fritz telefoonsigniaal dood na een tijdje...
Geplaatst: 04 sep 2008, 22:03
Wat zou de oorzaak kunnen zijn(is een IP-client!)?
Het is alvast niet door een wisselend ip.
Het is alvast niet door een wisselend ip.
Users United
https://test-goztow.userbase.be/forum/
Ik heb een Fritzbox 7140 en heb ook regelmatig last dat ik niet kan telefoneren (geen telefoonsignaal) met alle ingestelde voip accounts. Als ik inlog op mijn router zie ik nochthans altijd voor alle accounts "registered" staan. Na het resetten van de router is het meestal weer voor een paar dagen ok. Momenteel heb ik firmware version 39.04.57 maar de problemen waren er ook al bij vorige versies.silencer schreef:Wat zou de oorzaak kunnen zijn(is een IP-client!)?
Het is alvast niet door een wisselend ip.
en veranderd je ip dan?(daar is een script voor), registered wil niet veel zeggen (kan tijd terug gebeurd zijn (timeout,ander ip,...), enkel registratie wordt gecontroleerd).stefken1969 schreef:Ik heb een Fritzbox 7140 en heb ook regelmatig last dat ik niet kan telefoneren (geen telefoonsignaal) met alle ingestelde voip accounts. Als ik inlog op mijn router zie ik nochthans altijd voor alle accounts "registered" staan. Na het resetten van de router is het meestal weer voor een paar dagen ok. Momenteel heb ik firmware version 39.04.57 maar de problemen waren er ook al bij vorige versies.silencer schreef:Wat zou de oorzaak kunnen zijn(is een IP-client!)?
Het is alvast niet door een wisselend ip.
Dat script, bedoel je hiermee dat dit kan dienen om te loggen welke ip's ik verkrijg ? Welk script is dat ? Hoe te gebruiken ?silencer schreef:en veranderd je ip dan?(daar is een script voor), registered wil niet veel zeggen (kan tijd terug gebeurd zijn (timeout,ander ip,...), enkel registratie wordt gecontroleerd).stefken1969 schreef:Ik heb een Fritzbox 7140 en heb ook regelmatig last dat ik niet kan telefoneren (geen telefoonsignaal) met alle ingestelde voip accounts. Als ik inlog op mijn router zie ik nochthans altijd voor alle accounts "registered" staan. Na het resetten van de router is het meestal weer voor een paar dagen ok. Momenteel heb ik firmware version 39.04.57 maar de problemen waren er ook al bij vorige versies.silencer schreef:Wat zou de oorzaak kunnen zijn(is een IP-client!)?
Het is alvast niet door een wisselend ip.
Ook als ip-client/router? (ook een gepatchste duiste B naar engelse A versie?)
Bedankt voor de informatie! Iedereen heeft blijkbaar problemen met de annex A (ook de gepatchste versies),staat er achteraan annex A op?(ik had een annex B nu een annex A,zelfs na een firmware recovery).stefken1969 schreef:Dat script, bedoel je hiermee dat dit kan dienen om te loggen welke ip's ik verkrijg ? Welk script is dat ? Hoe te gebruiken ?silencer schreef:en veranderd je ip dan?(daar is een script voor), registered wil niet veel zeggen (kan tijd terug gebeurd zijn (timeout,ander ip,...), enkel registratie wordt gecontroleerd).stefken1969 schreef:Ik heb een Fritzbox 7140 en heb ook regelmatig last dat ik niet kan telefoneren (geen telefoonsignaal) met alle ingestelde voip accounts. Als ik inlog op mijn router zie ik nochthans altijd voor alle accounts "registered" staan. Na het resetten van de router is het meestal weer voor een paar dagen ok. Momenteel heb ik firmware version 39.04.57 maar de problemen waren er ook al bij vorige versies.silencer schreef:Wat zou de oorzaak kunnen zijn(is een IP-client!)?
