Pagina 1 van 1

Hulp gevraagd ivm aanloggen op dommel netwerk

Geplaatst: 01 sep 2008, 02:28
door dognose
Dag iedereen

Ik ben sinds 22/08 op het dommel netwerk aangesloten
en nog geen enkele keer verbonden geraakt.

Ik heb nog geen reactie gekregen op de mail die ik dommel stuurde,
en ik raak niet op hun helpdesk binnen, dus hopelijk kan hier iemand mij helpen.

Mail naar Dommel:

---
Hallo,

Sinds 25 augustus zou ik op het dommel netwerk moeten kunnen surfen,
maar dit is mij tot op vandaag nog niet gelukt.

Ik gebruik een philips wifi adsl2 modem/router.

Op de belgacomlijn (discovery line) krijg ik met behulp van een
telefoontoestel een kiestoon.

In de modem krijg ik dit te zien bij status:

line status: SHOWTIME
link type: interleaved path

up stream: 2247 (Kbps.)
down stream: 11964 (Kbps.)

noise margin: 9dB (up) 8dB (down)
attenuation 26 dB (up) 26 dB (down)

received cells: 0
transmitted cells: 342

Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen op welke manier ik de
logingegevens moet ingeven en
de juiste configuratie voor de modem kunnen uitleggen?
Als ik mijn login en paswoord ingeef, op dezelfde manier zoals ik op mijn
vorig adres deed
met belgacom adsl plus, kan ik niet connecten.

Groeten,

Jelle

---

Nu in de mail met accountinfo die dommel me stuurde staat nergens expliciet mijn adsl login en paswoord:

Mail:
---
Geachte Jelle,

Deze informatie werd opgevraagd via https://crm.schedom-europe.net.
Graag stellen we u volgende accountgegevens voor:

connectie details:

adsl-nummer:.......... 016------
news-server:.......... news.dommel.be
news-login:........... [email protected]
news-pass:............ --------
pop3-server:.......... pop.dommel.be
smtp-server:.......... relay.dommel.be
webmail:.............. webmail.dommel.be
wan-ip:............... 83.101.62.--

geavanceerde modem/router instellingen:

protocol: rfc 2684 (voorheen 1483) multi-protocol over atm (bridged of routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
paswoord: niet vereist
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75
---

Als ik de newslogin en pass gebruik lukt het dus niet
dus: dsl------@schedom
pass: --------

Ik heb ook volgende instellingen (volgens mij correct) ingegeven in de modem:

Protocol : PPPoE (PPP over Ethernet)
VPI : 8
VCI : 35
Modulation : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolation : LLC
QoS Class : UBR

Lampje van xDSL blijft ook constant branden, maar het online lampje niet

Kan iemand me aub helpen?

Groeten, Jelle

Geplaatst: 01 sep 2008, 08:48
door Wentie
Blijven proberen te bellen naar hun helpdesk. Op email reageren ze op dit moment bijna niet door personeelstekort.

Ik bel altijd naar de 0800 nr(wegens faxtoon op de 011) en ik graak iedere keer na paar keer proberen binnen.

Geplaatst: 01 sep 2008, 08:51
door amigozz
de juiste gegevens staat er gewoon niet bij in die mail hoor! Je moet normaal ook een adsl-login en adsl-pass veld hebben....

Geplaatst: 01 sep 2008, 09:26
door yasol
Als je een cityconnect aansluiting hebt bij Dommel, heb je gewoon geen username/password nodig. Gewoon jouw modem instellen zoals in de mail van Dommel staat.

Geplaatst: 01 sep 2008, 09:26
door philippepoppe
Afgaande op deze gegevens denk ik dat dit een cityconnect-verbinding is, en dan zijn deze gegevens wel degelijk correct.
Cityconnect werkt niet via username/pass, wel via ip.
Je moet het protocol van de verbinding aanpassen in je router, dat staat nu op PPPoE (klassieke verbinding met username/pass). Kies voor "rfc1483" (bridged of routed kan je zelf kiezen), en stel dynamicIP in.
Waar en hoe je dit moet instellen in je router => usermanual

Als er nog problemen zijn, laat maar iets weten...

Geplaatst: 01 sep 2008, 09:28
door woete
news-login:........... [email protected]
news-pass:............ --------

dat is jou login voor nieuwsservers, en is quasi hetzelfde voor adsl:

news-login:........... dsl-----@schedom (zonder .be hier !)
news-pass:............ --------

Geplaatst: 01 sep 2008, 12:47
door snakeboots
Wentie schreef:Ik bel altijd naar de 0800 nr(wegens faxtoon op de 011) en ik graak iedere keer na paar keer proberen binnen.



heeft dommel een 0800 nummer?

Geplaatst: 01 sep 2008, 12:49
door Zuttasoxx
zeer lage lijnwaarden voor de attenuatie dat je hebt.. Je moe tnormaal rond de 1,8 km zitten van centrale

Geplaatst: 01 sep 2008, 12:56
door yasol
Voor een cityconnect zijn die waarden normaal.

Geplaatst: 01 sep 2008, 12:59
door speciall
ik heb ook een tijdje gesukkeld met een USR router,
Dan mar linksys gepakt en na wat prullen en inderdaad IP op dynamic zetten werkt het toch :-)

Geplaatst: 01 sep 2008, 14:34
door Zuttasoxx
yasol schreef:Voor een cityconnect zijn die waarden normaal.


Inderdaad khad wat te rap gele zen. Ik had de upstream als downstrea zijn natuurlijk.

Geplaatst: 01 sep 2008, 16:42
door dognose
het is idd cityconnect plus (excuses voor het niet vermelden)

ik ga het straks nog is proberen bedankt voor de reacties!

Geplaatst: 01 sep 2008, 23:01
door dognose
het lukt nog altijd niet,

modem screen

ik kom precies wel dichter bij een oplossing :)

Geplaatst: 02 sep 2008, 18:45
door tarzan1990
Hey groetjes uit herent


dat is het

Afbeelding


werkt bij mij

Geplaatst: 02 sep 2008, 23:42
door dognose
het werkt hier ook nu!

enorm bedankt voor de hulp..