Pagina 1 van 1

12Mbit pack - Dikke miserie...

Geplaatst: 15 sep 2008, 08:09
door vanhage
Hoi,

Vorige week donderdag is er Belgacom technieker langsgeweest die mij op ADSL2 gebracht heeft. ADSL signaal OK, maar geen Internet van Dommel.

Uren gepoogd te bellen naar de helpdesk (echt: uren) en eindelijk vrijdag iemand aan de lijn gehad. Blijkbaar heeft Belgacom de centrale nog niet omgezet en ze weten niet wanneer dit gaat gebeuren :-(

Nu zit is dus sinds donderdag zonder Internet en geen idee wanneer het in orde komt.

Zou ik Dommel in gebreke kunnen stellen? Opzeggen dus zonder termijn en ergens anders Internet nemen zonder extra kosten (bv EDPNet of telenet)?

Dus: opgelet vooraleer je besteld (zone 03)

Alle tips zijn welkom ;-)

Geplaatst: 15 sep 2008, 09:47
door Zambo
Potje pesten van de alternatieven door Belgacom? :roll: :roll: :roll: :oops: :oops: :oops:

Zambo, bij deze dus mijn vote for ban ! Een totaal onterechte, ongevraagde reactie, puur om te stoken .. het is erover !

Geplaatst: 15 sep 2008, 12:20
door belgianguy
euh, mis ik hier iets?
Belgacom heeft je omgezet naar ADSL2+ zonder dat de centrale al omgezet is???

1. Hoe kunnen zij je omzetten naar ADSL2+ als er in de centrale nog niets voorzien is?
2. Wie beweert er dat de centrale nog niet in orde is? Belgacom of Dommel?
3. Als je via de website van Dommel een opzoeking doet, zegt die dan dat 12MBits wel ter beschikking is bij jou?

Als Dommel weet dat het nog niet kan, dan moeten ze jou natuurlijk wel verwittigen en kunnen ze zeker geen kosten aanrekenen als je een bestelling plaats voor dat speedpack. Ik veronderstel toch dat het daarover gaat, want je hebt niet vermeld wat je nu al hebt van Dommel. In dat geval heb je zeker recht om dit aan te klagen bij Dommel. Als het over de snelheidsverhoging gaat voor Homeconnect, ja dan hebben er velen te klagen bij Dommel want die beloven dat ook en er is niemand die zo snel kan surfen, zelf als de centrale er wel al voor geschikt is.

Als de centrale wel al in orde zou zijn en het ligt aan een kabeltje dat ze moeten omzetten, ja dan ligt het aan Belgacom en dan heeft het niet veel zin om Dommel in gebreke te stellen natuurlijk, maar je hebt ADSL signaal zeg je, dus stel ik me toch de vraag of er dan niets anders mis is.

Wat is die technieker eigenlijk bij je thuis komen doen? Ik dacht dat zo'n snelheidsverhoging kon doorgaan zonder dat er bij je thuis iets zou moeten veranderen, of ben ik hier nu helemaal verkeerd ingelicht?

Geplaatst: 15 sep 2008, 12:53
door vanhage
Wel, ik had Dommel Netconnect (werkte perfect tot donderdag) en heb gewoon die nieuwe speedpack besteld via het CRM panel.

Die technieker heeft wel degelijk in enkele kasten wat draadjes verlegd enzo en de lijnwaarden gemeten.

Blijkbaar zit ik nu op het ADSL2 netwerk van BC, maar het punt vanaf de centrale naar dommel is niet ok.

Heb daarstraks nog eens gebeld en moet morgennamiddag nog eens terugbellen omdat de BC dienst ginds niet te bereiken is (blijkbaar is de contactpersoon van BC met verlof :roll:

Op mijn WAG200G modem zie je wel degelijk een ADSL connectie, maar geen Internet connectie (en ja, alles is meerdere keren afgechecked, config, username, paswoord, etc..)

