Pagina 1 van 1
telefoon afgesloten
Geplaatst: 11 sep 2008, 14:02
door Tomola
als ik mn eigen probeer te bellen of als andere mij bellen dan krijgen ze de melding dit telefoonnummer is afgesloten of niet in gebruik...
Ik kan overigens wel zelf bellen..
jonge jonge je maakt wat mee als je bij dommel aangesloten bent.
mijn telefoon heeft het nog geen 1 keer de hele week gedaan...
Geplaatst: 11 sep 2008, 14:06
door FullHD
Dat probleem kennen we intussen al...

Geplaatst: 11 sep 2008, 14:06
door turboke
Welkom bij de club....

Geplaatst: 11 sep 2008, 14:06
door bravo
kijk eens verder op dit forum...
2. Ik kan wel bellen maar niet opgebeld worden
Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De meeste telefoonoperatoren hebben hun routerings-tabellen nog niet aangepast om voor jouw nummer door te schakelen naar Dommel. In de loop van de komende dagen zal dit gradueel opgelost geraken - omdat elke operator de nodige wijzigingen moet aanbrengen. Dommel zelf kan hier niets aan doen.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20224
Bij mij heeft het onderhalve maand geduurd. Maar sinds gisteren werkt het. Als je andere topics is doorneemt, je vraag / opmerking is echt al meerdere keren voorbij gekomen...
Geplaatst: 11 sep 2008, 14:09
door kos
bravo schreef:kijk eens verder op dit forum...
2. Ik kan wel bellen maar niet opgebeld worden
Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De meeste telefoonoperatoren hebben hun routerings-tabellen nog niet aangepast om voor jouw nummer door te schakelen naar Dommel. In de loop van de komende dagen zal dit gradueel opgelost geraken - omdat elke operator de nodige wijzigingen moet aanbrengen. Dommel zelf kan hier niets aan doen.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20224
Bij mij heeft het onderhalve maand geduurd. Maar sinds gisteren werkt het.
Is er dan toch een lichtpuntje aan het einde van de tunnel

Geplaatst: 11 sep 2008, 14:12
door Tomola
woow ik ben niet de enige.. had ik ook niet verwacht eigenlijk.
Je hebt er niks aan maar het voeld beter als je niet als enige gedupeerd ben
Ik zal eens verder lezen in dat onderwerp, Ik had dat onderwerp al eens eerder gezien maar kon het meer terug vinden.
Bedankt! =)
PS: ik heb al wel een maad telefoon gehad via dommel....nu niet meer.
Is dat bij jullie het zelfde?
Geplaatst: 11 sep 2008, 14:15
door bravo
ik kon tot 2 weken terug iedereen bellen, maar slechts enkele ISDN lijnen konden ons zelf bellen. Plots was dat ook gedaan, tot gisteren, dan kon iedereen ons bereiken.
Geplaatst: 11 sep 2008, 14:17
door Gent32m
Wordt misschien dringend tijd dat Dommel zijn faq (op de website) eens invult...
Zoals bv. Je kan wel zelf iedereen meteen opbellen, maar opgebeld worden, moet je tijdje wachten. Veel mensen weten dit niet (hoe dit zit). En kunnen die info ook nergens vinden. Tenzij je op userbase zit. Of eens naar Dommel belt...
Moest ik Dommel zijn, ik had al lang wat van die info op hun website gezet. Negatieve reklame is dit niet, vind ik. Gewoon realiteit. Heb geduld. En het komt in orde.
Nu denken velen misschien dat die VOIP stuk is, of niet goed werkt.
Sturen hun box dan terug naar de Makro (bv te Eke). Etc etc...
Zo wordt alles nog erger natuurlijk...
Geplaatst: 11 sep 2008, 14:21
door bravo
Gent32m schreef:Wordt misschien dringend tijd dat Dommel zijn faq (op de website) eens invult...
meer dan volledig mee akkoord! Ben blij dat Userbase bestaat

Geplaatst: 11 sep 2008, 14:31
door Tomola
Gent32m schreef:
Nu denken velen misschien dat die VOIP stuk is, of niet goed werkt.
Sturen hun box dan terug naar de Makro (bv te Eke). Etc etc...
Zo wordt alles nog erger natuurlijk...
inderdaad ook het voip gedeelte doet het niet...ik kan alleen bellen via de 2 analoge uitgangen achterop de moden...

Geplaatst: 11 sep 2008, 14:46
door bravo
Tomola schreef:inderdaad ook het voip gedeelte doet het niet...ik kan alleen bellen via de 2 analoge uitgangen achterop de moden...

Hoe zou jij anders bellen?

Geplaatst: 11 sep 2008, 14:48
door kos
Tomola schreef:Gent32m schreef:
Nu denken velen misschien dat die VOIP stuk is, of niet goed werkt.
Sturen hun box dan terug naar de Makro (bv te Eke). Etc etc...
Zo wordt alles nog erger natuurlijk...
inderdaad ook het voip gedeelte doet het niet...ik kan alleen bellen via de 2 analoge uitgangen achterop de moden...

