Pagina 1 van 1

3starsnet voicemail

Geplaatst: 30 sep 2008, 19:50
door benneken2312
weet iemand het tel nr om je voicemail bij 3starsnet(voip) te beluisteren en instellingen te veranderen?
Rechtsreeks nummer dat je kan bellen vanaf je voip telefoon?

Bedankt

Geplaatst: 30 sep 2008, 20:21
door seagull
Je kan inloggen op je account en daar kan je (settings/lines) een mail adres instellen waar je een notificatie krijgt van je voice messages. Je kan ervoor kiezen om de berichten als .wav file mee te sturen in attachment.

Geplaatst: 30 sep 2008, 20:39
door benneken2312
seagull schreef:Je kan inloggen op je account en daar kan je (settings/lines) een mail adres instellen waar je een notificatie krijgt van je voice messages. Je kan ervoor kiezen om de berichten als .wav file mee te sturen in attachment.
ja maar je kan deze berichten ook rechtstreeks beluisteren via je telefoon normaal...

Geplaatst: 01 okt 2008, 09:21
door localhost
Als je naar je eigen nummer belt, van iop je toestel zelf, dan kan je je voicemail beluisteren.
Alleen werkt bij mij om een of andere reden het menu niet. Ik druk nummertjes in maar dat ding reageert er niet op. Siemens Gigaset.
Daarvoor ga ik een dezer nog wel eens een ticket openen bij 3Starsnet.
Maar voor mij is het niet dringend, want zoals gezegd: je kan het ook via de site beluisteren en voor mij is dat soms zelfs gemakkelijker.

Geplaatst: 01 okt 2008, 09:26
door seagull
3Stars Net Voicemail Manual

To access your messages on the web interface
1. Log in to the sip.3starsnet.com web interface and enter your login & password.
2. Go to the Messages menu.
3. By default, all messages are shown. If you only wish to see voicemails or faxes, click on the appropriate menu option.
4. If you have access to more than one mailbox, you will be asked to choose which.
5. Select the search and sort options for the messages you wish to see.
6. Click the "Update" button.
7. To download a message, click on it.
8. To delete, copy, or move messages, select the boxes beside the messages and click the appropriate button at the bottom.

To access your messages via telephone
1. Dial the voicemail access feature code (*1 by default). If your telephone forwards to a mailbox you will be logged in automatically. If not, you will be asked for a mailbox and password. Alternatively, dial the voicemail login feature code, and you will always be asked for a mailbox and password.
2. Follow the prompts to navigate the menus.

Menu structure
• 1: Listen to voicemail messages
-----o 3: Advanced options
---------- 1: Reply
---------- 3: Envelope
-----o 4: Play previous message
-----o 5: Repeat current message
-----o 6: Play next message
-----o 7: Delete current message
-----o 8: Forward message to another mailbox
-----o 9: Save message in a folder
-----o *: Help; rewind during message playback
-----o #: Exit; skip forward during message playback
• 2: Change folders
-----o A menu is then played of existing folders
-----o #: Exit
• 3: Advanced options
-----o 5: Leave a message
-----o *: Return to the main menu
• 0: Mailbox options
-----o 1: Record your unavailable greeting
-----o 2: Record your busy greeting
-----o 3: Record your name
-----o 4: Record your temporary greeting
-----o 5: Change your password
-----o *: Return to the main menu
• *: Help
• #: Exit

Geplaatst: 01 okt 2008, 09:28
door localhost
Bedankt. Ik log met de telefoon automatisch aan op de juiste mailbox, maar het menu reageert bij mij niet op de cijfertjes die ik indruk.

Geplaatst: 01 okt 2008, 10:40
door gr4vity
Dat betekend dat je de verkeerde pulsen doorstuurt. Ik weet niet hoe het zit bij 3starsnet, maar dit kan DTMF of iets anders zijn. Met andere woorden, de VOiP server begrijpt jouw keuzes niet.

Geplaatst: 01 okt 2008, 11:09
door ubremoved_539
seagull schreef:Je kan inloggen op je account en daar kan je (settings/lines) een mail adres instellen waar je een notificatie krijgt van je voice messages.
Leuk... ik vroeg me namelijk af hoe je anders kan weten wanneer je voice mails hebt (iedere keer als je thuis komt de voice bellen lijkt me niet echt handig). Als je ATA naast je telefoon staat kan je dit vermoedelijk wel zien aan één of andere LED, maar indien je ATA in een technische ruimte staat ?

