Pagina 1 van 1
Problemen met het internet.
Geplaatst: 12 sep 2008, 19:35
door essential
Nu zijn mijn download en upload waarden nog goed:
DSLLine rate - upstream: 512 Kbps
Line rate - downstream: 4640 Kbps
Maar soms zijn die zo slecht zoals:
DSLLine rate - upstream: 312 Kbps
Line rate - downstream: 940 Kbps
als ik die slechte waarden heb.
dan ga ik naar beneden naar de telefoon en duw ik op bellen.
na paar minuten valt men internet connectie uit.
en dan krijg ik terug internet met normale download/upload waarden.
En ook als iemand ons belt of wij bellen ofzo. dan valt de connectie ff weg. en dan krijgen we weer slechte waarden.
Volgens mij is de splitter kapot de: Alcatel 1000 ADSL LP.
met wat vervang ik die? of hoe sluit ik de kabel aan op de splitter zonder die alcatel adsl 1000 lp te gebruiken.
ik heb wat foto's erbij gezijt en wat splitters bloot gezet zodat je kan zien hoe het is.
Geplaatst: 12 sep 2008, 19:40
door a3ke
laat ons eens een keer bij goede en slechte momenten je lijnwaarden weten
grote kans dat daar iets aan schort
als je bepaalde slechte momenten steeds hebt (bvb s'avonds tussen 19 en 21 h) , probeer op die moment dan eens zonder splitter (dus even geen telefoon dan even) en bekijk het + lijnwaarden !
op die manier zal je weten of je splitter defect is of niet
maar ik gok op gewoon slechte lijn toekoert
Geplaatst: 12 sep 2008, 20:33
door essential
Het is gemaakt normaal.
ik heb gewoon de 2 kabelkes die nodig zijn voor het internet aansloten op de kleine splitter. en niet via de alcatel adsl 1000 lp en dan naar de splitter.
volgens mij was de alcatel adsl 1000 lp gewoon versleten. die hangt hier toch all jaren.
als ik nog last heb van disconnects en slechte lijnwaarden zal ik het terug melden om verder te zoeken naar een oplossing.
Maar nu disconnect ik toch niet meer nadat ik bel.
Geplaatst: 13 sep 2008, 00:28
door andy-dsl
Je hebt homeconnect niet? Dan heb je zelfs geen splitter meer nodig aangezien er enkel ADSL signaal over je lijn loopt. Nu wat staat die Alcatel daar te doen? Had je vroeger of nog steeds ISDN ofzo? Nu je haalt deze ertussenuit dus dat betekent dat je hem eigenlijk niet meer nodig hebt. Dus, geen splitter en geen alcatel. Zou ideaal zijn.
Geplaatst: 13 sep 2008, 11:46
door essential
andy-dsl schreef:Je hebt homeconnect niet? Dan heb je zelfs geen splitter meer nodig aangezien er enkel ADSL signaal over je lijn loopt. Nu wat staat die Alcatel daar te doen? Had je vroeger of nog steeds ISDN ofzo? Nu je haalt deze ertussenuit dus dat betekent dat je hem eigenlijk niet meer nodig hebt. Dus, geen splitter en geen alcatel. Zou ideaal zijn.
ik heb netconnect.
yep vroeger nog waarschijnlijk ISDN.
Eigenlijk weet ik het nut niet van die Alcatel.
Geplaatst: 13 sep 2008, 23:06
door andy-dsl
essential schreef:ik heb netconnect.
Ah Sorry, had ik dan even verkeerd begrepen
essential schreef:yep vroeger nog waarschijnlijk ISDN.
Eigenlijk weet ik het nut niet van die Alcatel.
Nu als je die Alcatel eruit hebt gehaald, dan zal je die niet meer nodig hebben. Anders werkte je ADSL niet meer.
Geplaatst: 04 okt 2008, 11:02
door Chinaski
Netconnect heeft hier sinds mijn aansluiting bij Dommel met weinig problemen gewerkt. Sinds een tijdje (laatste weken) echter te pas en te onpas disconnects; echt vervelend.
Lijnwaarden zijn niet schitterend, maar dit vormde voorheen geen probleem. What's going on here ?
