Pagina 1 van 1
Downgrade NET -> LITE + vraag adsl2+ / vdsl
Geplaatst: 20 aug 2008, 11:10
door decat
Hello
Weet er iemand welke stappen er te ondernemen zijn om van netconnect naar netconnect lite te gaan?
thanks
tweede vraag
vorige week is de belgacomtechnieker langsgeweest om op ons tweede adres de lijn te installeren.
Heb toen van de gelegenheid gebruikt gemaakt of hij voor onze regio (landen) wist wanneer ADSL2+ actief zou worden.
Daar zou hij niets van weten, volgens hem staaN er bij ons in de centrale dingen klaar om VDSL actief te zetten. Enkel nog bekabeling leggen volgens hem.
Wat gaat dat VDSL gedoe van gevolgen hebben. Moet ik dan een nieuwe modem kopen of kan ik mijn pas aangekochte modem (adsl2+) blijven gebruiken?
Geplaatst: 20 aug 2008, 12:02
door belgianguy
Ik heb zelf geen netconnect, maar ik zou dit melden via een aangetekend schrijven. Zo te zien moet er aan je installatie niets veranderen, dus dat briefje zou voldoende moeten zijn om te veranderen naar netconnect lite.
Mogelijk kan het zelfs met een simpel telefoontje om dit te laten veranderen, maar dan moet je wel binnen kunnen op hun nummer, maar het aangetekend schrijven lijkt me meer aangewezen omdat er dan iets op papier staat natuurlijk.
Geplaatst: 20 aug 2008, 12:49
door decat
heb juist even gebeld
wel wat lang in de wacht gehangen maar bon, tijd doden we dan door te surfen.
moet gewoon een mailtje sturen naar
[email protected]
en de aanvraag per mail doen
Geplaatst: 20 aug 2008, 13:13
door gr4vity
Vergeet ook niet dat hier een kost voor up/downgrade komt bij te kijken. Niet dat je over een maand met onverwachte dingen komt te zitten.
Geplaatst: 20 aug 2008, 16:40
door Kokki
Kan dit ook als je nog geen jaar abonee bent?
Ik hoop dat dit niet gezien wordt als topickaap, het is gewoon een vraag die me nu te binnenschiet
Geplaatst: 20 aug 2008, 17:15
door WilliamM
Kokki schreef:Kan dit ook als je nog geen jaar abonee bent?
Ik hoop dat dit niet gezien wordt als topickaap, het is gewoon een vraag die me nu te binnenschiet
neen, je moet minstens 1 jaar contract uitdienen, een downgrade kost u 25€, upgrade is gratis.
ik wijs u erop ALLES via aangetekend schrijven te doen. ik heb hetzelfde getracht te doen en lig nu na 6 maand in proces.... zie mijn vorige posts maar, geen zin om gans het verhaal over te doen.
dus, u doet een aanvraag, u krijgt een pro forma ter betaling, na ontvangst van betaling krijgt u hiervan een factuur. als dommel na 15 dagen niets doet ONMIDDELLIJK aangetekend schrijven, alleen dan bent u in uw recht, sneller dan 15 dagen bent u te opdringerig, later dan 15 dagen dan bent u zelf nalatig!
that's the way the cookie crumbles.
Geplaatst: 20 aug 2008, 17:19
door gr4vity
WilliamM schreef:
neen, je moet minstens 1 jaar contract uitdienen, een downgrade kost u 25€, upgrade is gratis.
Een upgrade is niet gratis, daar betaal je sowieso je activatiekost opnieuw. Toen ik over gegaan ben van Netconnect naar Netconnect Plus (yeah, ik was de eerste die netconnect plus kreeg

) heb ik effectief de activatie kost moeten betalen.
De reden waarom: je word volgens belgacom veranderd van lijn (go naar compact pro), daarom word dommel ook een nieuwe activatie kost aangerekend (die ze dan uiteraard door factureren). Van Netconnect Lite naar Netconnect heb ik wel mijn twijfels over, maar dommel zou dom zijn als ze dit niet doortrekken

Geplaatst: 20 aug 2008, 17:25
door WilliamM
L-army schreef:WilliamM schreef:
neen, je moet minstens 1 jaar contract uitdienen, een downgrade kost u 25€, upgrade is gratis.
Een upgrade is niet gratis, daar betaal je sowieso je activatiekost opnieuw. Toen ik over gegaan ben van Netconnect naar Netconnect Plus (yeah, ik was de eerste die netconnect plus kreeg

