Pagina 1 van 1

Vergelijk Digipack Express/Dommel Homeconnect/ScarletOne20

Geplaatst: 14 aug 2008, 00:40
door testerx
Hallo,

Na jarenlange Telenet klant stap ik eindelijk uit de greep van het duopolie.
Hier een vergelijk voor mensen die ook overstappen en een internet+vast telefoonabonnement nemen.

Telenet Digipack Express+Freephone 24 :
+ Snel
+ Goede service
+ Gratis digibox in actie


- €54 per maand = duur, slechte prijs/kwaliteitsverhouding
- Weinig inbegrepen volume (nog steeds recente belachelijke "verhoging")
- Extra volume te duur

- Snelheidsbeperking bij overschrijden volume of geld uithalen
- geen nr-weergave in prijs
- Facturatie : moeten bellen, verkeerd abonnement gekregen na telefonisch duidelijk te hebben gekozen

Catches : - Prime : snel opzeggen binnen 1 week nog (geen 2), zelfs nooit naar gekeken.
- snel aan extra (dure) volumes


Dommel Homeconnect
+ €49.95 per maand
+ gratis onbeperkt bellen naar vaste lijnen
+ 4mbps (huidig) tot 12mbps (bijna) tot 24mbps (nieuwjaarscadeau?)
+ ongelimiteerd downloadverkeer
+ mobiel nummer 0.1494 goedkoop
+ 200MB Webspace
+ gratis comfortdiensten nummer-weergave & behoud, uitgebreid antwoordapparaat, doorschakeling, signaal tweede oproep, …

+ gratis activatie
+ 1 maand gratis abonnement (connecteer maar snel of jis voorbij)
+ geen snelheidsbeperking bij volume overschrijden

- mailsupport + telefoonsupport te traag of onbestaand - 12Mbit (15/7) in retard, 20Mbit voor 31/12/08 in petto
- aankoop homeconnect box met router €129 (gecompenseerd door geen €100 activatie/installatiekost te moeten betalen die je bij Scarlet wel betaalt en maand abonnement ook inclusief).]


Scarlet One 20

+ tarief €40,75 per maand + €10,20 onbeperkt nationaal bellen
+ 6 maand abonnementskorting -€10=-€60 (maar toch +€100 installatie)
+ download max 6Mbps // later 20Mbps
+ volume 100GB (toch wel genoeg)
+ gratis 1e maand internet
+ Geen snelheidsbeperking bij overschrijden volume (gokje) ?
+ DVD post: 1 maand gratis

+ Router gratis huur
- installatie €50
- activering €50
- nr weergave €1.02 per maand

- 100MB Webspace <> 200MB
- leveringstermijn 6 weken
- soms meldingen netwerkvertragingen in forum
- extra kost nr-weergave
- trage service + 20twerk traag op poten met kinderziektes
- Bijna overgenomen

Dit in grote lijnen eens qua belangrijkheid.
Dacht eerst Dommel, dan Scarlett, maar denk dat het toch Dommel zal worden.... eerlijkheid duurt het langst en onbeperkt downloaden is zoals in Europa vooruitstrevend. Denk dat VanQuickenborne ook bij Dommel zit :)

Scarlet:
Scarlet is zo heftig prijzen met concurrenten aan het vergelijken, maar het is makkelijk om de goedkoopste te zijn, als je met de 2 duurste vergelijkt :) Waar is Dommel en de andere alternatieve providers in die vergelijking ????

Ik voel Scarlet aan als een provider die het slim probeert te spelen door cosmetische ingrepen, eerst alles gratis, dan er opnieuw bijtellen, de mensen moeten eens alles opzoeken, maar we hebben hem Scarlet :) Ook hoorde ik veel mensen overstappen door slechte verbindingen.

Dommel (de brave witte beer)
Dommel voel ik meer aan als een eerlijke provider (doorzichtige tarieven) maar wat overweldigd door het succes, te weinig personeel vermoed ik) maar ze doen toch hun best. Ik verwacht ook dat ze binnenkort hun beloofde snelheden waarmaken na de retard.

