Pagina 1 van 1

Dommel en domicilieringen

Geplaatst: 21 aug 2008, 16:39
door psmammoth
Zijn er hier nog die een domiciliering hebben bij Dommel en die openstaande proforma facturen hebben staan en al 2 aanmaningen hebben gekregen ondanks dat het bedrag al lang van je rekening is gehaald ?

Ik heb er al 2 maal voor gebeld (na telkens 30 minuten Within Temptation) en men kan dat blijkbaar niet nazien en/of rechtzetten. Men zegt dat het nog niet verwerkt is in het systeem maar hoe kan dat vermits alles automatisch gebeurt ?

In mijn geval :
- vervaldag factuur 16 aug
- renewal adsl : 23 aug
- dag dat ze het geld van mijn rekening hebben gehaald : 06 aug

Hoeveel aanmaning kan je krijgen (terecht of onterecht) voordat ze de lijn doorknippen ?

Geplaatst: 21 aug 2008, 16:51
door Sasuke
3 aanmaningen, en dan is het suspended. Zelf al 2x meegemaakt, zeer leuk , NOT !

Grtz,
Sasuke

Geplaatst: 21 aug 2008, 16:56
door The_Borg
Ik heb exact hetzelfde voor, factuur van 16 augustus en vandaag een 2nd reminder gekregen.
Ik heb er al 2 maal voor gebeld (na telkens 30 minuten Within Temptation) en men kan dat blijkbaar niet nazien en/of rechtzetten. Men zegt dat het nog niet verwerkt is in het systeem maar hoe kan dat vermits alles automatisch gebeurt ?
Ik heb na 2 minuten iemand aan de lijn gekregen. Die heeft mij vriendelijk voort geholpen, ze vertelden mij exact hetzelfde. Ik moet wachten tot volgende week maandag. Indien de proforma dan geen uiteindelijk factuur is geworden, dan moet ik ze terug contacteren.

Geplaatst: 21 aug 2008, 17:12
door Petrikske
Vandaag ook ontvangen -> 2nd reminder: invoice. :eek:

Altijd alles via domiciliering betaald.

Geplaatst: 21 aug 2008, 17:18
door psmammoth
Bedankt allemaal, ik ben duidelijk niet de enige. En dan verschiet Dommel er van dat ze veel telefoontjes krijgen ... Zo automatisch als ze beweren is hun systeem dan toch niet, want betalingen via domiciliering dat is toch net iets dat perfect te automatiseren valt. Of draait hun boekhoudpakket misschien op een Commodore 64 ?

Geplaatst: 21 aug 2008, 17:21
door Fustigateur
Dommel, tsssss ....

Geplaatst: 21 aug 2008, 18:17
door MJ
Hier ook hetzelfde probleem : 6 augustus is de betaling gebeurt via domiciliëring, zaterdag eerste reminder, maandag gebeld, vandaag na de 2de reminder weer gebeld (2x na 1 minuut binnen btw, eerste keer dat ik naar Dommel moet bellen in 2 jaar)

Probleem ligt bij hun financiële instelling, ze zijn het aant onderzoeken.
Hopelijk raakt het deze week nog opgelost...

@Sasuke : krijg je eerst nog de derde aanmaning of wordt je dan al afgesloten?

Geplaatst: 21 aug 2008, 19:27
door BBB
MJ schreef:@Sasuke : krijg je eerst nog de derde aanmaning of wordt je dan al afgesloten?
Volgens mij derde aanmaning en direct "suspended" (m.a.w. niet meer surfen tot de betaling ontvangen/geregistreerd is)

Geplaatst: 21 aug 2008, 20:16
door testertje
In "klant informatie" stond vroeger bij bankrekeningnummer mijn rekening ingevuld en nu niet meer.
Misschien is dit bij jullie ook?

Geplaatst: 21 aug 2008, 20:29
door MJ
Ja er staat nu :
no bankaccount provided

Geplaatst: 21 aug 2008, 20:42
door Stormlord
Psmammoth,

ik kan u meedelen dat zelfs al zouden ze met die oude getrouwe 8 bitter, de Commodore 64, werken - dat het dan steeds nog vlotter zou marcheren als de huidige administratie en de support bij Dommel.

