Pagina 1 van 2

Kan niet inbellen op Dommel

Geplaatst: 29 sep 2008, 18:01
door freakyfry3000
Kleine (waarschijnlijk herhaalde) vraag

Heb dus zojuist de D-LINK RangeBooster N ADSL2/2+aangeschaft, omdat m'n andere een Sitecom-modem meer aan/uit viel en verleden dinsdag niet meer wilde werken... De neiuwe modem aangesloten en al, maar blijkbaar kan ik niet inbellen... ik probeer hulpmails in alle kleuren te sturen naar dommel en krijg geen enkel antwoord terug :???: eerlijk gezegd, ben nu ook ni de grootste held qua installaties, ik volg de wizard maar hij heeft geen verbinding met het netwerk (lichtje niet stabiel groen)...

alleszins heb ik dus hetzelfde probleem met m'n nieuwe modem (andere heb ik terug geprobeerd: nada) vraag ik me af of iemand weet of als de lijn geüpdate wordt, hoe lang 't nu specifiek duurt vooraleer ik terug online kan gaan... wree lastig :-(

may-day... need a tech-guy

Geplaatst: 29 sep 2008, 18:32
door Burny
Wat is het typenummer van die Dlink? Ik vind hem niet direct terug op de site. Ondersteunt hij Annex-M (niet noodzakelijk, maar ik wil het graag weten :))?
Volgens mij is dat een router, waar je een ADSL-modem moet voorhangen. Indien het toch een ADSL router is, moet je nog enkele instellingen doen, daarvoor moet je eens searchen hier.

Geplaatst: 29 sep 2008, 20:19
door freakyfry3000
type is de D-Link 2740B, een adsl2+ modem/router. en volgens de site "Ingebouwde ADSL/ADSL2/ADSL2+ modem (Annex A)"
raar is dat ik dus ook niet kon inbellen met de oude modem...

Geplaatst: 29 sep 2008, 21:27
door Burny
Met die router zou het moeten lukken. Ben je zeker dat alle kabels goed zitten? Heb je de nodige configuratie gedaan op de router?

Dan over je oude modem, heeft Dommel daar ooit mee gewerkt? Zonee, heb je die wel geconfigureerd?

Geplaatst: 29 sep 2008, 21:45
door Draco888
Om eerlijk te zijn vind je post een beetje verwarrend.
Dan spreek je over dat het "inbellen" (is eigenlijk inloggen) niet gaat, dan spreek je over dat je PC geen stabiele verbinding met het netwerk kan houden.

Zou je op je router eens willen kijken welke lichtjes groen branden?
Vooral de laatste twee (meest rechtse) de DSL en internet lampjes, branden die constant?

En wat bedoelde je met de lijn updaten? (ben je van adsl naar adsl2+ gegaan, maw een speedpack?)

Geplaatst: 30 sep 2008, 11:00
door freakyfry3000
met die oude werkte Dommel goed maar af en toe verloor ik m'n signaal... en over de snelheid: dit was te vergelijken met m'n oude ADSL Go van Belgacom...

en zoals dus ervoor gezegd... ik ben gene techneut.
ik dacht dat door Dommel te nemen niet alleen m'n limiet, die fenomenaal gebruikt werd, maar ook m'n snelheid ging verbeteren.

hulp aan huis zou welkom zijn, ik word er mesjogge van :bang:

nieuwe poging

Geplaatst: 30 sep 2008, 11:24
door freakyfry3000
de Siemens SX762 modem/router zit dan in de officiële dommelbox... zag 't juist via een van m'n collega's

zal eerst deze proberen, en zien wat't geeft... :worship:

Geplaatst: 30 sep 2008, 12:13
door xenne
begrijp het niet goed, heb je nu een D-Link 2740B of een Siemens SX762? of beide? en 'inbellen'?

kijk misschien eens hier:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20668

Geplaatst: 30 sep 2008, 16:54
door freakyfry3000
iemand van m'n werk kom't allemaal een snakijken in't weekend...
ik hou nog de d-link tot nader order...

