Pagina 1 van 2

Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Geplaatst: 11 aug 2008, 16:15
door nogChoco
De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:

Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.

En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!

Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.

Geplaatst: 11 aug 2008, 16:29
door D3bian
Mijn antwoord bij zo'n telefoontjes: Niet geinteresseerd, en ik leg gewoon af

Nooit het volledige gesprek afmaken, want dan hebben ze een positieve Phonelog

Geplaatst: 11 aug 2008, 16:30
door Lord Utopia
die_ene schreef:Mijn antwoord bij zo'n telefoontjes: Niet geinteresseerd, en ik leg gewoon af

Nooit het volledige gesprek afmaken, want dan hebben ze een positieve Phonelog
die mensen doen ook maar hun werk hoor...

Geplaatst: 11 aug 2008, 16:38
door AgentVortex
Ook nog zo iets voorgehad ...

Ik bel voor info ivm verhuis, dag erna bevestigingsbrief van verhuis ... simpel telefoontje en alles was geannuleerd ...

Daarom verkies ik ook altijd de teleboetieks, je moet soms wel wat wachten tijdens het aanschuiven, mr vind het gewoon gemakkelijker om via daar dingen zoals een verhuis bv. te laten inleiden, kan ik zelf in OMS meekijken of alles wel perfect is ingeleid ;-)

Greetz,

mr. V.

Geplaatst: 11 aug 2008, 16:39
door lithion
Lord Utopia schreef:die mensen doen ook maar hun werk hoor...

Die mensen doen juist niet hun werk. Ze smeren mensen ongewild producten aan.

Re: Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Geplaatst: 11 aug 2008, 16:40
door hollebollegijs
nogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:

Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.

En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!

Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.


dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalen

Geplaatst: 11 aug 2008, 17:16
door Uzzi
Ze werken in opdracht en voor rekening van BGC. Ze handelen in naam van BGC, dus BGC is verantwoordelijk voor hun daden.

Geplaatst: 11 aug 2008, 17:20
door rowan
Mijn antwoord bij zo'n telefoontjes: Niet geinteresseerd, en ik leg gewoon af


Het beste wat je kan doen is je inschrijven op robinson phonelist, dan wordt je nooit meer opgebeld voor dergelijke "promo's"

Geplaatst: 11 aug 2008, 17:32
door silencer
rowan schreef:
Mijn antwoord bij zo'n telefoontjes: Niet geinteresseerd, en ik leg gewoon af


Het beste wat je kan doen is je inschrijven op robinson phonelist, dan wordt je nooit meer opgebeld voor dergelijke "promo's"

interessant, wat is het adres?

Geplaatst: 11 aug 2008, 17:45
door Patje
silencer schreef:
rowan schreef:
Mijn antwoord bij zo'n telefoontjes: Niet geinteresseerd, en ik leg gewoon af


Het beste wat je kan doen is je inschrijven op robinson phonelist, dan wordt je nooit meer opgebeld voor dergelijke "promo's"

interessant, wat is het adres?

http://www.robinsonlist.be/

Geplaatst: 11 aug 2008, 18:10
door Future
Zo bijzonder is die truk nu ook weer niet. Trouwens staat er bij belgacom op de brief met je login codes van internet of belgacom tv altijd in het groot 'bewaar dit document.

Valt natuurlijk niet goed te keuren wat de operator gedaan heeft. Om deze reden wordt er dan ook steeds een bevestiging gestuurd van de telefonische bestelling met de vermelding dat je binnen de zoveel weken kan afzien van de bestelling.

Re: Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Geplaatst: 11 aug 2008, 18:18
door Zambo
hollebollegijs schreef:
nogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:

Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.

En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!

Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.


dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalen


Is niet goed te keuren en dus mag je verwachten dat Belgacom hier ingrijpt. Maar dit bedrog brengt blijkbaar veel te veel op om de kassa van Bellens en co aan te dikken.

Re: Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Geplaatst: 11 aug 2008, 18:26
door hollebollegijs
Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:
nogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:

Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.