.. als ze hun eigen deftige 6510 assembly routines hebben geschreven, en de kernel hebben uitgebanked tenminste ;)

Mvg,

David,
A.K.A. Stormlord / ex-WOW / ex-Antec
Former C64 Scener
~ 0.985mHz Ro0lZ ~

SEI
LDA #$37
STA $01
JSR $E544
LDA #$00
STA $D020
STA $D021
LDA #$35
STA $01
CLI
BRK
...

Geplaatst: 21 aug 2008, 21:51
door rte968
Ik heb vandaag mijn final warnig deletion warning van Dommel gekregen :roll:

Ik heb al 2 keer mijn bewijs van betaling op de fax gezet en al 3 x hiervoor gebeld. Ik kan u alvast laten weten dat na de 3-de en finale warning je nog niet bent afgesloten.

Gisteren zou het in orde komen. Vandaag staat mijn proforma faktuur nog steeds in status "now due". Nog maar eens gebeld en nu zou het pas einde van de week ten laatste volgende week maandag in orde komen. De mail zegt dat ik nog 24u tijd heb voor ze me afsluiten. Als ze het pas maandag in orde zetten dan ben ik gezien en reeds afgesloten.

Ik zei vandaag tegen Dommel dat nu dat alles eindelijk met mijn homeconnect werkt ik nu door een administratief probleem aan hun kant ga afgesloten geraken.
Hij beweerde dat ik niet zou afgesloten worden maar ik ben er niet gerust in... Ik zie me weer met miijn GSM eindeloos naar de helpdesk bellen ,zoals destijds met mijn VOIP probleem, om weer aangesloten te geraken.

Man man toch wat een miserie!
:roll:

Geplaatst: 21 aug 2008, 22:06
door nonkie
Niet moeilijk dat de support een ramp is. Alles draait daar in de soep.

Geplaatst: 22 aug 2008, 03:23
door Fireblade
Ik zou in ieder geval aan niemand aanraden om via domiciliëring te werken. Ik denk niet dat het een grote moeite is om een overschrijving zelf uit te voeren, en voor die stomme euro zou ik het nu ook niet doen.

Geplaatst: 22 aug 2008, 06:26
door rte968
Fireblade schreef:Ik zou in ieder geval aan niemand aanraden om via domiciliëring te werken. Ik denk niet dat het een grote moeite is om een overschrijving zelf uit te voeren, en voor die stomme euro zou ik het nu ook niet doen.
In mijn geval gaat het over een overschrijving en dus geen domiciliëring....

Geplaatst: 22 aug 2008, 09:46
door nonkie
Allee binnenkort wordt het topic "onterecht afgesloten" gevuld zekers?

Geplaatst: 22 aug 2008, 09:58
door Maglor
Met dergelijke commentaar lok je dat inderdaad uit.

Ik hoop voor de betrokkenen dat dit geen nieuw hoofdstuk in de dommel-sage wordt: "De niet verwerkte betalingen"

Geplaatst: 22 aug 2008, 10:05
door psmammoth
testertje schreef:In "klant informatie" stond vroeger bij bankrekeningnummer mijn rekening ingevuld en nu niet meer.
Misschien is dit bij jullie ook?
Ja bij mij ook, diegene die ik aan de lijn kreeg vond dat ook raar en heeft mijn bankrekening daar terug ingevuld maar het blijft op "no bankaccount provided" staan.

betaling per domiciliëring

Geplaatst: 22 aug 2008, 10:59
door staartmees
[quote="Fireblade"]Ik zou in ieder geval aan niemand aanraden om via domiciliëring te werken. Ik denk niet dat het een grote moeite is om een overschrijving zelf uit te voeren, en voor die stomme euro zou ik het nu ook niet doen.[/quote]

Bij betaling met domiciliëring trekt Dommel aan het korte eind - behoudens als de betaling niet doorging wegens onvoldoende saldo - want alle actie ligt bij de schuldeiser. En uiteindelijk is een domiciliëring snel ingetrokken.

Geplaatst: 22 aug 2008, 11:09
door Mahimahi
Van in het begin al domiciliëring, nog geen problemen gehad.

Geplaatst: 22 aug 2008, 11:15
door Koelreuteria
Mahimahi schreef:Van in het begin al domiciliëring, nog geen problemen gehad.
Ik ook... Maar nu even het crm panel nagekeken en deze melding gemerkt: "no bankaccount provided".
Er zijn er nog die dit hebben gemeld. Kun je ook eens nakijken welke melding er bij je voorkomt?
Misschien is er een algemene storing.

