Pagina 1 van 1
Kan niet meer opgebeld worden
Geplaatst: 26 sep 2008, 08:23
door gdornez
Sedert reeds meer dan 1 jaar gebruik ik tot mijn grote tevredenheid een eigen aangekochte Fritzbox. Alles werkte tot voor kort perfect, nu stel ik vast dat ik ongeveer een week geen binnenkomende telefoons meer ontvangen.
Ik heb reeds alle aansluitingen nagekeken. Ik betaal ook een discoveryline bij Belgacom. Heeft iemand tips, of tot wie moet ik mij wenden, ik veronderstel Belgacom.
Geplaatst: 26 sep 2008, 08:29
door Wentie
hiervoor moet je u inderdaad bij belgacom wenden. Maar ze zullen u waarschijnlijk naar dommel sturen, waar ze je niet gaan kunnen helpen.
Geplaatst: 26 sep 2008, 10:19
door woete
Dit is geen Dommel probleem hoor!
En ook geen Belgacom probleem vermoed ik.
Maar waarschijnlijk wel een configuratie probleem van je Fritzbox.
Ik heb er ook zo één gehad en je moet ergens aanduiden dat binnenkomende oproepen op de analoge lijn ook worden 'doorgegeven' aan het aangesloten telefoontoestel dat aan je fritzbox hangt.
Geplaatst: 26 sep 2008, 11:15
door xenne
waarschijnlijk iets met Fritzbox, steek anders uw telefoon eens rechtstreeks op het stopkontakt en kijk of u dan gebeld kan worden
ik heb ook Fritzbox, als je gebeld wordt op uw normaal telefoonnummer zou Fritzbox dat normaal gewoon moeten doorgeven naar de toestellen die aangesloten zijn. 't is bij het bellen dat je kan kiezen ts. analoog bellen of VoIP
Geplaatst: 26 sep 2008, 12:10
door gdornez
Dit heeft ongeveer 18 maanden gewerkt en zonder de configuratie te wijzigen, plots geen inkomende gesprekken meer.
Maar goed, ik zal mijn settings deze avond een nakijken.
Geplaatst: 26 sep 2008, 12:21
door xenne
volgens mij niet echt iets aan de settings, ik zou niet weten welke... eerder met Fritzbox zelf
Geplaatst: 01 okt 2008, 08:38
door gdornez
Dit probleem is nog steeds niet opgelost, laat ik even de situatie schetsen zodat jullie kunnen meedenken:
Op het stopkontakt van Belgacom steekt een adsl-splitter, van daaruit vertrekt een verbinding naar mijn FritzBox. Op de adsl-splitter steekt een gewone telefoonstekker, met een verbinding naar de FritzBox.
Trekt ik de adsl-splitter uit en steek ik de telefoonstekker rechtstreeks in het stopkontakt van Belgacom, gaat de telefoon over als er gebeld wordt.
Ik heb reeds de adsl-splitter vervangen, maar dit geeft geen resultaat. Dus zelfs als ik de adsl-splitter er van tussen haal, blijven de verbindingen over de FritzBox lopen......
Raar niet? Heeft iemand nog een tip waar ik kan zoeken?
Geplaatst: 01 okt 2008, 10:52
door xenne
het heeft een jaar goed gewerkt, en plots niet meer. dus aan uw verbindingen zal het niet liggen eh. mijn vermoeden is dan ook dat er iets fout is met de FritzBox zelf. doe misschien eens een harde reset, update de firmware etc
Geplaatst: 02 okt 2008, 09:14
door gdornez
Hoe begin ik aan een harde reset, heb dit nog nooit gedaan. Moet ik nadien alle instellingen terug ingeven?
Geplaatst: 02 okt 2008, 11:06
door broli
gdornez schreef:Hoe begin ik aan een harde reset, heb dit nog nooit gedaan. Moet ik nadien alle instellingen terug ingeven?
Ehm als je met een fritzbox van dommel zit dan ga je een grote fout maken.
1) Je verliest je telefoon instellingen.
2) Je verliest je waarborg.
Dus als het geen fritzbox is van dommel en je niet op digitel zit maar een eigen sip gebruikt, dan kan je idd eens een harde reset proberen. Houd wel je adsl instellingen bij de hand want alle instellingen zullen inderdaad weg gaan
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
.
Om te resetten moet je in je modem gaan en het "Restore Factory Settings" kiezen. Ik raad je aan om daarna ook de laatste nieuwe
firmwareop te zetten.
Re: Kan niet meer opgebeld worden
Geplaatst: 22 jun 2009, 11:51
door gdornez
Fout lag bij Belgacom, opgelost zonder kosten.