En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!

Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.


dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalen


Is niet goed te keuren en dus mag je verwachten dat Belgacom hier ingrijpt. Maar dit bedrog brengt blijkbaar veel te veel op om de kassa van Bellens en co aan te dikken.


dit is inderdaad niet goed te keuren maar laat Bellens en Co hier buiten.
zij kunnen hier toch niets aan doen. en belgacom zal ingrijpen indien nodig. hebben ze in het verleden nog gedaan bij externe callcenters.

Re: Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Geplaatst: 11 aug 2008, 18:27
door Dfrog
hollebollegijs schreef:
nogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:

Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.

En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!

Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.


dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalen


Inderdaad, het zal BGC een worst wezen hoe hun nieuwe klanten worden aangebracht. Zolang één of ander bedrijf hun op een zo kort mogelijke termijn zo veel mogelijk klanten kan aanbrengen, kan het callcenter blijven, zoniet kan dat bedrijf opstappen.

Re: Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Geplaatst: 11 aug 2008, 18:37
door gedeco
hollebollegijs schreef:
Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:
nogChoco schreef:De Belgacom callcenters zijn blijkbaar nog steeds bezig met hun vieze verkoopstechnieken:

Mijn tante kreeg verleden week telefoontje van hen met de vraag of ze geinteresseerd was in BelgacomTV. Nee, dat was ze niet, maar op het einde van het gesprek zei de callcenter-verkoopster nog gauw dat ze wel een briefje met extra informatie zou sturen, om het allemaal nog eens na te lezen.

En wat blijkt: die informatiebrief is een bevestiging van de bestelling van Belgacom-TV met een 'hou dit document bij' er in grote letters opgeschreven. M'n tante geloofde me niet toen ik haar de truc uitlegde, maar heeft nu toch binnen de wettelijke termijn eens gecheckt bij Belgacom en het was wel degelijk een nieuw abonnement - de box stond al klaar voor verscheping!

Laat je dus niet vangen - als je telefoon krijgt van Belgacom, check dan later dat men je niet ongewild een abonnement heeft aangesmeerd.


dit zijn helaas externe callcenters die dit doen om hun objectieven te kunnen behalen


Is niet goed te keuren en dus mag je verwachten dat Belgacom hier ingrijpt. Maar dit bedrog brengt blijkbaar veel te veel op om de kassa van Bellens en co aan te dikken.


dit is inderdaad niet goed te keuren maar laat Bellens en Co hier buiten.
zij kunnen hier toch niets aan doen. en belgacom zal ingrijpen indien nodig. hebben ze in het verleden nog gedaan bij externe callcenters.



Dit soort technieken is schering en inslag bij dit soort call centers die commerciële oproepen doen. Het gaat heus niet over BGC alleen.

Geplaatst: 11 aug 2008, 18:46
door nonkie
Uzzi schreef:Ze werken in opdracht en voor rekening van BGC. Ze handelen in naam van BGC, dus BGC is verantwoordelijk voor hun daden.

Voila zo is het!
Aan de TS, dien zeker klacht in anders blijven die spellekes duren.

Geplaatst: 11 aug 2008, 19:40
door nogChoco
Ik ben er vrij zeker van dat de truc gekend is, ook bij Belgacom (en andere ISPs) zelf, dus of klacht indienen veel uitmaakt, is nog maar de vraag. Mijn topic is vooral bedoeld om nog eens te waarschuwen dat het nog steeds gebeurt.

Later deze week moeten we zelf nog iets anders regelen met Belgacom dus als dat ook foutloopt, zal ik waarschijnlijk wel geneigd zijn om het voorgaande eens aan te kaarten bij de ombudsdienst.

Geplaatst: 11 aug 2008, 19:47
door meon
Dat hoeven niet eens callcenters te zijn: ook de lokale telecomwinkel doet lustig mee.
Zo kreeg ik ivm een aanbieding van Belgacom TV op een avond ook iemand aan de lijn "Hallo, het is hier met Belgacom". Ik: "Hoe, op het display zie ik Essec Telecom Maasmechelen?" (leve weergave naam bij Belgacom!). "Euh, ja ..."