) heb ik effectief de activatie kost moeten betalen.
De reden waarom: je word volgens belgacom veranderd van lijn (go naar compact pro), daarom word dommel ook een nieuwe activatie kost aangerekend (die ze dan uiteraard door factureren). Van Netconnect Lite naar Netconnect heb ik wel mijn twijfels over, maar dommel zou dom zijn als ze dit niet doortrekken

u krijgt gelijk wanneer u dit ook heeft, bron :
http://www.dommel.com/nl/support/faq.php?id=11572
Geplaatst: 26 aug 2008, 08:54
door decat
ik heb de aanvraag per mail gedaan en wacht nog steeds op antwoord.
heb er ook het geduld voor in tegenstelling tot sommige andere hier
Laat dommel maar doen, heb ondertussen een tweede lijn op een ander adres aangevraagd.
Als dommel binnen een maand of twee mijn eerste account niet heeft overgezet naar Lite betaal ik gewoon niet meer en gebruik ik de gegevens van mijne tweede lijn om op de eerste te surfen
tweede vraag
vorige week is de belgacomtechnieker langsgeweest om op ons tweede adres de lijn te installeren.
Heb toen van de gelegenheid gebruikt gemaakt of hij voor onze regio (landen) wist wanneer ADSL2+ actief zou worden.
Daar zou hij niets van weten, volgens hem staaN er bij ons in de centrale dingen klaar om VDSL actief te zetten. Enkel nog bekabeling leggen volgens hem.
Wat gaat dat VDSL gedoe van gevolgen hebben. Moet ik dan een nieuwe modem kopen of kan ik mijn pas aangekochte modem (adsl2+) blijven gebruiken?
niet betalen is dom
Geplaatst: 26 aug 2008, 09:41
door staartmees
Als dommel binnen een maand of twee mijn eerste account niet heeft overgezet naar Lite betaal ik gewoon niet meer en gebruik ik de gegevens van mijne tweede lijn om op de eerste te surfen
Betalingen stopzetten is juridisch het domste dat je kunt doen! Als jij niet meer betaalt wordt die eerste lijn snel afgesloten én hang jij voor onrechtmatige contractbreuk wat je een aardige duit kan kosten.
Geplaatst: 26 aug 2008, 10:17
door decat
*kuch* dat zij antwoorden op men aanvraag om over te schakelen naar een lichter abbo
Geplaatst: 26 aug 2008, 20:49
door tbscope
decat,
Altijd, maar dan ook altijd een aangetekend schrijven doen.
Anders heb je geen poot om op te staan.
Wanneer Dommel niet reageert op een aangetekend schrijven, dan zijn zij in gebreken. Wanneer Dommel niet reageert op een mail en jij doet eenzijdig afstand van het contract, dan ben jij in gebreken.
Geplaatst: 27 aug 2008, 07:04
door decat
dan zal ik u wijze raad opvolgen.
iemand een idee naar welk adres men deze brief moet sturen?
Walshoutem of Diepenbeek?
Geplaatst: 27 aug 2008, 09:39
door belgianguy
Tja, dat zeg ik al vanaf de eerste dag dat je deze vraag gepost hebt, dus al meer dan een week tijdverlies natuurlijk.
Hun maatschappelijke zetel is in Landen gevestigd, maar hun kantoren bevinden zich in Diepenbeek dus ik zou die aangetekende brief naar Diepenbeek sturen.
schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek
Geplaatst: 27 aug 2008, 09:55
door decat
inderdaad, had direct uw raad moeten volgen
ma bon, brief is opgesteld.
straks of morgen versturen se
iemand nog info over dat vdsl gedoe?
Geplaatst: 27 aug 2008, 16:18
door Fireblade
decat schreef:
iemand nog info over dat vdsl gedoe?
Natuurlijk, een ding weet ik zeker. De deadline van september zal zeer waarschijnlijk (95% kans) niet gehaald worden, aangezien Dommel zo traag is en Belgacom zo lastig doet.
Geplaatst: 27 aug 2008, 16:24
door ctgilles
vdsl kost u 60 euri bij bgc, vdsl2 is verre toekomstmuziek want bgc zal er alles aan doen om zelf eerst klanten te binden via een contract.
Geplaatst: 28 aug 2008, 07:16
door decat
thanks
heb juist het andere topic gezien