Pagina 1 van 1
Stopzetting dommel: opzegtermijn? Algemene voorwaarden?
Geplaatst: 13 sep 2008, 17:10
door Rope
Eind juli heb ik mijn abbo. bij dommel opgezegd via een aangetekend schrijven.
Nergens op hun site vind ik de opzegtermijn of de algemene voorwaarden. Moest iemand mij de weg kunnen wijzen
In het begin was ik meer dan tevreden over hun diensten, nu heb ik de indruk dat ze hun groei niet meer aankunnen... Jammer....
Geplaatst: 13 sep 2008, 17:12
door Fireblade
De opzegtermijn is 1 maand. De algemene voorwaarden staan, als ik mij niet vergis, onder het kopje 'aup'.
Geplaatst: 13 sep 2008, 17:50
door Uzzi
... als je al minstens 1 jaar klant bent.
Geplaatst: 14 sep 2008, 01:32
door Rope
Onder AUP had ik reeds gekeken, maar daar staat niets van opzegtermijn.
Als het één maand is, is het vreemd da ze blijven facturen sturen. Eind juli is er een aangetekend schrijven vertrokken naar hun. Hebben ze daar zelfs geen tijd meer om de post te lezen
Laten we hopen dat ik ze maandag kan bereiken....
Geplaatst: 17 sep 2008, 19:35
door xenne
Rope schreef:Als het één maand is, is het vreemd da ze blijven facturen sturen. Eind juli is er een aangetekend schrijven vertrokken naar hun.
dat is inderdaad vreemd. mogelijks was er niemand om het aangetekend schrijven in ontvangst te nemen
Geplaatst: 22 sep 2008, 10:48
door kvaes
http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf
Artikel 13 : Duur, einde en opzegging van het abonnement.
13.1. Een abonnement wordt steeds afgesloten voor onbepaalde duur.
Abonnementen van internet- en telefonie-aansluitingen zijn steeds voor
de periode van minimum 1 jaar. "Major,Governor,Senator,President en
Resellable Domains" kunnen niet meer worden verlengd.
Abonnementen van dedicated of co-located hosting zijn steeds voor de
periode van minimum 1 jaar, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders
goedgekeurd door SCHEDOM VOF.
Deze abonnementen zijn betaalbaar op maandelijkse, drie-maandelijkse,
half-jaarlijkse, jaarlijkse of twee-jaarlijkse termijnen. Betalingen op
maandelijkse en drie-maandelijkse basis dienen steeds te gebeuren via card.
13.2. SCHEDOM VOF heeft het recht om alle diensten onder het
betreffende cust-id van de Klant tijdelijk op te schorten zoals beschreven
rechtswege, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder recht op
schadeloosstelling, indien de Klant in staat van faillissement verklaard
is, indien het faillissement van de Klant aangevraagd is, indien de Klant
in staat van kennelijk onvermogen gesteld is of daarvoor een aanvraag
lopende is, indien de Klant een gerechtelijk akkoord aanvaard heeft,
indien hij in staking van betaling verkeert, onder curatele of bewind
gesteld is of indien men kan vermoeden dat de Klant, om welke reden
ook, niet in staat zal zijn om de uit een abonnement voortvloeiende
betalingsverplichtingen na te komen. Deze opzegging doet geen afbreuk
aan de plicht van de Klant tot betaling van alle verschuldigde bedragen.
13.3. De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste
contractjaar ten laatste 3 maanden voor vervaldatum schriftelijk gericht
te worden aan SCHEDOM VOF. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in
acht te worden genomen. Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt
worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.
Opzeggingen via e-mail worden enkel aangenomen indien deze ons
bereiken vanop het contact e-mail adres in de database van SCHEDOM
VOF.
Indien de Klant een rechtspersoon is, worden opzeggingen enkel
aanvaard indien deze zijn opgemaakt op briefhoofding van de
rechtspersoon en ondertekend zijn door een persoon die de
rechtspersoon wettelijk mag vertegenwoordigen.
Opmerking: Doordat ik een tijd geleden een facturatie wijziging niet kon doorgeven (tickets niet beantwoord en 101 tevergeefs te bellen) heb ik mijn contract bij dommel via email opgezegd (volledig conform contract). Dit is het enigste ticket geweest waar ik in 2008 reactie op gekregen heb. Desondanks dat het in het contract staat drong men aan via aangetekend schrijven op te zeggen.
Geplaatst: 22 sep 2008, 10:53
door xenne
ze spreken hun eigen contract dus tegen
succes met uw opzeg
Geplaatst: 22 sep 2008, 13:30
door ceurrrix
ok !
Geplaatst: 22 sep 2008, 17:46
door liger
ceurrrix schreef:ok !
ja
Geplaatst: 22 sep 2008, 17:57
door ceurrrix
ok ?
Geplaatst: 02 okt 2008, 11:11
door seppevs
Is dit allemaal goed gekomen?
Ik wens ook Dommel op te zeggen, ook het liefst via email (ik heb te weinig tijd om naar de post te lopen).
Dit is wat ik hen heb gemailed (naar
[email protected])
Betreft: opzegging van mijn adsl-abonnement ...
Klantnummer: <mijn klantenr>
Geachte,
Overeenkomstig uw algemene voorwaarden, zoals geconsulteerd op uw website, wens ik mijn adsl-abonnement op te zeggen tegen de volgende vervaldatum 02/11/2008.
