Pagina 1 van 1
Facturatie
Geplaatst: 29 sep 2008, 17:05
door AndereUsernaam
Onlangs had ik problemen met de facturatie, zoals
hier is uitgelegd. Ik heb die facturen betaald en ze zeiden dit recht te zetten, zodat ik tot eind oktober betaald heb. Krijg ik vandaag een factuur voor oktober aan... Met wie zijn voeten zijn die nu aan't spelen?! Hang nu weer aan de telefoon voor de helpdesk, ondertussen ook weer mooi 15 minuten te wachten. Waarom kon dat niet in orde gezet worden toen ze zeiden dat het in orde gezet was?
Geplaatst: 29 sep 2008, 17:12
door ketter
SmerigeDommel u naam hier zegt al genoeg.
Ben je wel zeker dat dit voor Oktober is ? Denk eraan dat je ook steeds een maand op voorhand moet betalen net zoals bij bvb Belgacom.
SmerigeDommel en ben je mischien al vergeten wat Sasuke aan u in een vorig topic gevraagd heeft ?
Geplaatst: 29 sep 2008, 17:20
door AndereUsernaam
Hij zei dat expliciet zo aan de telefoon, zoals hier vermeld:
Ok, die hebben mijn renew date gecorrigeerd en ervoor gezorgd dat ik tot oktober in orde zit. Als ik die factuur betaal, plus die van september, heb ik betaald tot eind oktober.
Nu blijkt dat deze factuur voor november is, maar waarom zou ik nu moeten betalen voor binnen 2 maand?
Geplaatst: 29 sep 2008, 17:32
door gr4vity
SmerigeDommel, een dergelijke username word hier niet geappriceert. PM mij om je nick te laten veranderen of er hangt een ban boven je hoofd.
Over de content van je bericht ga ik niets zeggen, enkel je username is niet bepaald good will.
Geplaatst: 29 sep 2008, 17:35
door AndereUsernaam
Na ondertussen een dik uur aan de lijn te hangen en dat die persoon van de helpdesk dat 5 keer is gaan vragen: "Helaas, we kunnen er niets aan doen"
Wordt nu doorgeschakeld met "de supervisor"
M'n telefoon zegt nu al 4 minuten:
"Bip bip bip! ... ... Bip bip bip! ... ..." Geen bezettoon of dergelijks, maar iets dat'k nog niet eerder gehoord heb.
Geplaatst: 29 sep 2008, 17:45
door AndereUsernaam
En da's 10 minuten van dat. Tijd om af te leggen en terug te bellen...
Geplaatst: 29 sep 2008, 17:56
door Fluppeke
die dingen die je nog nooit gehoord hebt zijn een soort wachttoon bij hun
Zo hebben ze mij ook ooit in wacht gezet toen ze iets gingen navragen bij belgacom
Geplaatst: 29 sep 2008, 17:59
door AndereUsernaam
Nu is't ineens altijd zo dat de facturen 2 maand te vroeg komen en "ziet hij het probleem niet". Wanneer ik hem dat nog's uitleg, krijg'k "Joeng godver!" te horen van hem...
Geplaatst: 29 sep 2008, 18:11
door AndereUsernaam
Volgens hun is't dus duidelijk de normaalste zaak van de wereld dat ik eind september betaal "voor de maand die komt". De maand die komt, is oktober. Volgens hen is dat november... Waar is in hun kalender oktober naartoe?! Ik heb nu dus meer dan een uur aan de lijn gehangen bij die pilsjaars, en er is niks uit de bus gekomen. Ze vertikken het mij voort te helpen, en liegen daarbij over de kalender?!
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:00
door ketter
Manneke je gaat mij hier niet wijsmaken dat je 2 maanden op voorhand moet betalen.
Ofwel heb je nog niet betaald ofwel kijk jij zelf niet goed naar je datum.
Zet hier maar is een screenshot neer.
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:08
door AndereUsernaam
PS: PM voor naamverandering verstuurd.
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:10
door nonkie
ketter schreef:Manneke je gaat mij hier niet wijsmaken dat je 2 maanden op voorhand moet betalen.
Ofwel heb je nog niet betaald ofwel kijk jij zelf niet goed naar je datum.
Zet hier maar is een screenshot neer.
Ik had iets meer dan 1 maand internet van dommel en mijn derde factuur moest al betaald worden. Dus het kan wel.
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:14
door staartmees
Als ik goed zie moet die factuur einde oktober betaald worden voor de periode 27 oktober tot en met 27 november. Nu het is toch normaal dat je einde oktober voor de daaropvolgende maand november betaalt.
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:16
door AndereUsernaam
staartmees schreef:Als ik goed zie moet die factuur einde oktober betaald worden voor de periode 27 oktober tot en met 27 november. Nu het is toch normaal dat je einde oktober voor de daaropvolgende maand november betaalt.
Niet als ik dat in september krijg en die factuur op 20 oktober vervalt. Mijns insziens zou die factuur eind oktober moeten komen, omdat ik eind oktober moet betalen voor november, en niet eind september.
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:32
door staartmees
wat doet het er nu toe of je die factuur op 27 september of op 1 oktober krijgt, je moet toch maar einde oktober betalen? Provincie of gemeente sturen aanslagbiljetten die je pas binnen 3 of 4 maand moet betalen, ga jij dan ook zeuren? :roll:
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:37
door AndereUsernaam
staartmees schreef:wat doet het er nu toe of je die factuur op 27 september of op 1 oktober krijgt, je moet toch maar einde oktober betalen? Provincie of gemeente sturen aanslagbiljetten die je pas binnen 3 of 4 maand moet betalen, ga jij dan ook zeuren?
Dat is dan niet 1 oktober, maar eind oktober, zoals de vorige facturen. Deze factuur kwam op ongeveer dezelfde datum als dat die van oktober anders zou gekomen zijn, of zou ik op september zowel die van september als die van oktober krijgen? Het verschil zit'm in de verlooptermijn van de factuur, en de mogelijkheid op te zeggen zonder nog eens een maand verder betaald te hebben. De aanslagbiljetten van de gemeente moet je sowieso betalen. Dat kan je niet opzeggen. Moest ik van ISP willen veranderen, bv, dan gaat dat niet omdat ik veel te vroeg heb moeten betalen, ipv een verlenging aan't eind van de maand.
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:47
door staartmees
Opzeggen kan je het eerste jaar sowieso al niet omdat je contractueel voor minstens een jaar vastzit. Nadien zit je met een opzegtermijn van 1 maand (zie website Dommel, helpdesk)
En waarom wil jij nu niet snappen dat je einde oktober moet betalen voor de daaropvolgende maand november, wat doet het er dan toe wanneer je die factuur van Dommel krijgt - zeker omdat je er voor een aanslagbiljet geen bezwaar tegen hebt. Het is niet omdat je vandaag een factuur krijgt dat je die vandaag of morgen al moet betalen; je moet er enkel voor zorgen dat het juiste bedrag voor de vervaldatum op de rekening van Dommel staat.
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:51
door AndereUsernaam
staartmees schreef:Opzeggen kan je het eerste jaar sowieso al niet omdat je contractueel voor minstens een jaar vastzit. Nadien zit je met een opzegtermijn van 1 maand (zie website Dommel, helpdesk)
En waarom wil jij nu niet snappen dat je einde oktober moet betalen voor de daaropvolgende maand november, wat doet het er dan toe wanneer je die factuur van Dommel krijgt - zeker omdat je er voor een aanslagbiljet geen bezwaar tegen hebt. Het is niet omdat je vandaag een factuur krijgt dat je die vandaag of morgen al moet betalen; je moet er enkel voor zorgen dat het juiste bedrag voor de vervaldatum op de rekening van Dommel staat.
Ik moet eind september/begin oktober betalen, niet einde oktober, zoals je zegt. Ik heb er geen problemen mee moest ik eind oktober betalen voor de daaropvolgende maand november, maar dat is hier niet het geval. Ik moet tussen nu en 20/10 dat betalen, ipv ergens eind oktober.
Geplaatst: 29 sep 2008, 19:57
door staartmees
Jij moet niet eind september/begin oktober betalen. Die proformafactuur 143383 heeft als vervaldatum 20 oktober. Due date betekent vervaldatum, de datum waarop die factuur betaald moet zijn. Zet je taal eens op Nederlands, dan zal je beter begrijpen wat er juist staat.
Geplaatst: 29 sep 2008, 20:17
door ketter
SmerigeDommel en wat is je volgende actie ?
Een klaagberichtje op userbase zetten dat je een uur voor niks hebt zitten bellen.
Het is toch klaar en duidelijk dat het volgende factuur voor november is.
Er staat :
created on due date
2008/09/29 2008/10/20
Geplaatst: 30 sep 2008, 00:40
door liger
zolang dat je niet NU moet betalen of het niet met domiciliering wordt betaald als het factuur verstuurd is, maakt het niet uit he.
Ze kunnen even goed factuur voor heel het jaar sturen maar dan voor april moet je in maart betalen.
Geplaatst: 30 sep 2008, 08:16
door Wentie
Ik ben er zeker van dat ze dat bij dommel ook zo hebben uitgelegd.
Je krijgt nu een factuur, maar die moet je pas eind oktober betalen voor november.
Snap je het al? Of moeten we er nog een tekeningetje bij maken?
Geplaatst: 30 sep 2008, 09:36
door ceurrrix
AndereUsernaam schreef:staartmees schreef:Opzeggen kan je het eerste jaar sowieso al niet omdat je contractueel voor minstens een jaar vastzit. Nadien zit je met een opzegtermijn van 1 maand (zie website Dommel, helpdesk)
En waarom wil jij nu niet snappen dat je einde oktober moet betalen voor de daaropvolgende maand november, wat doet het er dan toe wanneer je die factuur van Dommel krijgt - zeker omdat je er voor een aanslagbiljet geen bezwaar tegen hebt. Het is niet omdat je vandaag een factuur krijgt dat je die vandaag of morgen al moet betalen; je moet er enkel voor zorgen dat het juiste bedrag voor de vervaldatum op de rekening van Dommel staat.
Ik moet eind september/begin oktober betalen, niet einde oktober, zoals je zegt. Ik heb er geen problemen mee moest ik eind oktober betalen voor de daaropvolgende maand november, maar dat is hier niet het geval. Ik moet tussen nu en 20/10 dat betalen, ipv ergens eind oktober.
Als ze bij den DommeL op 20/10 nog niets ontvangen hebben sturen ze een 1é aanmaning( OVER DUE),5 dagen later een 2é en weer 5 dagen later een 3é.
Een 10 tot 30 dagen later verbreken ze de verbinding.
Zo heb ik nog een betaalde, maar niet geleverde maand kunnen recuperen alvorens mijn contract 6 maand voor einddatum op te zeggen.
Dus is er geen reden om te panikeren
Geplaatst: 30 sep 2008, 13:37
door staartmees
Ceurrix jouw oplichtingstruc doet hier niets ter zake.
Het maakt toch niets uit wanneer je je factuur moet betalen vermits deze toch over een periode van 30 dagen of een maand gaat en de vervaldatum zit hem rond de 22e of de 23e van de maand. Dus jouw abonnement loopt van de 22e van de ene maand tot de 22e van de volgende maand en zo verder. Wil jij opzeggen dat is dat steeds voor de 22e van de voorgaande maand.
Maat blijkbaar wil jij hebben dat ze de kalendermaanden volgen; nu dat is bijna nergens zo - zie BGC, gas, electriciteit, ...
Geplaatst: 30 sep 2008, 17:08
door AndereUsernaam
Volgens jullie redenering zou ik het factuur van oktober gelijk met dat van september (die ik begin september kreeg) gekregen hebben...
Geplaatst: 01 okt 2008, 08:23
door staartmees
124639: 1e factuur met activeringskosten
128383: factuur september
135998: factuur oktober
143383: factuur november
Geplaatst: 04 okt 2008, 01:33
door AndereUsernaam
1e factuur met activatiekosten -- voor augustus, maar door die problemen werd het gezien als voor juli
2e factuur -- voor september, maar door die problemen was het bedoeld als voor augustus, en kwam begin augustus aan
3e factuur -- voor oktober, maar door die problemen was het bedoeld als voor september, en kwam begin september aan.
<Helpdesk heeft hier het probleem zogezegd rechtgezet>
4e factuur -- voor november, maar komt aan begin oktober.
Hoe is het dan altijd al zo vroeg toegekomen?
Geplaatst: 04 okt 2008, 07:39
door staartmees
Het doet er toch niet toe of je een factuur 3 maand of 3 dagen voor de vervaldatum krijgt? Het is de vervaldatum die telt want op die datum moet het geld op hun rekening staan.
Geplaatst: 04 okt 2008, 09:38
door testertje
Dit krijg ik te zien bij mijn proforma's
Code: Selecteer alles
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/02 2008/10/23 (date created due date)
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/03 2008/10/24
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/04 2008/10/25
1 : 2008/01/01 2008/02/01 (renew date / next renewal)
2 : 2008/02/01 2008/03/01
3 : 2008/03/01 2008/04/01
maandag eens een 'deftig' mailtje sturen voor ze het geld er durven af te halen!
Geplaatst: 04 okt 2008, 12:50
door AndereUsernaam
staartmees schreef:Het doet er toch niet toe of je een factuur 3 maand of 3 dagen voor de vervaldatum krijgt? Het is de vervaldatum die telt want op die datum moet het geld op hun rekening staan.
Betaalt gij uw belastingen dan maar 5 jaar op voorhand, en krijgt maar'n deurwaarder aan uw deur als ge na'n half jaar nadat ge die aanslagbrief kreeg, nog niks betaald hebt.
Geplaatst: 04 okt 2008, 12:51
door AndereUsernaam
testertje schreef:Dit krijg ik te zien bij mijn proforma's
Code: Selecteer alles
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/02 2008/10/23 (date created due date)
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/03 2008/10/24
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/04 2008/10/25
1 : 2008/01/01 2008/02/01 (renew date / next renewal)
2 : 2008/02/01 2008/03/01
3 : 2008/03/01 2008/04/01
maandag eens een 'deftig' mailtje sturen voor ze het geld er durven af te halen!
Op mails reageren ze niet. Ze maken daar dan een ticket van en doen er verder geen fluit mee. Beter is eens te bellen, al wordt ge daar al evengoed niet voortgeholpen.
Geplaatst: 04 okt 2008, 13:01
door staartmees
AndereUsernaam schreef:Betaalt gij uw belastingen dan maar 5 jaar op voorhand, en krijgt maar'n deurwaarder aan uw deur als ge na'n half jaar nadat ge die aanslagbrief kreeg, nog niks betaald hebt.
Ben jij nu zo dom of doe je het ervoor? Nog een laatste poging: Jouw factuurmaand loopt van de 20e tot de 20e van de maand daarop. De periode van 20 oktober tot 20 november moet jij voor de 20e oktober betalen. PUNT
Geplaatst: 04 okt 2008, 13:11
door testertje
AndereUsernaam schreef:testertje schreef:Dit krijg ik te zien bij mijn proforma's
Code: Selecteer alles
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/02 2008/10/23 (date created due date)
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/03 2008/10/24
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/04 2008/10/25
1 : 2008/01/01 2008/02/01 (renew date / next renewal)
2 : 2008/02/01 2008/03/01
3 : 2008/03/01 2008/04/01
maandag eens een 'deftig' mailtje sturen voor ze het geld er durven af te halen!
Op mails reageren ze niet. Ze maken daar dan een ticket van en doen er verder geen fluit mee. Beter is eens te bellen, al wordt ge daar al evengoed niet voortgeholpen.
Verleden week op een uurtje tijd een antwoord gekregen.
Geplaatst: 04 okt 2008, 13:15
door AndereUsernaam
testertje schreef:AndereUsernaam schreef:testertje schreef:Dit krijg ik te zien bij mijn proforma's
Code: Selecteer alles
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/02 2008/10/23 (date created due date)
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/03 2008/10/24
€48.94 €0.00 €48.94 2008/10/04 2008/10/25
1 : 2008/01/01 2008/02/01 (renew date / next renewal)
2 : 2008/02/01 2008/03/01
3 : 2008/03/01 2008/04/01
maandag eens een 'deftig' mailtje sturen voor ze het geld er durven af te halen!
Op mails reageren ze niet. Ze maken daar dan een ticket van en doen er verder geen fluit mee. Beter is eens te bellen, al wordt ge daar al evengoed niet voortgeholpen.
Verleden week op een uurtje tijd een antwoord gekregen.
Ik verleden maand ook, maar nu blijkt dat het probleem er nog steeds is (maakt niet uit wat Dommel-fanboy Staartmees zegt)
Geplaatst: 04 okt 2008, 13:28
door staartmees
AndereUsernaam: wat heeft dat nu met Dommel-fanboy te maken? Ik probeer jou de basisprincipes van facturatie en vervaldatum uit te leggen. Trek je plan kind.
Geplaatst: 04 okt 2008, 13:32
door nonkie
Is het nu voor dommel zo moeilijk om hun facturen maandelijks te versturen.
Ik had zelf voor de aansluiting een activatie en een maand abo moeten betalen. Ik had een goede maand internet en al drie maand betaald.
Nu na 11 maanden sta ik wel zowat gelijk. Het op voorhand betalen voor ze je aansluiten vind ik ook niet echt klantvriendelijk hoor!
ps: @ straatmees, ik begrijp wel wat je wil zeggen en het klopt ook. Maar dommel zou veel frustratie bij klanten kunnen vermijden als ze hun facturen op normale tijdstippen de deur uit sturen.
Geplaatst: 04 okt 2008, 13:41
door staartmees
Nonkie, welke firma doet dat? Belgacom, gas en electriciteitsmaatschappijen al zeker niet. Provincie en gemeenten sturen je ook aanslagbiljetten een 2 tot 3 maand op voorhand. Voor je belastingen krijg je toch ook 3 maand om die te betalen.
Geplaatst: 04 okt 2008, 13:46
door nonkie
staartmees schreef:Nonkie, welke firma doet dat? Belgacom, gas en electriciteitsmaatschappijen al zeker niet. Provincie en gemeenten sturen je ook aanslagbiljetten een 2 tot 3 maand op voorhand. Voor je belastingen krijg je toch ook 3 maand om die te betalen.
Bijna elke firma doet dat!
Belgacom telefoon had ik twee maand voor het eerste factuur aankwam.
Deze krijg ik elke twee maand aan. Binnen de veertien dagen te betalen.
Luminus stuurt elke maand een voorschotfactuur.
Scarlet elke maand.
Telenet destijds elke maand.
Belastingen en taksen die komen een paar maand eerder dat klopt.
Geplaatst: 04 okt 2008, 13:58
door staartmees
En liggen die er dan steeds tegen d e1e van de maand want voor AndereUsernaam is het grooote probleem dat hij voor de 20e van de maand moet betalen en hij wil dat schijnbaar niet.
Geplaatst: 04 okt 2008, 14:07
door nonkie
staartmees schreef:En liggen die er dan steeds tegen d e1e van de maand want voor AndereUsernaam is het grooote probleem dat hij voor de 20e van de maand moet betalen en hij wil dat schijnbaar niet.
Ik krijg de facturen/rekeningen allemaal in de loop van een maand aan en betaal deze begin van de volgende maand. Het is natuurlijk niet zo dat de factuur die je aankrijgt direct hoeft te betalen. Meestal krijg je 14 dagen tijd.