Pagina 1 van 1

12Mbit speedpack activated, telefoonlijn down

Geplaatst: 18 sep 2008, 14:13
door Vixen
Ik heb netconnect plus en een belgacome telefoonlijn.

Sinds vandaag is men speedpack maximum 12 Mbit activated, waar ik nog eens een mooie 99 euro heb voor mogen betalen...

- Downstream van 4640 naar 4100 Kbits.
- Telefoonlijn werkt niet meer... (geen signaal/ bezet)

Hmm zou dit aan men splitter kunnen liggen? Dat die geen adsl2+ ondersteunt?

Heb deze momenteel http://www.scarlet.be/residential/nl/su ... ng/a109927

Geplaatst: 18 sep 2008, 14:21
door liger
post uw ruismarge
attenuation
sync waarde

Geplaatst: 18 sep 2008, 14:24
door Vixen
Rate (Kbps) : 4183 / 424
SNR Margin (dB) : 6.1 / 6.2
Attenuation (dB) : 39.5 / 23.0
Output Power (dBm) : 12.4 / 19.1

Geplaatst: 18 sep 2008, 14:26
door The_One_be
BGC heeft precies toch zware problemen met de uitrol van hun ADSL2

Elke Dommelaar die ik ken en die de speedpack heeft besteld is hun internet voor minstens een paar dagen kwijt geweest en heeft een BGC technieker moeten laten langs komen en hier op userbase lees je ook niets anders dan problemen met speedpack upgrades

Geplaatst: 18 sep 2008, 15:02
door liger
Vixen schreef:Rate (Kbps) : 4183 / 424
SNR Margin (dB) : 6.1 / 6.2
Attenuation (dB) : 39.5 / 23.0
Output Power (dBm) : 12.4 / 19.1
waren uw ruis en attenuation anders ervoor? want met zulke waarden ga je geen upgrade krijgen.

Geplaatst: 18 sep 2008, 15:35
door Vixen
liger schreef:
Vixen schreef:Rate (Kbps) : 4183 / 424
SNR Margin (dB) : 6.1 / 6.2
Attenuation (dB) : 39.5 / 23.0
Output Power (dBm) : 12.4 / 19.1
waren uw ruis en attenuation anders ervoor? want met zulke waarden ga je geen upgrade krijgen.


Ja die waren veel lager. Vooral de Attenuation was veel lager voordien.

Ik heb net met belgacom gebeld en ze komen morgen tussen 8 en 12. Dat is pas service :). Tegenover dommel....

Geplaatst: 18 sep 2008, 15:38
door ketter
Vixen schreef: Ik heb net met belgacom gebeld en ze komen morgen tussen 8 en 12. Dat is pas service :). Tegenover dommel....
Vixen je weet toch dat je bijna zeker ook voor die mooie service mag gaan betalen aan Belgacom. :lol:

Geplaatst: 18 sep 2008, 16:22
door icekiller2k6
Vixen schreef:
liger schreef:
Vixen schreef:Rate (Kbps) : 4183 / 424
SNR Margin (dB) : 6.1 / 6.2
Attenuation (dB) : 39.5 / 23.0
Output Power (dBm) : 12.4 / 19.1
waren uw ruis en attenuation anders ervoor? want met zulke waarden ga je geen upgrade krijgen.


Ja die waren veel lager. Vooral de Attenuation was veel lager voordien.

Ik heb net met belgacom gebeld en ze komen morgen tussen 8 en 12. Dat is pas service :). Tegenover dommel....
gaat je 75euro ofzo kosten ... ;)

Geplaatst: 18 sep 2008, 16:28
door ceurrrix
ketter schreef:
Vixen schreef: Ik heb net met belgacom gebeld en ze komen morgen tussen 8 en 12. Dat is pas service :). Tegenover dommel....
Vixen je weet toch dat je bijna zeker ook voor die mooie service mag gaan betalen aan Belgacom. :lol:
Dat hij maar zegt tegen BC ,dat ze de rekening maar naar Dommel moeten sturen ,

want hij heeft 99 euro voor een 12Mbps abonnement gegeven

en dat geld niet betaald ,

om er een hoop problemen voor in de plaats te krijgen.

Nadien zal alles ook nog eens zijn eigen schuld zijn,zeker ??:lol: :P :wink:

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:31
door Vixen
Ik moet niets betalen want ik ben klant bij belgacom :p. En de telefoon lijn (van belgacom) doet het niet ;).