Geplaatst: 01 okt 2008, 12:36
door localhost
gr4vity schreef:Dat betekend dat je de verkeerde pulsen doorstuurt. Ik weet niet hoe het zit bij 3starsnet, maar dit kan DTMF of iets anders zijn. Met andere woorden, de VOiP server begrijpt jouw keuzes niet.
Ik stuur niks! Het is de Siemens Gigaset die stuurt.

Geplaatst: 01 okt 2008, 13:20
door gr4vity
euhm, wie duwt er op de knopjes?

anyway, ergens in de instellingen van je gigaset kun je dit instellen.

Geplaatst: 02 okt 2008, 00:01
door Edward Valckx
gr4vity schreef:Dat betekend dat je de verkeerde pulsen doorstuurt. Ik weet niet hoe het zit bij 3starsnet, maar dit kan DTMF of iets anders zijn. Met andere woorden, de VOiP server begrijpt jouw keuzes niet.
Het gaat hier niet over "pulsen". DTMF tonen kunnen (in de context van een SIP gesprek) op 3 manieren worden doorgegeven:

- in de audio zelf
- via RTP (RFC2833)
- via SIP INFO

Bij de betere ATA's is dit in te stellen. Sommige SIP providers ondersteunen namelijk niet al deze drie gangbare methodes.

Ikzelf gebruik "in audio" + "via SIP INFO" bij 3starsnet.

Let op: sommige ATA's interpreteren deze DTMF tonen zelf, zonder ze door te sturen naar de SIP provider. Bij de Fritz!box bvb moet je *# vormen, waarna ze wel transparant naar de SIP provider gaan.

En om op de originele vraag terug te komen: bij 3starsnet moet je inderdaad je eigen nummer vormen om naar de voicemail te gaan. Alternatief kan je ook *1 kiezen.

Re: 3starsnet voicemail

Geplaatst: 15 dec 2008, 14:37
door Matthias_VL
Ik kan mijn oproepen niet doorschakelen naar mijn gsm....
Weet iemand hoe ik dat moet doen een code bijzetten of cijfer weglaten ?

Re: 3starsnet voicemail

Geplaatst: 15 dec 2008, 14:53
door seagull
Matthias_VL schreef:Ik kan mijn oproepen niet doorschakelen naar mijn gsm....
Weet iemand hoe ik dat moet doen een code bijzetten of cijfer weglaten ?
Je kan dit makkelijk instellen via de webinterface.

Re: 3starsnet voicemail

Geplaatst: 15 dec 2008, 15:14
door Matthias_VL
seagull schreef:
Matthias_VL schreef:Ik kan mijn oproepen niet doorschakelen naar mijn gsm....
Weet iemand hoe ik dat moet doen een code bijzetten of cijfer weglaten ?
Je kan dit makkelijk instellen via de webinterface.
heb ik reeds geprobeerd, maar wanneer mijn belt naar nummer krijgt men van 3 starsnet te horen ; " nummer bestaat niet " in 3 talen...

Re:

Geplaatst: 15 dec 2008, 15:17
door localhost
Edward Valckx schreef:Het gaat hier niet over "pulsen". DTMF tonen kunnen (in de context van een SIP gesprek) op 3 manieren worden doorgegeven:

- in de audio zelf
- via RTP (RFC2833)
- via SIP INFO

Bij de betere ATA's is dit in te stellen. Sommige SIP providers ondersteunen namelijk niet al deze drie gangbare methodes.

Ikzelf gebruik "in audio" + "via SIP INFO" bij 3starsnet.
Ik veronderstel dat een "ATA" een telefoontoestel is?
Welk toestel heb je?
Ik heb een Siemens Gigaset C470IP. Toevallig is dat het toestel dat ze ook aanbieden in hun promotie die op 10/12 gestart is. Ik veronderstel dat als ze een toestel promoten, dat het dan ook volledig werkt met hun systeem. :)

Re: 3starsnet voicemail

Geplaatst: 15 dec 2008, 15:27
door Sasuke
Localhost, een ATA is een IP naar Analog adapter (Analogue Telephone Adapter). Is dus een toestelletje waarmee je je oude vertrouwde telefoontoestel op een VOIP PBX kan aansluiten.

Grtz,
Sasuke

Re: 3starsnet voicemail

Geplaatst: 16 dec 2008, 09:23
door localhost
Ok, dan heb ik geen ATA. Ik heb een 100% IP toestel.
Is DTMF dan nog van toepassing?