Ik begrijp het ook allemaal niet meer zo goed, 'k wil gewoon terug internet, echt DRINGEND nodig voor het werk :-(

Dommel zou dat eerst moeten afchecken alvorens te verkopen :evil:

belgianguy schreef:euh, mis ik hier iets?
Belgacom heeft je omgezet naar ADSL2+ zonder dat de centrale al omgezet is???

1. Hoe kunnen zij je omzetten naar ADSL2+ als er in de centrale nog niets voorzien is?
2. Wie beweert er dat de centrale nog niet in orde is? Belgacom of Dommel?
3. Als je via de website van Dommel een opzoeking doet, zegt die dan dat 12MBits wel ter beschikking is bij jou?

Als Dommel weet dat het nog niet kan, dan moeten ze jou natuurlijk wel verwittigen en kunnen ze zeker geen kosten aanrekenen als je een bestelling plaats voor dat speedpack. Ik veronderstel toch dat het daarover gaat, want je hebt niet vermeld wat je nu al hebt van Dommel. In dat geval heb je zeker recht om dit aan te klagen bij Dommel. Als het over de snelheidsverhoging gaat voor Homeconnect, ja dan hebben er velen te klagen bij Dommel want die beloven dat ook en er is niemand die zo snel kan surfen, zelf als de centrale er wel al voor geschikt is.

Als de centrale wel al in orde zou zijn en het ligt aan een kabeltje dat ze moeten omzetten, ja dan ligt het aan Belgacom en dan heeft het niet veel zin om Dommel in gebreke te stellen natuurlijk, maar je hebt ADSL signaal zeg je, dus stel ik me toch de vraag of er dan niets anders mis is.

Wat is die technieker eigenlijk bij je thuis komen doen? Ik dacht dat zo'n snelheidsverhoging kon doorgaan zonder dat er bij je thuis iets zou moeten veranderen, of ben ik hier nu helemaal verkeerd ingelicht?

Netconnect ADSL2

Geplaatst: 15 sep 2008, 15:02
door GaGo
bij mijn omschakeling van netconnect naar cityconnect moest ik andere parameters ingeven in mijn modem: ipv pppoe moest ik volgende zaken instellen:

protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
password: not needed
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75


probeer eens of je zo wel een IP adres krijgt?

(note: ja, ik weet dat je nog steeds Netconnect hebt ipv Cityconnect, maar misschien de moeite waard om eens te proberen)

Re: Netconnect ADSL2

Geplaatst: 15 sep 2008, 15:23
door vanhage
Dommel heeft mij zelf net teruggebeld: het zou deze namiddag bij BC in orde moeten komen & vanavond ben ik terug online. Fingers crossed :-)

Alvast bedankt voor de hulp, 'k zal morgenvroeg een update posten.

Toch positief dat ze me terugbellen :-D

GaGo schreef:bij mijn omschakeling van netconnect naar cityconnect moest ik andere parameters ingeven in mijn modem: ipv pppoe moest ik volgende zaken instellen:

protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
password: not needed
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75


probeer eens of je zo wel een IP adres krijgt?

(note: ja, ik weet dat je nog steeds Netconnect hebt ipv Cityconnect, maar misschien de moeite waard om eens te proberen)

Geplaatst: 15 sep 2008, 21:30
door andy-dsl
Dus je zat sinds afgelopen donderdag (11 sep) zonder internet en het is reeds in orde (weekend zat ertussen)? Dit is echt wel prachtig :)

En het is in orde...

Geplaatst: 16 sep 2008, 08:06
door vanhage
'k heb idd terug Internet - ik haal zo'n 10mbit, da's zeker niet om te klagen - :-D :-D

Ik denk dat het ditmaal wel degelijk BC's fout was, maar Dommel moet toch iets doen de bereikbaarheid aan hun service, het product en de service zelf ben ik tevreden van (ze hebben me toch teruggebeld)

Lessons learned: neem een vast toestel om uw telefoonkosten te drukken, eens diep ademhalen en blijven bellen naar de helpdesk!