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:53
door Devilzown
The_One_be schreef:BGC heeft precies toch zware problemen met de uitrol van hun ADSL2

Elke Dommelaar die ik ken en die de speedpack heeft besteld is hun internet voor minstens een paar dagen kwijt geweest en heeft een BGC technieker moeten laten langs komen en hier op userbase lees je ook niets anders dan problemen met speedpack upgrades
Mijn lijnwaardes zijn eigelijk verbeterd sinds ik het 12mbit pack heb. :-)

Geplaatst: 18 sep 2008, 18:23
door Kurt Breezer
Na die upgrade lag de telefoon (belgacom) er ook een paar dagen uit. Geen kiestoon, niks noppes. Ze hadden in de centrale hier het één en ander verkeerd gestoken. Na te hebben gebeld naar de storingen, hebben ze een rapportering opgemaakt. En enkele dagen later kwam de technieker langs van BGC. Die heeft dan gratis dit euvel opgelost.

Geplaatst: 18 sep 2008, 18:27
door woete
Als de lijnwaarden drastisch veranderen na overschakeling van adsl naar adsl2+, is dat dan omdat je op een andere/verdere adsl centrale wordt aangesloten waar wel adsl2+ voor handen is ... ?

Anders vind ik dit toch maar raar hoor. Als afstand en koperkwaliteit hetzelfde blijven, waarom zouden waarden dan zoveel van elkaar verschillen ...

Geplaatst: 18 sep 2008, 18:41
door andy-dsl
Vixen schreef:
liger schreef:
Vixen schreef:Rate (Kbps) : 4183 / 424
SNR Margin (dB) : 6.1 / 6.2
Attenuation (dB) : 39.5 / 23.0
Output Power (dBm) : 12.4 / 19.1
waren uw ruis en attenuation anders ervoor? want met zulke waarden ga je geen upgrade krijgen.


Ja die waren veel lager. Vooral de Attenuation was veel lager voordien.

Ik heb net met belgacom gebeld en ze komen morgen tussen 8 en 12. Dat is pas service :). Tegenover dommel....
Als je telefoon eruit ligt en die is bij BGC, dan is dat laatste stukje in je opmerking compleet misplaatst. Dommel heeft je per slot van rekening je speedpack gegeven dus voor hun is dit rond. Trouwens, het is niet Dommel die op de knop drukt of de kabel versteekt maar wel Belgacom en blijkbaar verprutsen zij het elke keer.

Geplaatst: 18 sep 2008, 21:46
door liger
andy-dsl schreef:
Vixen schreef:
liger schreef:Ik heb net met belgacom gebeld en ze komen morgen tussen 8 en 12. Dat is pas service :). Tegenover dommel....
Als je telefoon eruit ligt en die is bij BGC, dan is dat laatste stukje in je opmerking compleet misplaatst. Dommel heeft je per slot van rekening je speedpack gegeven dus voor hun is dit rond. Trouwens, het is niet Dommel die op de knop drukt of de kabel versteekt maar wel Belgacom en blijkbaar verprutsen zij het elke keer.
service=aftersale niet het product.

PS: dat zijn mijn woorden niet :P uw quote is beetje mislukt

Geplaatst: 18 sep 2008, 22:03
door ketter
andy-dsl schreef: maar wel Belgacom en blijkbaar verprutsen zij het elke keer.
Zou dit nu elke keer toeval zijn ? :angel:

Geplaatst: 18 sep 2008, 22:09
door andy-dsl
ketter schreef:
andy-dsl schreef: maar wel Belgacom en blijkbaar verprutsen zij het elke keer.
Zou dit nu elke keer toeval zijn ? :angel:
Toeval bestaat niet :)
liger schreef: PS: dat zijn mijn woorden niet :P uw quote is beetje mislukt
Heb het ff aangepast. Excuses voor de fout :)

Geplaatst: 18 sep 2008, 22:10
door Sasuke
Toeval dat het elke keer misloopt bij een Dommel-Belgacom ADSL2 upgrade, toeval dat het alleen upgrades zijn, of nog iets anders ?

Want "toevallig" heb ik die problemen toch nog niet tegengekomen bij Belgacom ADSL2+ lijnen, EDPNET ADSL2+ lijnen of Scarlet ADSL2+ lijnen ?

Laat ons hopen dat het effectief maar "toeval" is hé, want ik kan me toch niet voorstellen dat Belgacom dommel zou saboteren, dat haalt namelijk niks uit want Belgacom heeft niet liever dan dat hun resellers veel klanten hebben hé !

Toeval zeg je ? Neeeuh, toeval bestaat niet :p

Grtz,
Sasuke

Geplaatst: 19 sep 2008, 07:54
door staartmees
als je op het BGC-subforum kijkt dan zijn de problemen met die 12Mbit gemeengoed, niet enkel met Dommel maar ook voor BGC-klanten.