Geplaatst: 22 aug 2008, 11:18
door Mahimahi
Koelreuteria schreef:
Mahimahi schreef:Van in het begin al domiciliëring, nog geen problemen gehad.
Ik ook... Maar nu even het crm panel nagekeken en deze melding gemerkt: "no bankaccount provided".
Er zijn er nog die dit hebben gemeld. Kun je ook eens nakijken welke melding er bij je voorkomt?
Misschien is er een algemene storing.
Nee, dit is ook bij mij niet ingevuld, maar het rekeningnummer staat ingevuld in het vakje daar net onder.

Geplaatst: 22 aug 2008, 11:28
door psmammoth
Mahimahi schreef:
Koelreuteria schreef:
Mahimahi schreef:Van in het begin al domiciliëring, nog geen problemen gehad.
Ik ook... Maar nu even het crm panel nagekeken en deze melding gemerkt: "no bankaccount provided".
Er zijn er nog die dit hebben gemeld. Kun je ook eens nakijken welke melding er bij je voorkomt?
Misschien is er een algemene storing.
Nee, dit is ook bij mij niet ingevuld, maar het rekeningnummer staat ingevuld in het vakje daar net onder.
Het vakje daaronder is DOMINO en dat is normaal het domicilieringsnummer. Dat staat bij mij nog wel ingevuld.

Geplaatst: 22 aug 2008, 12:15
door NuKeM
Hier ook een 2de aanmaning gekregen. Dat is niet de eerste keer trouwens.
Verder is alles mooi betaald via domiciliëring, dus het zou in orde moeten zijn.

In de mails staat:
Indien u de betaling reeds heeft uitgevoerd, gelieve deze herinnering te negeren.
Ik ga het mij dus niet aantrekken voorlopig, ze hebben daar blijkbaar wat problemen.

Geplaatst: 22 aug 2008, 12:37
door Mahimahi
psmammoth schreef:
Mahimahi schreef:
Koelreuteria schreef:
Mahimahi schreef:Van in het begin al domiciliëring, nog geen problemen gehad.
Ik ook... Maar nu even het crm panel nagekeken en deze melding gemerkt: "no bankaccount provided".
Er zijn er nog die dit hebben gemeld. Kun je ook eens nakijken welke melding er bij je voorkomt?
Misschien is er een algemene storing.
Nee, dit is ook bij mij niet ingevuld, maar het rekeningnummer staat ingevuld in het vakje daar net onder.
Het vakje daaronder is DOMINO en dat is normaal het domicilieringsnummer. Dat staat bij mij nog wel ingevuld.
Je hebt gelijk, op het eerste zicht leek dit op een rekeningnummer.
Het vakje noemt bij mij "domiciliation id"

Geplaatst: 22 aug 2008, 12:53
door Koelreuteria
Mahimahi schreef:
Koelreuteria schreef:
Mahimahi schreef:Van in het begin al domiciliëring, nog geen problemen gehad.
Ik ook... Maar nu even het crm panel nagekeken en deze melding gemerkt: "no bankaccount provided".
Nee, dit is ook bij mij niet ingevuld, maar het rekeningnummer staat ingevuld in het vakje daar net onder.
Oeps... Erover gekeken.
Inderdaad "domiciliation id" is mooi ingevuld.

Geplaatst: 23 aug 2008, 07:47
door lalaland
hetzelfde probleem gehad, maar sinds gisteren is de betaling blijkbaar in orde (geld is wel al sinds 5 augustus van de rekening, maar goed :))

Geplaatst: 23 aug 2008, 07:56
door psmammoth
lalaland schreef:hetzelfde probleem gehad, maar sinds gisteren is de betaling blijkbaar in orde (geld is wel al sinds 5 augustus van de rekening, maar goed :))
Bij mij staat de factuur ook eindelijk als betaald (staat wel als betaald op 22/08 terwijl het eigenlijk 06/08 is :-) )

Geplaatst: 23 aug 2008, 10:41
door MJ
Hier ook :thumbs:

Geplaatst: 23 aug 2008, 16:13
door rte968
Mijn factuur staat nog steeds open terwijl ik al betaald heb op 9/8. Ik heb verleden week mijn finale herinnering gekregen dat ik na 24 u zou afgesloten worden.

Phew, nog niet afgesloten en die 24u zijn al ff voorbij. :-D

Ik hoop echt dat ze dit maandag eindelijk oplossen.