Geplaatst: 01 okt 2008, 23:23
door freakyfry3000
nog eens al m'n accountgegevens ingevuld in 'n admin-venster van mijn d-link modem... zoals aangegeven in de oh zo overduidelijke handleiding. 4 lichtjes heb ik op m'n modem: Lan 1 OK, Power OK, Wireless OK maar het laatste lichtje, van verbinding flikkert ipv constant te branden.

op de schedom website krijg ik dit voor m’n account:
[001] 42545adsl netconnect 2009/01/16 actief
dus alles zou moeten werken...

en ja inbellen, inloggen of WTF ’t ook mag zijn… ik geraak gewoon niet online, c’est tout…

kan het zijn dat door dommel te nemen m’n lijn afgesloten is geweest door Belgacom?
Is mijn ADSL lijn nog actief? Ik heb een aangetekende brief naar m’n vorige ADSL leverancier gestuurd om dat af te zeggen, omdat er géén automatische afsluiting was (zoals nochtans beweerd werd op de Dommel-site) en ik weet dus niet of ik op dit moment, wel of niet een actieve DSL-lijn extra moet aankopen bij mijn Dommel-account.

Voor dit probleem heb ik al 3 hulpmails gestuurd via de website, en nog steeds krijg ik op geen enkele assistentie langs Dommel’s kant (en vraag me niet te bellen, heb al totaal 2,5 uur in wachtrij gezeten…).

Eens zien of ’t op ’n magische manier opgelost word, want hoe meer moeite k doe om te zoeken, hoe crap er rond vliegt… pff

Geplaatst: 02 okt 2008, 13:19
door staartmees
als de DSL-led knippert wil dat zeggen dat er geen adsl-signaal op je lijn zit - staat klaar en duidelijk in de handleidng

Geplaatst: 02 okt 2008, 14:10
door freakyfry3000
en waar ligt de fout dan?

Geplaatst: 02 okt 2008, 15:25
door staartmees
blijkbaar heeft BGC (?) je adsl-signaal die dinsdag voor 24 september afgesloten. Hoogstwaarschijnlijk komt dat door je aangetekende brief aan je vorige provider.

Geplaatst: 02 okt 2008, 19:07
door freakyfry3000
zal maandag dommel nog eens proberen te contacteren...
of ze morgen een fax sturen...

Geplaatst: 06 okt 2008, 21:11
door freakyfry3000
geen enkel signaal om in te loggen...
alles is klaar om op't net te gaan, maar ik kan dus echt geen enkele verbinding maken met dommel... m'n lijn is dus zeer waarschijnlijk gedeactiveerd...

Hoe moet ik dommel contacteren om dat WÉL in orde te brengen? want ik heb ze al gefaxed, gemailed en gebeld... werkt er eigenlijk iemand in die centrale?

:evil:

Leuk als je voor iets betaalt en er niks voor terugkrijgt...

Geplaatst: 06 okt 2008, 22:07
door nonkie
Je bent niet de enige. Zolang het werkt geen problemen. Maar als er iets scheelt dan sta je daar alleen.
Ik kan alleen maar zeggen blijven bellen tot ze opnemen.

Geplaatst: 06 okt 2008, 22:48
door freakyfry3000
:-(

Geplaatst: 06 okt 2008, 22:57
door freakyfry3000
overstappen naar telenet dan?
m'n kabelleverancier is Integan, in 2009 wordt 't overgenomen door Telenet... logische redenering of niet?

Geplaatst: 06 okt 2008, 23:06
door nonkie
freakyfry3000 schreef:overstappen naar telenet dan?
m'n kabelleverancier is Integan, in 2009 wordt 't overgenomen door Telenet... logisch redenering of niet
Eerlijk gezegd heb ik veel respect voor groeiende bedrijven zoals dommel en de technische problemen neem je er dan bij. Maar het wordt wat te gortig. En het blijft niet alleen bij technische problemen. Ik heb hier twee adsl providers dommel en scarlet. Dommel kan ik volgende maand opzeggen en dxadsl komt hoogstwaarschijnlijk in de plaats.
Dommel heeft een heel goed product en de prijs is oke maar als het niet werkt zoals het hoort en de ondersteuning is er niet dan ben je er niet veel mee.