Ik dacht nochtans dat die 2 uitgangen achteraan de modem voip waren waarop je analoge toestellen kon aansluiten.
Geplaatst: 11 sep 2008, 14:49
door Gent32m
Tomola schreef:Gent32m schreef:
Nu denken velen misschien dat die VOIP stuk is, of niet goed werkt.
Sturen hun box dan terug naar de Makro (bv te Eke). Etc etc...
Zo wordt alles nog erger natuurlijk...
inderdaad ook het voip gedeelte doet het niet...ik kan alleen bellen via de 2 analoge uitgangen achterop de moden...

Tomola, hoe bedoel je dit ? Die twee (telefoon) uitgangen op je modem werken toch via VOIP. Niet

Moest VOIP (op je modem) niet werken, dan zou je niet kunnen bellen met je telefoon.
Die VOIP werkt wel in twee richtingen. Je hebt zelf bellen en opgebeld worden. Het zelf bellen (verloopt via VOIP) en netwerk van Dommel en werkt vrij direct. Het opgebeld worden (verloopt ook via VOIP) dient eerst in het netwerk (routing-tabellen) bij de andere operatoren aangepast te worden. En dat kan effe duren...
Geplaatst: 11 sep 2008, 14:54
door Gent32m
kos schreef:Ik dacht nochtans dat die 2 uitgangen achteraan de modem voip waren waarop je analoge toestellen kon aansluiten.
Dat is ook zo. Dringend tijd voor een FAQ (bij Dommel) lijkt me.
Ik zat zelf in het begin ook met heel wat vragen. Zo van ? Hoe werkt die VOIP ? Hoe zitten die aansluitingen in elkaar. Jammer dat Siemens bij zijn modem daar niet wat meer informatie over bij steekt...
Ik geloof wel dat je een handleiding over die modem kan downloaden, waar je meer info terugvindt.
Zelf ben ik echter toen ook geholpen geweest door andere mensen op dit forum. Dus lang leve Userbase

Geplaatst: 11 sep 2008, 15:06
door Tomola
bravo schreef:Tomola schreef:inderdaad ook het voip gedeelte doet het niet...ik kan alleen bellen via de 2 analoge uitgangen achterop de moden...

Hoe zou jij anders bellen?

wat is dan de groene LINE ui/ingang dan achter op het modem, waar de groene bijgeleverde rj45/rj11 stekker in moet?... is dat geen voip?
Geplaatst: 11 sep 2008, 15:19
door bravo
nee, das eventueel een analoge telefoon die je kan aansluiten op je discovery line. Zie maar eens in het bijgeleverde bladje van uw modem.
Geplaatst: 11 sep 2008, 15:23
door Tomola
aha ik dacht juist dat dat voip was en de andere analoog...
tsja ik ben nog niet echt thuis in de voip wereld.
Ik heb een c470 ip van siemens gekocht, als ik daar via voip wil bellen dan krijg ik geen gehoor.
Wel als ik via de gewone lijn bel.
Maar het zou dus kunnen zijn dat als ik gewone lijn kies in de c470 ip dat hij dan gebruik maakt van de dommel voip, en wanneer ik voor "voip" kies in de c470 ip dat ik daar een andere voip provider kan instellen?
Geplaatst: 11 sep 2008, 16:09
door kos
Tomola schreef:Maar het zou dus kunnen zijn dat als ik gewone lijn kies in de c470 ip dat hij dan gebruik maakt van de dommel voip, en wanneer ik voor "voip" kies in de c470 ip dat ik daar een andere voip provider kan instellen?
Ingewikkelde!

Geplaatst: 11 sep 2008, 16:36
door xenne
Gent32m schreef:Wordt misschien dringend tijd dat Dommel zijn faq (op de website) eens invult...
Zoals bv. Je kan wel zelf iedereen meteen opbellen, maar opgebeld worden, moet je tijdje wachten. Veel mensen weten dit niet (hoe dit zit). En kunnen die info ook nergens vinden.
vind je het dan normaal dat het weken duurt voor een produkt gaat werken? en als je dit in faq zet is het voor jou opgelost? beetje serieus blijven
Geplaatst: 11 sep 2008, 16:44
door Maglor
Inderdaad. Ik denk niet dat ze nog veel nieuwe klanten krijgen als in hun FAQ staat dat de kans bestaat dat je een (hele) tijd niet gebeld zal kunnen worden.