Hierbij respecteer ik de opzegtermijn van 1 maand, aangezien ik meer dan 1 jaar klant bij jullie ben.
Gelieve dan ook, rekening houdend met deze contractueel bepaalde opzeggingstermijn, het nodige te willen doen.
Met vriendelijke groeten,
<mijn naam>
Ik wil overschakelen naar EDPnet omdat zij me op een 15 Mbit profiel kunnen zetten tegen een goedkoper tarief.
Als ik nu die datum van 2 november 2008 aan EDPnet laat weten. Komt het dan goed? Ik wil niet zonder internet zitten ... of toch zo kort mogelijk.
Geplaatst: 02 okt 2008, 15:27
door seppevs
Antwoord gekregen (nog nooit zo snel gebeurd bij Dommel!)
U dient de opzeg van uw adsl aansluiting via aangetekend schrijven te
richten
In hun contract staat nochthans het tegendeel. Maar ja, ik zal het maar doen want ik wil asap EDPnet.
Geplaatst: 02 okt 2008, 18:35
door on4bam
seppevs schreef:Antwoord gekregen (nog nooit zo snel gebeurd bij Dommel!)
U dient de opzeg van uw adsl aansluiting via aangetekend schrijven te
richten
In hun contract staat nochthans het tegendeel. Maar ja, ik zal het maar doen want ik wil asap EDPnet.
Gewoon terugmailen dat volgens hun eigen contract e-mail naar order@dommel volstaat en dat je hun antwoord aanziet als een bevestiging dat de opzeg aangekomen is. Voor de rest geen zorgen over maken en je domiciliering stopzetten.
Geplaatst: 02 okt 2008, 19:23
door dreamrocker
weet er mischien iemand dat als je het speedpack besteld hebt
of je dan weer voor een jaar vastzit
of dat gewoon je begindatum van adsl blijft tellen
Geplaatst: 02 okt 2008, 19:25
door Fireblade
Ik vermoed dat op het speedpack geen vaste termijn staat. Je kan evengoed 3 maanden als 3 jaar ervan gebruik maken, voor de prijs die je betaalt, en daarmee dus ook geen jaarcontract op ADSL. Of heb ik het mis?
Geplaatst: 02 okt 2008, 19:27
door Jan_B
on4bam schreef:seppevs schreef:Antwoord gekregen (nog nooit zo snel gebeurd bij Dommel!)
U dient de opzeg van uw adsl aansluiting via aangetekend schrijven te
richten
In hun contract staat nochthans het tegendeel. Maar ja, ik zal het maar doen want ik wil asap EDPnet.
Gewoon terugmailen dat volgens hun eigen contract e-mail naar order@dommel volstaat en dat je hun antwoord aanziet als een bevestiging dat de opzeg aangekomen is. Voor de rest geen zorgen over maken en je domiciliering stopzetten.
Zou je met een aangetekend schrijven toch niet sterker staan ?
Geplaatst: 02 okt 2008, 19:35
door Wentie
Kijk eens in je contract.
Ik heb het hier eens nagekeken, en er staat in dat je via aangetekend schrijven moet opzeggen, dus misschien is hun contract veranderd..?
Geplaatst: 02 okt 2008, 19:46
door xenne
http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf
rubriek 13.3
Een opzegging kan via e-mail bekend gemaakt worden op [email protected], via een ondertekende fax op het nummer
+32 70 224 305 of via reguliere post.
Geplaatst: 02 okt 2008, 20:32
door Goztow
Doe jezelf een plezier en doe het aangetekend.
Geplaatst: 02 okt 2008, 23:16
door on4bam
Ik heb mijn hosting opgezegd via mail en er snel antwoord op gekregen. Stukken sneller dan op de tickets die de aanleiding van mijn opzeg waren.
Wil je voor jezelf zekerheid doe dan aangetekend, het hoeft echter niet (hun eigenvoorwaarden). Je moet wel mailen vanop het adres dat geregistreerd staat bij hen waar je je facturen op krijgt en waarmee je inlogt op CRM.
Geplaatst: 03 okt 2008, 08:29
door seppevs
on4bam schreef:Ik heb mijn hosting opgezegd via mail en er snel antwoord op gekregen. Stukken sneller dan op de tickets die de aanleiding van mijn opzeg waren.
Wil je voor jezelf zekerheid doe dan aangetekend, het hoeft echter niet (hun eigenvoorwaarden). Je moet wel mailen vanop het adres dat geregistreerd staat bij hen waar je je facturen op krijgt en waarmee je inlogt op CRM.
Ik ga op hun laatste mail antwoorden dat het idd volgens hun contract via mail mag opgezegd worden.
Maar als ze dan toch nog aandringen op aangetekend schrijven zal ik dat doen. Zo veel moeite is het niet, maar als het makkelijker kan (via mail) ...
Geplaatst: 03 okt 2008, 08:39
door seppevs
Nog een vraagje: die opzeg termijn, gaat die onmiddelijk in. Of vanaf de 1ste van de volgende maand?
Dus nu (03/10/2008) + 1 maand (= 03/11/2008)
of
1ste van volgende maand (01/11/2008- + 1 maand (= 01/12/2008) ?
Ik moet dit weten om een aansluitingsdatum af te spreken met EDPnet.