Geplaatst: 07 okt 2008, 09:45
door freakyfry3000
is er misschien iemand van 't Antwerpse die alstublieft eens een huis bezoek kan doen om dit eens na te kijken of ik misschien iets verkeerd doe? want volgens Belgacom (gisteren techlijn gebeld) is m'n lijn dus wel actief... what the f*** doe ik verkeerd dan?
hang nu al 45min aan de lijn met dommel... pff, kots, kotsbeu...

Geplaatst: 07 okt 2008, 11:04
door Coolrunner
misschien zijn je draden van je aansluiting omgedraaid ?

effe contactdoos opendraaien en nameten, 50V gelijkspanning moet op 2 draadjes zitten

Heb je de twee draden gevonden, dan sluit je die aan op de contacten ( a ) en ( b ). Eventueel kan je ook de aarding (het koperen draadje) aansluiten op de connector waar het aardingssymbool ( ¯ )op staat, maar echt nodig is dit niet.

Geplaatst: 07 okt 2008, 11:27
door freakyfry3000
euh... ik ben fotograaf, en die technische uitleg da's nu echt gibberish voor mij... mi scusi :-)

Geplaatst: 07 okt 2008, 11:45
door woete
freakyfry3000 schreef:... mi scusi :-)
Scotty doesn't know :!:

Geplaatst: 07 okt 2008, 13:13
door rtl
lol :lol:

Geplaatst: 07 okt 2008, 20:41
door freakyfry3000
ipv te lachen , een beetje ernst... ik hoop niet dat jullie dat ook 's meemaken... nu zit ik te sukkelen door te e-mailen in de bib, en op't werk m'n internetsessies te houden... ni leuk

Geplaatst: 07 okt 2008, 22:29
door Coolrunner
eventjes alles op een rijtje zetten :

1. je bent van de ene provider (welke?) overgestapt naar Dommel netconnect ?
2. Is Dommel ooit actief geweest ? Daarmee bedoel ik ben je al via Dommel online geweest ?
3. Wat heb je precies aangetekend opgezegd ?
4. volgende installingen juist ingesteld : Lijn instellingen:
Protocol : PPPoE (PPP over Ethernet)
VPI : 8
VCI : 35
Modulation : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolation : LLC
QoS Class : UBR

maak eens foto van je aansluiting, da bakske zoals ze zeggen. eventueel opendraaien en daar ook ne foto van

En e rest kan beter wa helpen ipv uit te lachen

Geplaatst: 07 okt 2008, 22:45
door freakyfry3000
1) belgacom adsl ZONDER vaste lijn.
2) Dommel heeft 2,5maand gewerkt, maar door m'n oude sitecom-modem vielt 't signaal vaak weg.
3) M'n adsl-abonnement afgezegd
4) alle instellingen kloppen...

Geplaatst: 07 okt 2008, 22:55
door Draco888
Lijkt me een pebkac probleem. Jammer dat je zo ver woont anders zou ik wel is een kijkje willen nemen.

Bon terug naar naar de speurtocht naar het probleem .
Ik heb even een afbeelding van het model dat je opgaf in attachment gezet. Er zijn dus 8 leds in totaal op je router, in volgorde van links naar rechts:
- Power
- 4 Lan leds (enkel die waar een PC/laptop is op aangesloten branden)
- Wlan
- DSL
- Internet

Als je zegt dat het laatste ledje pinkt, bedoel je dan het DSL ledje of het internet ledje?

In het eerste geval krijgt uw router geen verbinding met de DSLAM in de centrale, in het tweede is er sprake van een instelling mbt het inloggen op Dommel-Netwerk dat fout zit (of bij Dommel zelf iets fout is gelopen).

Als je ons deze informatie zou kunnen geven kunnen een volgende stap nemen in het elimineren van mogelijke problemen.

Geplaatst: 07 okt 2008, 22:56
door Coolrunner
freakyfry3000 schreef:1) belgacom adsl ZONDER vaste lijn.
2) Dommel heeft 2,5maand gewerkt, maar door m'n oude sitecom-modem vielt 't signaal vaak weg.
3) M'n adsl-abonnement afgezegd
4) alle instellingen kloppen...
je bedoelt dus dat je een discovery lijn hebt of raw copper ?

je weet niet toevallig hoe ver je van de centrale zit ?

storingsdienst van Belgacom al eens gebeld ?

waarschijnlijk toch een probleem met de lijn / in de centrale

Geplaatst: 07 okt 2008, 23:24
door Draco888
Lijkt inderdaad erop dat er geen signaal op de lijn zit of doorkomt.