Re: 12Mbit pack - Dikke miserie...

Geplaatst: 17 sep 2008, 06:56
door ceurrrix
vanhage schreef:Nu zit is dus sinds donderdag zonder Internet en geen idee wanneer het in orde komt.

Zou ik Dommel in gebreke kunnen stellen? Opzeggen dus zonder termijn en ergens anders Internet nemen zonder extra kosten (bv EDPNet of telenet)?

Dus: opgelet vooraleer je besteld (zone 03)

Alle tips zijn welkom ;-)
Iedere Dommel user kan opzeggen met een email.
Ze openen een Ticket,geven wat (f*?*?*?*d) commentaar, en ze sturen een eindfactuur :thumbs:

Wees zo slim,om alles te kopieeren en te bewaren :idea:

5 a 6 weken later verbreken ze uw internetverbinding

Ondertussen kan je op een ander,een gepaster internet abonnement bestellen en verkrijgen :wink:

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=129676#p129676

Als reden,voor het eenzijdig verbreken van uw contact ,is het al voldoende,te verwijzen naar de gebrekkige helpdesk,hun beloften die ze niet na komen en de (niet) opvolging van hun ticketten

Zij tonen ook blijk van onbetrouwbaarheid,door nog vele andere beloften niet na te komen
en onoorloofbare praktijken toe te passen,die voldoende beschreven worden in klachten op dit en andere forums.

Opzeggen met onmiddelijke ingang.
En als ze een "Early cancelation fee" sturen ,vraag je eerst een Nederlandstalige factuur,
en nodig je Dommel uit,
om de betaling van die niet bestelde "fee" via de rechtbank te verkrijgen.
Tegen de tijd dat je voorkomt,liggen de nodige precedenten klaar.
Je kan ook wachten tot een eerste uitspraak ,( waarschijnlijk *ommel v/s *eur*rix)
gevallen is,
maar dat is volgens mij niet nodig. :beerchug:

Als de rechter naar 1000 of meer door Dommel aangeklaagden moet luisteren ,zal zijn oordeel gemakkelijk worden. :D

Geplaatst: 17 sep 2008, 07:51
door staartmees
@Ceurrix: jouw opmerking doet hier toch niet ter zake want als je de thread leest zie je dat alles prima opgelost werd. Eigenlijk nog beter want hij haalt nu 10Mbit. Trouwens het is niet duidelijk wie hier in de fout is gegaan: BGC of Dommel, probeer daarvoor maar eens met harde bewijzen aan te komen.

Geplaatst: 17 sep 2008, 08:00
door ceurrrix
Ik antwoord op een veelgestelde vraag.
En het antwoord kan ook door vele anderen gebruikt worden,
die nog niet van de mogelijkheid op de hoogte zijn.

Geplaatst: 17 sep 2008, 10:32
door Draco888
*zucht* moet dat nu weer?

Ja inderdaad Caurrix, uw informatie kan voor sommige nuttig zijn, maar doet hier niets ter zake aangezien vanhage al een dag voor uw post gemeld heeft dat het opgelost is (en blijkbaar weer van de BGC-Alternatieve provider "misverstanden" is).

Kritiek op Dommel is steeds welkom, maar bij uw posts heb ik toch steeds meer het gevoel dat ge gewoon meer kanonnenvlees zoekt voor uw persoonlijke kruistocht tegen Dommel.

Soit, nog maar een teken dat ik de Dommel-subforums hier liever vermijd. Niks dan Pro en Anti groupies, die met hun gekrijs de paar die een constructieve dialoog/actie willen opzetten overroepen.

Geplaatst: 17 sep 2008, 10:58
door ceurrrix
Toen de vraag 2 dagen geleden gesteld werd,kon ik ze nog niet beantwoorden.

Dus beter laat dan nooit.

En het is geen kritiek op Dommel,maar zuivere informatie die nog niet gemeld was.