Telenet
Geldjoden (kort)
Wat zijn we nu met 12GB te verhogen naar 20GB ? Toch minimum 60GB-100GB of onbeperkt zoals in het buitenland.
-----------------------------------------------------------------------------------
De prijzen zijn dus ongeveer dezelfde tussen deze 3 providers, maar de alternatieve zijn meer volume ipv snelheidsgericht. Dommel mag gerust een goedkopere Homeconnect 'basic', 'light' en 'pro' uitvinden. Misschien één van 60GB & 100GB met lagere prijzen door geen onbeperkte volumes. Dit kun je misschien wel afzonderlijk kiezen en dan telefoon ook...

De alternatieve providers bieden zich meer en meer aan, de duopolisten verliezen stilaan grond onder hun voeten, meer zelfbewuste mensen.

Voor verdere tips / suggesties corrigeer ik graag nog wat :-D

Geplaatst: 14 aug 2008, 00:45
door Yogi
je vergeet er wel bij te zeggen: Dommel heeft een Kost van 129 euro voor de router. nuja, als je een router met VOIP moet kopen (als je die nog niet had), is dit niet echt een nadeel

Geplaatst: 14 aug 2008, 00:58
door testerx
Ja, was nog bezig met het topic, maar al stuk gepost voor ik op iets verkeerd druk en alles kwijt ben :)

Ik kom van Telenet en vind dit geen nadeel om die ADSL2+ router te moeten kopen. Heb dan nog m'n Netgear kabelrouter die ik verkoop wegens ADSL overstap, dus zal niet zoveel moeten bijbetalen.

Die router dus "gratis" bij Scarlet, maar je betaalt wel €100 vaste kost voor de activatie die je niet hebt bij Dommel. En die €60 korting is na 10 maand ook al over als je 10m x €1.02 nummerweergave hebt betaald.

Denk dat beide abonnementen aan elkaar gewaagd zijn, maar toch liever Dommel wegens doorzichtiger prijsformule (haat rond de pot draaien van eerst alles gratis en kortingen, maar dan nog activatiekosten en opties bijbetalen die je bij Dommel niet hebt en je zit aan hetzelfde)

- Grootste nadeel van Dommel zou de service zijn
- Grootste nadeel van Scarlett : netwerk soms traag/onstabiel, en staat op het punt overgenomen te worden... (kan misschien voordeel zijn)

Moesten er nog providers zijn (buurt van Oostende) die gelijkaardige prijs/kwaliteit leveren (van de service gaan we niet spreken), laat het weten, zet dan de vergelijking erbij.

Geplaatst: 14 aug 2008, 06:31
door PTiTDaV
Nummerweergave met homeconnect werkt hier wel hoor :p

Geplaatst: 14 aug 2008, 06:41
door Zelete
Hetzelfde hier, geen problemen mee gehad.

Tele2 All-In

Geplaatst: 14 aug 2008, 07:42
door staartmees
Je bent nog vergeten om Tele2 All-In erbij te zetten - alhoewel dat ook geen aanrader was/is?

Geplaatst: 14 aug 2008, 08:05
door Dfrog
testerx schreef: Moesten er nog providers zijn (buurt van Oostende) die gelijkaardige prijs/kwaliteit leveren (van de service gaan we niet spreken), laat het weten, zet dan de vergelijking erbij.
Tele2AllIn voor het lagere segment (15GB/4Mb, €40/md), onbeperkt bellen +€10 (of Free Time: gratis)

eerste jaar: €10/md korting, onbeperkt downloaden, gratis router, geen activatiekost

http://www.tele2.be/nl/allin/

Geplaatst: 14 aug 2008, 09:04
door Zuttasoxx
en de 12mbit lijn retard ligt neit echt aan dommel maar aan belgacom.