Het is alvast niet door een wisselend ip.
Ook als ip-client/router? (ook een gepatchste duiste B naar engelse A versie?)
Het is een in Belgie gekochte router annex A, deze gebruik ik wel achter een andere philips router omdat deze geen probleem heeft om mijn adsl signaal te behouden. De fritzbox heeft hier wat moeite mee.
en het ligt aan een wisselend ip adres??Braindamage schreef:Ik heb dat probleem dus ook.
Mijn Duits is echter een ramp en versta dus niet veel van de uitleg op die website
Ik weet niet of het aan het IP ligt, ga dat eens in het oog houden, maar ik geloof dat je bij Edpnet je IP behoud zolang de router online blijft.silencer schreef:en het ligt aan een wisselend ip adres??Braindamage schreef:Ik heb dat probleem dus ook.
Mijn Duits is echter een ramp en versta dus niet veel van de uitleg op die website
Hier werkt het nog altijd goed(geen script gebruikt), enkel de tijd via telefoon ingesteld en dan alle settings gesaved via de telefoon.
het probleem doet zich idd niet meer voor, heb al vanalles geprobeerd, fritz rebooten,modem rebooten/disconnecten,... Blijft werken.Braindamage schreef:Ik weet niet of het aan het IP ligt, ga dat eens in het oog houden, maar ik geloof dat je bij Edpnet je IP behoud zolang de router online blijft.silencer schreef:en het ligt aan een wisselend ip adres??Braindamage schreef:Ik heb dat probleem dus ook.
Mijn Duits is echter een ramp en versta dus niet veel van de uitleg op die website
Hier werkt het nog altijd goed(geen script gebruikt), enkel de tijd via telefoon ingesteld en dan alle settings gesaved via de telefoon.
Je zegt dat je probleem opgelost is, maar als je geen script gebruikt hebt, bedoel je dan dat het probleem zich gewoon niet meer voordoet?
Dat vind ik toch wel een beetje té extreem gesteld hoorsilencer schreef:Iedereen heeft blijkbaar problemen met de annex A (ook de gepatchste versies
Ale dan iedereen met een iets mindere internetconnectie.Ik vind die router anders waardeloos(je moet linux al kennen om qos in te kunnen stellen).Edward Valckx schreef:Dat vind ik toch wel een beetje té extreem gesteld hoorsilencer schreef:Iedereen heeft blijkbaar problemen met de annex A (ook de gepatchste versies
Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening, maar ik kan U verzekeren dat er duizenden tevreden gebruikers zijn (zie bijvoorbeeld maar eens op www.ip-phone-forum.de ). Met hoeveel Fritz!boxen heb je trouwens al gewerkt, om dit statistisch verantwoord als "waardeloos" te bestempelen?silencer schreef:Ale dan iedereen met een iets mindere internetconnectie.Ik vind die router anders waardeloosEdward Valckx schreef:Dat vind ik toch wel een beetje té extreem gesteld hoorsilencer schreef:Iedereen heeft blijkbaar problemen met de annex A (ook de gepatchste versies
Nochtans staat QoS out-of-the-box al goed ingesteld...silencer schreef:(je moet linux al kennen om qos in te kunnen stellen).
Als ik problemen heb is dit met al mijn accounts waaronder ook deze van 3stars. Dus het ligt volgens mij echt wel bij de fritzbox.Braindamage schreef:Ik heb de tijd manueel ingesteld, maar er is niks veranderd...
Nog steeds verbindingen die niet gemaakt worden of wel gemaakt worden maar zonder dat we iets horen.
Ga morgen ofzo eens 3stars proberen. Is wel duurder, maar gewoon voor de test
Da's k*tstefken1969 schreef:Als ik problemen heb is dit met al mijn accounts waaronder ook deze van 3stars. Dus het ligt volgens mij echt wel bij de fritzbox.
