Pagina 1 van 1

Signaalverlies, na update naar ADSL2+

Geplaatst: 18 sep 2008, 19:31
door Kurt Breezer
Sinds 1 september 2008 hebben ze mij op een ADSL2+ profiel geplaatst. De lijn hadden ze dan ook eerst laten uitmeten, ze wisten mij te vertellen dat ik op een 866meter van de centrale zit. Na een 5-tal minuten te hebben genoten van dat glorie moment, sloeg het allemaal aan diggelen. Ik kreeg continu disconnecties, signaal verlies. Hierbij een ruk uit de router (Wireless-G ADSL Home Gateway WAG354G):

Code: Selecteer alles

DSL Status :    Up      
DSL Modulation Mode :   ADSL2+   
DSL Path Mode :   INTERLEAVED   
Downstream Rate :   11998 Kbps   
Upstream Rate :   511 Kbps   
Downstream Margin :   11 db   
Upstream Margin :   27 db   
Downstream Line Attenuation :   12   
Upstream Line Attenuation :   5   
Downstream Transmit Power :   0   
Upstream Transmit Power :   0

Na een goede 24uur de nodige disconnecties te hebben gehad. Dan plaatst de DSLAM je automatisch op een lager profiel (9mbit). Hierbij terug een ruk uit de router:

Code: Selecteer alles

DSL Status :   	 Up  	   	 
DSL Modulation Mode :  	 T1413 	  	 
DSL Path Mode :  	 INTERLEAVED 	  	 
Downstream Rate :  	 9376 Kbps 	  	 
Upstream Rate :  	 512 Kbps 	  	 
Downstream Margin :  	 2 db 	  	 
Upstream Margin :  	 25 db 	  	 
Downstream Line Attenuation :  	 15 	  	 
Upstream Line Attenuation :  	 5
Downstream Transmit Power :   0   
Upstream Transmit Power :   0
Om alles nu in een notendopje samen te vatten, op een 12mbit heb ik signaal verlies, en op een 9mbit niet. Mijn buurman die in hetzelfde appartementsgebouw woont, enkele verdiepingen hoger geeft geen last van signaal verlies met zijn 12mbit. Ik heb al eens alles uitgetrokken, splitters en telefoons verwijdert. Maar niks helpt om een stabiele lijn te hebben op 12mbit. Trouwens na enkele dagen plaatst de DSLAM mij terug op een 12mbit profiel, met dezelfde problemen uiteraard…

Weet iemand raad?

Geplaatst: 18 sep 2008, 19:35
door Devilzown
De lijn die van de verdeeldoos in de kelder komt eens nakijken?
Oxidatie op je stopcontact?

Als dat niet helpt een technieker vragen.

Geplaatst: 18 sep 2008, 19:37
door Kurt Breezer
Devilzown schreef:De lijn die van de verdeeldoos in de kelder komt eens nakijken?
Oxidatie op je stopcontact?

Als dat niet helpt een technieker vragen.
Vreemd is dat ik bij mijn normaal netconnect abo dus met die 4mbit totaal geen problemen ondervond. Die technieker van belgacom zal wel wat geld kosten zeker?

Geplaatst: 18 sep 2008, 19:43
door Lord Utopia
Ik dacht enkel als de fout bij u lag.

Geplaatst: 18 sep 2008, 19:48
door dweezil
Ik ben die bovenbuur en dit zijn mijn waarden:

Code: Selecteer alles

--- System Information ---
Vendor: Linksys
ModelName: WAG325N
Firmware Version: A1.00.12 , 2008-01-25
Boot Version: 1.0.37-5.4
Hardware Version: 0.01

--- DSL Information ---
DSL Driver Version:  AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI:         8/35
DSL Status:          ShowtimeRetrain Reason:	1
DSL Mode:            ADSL2+
DSL Channel:         FAST
DSL Upstream Rate:   509 Kbps
DSL Downstream Rate: 11996 Kbps

                      Down         up    
DSL Noise Margin:    22.1 dB      29.1 dB
DSL Attenuation:     16.5 dB       5.2 dB
DSL Transmit Power:  19.2 dBm     12.3 dBm

Geplaatst: 18 sep 2008, 20:00
door Devilzown
Kurt Breezer schreef:
Devilzown schreef:De lijn die van de verdeeldoos in de kelder komt eens nakijken?
Oxidatie op je stopcontact?

Als dat niet helpt een technieker vragen.
Vreemd is dat ik bij mijn normaal netconnect abo dus met die 4mbit totaal geen problemen ondervond. Die technieker van belgacom zal wel wat geld kosten zeker?
Als het probleem niet bij je thuis is zijn er geen kosten aan verbonden.
Hoe waren je lijnwaardes op 4.6mbit ?