Uit de Fritz :
Receive direction - Send direction
Attainable data rate Kbit/s 5808 1056
ATM data rate Kbit/s 4640 512
User data rate Kbit/s 4203 464
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 32 32
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 376 64
Negotiation adaptive fixed
Signal/Noise ratio dB 9 - 20
Line attenuation dB 45 - 25
Geplaatst: 04 okt 2008, 14:11
door Yensor
Ik heb ook een jaar geen problemen gehad sinds deze week .
Veel disconnects en traag
Downstream Margin: 9 db
Upstream Margin: 24 db
Downstream Line Attenuation: 40 db
Upstream Line Attenuation: 10.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db
Geplaatst: 05 okt 2008, 10:44
door Chinaski
Wel spijtig, wordt stilaan onwerkbaar; heb amper de tijd om een berichtje te posten tussen de disconnects. Nog even aankijken, dan proberen Dommel te contacteren
Geplaatst: 09 okt 2008, 14:55
door Chinaski
Nog steeds dezelfde situatie, voortdurend disconnects waardoor mijn netconnect internetverbinding momenteel zo goed als onbruikbaar is.
Zopas van Dommel volgende respons :
Geachte,
We hebben uw storing doorgegeven aan Belgacom via ticketnummer xxxxxx.
Indien nodig zal de technieker van Belgacom u contacteren.
Iemand hier ervaring mee, gaat deze technieker daadwerkelijk kunnen helpen, of zijn dit enkel nodeloze kosten ?
Feedback gewaardeerd
Geplaatst: 09 okt 2008, 15:14
door icekiller2k6
Chinaski schreef:Nog steeds dezelfde situatie, voortdurend disconnects waardoor mijn netconnect internetverbinding momenteel zo goed als onbruikbaar is.
Zopas van Dommel volgende respons :
Geachte,
We hebben uw storing doorgegeven aan Belgacom via ticketnummer xxxxxx.
Indien nodig zal de technieker van Belgacom u contacteren.
Iemand hier ervaring mee, gaat deze technieker daadwerkelijk kunnen helpen, of zijn dit enkel nodeloze kosten ?
Feedback gewaardeerd
technieker komt langs uw fout dan moet jij de rekening betalen.. niet uw fout dan moet je niet betalen.. hier was dat toch zo..
Geplaatst: 09 okt 2008, 15:38
door Chinaski
Dankje
Re: Problemen met het internet.
Geplaatst: 05 jan 2009, 13:36
door Chinaski
Sinds vannacht weer om de haverklap disconnects
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.
Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24
Re: Problemen met het internet.
Geplaatst: 05 jan 2009, 17:55
door silencer
Chinaski schreef:Sinds vannacht weer om de haverklap disconnects
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.
Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24
die waarden zijn wel ok,sluit uw modem eens rechtstreeks aan (evt andere modem testen, 2dehandse ST ofzo) en kijk eens wat het verschil is, dan ben je tenminste zeker dat het nt aan je bekabeling/modem ligt.
Re: Problemen met het internet.
Geplaatst: 06 jan 2009, 01:01
door Fireblade
Net ook een disconnect gehad.. eerste keer dat het voorvalt. rode lampjes bleven branden, en gingen niet meer uit. heb een reboot moeten doen, en nu heb ik weer verbinding. .. ik vraag mij echt wel af wat de reden hiervan is.
Re: Problemen met het internet.
Geplaatst: 06 jan 2009, 22:27
door Chinaski
silencer schreef:Chinaski schreef:Sinds vannacht weer om de haverklap disconnects
Van die Belgacom technieker uit vorige posts trouwens niets gezien of gehoord.
Signal/Noise ratio dB 10 19
Line attenuation dB 44 24
die waarden zijn wel ok,sluit uw modem eens rechtstreeks aan (evt andere modem testen, 2dehandse ST ofzo) en kijk eens wat het verschil is, dan ben je tenminste zeker dat het nt aan je bekabeling/modem ligt.
Nee, allemaal al geprobeerd (ik heb 2 modems liggen), ik gebruik nu een Fritz box 7140, prima modem m.i.
Probleem kan een hele tijd wegblijven, en dan weer vervelend frequent opduiken.