Momenteel ozu i kdommel aanraden zeker nu ze hun voip gefixt hebben. En nu dat gebeurt is zal de helpdesk wel wat beter werken. Aangezien de weet ik veel hoeveel homeconnecters ze minder gaan lastig vallen. Algemeen is hoe minder problemen hoe rapper helpdesk

Geplaatst: 14 aug 2008, 09:13
door reyntjensw
Je wacht best nog 2 à 3 maanden met overschakelen naar homeconnect, zo zijn alle problemen uit de weg en heb je een volwassen product.

Geplaatst: 14 aug 2008, 09:20
door Zambo
Dommel voorlopig af te raden wegens heel veel problemen om het product werkend te krijgen. Ofwel met moeite internet en het telefonie gedeelte lijkt een hel. Weet ook dat je geen hulpdiensten kan bereiken met Dommel wat ik een heel groot nadeel vindt en op zich voldoende is om het niet te nemen totdat dat opgelost is. Je zal maar in nood verkeren en geen 100, 101 kunnen bellen, op zo een momenten is een mens in paniek wat het verlies van levensbelangrijke seconden en minuten met zich kan mee brengen. Vooral het gebrek aan communicatie hierover lijkt mij een serieus probleem bij Dommel en totaal onaanvaardbaar. Moeten er eerst doden vallen??

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:29
door Gent32m
Zambo schreef:Dommel voorlopig af te raden wegens heel veel problemen om het product werkend te krijgen. Ofwel met moeite internet en het telefonie gedeelte lijkt een hel. Weet ook dat je geen hulpdiensten kan bereiken met Dommel wat ik een heel groot nadeel vindt en op zich voldoende is om het niet te nemen totdat dat opgelost is. Je zal maar in nood verkeren en geen 100, 101 kunnen bellen, op zo een momenten is een mens in paniek wat het verlies van levensbelangrijke seconden en minuten met zich kan mee brengen. Vooral het gebrek aan communicatie hierover lijkt mij een serieus probleem bij Dommel en totaal onaanvaardbaar. Moeten er eerst doden vallen??
Hey Zambo, met alle respect. Maar dit vind ik wel een beetje overdreven :wink:

Als je echt in nood verkeert, lijkt een GSM me de enige en beste telefonische oplossing. Die kan je overal met je mee naartoe nemen. Zo een DommelHomeConnect box niet. Dat is enkel voor telefoon in je huis.

Wat ga je bv doen als je een hartaanval krijgt midden op de autostrade of op weg naar je supermarkt. Dan ben je niet thuis en kan je van je Dommel telefoon geen gebruik maken.

Op zo een moment ben je aangewezen op de snelle hulp (en diensten) van mensen in de buurt. En als die er niet zijn, kun je altijd nog met je GSM proberen te bellen. Of iemand anders (in je buurt) met zijn GSM de hulpdiensten laten bellen.

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:52
door Dfrog
Gent32m schreef:
Zambo schreef:Dommel voorlopig af te raden wegens heel veel problemen om het product werkend te krijgen. Ofwel met moeite internet en het telefonie gedeelte lijkt een hel. Weet ook dat je geen hulpdiensten kan bereiken met Dommel wat ik een heel groot nadeel vindt en op zich voldoende is om het niet te nemen totdat dat opgelost is. Je zal maar in nood verkeren en geen 100, 101 kunnen bellen, op zo een momenten is een mens in paniek wat het verlies van levensbelangrijke seconden en minuten met zich kan mee brengen. Vooral het gebrek aan communicatie hierover lijkt mij een serieus probleem bij Dommel en totaal onaanvaardbaar. Moeten er eerst doden vallen??
Hey Zambo, met alle respect. Maar dit vind ik wel een beetje overdreven :wink:

Als je echt in nood verkeert, lijkt een GSM me de enige en beste telefonische oplossing. Die kan je overal met je mee naartoe nemen. Zo een DommelHomeConnect box niet. Dat is enkel voor telefoon in je huis.

Wat ga je bv doen als je een hartaanval krijgt midden op de autostrade of op weg naar je supermarkt. Dan ben je niet thuis en kan je van je Dommel telefoon geen gebruik maken.

Op zo een moment ben je aangewezen op de snelle hulp (en diensten) van mensen in de buurt. En als die er niet zijn, kun je altijd nog met je GSM proberen te bellen. Of iemand anders (in je buurt) met zijn GSM de hulpdiensten laten bellen.
De manier is inderdaad overdreven en de conclusie ook. Punt blijft wel dat het dom is om voip niet naar de nooddiensten te kunnen laten bellen. Waren ze hier in Amerika niet over bezig om dit te regelen?

Van de week was er nog iemand op tv die de 900 had gebeld :-)

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:54
door reyntjensw
Naar wat ik gelezen heb, is het in america mogelijk om je nummer aan een plaats (te koppelen) en zo kan je dan wel de hulpdiensten bellen.

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:54
door Gent32m
Ik heb de markt-analyse van testerx gelezen.
En ben het volmondig met zijn analyse eens.

Sinds gisteren ben ik ook op Dommel HomeConnect aangesloten (ik kom van Netconnect in mijn ouderlijk huis). Dit Netconnect abbo blijft in mijn ouderlijk huis wel doorlopen (zodat mijn pa en ma nog kunnen surfen :wink:)

In mijn nieuwe woonst zit ik zelf nu op Dommel HomeConnect en ik ben tevreden. (ik zal straks mijn eigen poll eens invullen)

Niet alles is al in orde (de 12 mbits is er nog niet; hiervoor moet Belgacom zorgen). Me opbellen gaat ook nog niet (mijn telefoonnummer moet nog aangepast worden in de routertabellen van de andere operatoren)

Maar surfen werkt, VOIP brandt ook.
Van de support heb ik niets te klagen gehad. Ben altijd vriendelijk en correct geholpen geweest.

Minpuntjes zijn (in mijn ogen):
- De software (die is soms wat buggy)
=> Modem werd niet gevonden op mijn nieuwe pc (wel op mijn oude).
Vermoedelijk wegens verouderde of niet compatibele drivers.
- Beetje overmand door hun succes. Waardoor ze momenteel niet zo
goed kunnen volgen. (als klant moet je dus een beetje geduld hebben,
wil je bij Dommel aangesloten geraken). Bij Ecopower heb je dit echter
ook. Volgend jaar wil ik me bij hen aansluiten (hun wachtlijst is nu al 6
maanden !) Dus best tijdelijk andere electriciteits-leverancier voorzien.

Pluspunten zijn (zoals testerx reeds aangaf)
- Goede prijs/kwaliteit verhouding
- Gratis onbeperkt bellen naar vaste lijnen + goedkoop naar mobiel
- Onbeperkt surfen (4mbps huidig - 12mbps (bijna) - 24mbps later ?)
- Giganews Nieuwsgroepen
- starterkit (129 euro = gratis activatie + 1 maand abbo + modem)

My 5 cents...

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:56
door Gent32m
Dfrog schreef:Punt blijft wel dat het dom is om voip niet naar de nooddiensten te kunnen laten bellen. Waren ze hier in Amerika niet over bezig om dit te regelen?

Van de week was er nog iemand op tv die de 900 had gebeld :-)
Is dit een algemeen VOIP fenomeen ? Dat je nooit naar een nooddienst kan bellen met VOIP ? (zo ja, dat wist ik niet).

En hoe zou dit komen ? Wie houdt dit tegen ?

Geplaatst: 14 aug 2008, 11:28
door Zuttasoxx
Gent32m schreef:
Dfrog schreef:Punt blijft wel dat het dom is om voip niet naar de nooddiensten te kunnen laten bellen. Waren ze hier in Amerika niet over bezig om dit te regelen?

Van de week was er nog iemand op tv die de 900 had gebeld :-)
Is dit een algemeen VOIP fenomeen ? Dat je nooit naar een nooddienst kan bellen met VOIP ? (zo ja, dat wist ik niet).

En hoe zou dit komen ? Wie houdt dit tegen ?
langs voip kunnen ze je lokatie niet bepalen.

Geplaatst: 14 aug 2008, 11:55
door Zambo
Dfrog schreef:
Gent32m schreef:
Zambo schreef:Dommel voorlopig af te raden wegens heel veel problemen om het product werkend te krijgen. Ofwel met moeite internet en het telefonie gedeelte lijkt een hel. Weet ook dat je geen hulpdiensten kan bereiken met Dommel wat ik een heel groot nadeel vindt en op zich voldoende is om het niet te nemen totdat dat opgelost is. Je zal maar in nood verkeren en geen 100, 101 kunnen bellen, op zo een momenten is een mens in paniek wat het verlies van levensbelangrijke seconden en minuten met zich kan mee brengen. Vooral het gebrek aan communicatie hierover lijkt mij een serieus probleem bij Dommel en totaal onaanvaardbaar. Moeten er eerst doden vallen??
Hey Zambo, met alle respect. Maar dit vind ik wel een beetje overdreven :wink:

Als je echt in nood verkeert, lijkt een GSM me de enige en beste telefonische oplossing. Die kan je overal met je mee naartoe nemen. Zo een DommelHomeConnect box niet. Dat is enkel voor telefoon in je huis.

Wat ga je bv doen als je een hartaanval krijgt midden op de autostrade of op weg naar je supermarkt. Dan ben je niet thuis en kan je van je Dommel telefoon geen gebruik maken.

Op zo een moment ben je aangewezen op de snelle hulp (en diensten) van mensen in de buurt. En als die er niet zijn, kun je altijd nog met je GSM proberen te bellen. Of iemand anders (in je buurt) met zijn GSM de hulpdiensten laten bellen.
De manier is inderdaad overdreven en de conclusie ook. Punt blijft wel dat het dom is om voip niet naar de nooddiensten te kunnen laten bellen. Waren ze hier in Amerika niet over bezig om dit te regelen?

Van de week was er nog iemand op tv die de 900 had gebeld :-)
GSM ligt soms niet bij de hand, is onvoldoende opgeladen, niet iedereen heeft een gsm toestel. In nood grijpt een mens spontaan naar dingen die nu op een rationele wijze voor onmogelijk wordt geacht. Misschien overdreven maar toch wel een punt om dringend werk van te maken voor Dommel.

Geplaatst: 14 aug 2008, 12:19
door Gent32m
Zambo, ik denk niet dat Dommel hier veel kan aan doen. Als het een algemeen VOIP tekortkoming is (wat blijkbaar zo is), dan kan dit bij ieder VOIP abbo (bij Tele2, Dommel, etc) niet.

Als je echt goed bereikbaar wilt zijn, voor in gevallen van nood, zou ik me dan een GSM aanschaffen en er voor zorgen dat die altijd goed opgeladen is. Kleine moeite toch ?

Ofwel zoek je naar andere oplossingen...
- VOIP abbo bij Dommel (en een alternatief voor je hulpdiensten)
- Enkel internet bij Dommel (en bv telefoon bij Belgacom)
- Andere combi's... (de markt ligt voor je open, maak je keuze :wink:)

Geplaatst: 14 aug 2008, 12:57
door ubremoved_539
Zuttasoxx schreef:langs voip kunnen ze je lokatie niet bepalen.
Uiteindelijk is dat een zwak excuus... in princiepe gebruikt men het HomeConnect product van thuis uit en weet men perfect de locatie. En inderdaad, je kan de VoIP ook vanaf elders aanspreken (maar ik denk dat iemand aan de andere kant van de wereld zo niet naar de 100 gaat bellen), maar daarvoor heeft men het concept van nomadic versus geographical numbers.
Zambo schreef:Vooral het gebrek aan communicatie hierover lijkt mij een serieus probleem bij Dommel en totaal onaanvaardbaar
Volgende opmerking kan je alvast vinden bij 3StarsNet: Belgian VOIP numbers and international DIDs do not give you access to the emergency services. Please use your mobile phone for these type of calls.

