelder, dus heb ik geen hinder van. Van de levensduur lig ik al evenmin wakker. Die andere adapter piept al minstens 4 jaar en doet het nog steeds. Ik dacht dat ik weer de enige was met die pech, maar het blijkt een algemeen probleem te zijn. Spijtig voor de mensen waar de siemens in de woonkamer staat. Komen er nog eens extra kosten bij voor een niet-piepende adapter.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Merk van de adapter is "Ohmeron" (die ik gekocht heb)
www.ohmeron.com
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

testertje schreef:
Gent32m schreef:Hoi,

Ik ben bij RadioHome (hier in Gent aan de Lange Violettestraat) me een universele adapter gaan halen.



Wat was de prijs en stond er een merk op? Ik kan me wel voorstellen dat er ook slechte universele adapters zijn ;)

slechte adapters vreten meer voeding(een goeie voeding is duur).
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Gent32m schreef:Merk van de adapter is "Ohmeron" (die ik gekocht heb)
www.ohmeron.com


Is het het GS1215 model?

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

testertje schreef:Is het het GS1215 model?


Idd. Je hebt je speurwerk goed verricht.
Het is dit model :-)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”