Geplaatst: 11 sep 2008, 16:47
door FullHD
xenne schreef:vind je het dan normaal dat het weken duurt voor een produkt gaat werken? en als je dit in faq zet is het voor jou opgelost? beetje serieus blijven
Niet opnieuw hé. Voor klaagzang moet je in 'die andere' topic zijn.
De procedure die Dommel volgt, is hier al eens uitgelegd. Dommel moet jouw telefoonnummer aan alle telefonie-providers doorgeven en het duurt bij sommige providers lang vooraleer die hun routing tabellen hebben aangepast. Dommel kan er héél weinig aan doen om die procedure te versnellen - druk zetten, da's al.
Geplaatst: 11 sep 2008, 16:49
door xenne
hebben andere providers daar dan ook last van? bv al je van belgacom naar telenet gaat?
Geplaatst: 11 sep 2008, 16:54
door FullHD
Belgacom en Telenet zijn al jaren spelers op de telefoniemarkt. Dommel is een klein nieuwkomertje - maar met een potentieel heel sterk product. Hoe denk je dat de grote reageren als de kleine eens iets vraagt?
Geplaatst: 11 sep 2008, 19:25
door kos
kos schreef:bravo schreef:kijk eens verder op dit forum...
2. Ik kan wel bellen maar niet opgebeld worden
Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De meeste telefoonoperatoren hebben hun routerings-tabellen nog niet aangepast om voor jouw nummer door te schakelen naar Dommel. In de loop van de komende dagen zal dit gradueel opgelost geraken - omdat elke operator de nodige wijzigingen moet aanbrengen. Dommel zelf kan hier niets aan doen.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20224
Bij mij heeft het onderhalve maand geduurd. Maar sinds gisteren werkt het.
Is er dan toch een lichtpuntje aan het einde van de tunnel

Het lichtpuntje wordt al een heel punt!
Mijn ouders en mijn broer kunnen ons opbellen!!!

Bij Telenet lijkt het dus al in orde te zijn!
Zo dadelijk eens proberen bij de ouders van mijn vriendin die bij Belgacom zijn!
Zouden die spaarlampen van IKEA er iets mee te maken hebben?
Zou ik alsnog een tevreden Dommelklant worden?
Wie zal het zeggen? Volgende keer in... Jambers!

Geplaatst: 11 sep 2008, 22:05
door Tomola
blijkbaar heb ik er toch nog weinig last van, mijn telefoon is sinds 18:00/19:00 weer terug.
Dommel kan nog zo'n kleine zijn, maar een absolute doorbraak als het gaat om download limieten.
Kijk nou in de rest van europa, 20Mbps en ongelimiteerd downloaden voor maar 20 euro max....
Ik vindt dat dommel een serieuze stap heeft gemaakt die de martk van internet gaat opschudden, en dat moet gesteund worden door mensen die zich gaan aanmelden bij dommel, en dus belgacom en telenet verlaten.
Alleen dan kan dommel met vol vertrouwen zijn service en diensten 100% gaan vertegenwoordigen.
My 2 cents

Geplaatst: 12 sep 2008, 13:20
door andy-dsl
Tomola schreef:wat is dan de groene LINE ui/ingang dan achter op het modem, waar de groene bijgeleverde rj45/rj11 stekker in moet?... is dat geen voip?
Deze dient voor wanneer je nummer nog niet is geporteerd. Je laat dan een kabeltje van je ADSL splitter naar de ADSL ingang van de box lopen en van de stekker bovenop je ADSL splitter (waar je normaal je telefoon aanhangt) naar die Line ingang. Zo kan je uitbellen via VOIP en wanneer je opgebeld wordt en je nummer is nog bij je oude operator kan je dit dan ook via de box ontvangen.
Tomola schreef:blijkbaar heb ik er toch nog weinig last van, mijn telefoon is sinds 18:00/19:00 weer terug.
Dommel kan nog zo'n kleine zijn, maar een absolute doorbraak als het gaat om download limieten.
Kijk nou in de rest van europa, 20Mbps en ongelimiteerd downloaden voor maar 20 euro max....
Ik vindt dat dommel een serieuze stap heeft gemaakt die de martk van internet gaat opschudden, en dat moet gesteund worden door mensen die zich gaan aanmelden bij dommel, en dus belgacom en telenet verlaten.
Alleen dan kan dommel met vol vertrouwen zijn service en diensten 100% gaan vertegenwoordigen.
My 2 cents

idd en alle begin is zeer moeilijk. Hoe kan je een systeem op punt zetten als je er de klanten niet voor hebt? Was men afgekomen met "he, we gaan voip proberen en hebben testcases nodig. Wie wil er gratis proefkonijn worden?" waren er heel veel mensen tevreden geweest.
Geplaatst: 15 sep 2008, 11:52
door Tomola
iemand een idee hoelang dat dat kan duren tot ik weer bereikbaar ben?
duurt wel erg lang naar mijn idee..
Ik kan m'n eigen trouwens wel bellen met mijn nederlandse vodafone gsm....
Geplaatst: 15 sep 2008, 12:03
door bravo
GSM's lukte bij mij vanaf het begin, alsook ISDN lijnen. Belgacom en Telenet heeft nog anderhalve maand geduurd. Geduld is de boodschap...
Geplaatst: 15 sep 2008, 12:28
door Tomola
ik heb net gebeldt met dommel, en die man zei"als het voorheen wel gewerkt heeft dan kan dat niks met routerings tabellen zijn en moet het iets te maken hebben met een verandreing in het modem"
...
Geplaatst: 15 sep 2008, 14:59
door Tomola
ok gedaan wat de man me vertelde.. en nog steeds het zelfde.
Had ik min of meer wel verwacht, als krijgt te horen dat de telefoon nummer dat je probeerd te bereiken niet bestaat kan dat achteraf onmogelijk aan m'n modem liggen...
Volgens de meeste providers bestaat ons nummer gewoon weg niet....