Geplaatst: 18 sep 2008, 22:28
door andy-dsl
Wat mij zo raar lijkt is dat zijn downstream margin bij 9 mbit maar 2 db is en bij 12 mbit 11 db. Bij die 12 mbit zou hij zeker geen disconnects mogen hebben. zeker niet met die margin en attenuation waarden. Het is natuurlijk jammer dat je nu op een ander profiel gesmeten bent, anders zou ik zeggen eens andere modem rpoberen want met die waarden van je 12 mbit zijn disconnects wel straf.

Geplaatst: 18 sep 2008, 23:18
door Kurt Breezer
Devilzown schreef:Als het probleem niet bij je thuis is zijn er geen kosten aan verbonden.
Hoe waren je lijnwaardes op 4.6mbit ?
Lijnwaardes... die waren goed.. Hoe specifiek dit kan ik je niet tonen, heb die nooit echt ergens genoteerd.

Dus wat doe ik dan best, bellen naar Belgacom of Dommel voor een technieker te sturen?

Geplaatst: 18 sep 2008, 23:34
door Devilzown
Kurt Breezer schreef:
Devilzown schreef:Als het probleem niet bij je thuis is zijn er geen kosten aan verbonden.
Hoe waren je lijnwaardes op 4.6mbit ?
Lijnwaardes... die waren goed.. Hoe specifiek dit kan ik je niet tonen, heb die nooit echt ergens genoteerd.

Dus wat doe ik dan best, bellen naar Belgacom of Dommel voor een technieker te sturen?
Je kan naar belgacom bellen om je telefoonlijn te laten nakijken, maar meer gaan ze niet doen voor je. (Bel zobizo eerst even naar belgacom om je telefoonlijn te laten nakijken). Als ze daar niks mis op zien zal je je tot dommel moeten wenden.

Geplaatst: 18 sep 2008, 23:53
door Mr.T
Ik zie de TS hier toch nergens klagen dat zijn telefoonlijk problemen heeft?
Waarom de TS dan aanraden om met BGC contact op te nemen als zijn provider Dommel is?

Geplaatst: 18 sep 2008, 23:59
door Ken
Mr.T schreef:Ik zie de TS hier toch nergens klagen dat zijn telefoonlijk problemen heeft?
Waarom de TS dan aanraden om met BGC contact op te nemen als zijn provider Dommel is?
Ja, bij Belgacom gaan ze je heus niet helpen als je er niet meer klant bent hoor. Tenzij je iemand kan aanslaan met een sexy stem die het allemaal voor elkaar kan krijgen :P

Geplaatst: 19 sep 2008, 10:01
door Kurt Breezer
Mr.T schreef:Ik zie de TS hier toch nergens klagen dat zijn telefoonlijk problemen heeft?
Waarom de TS dan aanraden om met BGC contact op te nemen als zijn provider Dommel is?
Idd, telefoon werkt perfect.

Geplaatst: 19 sep 2008, 10:20
door Ramaht
firmware van modem al geupdate?

Geplaatst: 19 sep 2008, 10:22
door Kurt Breezer
thamar schreef:firmware van modem al geupdate?
Neen, best eens bekijken dan :wink:

Geplaatst: 19 sep 2008, 11:13
door andy-dsl
Kurt Breezer schreef:
thamar schreef:firmware van modem al geupdate?
Neen, best eens bekijken dan :wink:
idd ja. Lijkt me het een en ander niet te kloppen.

Geplaatst: 19 sep 2008, 11:15
door xming
oie joie
DSL Path Mode : INTERLEAVED
ipv fast-path? Slecht voor de latency.

Geplaatst: 19 sep 2008, 11:19
door Sasuke
Xming, daar was mijn oog ook net op gevallen, dat kan toch nooit ten goede zijn voor hun VOIP hé ? Als er nu 1 ding belangrijk is voor Voice is het toch wel de latency ...

Enfin, als het werkt, werkt het hé. Als we binnenkort HomeConnecters met ADSL2+ horen dat ze nu meer echo enzo hebben weten we waarom :)

Grtz,
Sasuke

Geplaatst: 19 sep 2008, 12:24
door Kurt Breezer
xming schreef:oie joie
DSL Path Mode : INTERLEAVED
ipv fast-path? Slecht voor de latency.
Dit kan ik niet zelf veranderen zeker?

/edit ... door die nieuwe firmware ben ik nu wel continu online.
Dit mag dus gesloten worden! Een tevreden man :wink:
Bedankt voor al die tips gastjes :-D

Geplaatst: 19 sep 2008, 14:42
door Tomsworld
En als je je modems es verwisseld zelfde resultaten ?

Geplaatst: 19 sep 2008, 15:25
door liger
ik heb hier toch altijd al interleaved path gehad. Edpnet en nu dxadsl