He Zambo...

Geplaatst: 14 aug 2008, 12:57
door Jippe
He Zambo, welke provider heb jij?

Re: He Zambo...

Geplaatst: 14 aug 2008, 13:20
door Lord Utopia
Jippe schreef:He Zambo, welke provider heb jij?
Telenet, nadat hij Tele2 12 Mb had getest.

Ah

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:27
door Jippe
Ah, ik dacht het al en daarom dat ie het belgacom-forum fel bestookt met zijn kritiek en nu hier ook op dommel.

Re: Vergelijk Digipack Express/Dommel Homeconnect/ScarletOne

Geplaatst: 14 aug 2008, 17:30
door duizend
testerx schreef:
Scarlet One 20
+ tarief €40,75 per maand + €10,20 onbeperkt nationaal bellen
+ 6 maand abonnementskorting -€10=-€60 (maar toch +€100 installatie)
+ download max 6Mbps // later 20Mbps
+ volume 100GB (toch wel genoeg)
+ gratis 1e maand internet
+ DVD post: 1 maand gratis
+ Router gratis huur

- installatie €50
- activering €50
- nr weergave €1.02 per maand

- 100MB Webspace <> 200MB
- leveringstermijn 6 weken
- soms meldingen netwerkvertragingen in forum
- extra kost nr-weergave
- trage service + 20twerk traag op poten met kinderziektes
- Bijna overgenomen
-D

Waar haal je dat de installatie en activatie 50 euro kost bij scarlet ???

bel nu, installatie gratis ...

http://www.scarlet.be/nl/scarletbox/

Re: Vergelijk Digipack Express/Dommel Homeconnect/ScarletOne

Geplaatst: 14 aug 2008, 19:35
door testerx
Simpel, probeerde eens te registreren ter test, en 2x €50 kwam in de lijst van vaste kosten.

Ook hier http://www.scarlet.be/nl/one/
zie u bij meer details nergens staan dat de activatie + installatie gratis is (ter waarde van €100 gingen ze wel vermelden :)
Ze vermelden zoveel mogelijk bij meer wat er gratis is, dat gaan ze niet vergeten ;)

TesterX
duizend schreef:
testerx schreef:
Scarlet One 20
+ tarief €40,75 per maand + €10,20 onbeperkt nationaal bellen
+ 6 maand abonnementskorting -€10=-€60 (maar toch +€100 installatie)
+ download max 6Mbps // later 20Mbps
+ volume 100GB (toch wel genoeg)
+ gratis 1e maand internet
+ DVD post: 1 maand gratis
+ Router gratis huur

- installatie €50
- activering €50
- nr weergave €1.02 per maand

- 100MB Webspace <> 200MB
- leveringstermijn 6 weken
- soms meldingen netwerkvertragingen in forum
- extra kost nr-weergave
- trage service + 20twerk traag op poten met kinderziektes
- Bijna overgenomen
-D

Waar haal je dat de installatie en activatie 50 euro kost bij scarlet ???

bel nu, installatie gratis ...

http://www.scarlet.be/nl/scarletbox/

Re: Tele2 All-In

Geplaatst: 14 aug 2008, 19:56
door testerx
Nee, niet vergeten (15MB volume slechts) en bijbetalen is zelfde antiek geldjood-systeem als telenet. We willen 60 - 100 - of onbeperkt, we zijn al 2008 hoor ;)

Ook wordt er bij Tele2 nergens vermeld dat ze 12Mbps of 20Mbps zouden hebben binnenkort (bij Dommel kan je daar nu al voor tekenen en de gewone abonnementsprijs betalen las ik).
staartmees schreef:Je bent nog vergeten om Tele2 All-In erbij te zetten - alhoewel dat ook geen aanrader was/is?