De commentaar die ik al krijg, is, omdat het in het nadeel van Dommel zou kunnen zijn,zeker ? :?

Of had ik er soms beter aan gedaan,er een nieuwe thread over op te starten ? ? :wink:

Geplaatst: 17 sep 2008, 11:19
door schtein
Misschien ter info,

ik heb ook het speedpack besteld.
vorige week een mail gekregen dat het vrijdagnamiddag ging geactiveerd worden.

uiteindelijk maandagnamiddag actief gekomen.
Maar sindsdien kon ik niet meer op internet, mijn modem had wel ADSL signaal (12mbit) maar ik kon niet meer aanmelden.

Alles proberen herstarten en herinstalleren, zelfs een andere modem geprobeerd maar niks hielp, steeds deze fout :

Couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected

Gebeld naar helpdesk op dinsdagmiddag (snel binnengeraakt) met de melding dat ik dacht dat er iets mis was in de centrale, als antwoord gekregen dat dit niet kon, mijn signaal was goed en ik was geconnecteerd, ik moest alles herstarten en opnieuw instellen van modem. Uitgelegd dat ik dit gedaan had en dat dit niet hielp.
Dan is hij verder beginnen zoeken en heeft hij met belgacom technieker gesproken. Hieruit kwam als conclusie dat er iets mis was met mijn profiel bij Belgacom.
gisterenavond nog een mailtje gehad van de crm (waar ik ook een bericht had achtergelaten) dat het probleem binnen de 48 uren zal opgelost zijn.


Ik hou jullie op de hoogte.

Re: 12Mbit pack - Dikke miserie...

Geplaatst: 17 sep 2008, 11:38
door THDBASED
ceurrrix schreef:
vanhage schreef:Nu zit is dus sinds donderdag zonder Internet en geen idee wanneer het in orde komt.

Zou ik Dommel in gebreke kunnen stellen? Opzeggen dus zonder termijn en ergens anders Internet nemen zonder extra kosten (bv EDPNet of telenet)?

Dus: opgelet vooraleer je besteld (zone 03)

Alle tips zijn welkom ;-)
Iedere Dommel user kan opzeggen met een email.
Ze openen een Ticket,geven wat (f*?*?*?*d) commentaar, en ze sturen een eindfactuur :thumbs:

Wees zo slim,om alles te kopieeren en te bewaren :idea:

5 a 6 weken later verbreken ze uw internetverbinding

Ondertussen kan je op een ander,een gepaster internet abonnement bestellen en verkrijgen :wink:

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=129676#p129676

Als reden,voor het eenzijdig verbreken van uw contact ,is het al voldoende,te verwijzen naar de gebrekkige helpdesk,hun beloften die ze niet na komen en de (niet) opvolging van hun ticketten

Zij tonen ook blijk van onbetrouwbaarheid,door nog vele andere beloften niet na te komen
en onoorloofbare praktijken toe te passen,die voldoende beschreven worden in klachten op dit en andere forums.

Opzeggen met onmiddelijke ingang.
En als ze een "Early cancelation fee" sturen ,vraag je eerst een Nederlandstalige factuur,
en nodig je Dommel uit,
om de betaling van die niet bestelde "fee" via de rechtbank te verkrijgen.
Tegen de tijd dat je voorkomt,liggen de nodige precedenten klaar.
Je kan ook wachten tot een eerste uitspraak ,( waarschijnlijk *ommel v/s *eur*rix)
gevallen is,
maar dat is volgens mij niet nodig. :beerchug:

Als de rechter naar 1000 of meer door Dommel aangeklaagden moet luisteren ,zal zijn oordeel gemakkelijk worden. :D


Ga je hier nu ook weer direct beginnen met het vertellen van uw sprookjes. Je hebt nog geen voet in de rechtbank gezet en je zit al mensen aan te raden om hetzelfde te doen terwijl je nog niet eens je eigen uitspraak kent.

En over die 1000 of meer klachten aan de rechter? Je weet toch dat je alleen zal zijn? Elke zaak is persoonlijk!

