Pagina 1 van 1

Algemene panne 014/015/016/...

Geplaatst: 27 aug 2008, 14:20
door Insom
Zojuist na klachten van klanten contact opgenomen met EDPNET.
Blijkbaar is er een probleem met de centrale in Leuven.

Wordt asap opgelost. Hopelijk voor 15 uur, echter wordt verwacht pas tegen 17 uur.

Geplaatst: 27 aug 2008, 15:13
door VTOLfreak
Hele netwerk van Scarlet heeft problemen denk ik. Ik zit bij dxADSL en kan ook niet meer inloggen.

Geplaatst: 27 aug 2008, 15:19
door EDPnet
Het gaat meer specifiek om de centrales in volgende gemeenten:

Turnhout
Dessel
Bouwel
Baarle-Hertog
Mol
Beerse
Eindhout
Balen
Arendonk

Deze bevinden zich allemaal binnen de 014 zone.

Onze verontschuldigingen voor de getroffenen.

Geplaatst: 27 aug 2008, 15:37
door droopy
wow hier kan dommel een voorbeeld aan nemen maar dat gaan ze toch niet doen :roll:

Geplaatst: 27 aug 2008, 15:53
door Jan_B
Dit is nu een van de hoofdredenen waarom ik nog steeds graag bij EDPnet ben: het gevoel als klant ernstig te worden genomen (en dus geinformeerd te worden als het eens misloopt).
Door een storing aan een atm-knooppunt is het internetverkeer voor dsl-klanten in een groot deel van de telefoonzone 014 onmogelijk. Er wordt met de hoogste prioriteit aan een oplossing, die te verwachten valt in de loop van deze avond.

Onze excuses voor het ongemak.

Geplaatst: 27 aug 2008, 16:24
door murda
Inderdaad, hun aanbod is misschien wat minder uitgebreid dan bij Dommel. Maar is dan wel veel uitgebreider dan Belgacom/Telenet.

Maar de grootste troef van edpnet is bij mij ook nog hun support en hun klantvriendelijkheid en behulpzaamheid.


Na 2 jaar nog een altijd een tevreden klant en dat is wel uitzonderlijk in het belgenland.

Geplaatst: 27 aug 2008, 16:37
door xedion
Heel tevreden hier zo 2.5 jaarkes EDPnetter.

Het is prettig als er iets mis is en men reageert op je vragen met de snelheid van het mogelijke.

Soms lonkt het Dommel aanbod wel, maar het enige wat ik moet doen is de 3599 posts lezen over meestal de Dommel ellende om EDPnet terug naar waarde te schatten.

Geplaatst: 27 aug 2008, 16:53
door MacE501
xedion schreef:Soms lonkt het Dommel aanbod wel, maar het enige wat ik moet doen is de 3599 posts lezen over meestal de Dommel ellende om EDPnet terug naar waarde te schatten.
Soms blijf je beter waar je bent! 8)

Maar allle gekheid op een stokje, ik ben ook sinds 2,5 jaar tevreden EDPnet klant, niet alleen omwille van het aanbod en de prijzen, maar ook en vooral voor de goede pingwaarden bij EDPnet. Op sommige van m'n favoriete (nederlandse) game servers haal ik waardes rond de 18-20... Keep up the good work guys (and dolls)! :-D

Geplaatst: 30 aug 2008, 00:06
door billeman
MacE501 schreef:
xedion schreef:Soms lonkt het Dommel aanbod wel, maar het enige wat ik moet doen is de 3599 posts lezen over meestal de Dommel ellende om EDPnet terug naar waarde te schatten.
Soms blijf je beter waar je bent! 8)

Maar allle gekheid op een stokje, ik ben ook sinds 2,5 jaar tevreden EDPnet klant, niet alleen omwille van het aanbod en de prijzen, maar ook en vooral voor de goede pingwaarden bij EDPnet. Op sommige van m'n favoriete (nederlandse) game servers haal ik waardes rond de 18-20... Keep up the good work guys (and dolls)! :-D
Bwah ja, idd, ik ook durf wel eens te klagen af en toe, ook over EDPNET, perfect bestaat niet maar uiteindelijk best tevreden, in ieder geval komt er reactie op tickets, is men beleefd, en doet men daadwerkelijk iets om problemen op te lossen. Ze hangen natuurlijk via Belgacom / Scarlet, dus almachtig zijn ze niet, maar het lukt ze wel om het draaiende te houden !

Geplaatst: 09 sep 2008, 23:43
door murda
Ik heb sinds enkele dagen last van disconnects die enkele minuten tot een half uur duren.
Zone Dessel

Geplaatst: 10 sep 2008, 10:12
door svermassen
murda schreef:Ik heb sinds enkele dagen last van disconnects die enkele minuten tot een half uur duren.
Zone Dessel
Ik merkte gisteren ook disconnects, zone 011-Eksel.

Toen ik in de ONE-modem keek was hij al 3 keren gereset op een 10-tal uren.

Geplaatst: 10 sep 2008, 11:18
door murda
Ik zal ook eens mijn logs van mijn modem raadplegen maar het is al 2 dagen na elkaar rond 23.30h gebeurd.

Geplaatst: 13 sep 2008, 13:10
door murda
Ik heb nog steeds problemen met adsl lijn sinds een paar dagen.

Hier zijn mijn waardes voor het 6mbit profiel.
(ik zit ongeveer 1.7-2km van de centrale)

Blijkbaar werkt geen enkele google site meer met mijn connectie.
Rechstreeks naar de gezochte site connecteren lukt me wel.

Iemand nog problemen in de regio Dessel??

Geplaatst: 13 sep 2008, 16:51
door murda
Dit waren mijn begin waardes bij edpnet.

Uitgangsvermogen (dBm) (verzenden/ontvangen) = 12 / 20
Signaalverzwakking (dB) (verzenden/ontvangen) = 8 / 17
Ruismarge (dB) (verzenden/ontvangen) = 18 / 24
Leveranciers-ID (lokaal/extern) = ALCB / ALCB


blijkbaar is er iets mis met mijn ruis (zie mijn huidige waardes)

Geplaatst: 13 sep 2008, 16:54
door lithion
Als je nog een vaste lijn met telefoon hebt, trek eens alle telefoons uit. Het kan ook zijn dat er plots extra ruis op uw lijn zit door overspraak van een andere koperpaar.

Geplaatst: 13 sep 2008, 17:57
door murda
Er geen ander toestel op onze lijn.
Wij hebben een aparte lijn voor internet en telefoon gaat via telenet.

Ik denk dat het probleem bij onze modem ligt. Er komt een hoog zoemend geluid uit de modem.

Ik ga morgen eens testen met een andere modem.

Geplaatst: 14 sep 2008, 21:24
door murda
blijkbaar lag de slechte noise aan de modem zelf. Modem is dus vervangen.

dit zijn mijn waardes nu:

Uitgangsvermogen (dBm) (verzenden/ontvangen) = 12.0 / 19.5
Signaalverzwakking (dB) (verzenden/ontvangen) = 7.0 / 15.0
Ruismarge (dB) (verzenden/ontvangen) = 17.0 / 17.5
Leveranciers-ID (lokaal/extern) = ALCB / ALCB