Je had BGC adsl zonder vaste lijn he, dat bestaat uit twee delen: het internet abo zelf en signaal op de lijn.
Krijg je nog steeds een 3-maandelijkse factuur voor je lijn of betaal je dit via raw copper via Dommel of misschien een disco-lijn?

Het kan immers zijn dat ze ook je contract voor de lijn afgesloten hebben, hoewel ik het raar zou vinden, want normaal krijg je dan al gauw bericht van je ISP dat ze je op raw copper zetten/gezet hebben (+ de rekening elke maand hiervoor).

Beste even bij bgc informeren zoals coolrunner voorstelde.

PS negeer voorgaande post van me maar, ben er echt ni goed bij laatste weken (slecht slapen) want alls het DSL ledje niet stabiel brandt dan zal dat internet ledje zeker niet branden :oops:

Geplaatst: 08 okt 2008, 09:46
door freakyfry3000
OK... m'n collega heeft naar Belgacom gebeld, blijkbaar is de lijn aan't afsluiten, uiteindelijke datum is 30/10/08... volgens de eerste telefonist (war ik eergisteren voor belde) was de lijn actief, maaaar... gisteren, bij het tweede telefoon, was er geen actief signaal van mij uit. een reparateur sturen zou ook 85€ kosten, dus wacht ik gewoon af...

Ik betaal nog steeds 42€ pêr maand, laatste factuur 1/10/08!!

Ik ga 't even afwachten, zodra m'n Belgacom volledig afgesloten is, zal ik Dommel contacteren voor de aanschaf van 'n Raw Copper lijn (werd mij gelukkig uitgelegd wat dat beest was...)

Patience...

:roll:

Geplaatst: 08 okt 2008, 16:11
door freakyfry3000
addendum: wat mij nu absoluuuuut irriteert is dat er op geen enkele manier contact op te nemen is met iemand van dommel... had niet echt geduld met m'n vorige post om lang te wachten héhé :)

noch via mail, noch via hun "'helpdesk" op 011-nummer, heb zelfs dat betalend (verboden volgens Belgische wet!!) 0903 nummer geprobeerd, maar blijkbaar is dat afgesloten (4x geprobeerd, telkens: klik)

is er iemand die een ander rechtstreeks nummer van Dommel kent? :!:

Geplaatst: 08 okt 2008, 17:38
door dopke
Aanwezig is daar toch alvast iemand , rond 17 uur stonden er 2 auto's op de parking :P .

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:20
door freakyfry3000
echt??
meer dan ik dacht...

Geplaatst: 08 okt 2008, 18:45
door dopke
En je gelooft het of niet , er brande zelfs licht :wink: .

Geplaatst: 09 okt 2008, 15:19
door freakyfry3000
hier dus m'n vraag, ken iemand daar een persoon, al is't van zevende knoopsgat, die m'n administratieve vragen kan beantwoorden? want ik ga maandag anders een aangetekende brief sturen om meer uitleg, als't zo zit... 2,5 weken betaal ik al zonder internet te bezitten very nice...

Geplaatst: 09 okt 2008, 18:27
door dopke
Ik ken er niemand , kan u daarbij dus niet helpen .

Geplaatst: 09 okt 2008, 19:09
door Wentie
freakyfry3000 schreef:heb zelfs dat betalend (verboden volgens Belgische wet!!) 0903 nummer geprobeerd, maar blijkbaar is dat afgesloten (4x geprobeerd, telkens: klik)
Dat nummer bestaat niet meer.

Geplaatst: 10 okt 2008, 13:45
door freakyfry3000
thought so...

verdere problemen

Geplaatst: 12 nov 2008, 13:54
door freakyfry3000
belgacom lijn afgesloten sinds 30/10/08
en van dommel geen info gekregen over hoe hun lijn zou geactiveerd kunnen worden, heb al 2x gebeld... ze gingen 't in orde brengen...

wacht nog steeds...
pff hopeloos :twisted: