raad gevraagt, welke game is leuk.

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

Ok ik heb een pc met een amd processor 2x2.6Ghz, 2Gb ram, Geforce 8300GS

Welke toffe en redelijk nieuwe games kan ik vlot spelen op deze pc.

Hoeveel zou ik moeten investeren in deze pc en wat zou ik moeten veranderen om nieuwere games te spelen. Minimum op een resolutie van 1440x900

Ik dacht aan
Sapphire HD4850 Dual-Slot voor 140€
en GeiL 4 GB DDR2-800 Kit (Retail, Black Dragon, GB24GB6400C5DC) voor 60€

Of kan ik het goedkoper evengoed upgraden of met het zelfde geld beter upgraden?

Welke games kan ik dan spelen op 1440x900

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Cibi, Grafische kaart en RAM en je bent inderdaad al goed vertrokken.
Leuke nieuwe games die jij kan spelen met je huidige config:
* Spore
* Lego Batman
* PipeMania
* Civilization 4 - Colonization
* Galactic Civilizations 1, 2 ,...

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wlf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 07 nov 2006, 19:53

Om die 4GB volledig te gebruiken heb je wel een 64bit besturingssysteem nodig.
En als je gewoon 2GB bijsteekt kan je al wat uitsparen.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Als ik het goed begrepen heb, kunt ge ook in hun 32 bit systeem 4 gig gebruiken, maar dan moet ge er 2 toewijzen aan het os en 2 voor de toepassingen, maar hoe ge dat juist doet ... :?

http://www.aiotutorials.com/2008/08/20/ ... -tutorial/

Sasuke schreef:* Civilization 4 - Colonization

Al uitgeprobeerd?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

k moet is dringend naar Vista overschakelen ... ik zit met nog altijd in XP SP3 (32bit dus) te werken op een 4x 2GB bak :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Met die HD 4850 ga je zonder al te veel problemen alle games vlot draaien. Is trouwens een bijzonder goeie prijs vind ik (alternate?).

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Hier kan je zien wat je al dan niet kan spelen met je pc
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

jep alternate, ben daar heel tevreden over heb maandagavond rond 10u een cheap wifi pci kaartje gekocht en ik kreeg het woensdag middag, heeft mij maar 11euro gekost

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Er zijn ZOOOVEEEEL spelletjes, onmogelijk om hier een antwoord op te geven. Lees eens wat reviews van spelletjes bvb op gamezone.com (Engels) of arena51.be (Vlaams) of in een boekje zoals PC Gameplay om te zien of er iets is dat je aanspreekt (en dat goede punten krijgt EN met systeemvereisten die jouw pc aankan). Probeer daarna eerst altijd om aan een gratis demo te geraken (zie ook die websites of de dvd bij het boekje). Ik denk dat het PC Gameplay is waar een overzichtje van 1 pagina in staat met de 4 of 5 beste spellen per categorie, probeer er daar zeker eentje van per categorie om uit te vissen wat jouw ding is. Veel succes.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben nog altijd tevreden van mijn 4850, Buiten crysis kan deze zo goed als alle spellen op full detail spelen. Het enige waar je misschien wat problemen mee kan krijgen is je cpu.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

selder schreef:k moet is dringend naar Vista overschakelen ... ik zit met nog altijd in XP SP3 (32bit dus) te werken op een 4x 2GB bak :p

Als ge nog een jaarke wacht kunde direct overgaan naar Windows 7 of ubuntu :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Jammer dat windows 7 niet vernieuwend gaat zijn, afgaande op al de info die reeds bekend is hiervan.

Ubuntu heb ik nu ook, maar gamen erop is niet echt evident. Heb zelfs problemen om steam te runnen, hopelijk wordt wine nog sterk verbeterd of sierra? een linux versie wil uitbrengen?
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb een tijd geleden een HD4850 kaart gekocht op aanraden van enkele mensen op dit forum, en ik ben er supertevreden mee! Ik heb een E6600 (2x 2,4Ghz) en 2GB memory en elke game draait zonder haperen.

Meer geheugen is imo voor niks nodig, met XP kan je elke game vlot spelen met 2Gb geheugen.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

verb schreef:Meer geheugen is imo voor niks nodig, met XP kan je elke game vlot spelen met 2Gb geheugen.

Inderdaad, zolang je geen Vista draait is 2GB meer dan genoeg. Geheugen is nu wel spotgoedkoop, maar wat ben je met 4GB als je die nooit volledig kan benutten (of je zou XP 64 bit moeten draaien, maar daar heb ik nog niet veel goeds over gelezen)?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Teebee schreef:Ubuntu heb ik nu ook, maar gamen erop is niet echt evident. Heb zelfs problemen om steam te runnen, hopelijk wordt wine nog sterk verbeterd of sierra? een linux versie wil uitbrengen?

Mja sierra heeft ni veel te maken met steam nimeer denk ik , ma soit...
Ik draai hier ook steam op ubuntu/wine en kan hier perfect cs1.6 css dod hl enzo spelen...

Hangt natuurlijk af van de spelletjes die je op steam speelt maar steam zelf werk hier perfect.

Wat betreft 4GB op een 32bit cpu:
If indeed you need all those 4GB of RAM, then anyway should use an OS on 64-bit.

uit dat artikel.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

misterjo schreef:
Teebee schreef:Ubuntu heb ik nu ook, maar gamen erop is niet echt evident. Heb zelfs problemen om steam te runnen, hopelijk wordt wine nog sterk verbeterd of sierra? een linux versie wil uitbrengen?

Mja sierra heeft ni veel te maken met steam nimeer denk ik , ma soit...
Ik draai hier ook steam op ubuntu/wine en kan hier perfect cs1.6 css dod hl enzo spelen...

Hangt natuurlijk af van de spelletjes die je op steam speelt maar steam zelf werk hier perfect.

Wat betreft 4GB op een 32bit cpu:
If indeed you need all those 4GB of RAM, then anyway should use an OS on 64-bit.

uit dat artikel.


Ik heb 4GB steken, met 32bit XP. 64bit XP is amper ondersteund en 64bit Vista is .. Vista. Dan kan ik al direct 8GB steken om te compenseren voor het verschil tussen XP en Vista. Beetje overdreven, maar 't is wel zo.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

@misterjo

Kun je eens je specs posten?

Ik draai hier ubuntu 8.04 64bit op een Q6600 met een ATI X1950 en de fglrx driver...

Ik reboot nog altijd naar XP om gewoon CSS te kunnen spelen.
In ubuntu juist als het menu er moet opkomen springt ie terug naar de desktop...

Ik heb al vanalles geprobeerd en ik denk dat het aan de videokaart/driver ligt...
Plaats reactie

Terug naar “Games”