Pagina 1 van 1
Verhuizen homeconnect niet mogelijk???
Geplaatst: 12 sep 2008, 17:26
door johnny2020
Daarnet gebeld naar dommel omdat wij begin november gaan verhuizen.
Tot mijn verbazing is er nog geen procedure voor....
Er komt binnenkort een update (komende maanden!) van de homelink software, en dan zal het mogelijk zijn om een verhuizen aan te vragen...
Wat moet ik nu in godsnaam doen?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Geplaatst: 12 sep 2008, 21:44
door FullHD
Effe wachten met verhuizen tot Dommel er klaar voor is...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Geplaatst: 12 sep 2008, 22:17
door Devilzown
Sorry maar dat is toch serieus grappig
![Lol 2 :lol2:](./images/smilies/icon_lol2.gif)
Geplaatst: 12 sep 2008, 22:27
door Ken
Gewoon je DSL signaal mee laten verhuizen... Indien je in dezelfde zone blijft...
edit: dit doorgeven aan Belgacom en aan Dommel.
Zou zelfde procedure moeten zijn.
Geplaatst: 13 sep 2008, 05:45
door liger
als je homeconnect hebt, heb je geen contracten lopen met belgacom
Re: Verhuizen homeconnect niet mogelijk???
Geplaatst: 13 sep 2008, 10:00
door andy-dsl
johnny2020 schreef:Daarnet gebeld naar dommel omdat wij begin november gaan verhuizen.
Tot mijn verbazing is er nog geen procedure voor....
Er komt binnenkort een update (komende maanden!) van de homelink software, en dan zal het mogelijk zijn om een verhuizen aan te vragen...
Wat moet ik nu in godsnaam doen?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Er is misschien geen procedure via de homelink software maar wat doet iemand die met raw copper internet wil verhuizen? Zou toch dezelfde procedure moeten zijn? Die moeten zij toch telefonisch kunnen doen?
Geplaatst: 13 sep 2008, 10:08
door cloink
Devilzown schreef:Sorry maar dat is toch serieus grappig
![Lol 2 :lol2:](./images/smilies/icon_lol2.gif)
Helemaal mee eens: hilarisch!
Alleen natuurlijk een beetje galgenhumor, want voor de TS is dit weldegelijk niet zo grappig en het toont helaas eens te meer aan dat Dommel zaken op de markt rusht zonder er verder al te fel over na te denken...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Geplaatst: 13 sep 2008, 11:10
door dopke
Dan zijn ze in elk geval geen uitzondering , telenet is net hetzelfde op dat gebied (zie maar naar de shake's met de onduidelijke activatie kost )
Maar het is inderdaad niet plezant als je het voorhebt . Hij kan dan alleen maar dommel in gebreke stellen als ze het niet willen overzetten op z'n nieuw adres .
Geplaatst: 13 sep 2008, 11:33
door fryelectro
dopke schreef:Dan zijn ze in elk geval geen uitzondering , telenet is net hetzelfde op dat gebied (zie maar naar de shake's met de onduidelijke activatie kost )
Maar het is inderdaad niet plezant als je het voorhebt . Hij kan dan alleen maar dommel in gebreke stellen als ze het niet willen overzetten op z'n nieuw adres .
dus concreet komt het erop neer dat je je homeconnect zal moeten opzeggen en opnieuw moet aanvragen op je nieuw adres.
van een geste van dommel zal je waarschijnlijk niet veel moeten verwachten dus mogelijks heb je dan nog contractbreuk aan je broek ook ??
sorry maar dit is echt onaanvaardbaar, als ze niet willen verhuizen omdat de procedure nog niet klaar is, dan hadden ze het product ook maar niet op de markt moeten brengen... concreet: ze hebben de keuze:
- u gratis opzeggen
- u manueel verhuizen
Geplaatst: 13 sep 2008, 13:34
door tbscope
fryelectro schreef:sorry maar dit is echt onaanvaardbaar, als ze niet willen verhuizen omdat de procedure nog niet klaar is, dan hadden ze het product ook maar niet op de markt moeten brengen...
Doe toch eens niet zo dramatisch.
De topicstarter dient vandaag nog een aangetekend schrijven te doen naar Dommel met de vermelding dat hij/zij op een specifieke datum gaat verhuizen. Daarbij dient gemeld te worden dat indien het niet mogelijk is om het homeconnect contract mee te verhuizen dat deze dan dient opgezegd te worden. Dit is perfect mogelijk zonder bijkomende kosten.
Daarna dient de topicstarter een nieuw contract aan te vragen.
Het enige probleem kan de activatiekost zijn. Ik zou die niet graag opnieuw betalen. Dus hier dien je op de goodwill van Dommel te rekenen.
Je kan dit in het aangetekend schrijven op een vriendelijke manier vragen. Vermeld dat de helpdesk tegen jou gezegd heeft dat een verhuisprocedure niet bestaat. En met dat in het achterhoofd stel dan voor dat ze het huidig contract annuleren en een nieuw maken waarbij er geen activatiekosten moeten betaald worden. (Nee heb je, ja kun je krijgen).
Het zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen om op een vriendelijk manier ook nog te vermelden dat je heel tevreden bent van Dommel en dat als je nieuwe activatiekosten moet betalen, je er over nadenkt om naar een concurent te stappen die wel een deftige verhuisprocedure heeft.
Geplaatst: 13 sep 2008, 21:05
door johnny2020
Ik vind dat echt niet kunnen, als er geen procedure is moet ge ook niet het abonnement op de markt brengen...
Das zoals de .be domein...en kwa facturatie is het ook niet veel beter, ik heb maar 8 dagen gratis gekregen.
Enfin maandag nog is bellen, en anders stuur ik een aangetekend schrijven.
Geplaatst: 13 sep 2008, 21:28
door woete
Verhuizen is toch simpel,
Je geeft je nieuwe adres door aan Dommel en vraagt of ze daar alvast een adsl signaal willen activeren op raw copper (als dat er ligt, anders moet belgacom dit eerst nog fixen).
En voila, je plugt je modem gewoon in op je nieuwe woonst en dan werkt dat toch meteen. Je telefoon/voip gaat via adsl.
Je kan met elk Dommel/Belgacom abonnement overal inloggen waar er een Belgacom adsl signaal actief is.