Geplaatst: 17 sep 2008, 12:14
door woete
Als je Dommel vroegtijdig wil opzeggen, dan zal DOmmel zéker en vast een factuur sturen voor de rest van de looptijd van het contract.
Doch, als je hen via een aangetekend schrijven op de hoogte brengt van de problemen en hen hiervoor een redelijke termijn geeft om het op te lossen, dan heb je al een stevig argument.
Als de problemen na die redelijke termijn dus niet opgelost zijn (12mbits voicemail website voip-uitval), dan stop je gewoon met betalen. Eens je dat doet moet je doorzetten. Er zal een hele tijd nieuwe facturen komen, uiteindelijk komt er een dubieus incasso bureau aan te pas waarna je naar de rechtbank moet komen.
Je gaat naar de rechtbank met je aangetekend schrijven, en je afschriften van de facturen die je wél had betaald.
De rechter zal de consument gelijk geven, en Dommel kan opdraaien voor alle kosten.

Mijn persoonlijke ervaring;
Ik kreeg al 3 jaar factuur van Tele2 dat zogezegd nog niet betaald was.
Maar het was wél betaald met correcte vermelding. Om den duur incassobureau en zelfs gerechtsdeurwaarder met papier dat ons naar de rechtbank stuurde.
De eerste keer in de rechtbank vroeg ik een gedetailleerd overzicht van mijn zogezegde niet betaalde factuur. Tjah dat had tegepartij Tele2 niet bij ... De rechter was hier danig van geïrriteerd tov Tele2.
De 2e zitting had ik mijn afschriftje van de bank bij, begon de advocaat van Tele2 te zeuren over incasso kosten etc...
Waarna de rechter zéér geïrriteerd er een einde aan heeft gemaakt: Tele2 kon den boom in en moest alle bijgemaakte kosten zelf betalen.

Geplaatst: 17 sep 2008, 14:38
door ceurrrix
Gelijk heb je,en Dommel kan door zijn manier van werken,
die door teveel mensen wordt aangeklaagd,
ook geen gelijk krijgen van een rechtbank.

Zeker weten.

Geplaatst: 17 sep 2008, 15:34
door THDBASED
ceurrrix schreef:Zeker weten.


Tuurlijk... :roll:

Geplaatst: 17 sep 2008, 15:38
door staartmees
wel Ceurrix als jij dan toch zo zeker bent dat Dommel nooit gelijk zal krijgen voor de rechtbank, wat houd jou dan tegen om naar de rechtbank te stappen? Met blablabla los je niets op, enkel door iets te ondernemen.

Geplaatst: 17 sep 2008, 15:48
door ceurrrix
Ik moet niet zelf naar de rechtbank stappen.
Ben slimmer en geduldig,
en Dommel mag mij laten uitnodigen om naar de rechtbank te komen.

Ik zal er met veel plezier naar toegaan.

En daar is Dommel al van op de hoogte gebracht.

grts

Geplaatst: 17 sep 2008, 16:36
door |T-J|
*geheel off-topic*
Het belgisch recht aanvaard en/of werkt niet met precedenten

Geplaatst: 17 sep 2008, 16:50
door woete
Kan wel,
maar ze zijn niet bindend.

Simpel voorbeeld=bedrijfswagen.
Als werknemer ontslagen word dan zal niet elke keer berekend worden wat het voordeel is van een bedrijfswagen.
Ooit heeft een rechter in Antwerpen 10.000 BEF/maand uitgesproken voor een Ford Sierra=Mondeo=Passat. Hiernaar wordt nog vaak verwezen bij rechtzaken.

Geplaatst: 17 sep 2008, 17:03
door ceurrrix
|T-J| schreef:*geheel off-topic*
Het belgisch recht aanvaard en/of werkt niet met precedenten


Over wat gaat,uit enkele kleine voorbeeldjes maar ,:

http://www.tik.be/search/node/precedent

dan ? ?