Niet iedereen is even veeleisend, de fritzox is zeker geen perfect toestel(lees het forum er maar eens op na).Edward Valckx schreef:Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening, maar ik kan U verzekeren dat er duizenden tevreden gebruikers zijn (zie bijvoorbeeld maar eens op www.ip-phone-forum.de ). Met hoeveel Fritz!boxen heb je trouwens al gewerkt, om dit statistisch verantwoord als "waardeloos" te bestempelen?silencer schreef:Ale dan iedereen met een iets mindere internetconnectie.Ik vind die router anders waardeloosEdward Valckx schreef:Dat vind ik toch wel een beetje té extreem gesteld hoorsilencer schreef:Iedereen heeft blijkbaar problemen met de annex A (ook de gepatchste versies
Nochtans staat QoS out-of-the-box al goed ingesteld...silencer schreef:(je moet linux al kennen om qos in te kunnen stellen).
Uiteraard is geen enkel toestel perfect... Natuurlijk zie je in forums vooral mensen met problemen; dat is nu eenmaal de aard van dit medium. Als het toestel niet degelijk was zou het zeker zo geen commercieel succes zijn.silencer schreef:de fritzox is zeker geen perfect toestel(lees het forum er maar eens op na).
Je moet ook geen wonderen verwachten hé... QoS staat standaard ingesteld zodat VoIP van de Fritz!box voorrang krijgt op het andere verkeer. Dat is voor de overgrote meerderheid van de gebruikers een goede keuze.silencer schreef:Qos staat al goed ingesteld voor al mijn pc's? dacht het niet.
Dat is uw keuze. Maar als je de Fritz!box enkel als ATA wil gebruiken dan vraag ik me af waarom je de versie met router en modem erin gekocht hebt. Er zijn namelijk ook goedkopere versies van de Fritz!box.silencer schreef:52€ had ik er wel voor over, ik zou er nooit +150€ aan geven.
Ja maar sommige problemen zouden toch echt opgelost moeten worden door avm, ze zijn zo erg.Edward Valckx schreef:Uiteraard is geen enkel toestel perfect... Natuurlijk zie je in forums vooral mensen met problemen; dat is nu eenmaal de aard van dit medium. Als het toestel niet degelijk was zou het zeker zo geen commercieel succes zijn.silencer schreef:de fritzox is zeker geen perfect toestel(lees het forum er maar eens op na).
Je moet ook geen wonderen verwachten hé... QoS staat standaard ingesteld zodat VoIP van de Fritz!box voorrang krijgt op het andere verkeer. Dat is voor de overgrote meerderheid van de gebruikers een goede keuze.silencer schreef:Qos staat al goed ingesteld voor al mijn pc's? dacht het niet.
Dat is uw keuze. Maar als je de Fritz!box enkel als ATA wil gebruiken dan vraag ik me af waarom je de versie met router en modem erin gekocht hebt. Er zijn namelijk ook goedkopere versies van de Fritz!box.silencer schreef:52€ had ik er wel voor over, ik zou er nooit +150€ aan geven.
is een script dat je in debug.cfg plaatst.Hoe dat je dat doet, via de site the constrcut evt.(gemakkelijk), via telnet of mss nog op een andere manier.Braindamage schreef:ik zou dat script van op die duitse site wel eens willen proberen, maar ik versta er eigenlijk niks van.
Kan de instructies maar niet ontrafelen en google-translate helpt ook al niet echt
Welke sip-provider gebruik je die goedkoper is dan 3Starsnet?Braindamage schreef: Ga morgen ofzo eens 3stars proberen. Is wel duurder, maar gewoon voor de test
Goedkoop is niet hetzelfde als beter... alle Betamax klonen zullen vermoedelijk wel goedkoper zijn dan 3StarsNet, maar qua service en kwaliteit doen ze vermoedelijk ook allemaal onder.Peter3 schreef:Welke sip-provider gebruik je die goedkoper is dan 3Starsnet?