Mogen telefoniewinkels zich zomaar identificeren als Belgacom?

Geplaatst: 11 aug 2008, 20:15
door Insom
meon schreef:Dat hoeven niet eens callcenters te zijn: ook de lokale telecomwinkel doet lustig mee.
Zo kreeg ik ivm een aanbieding van Belgacom TV op een avond ook iemand aan de lijn "Hallo, het is hier met Belgacom". Ik: "Hoe, op het display zie ik Essec Telecom Maasmechelen?" (leve weergave naam bij Belgacom!). "Euh, ja ..."

Mogen telefoniewinkels zich zomaar identificeren als Belgacom?


Whahaha, ermm, hoe ze dit legaal gaan verantwoorden weet ik niet maar ze kondigen hun vaak aan alszijnde "Belgacom".

On topic:
Dit verhaal heb ik hier ooit al eens gedaan ivm de onterechte verkopen van externe callcenters.

Indertijd toen de tariefplannen bij de jaarlijkse objectieven gecalculeerd werden waren er menig callcenter actief. Een gigantische stroom van onrechtmatige "verkopen" als gevolg met een massa aan telefonische klachten.
"Vanuit Brussel" kreeg het (intern)callcenter de raad om alle onrechtmatige verkopen te noteren voor een verder vervolg want dit werd tot op de bodem uitgepluisd.

Na enkele maanden te noteren kregen we opleiding van iemand uit Brussel die ons terloops kon vertellen.
"Die verkeerde verkopen noteren??? Waarom? Daar doen wij niets mee!".
:evil:

Of er ooit iets mee gedaan is geweest zal niemand weten behalve de betreffende dienst die verantwoordelijk is voor de externe diensten (Joost mag weten wie dat mag zijn).

Geplaatst: 11 aug 2008, 21:10
door gedeco
meon schreef:Mogen telefoniewinkels zich zomaar identificeren als Belgacom?


Als je dit ooit kunt bewijzen (!), dan is er op zijn minst sprake van criminele feiten: Zich uitgeven voor iemand anders.

Re: Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Geplaatst: 11 aug 2008, 21:28
door Vieten
gedeco schreef:Dit soort technieken is schering en inslag bij dit soort call centers die commerciële oproepen doen. Het gaat heus niet over BGC alleen.

Inderdaad, deze klacht heb ik hier al vele keren gelezen, dan bij andere operatoren.

Re: Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Geplaatst: 11 aug 2008, 21:31
door Zambo
hollebollegijs schreef:dit is inderdaad niet goed te keuren maar laat Bellens en Co hier buiten.
.


Waarom? ze krijgen miljoenen om het bedrijf Belgacom draaiende te houden. Dus verwacht je voor dat geld ook dat ze hun werk doen. Ze zijn het gezicht van het bedrijf.
Of moeten ze opeens afgeschermd worden? Of zijn ze plots geen baas meer van een bedrijf die al jaren lang moet optreden tegen die zogenaamde callcenters. Ze weten het al jaren en toch nog altijd gebeuren deze praktijken. De CEO heeft nog altijd de eindverantwoordelijkheid. Daarvoor wordt hij toch betaald, en dat is toch de reden waarom de gigantische miljoenenwedde steeds wordt verantwoord? Dat die zijn werk dus eens doet en schoon schip maakt.

Re: Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Geplaatst: 11 aug 2008, 22:09
door gedeco
Of zijn ze plots geen baas meer van een bedrijf die al jaren lang moet optreden tegen die zogenaamde callcenters.


In dit soort callcenters worden de operators beoordeelt aan de hand van de verdienste (eg het aantal klanten dat de operator aanbrengt)
Het is moeilijk aan te tonen dat het dubieuze luik van deze acties georganiseerd werd door het callcenter zelf dan wel door de operators die onder hoge prestatiedruk lijden.

Geen enkele werkwijze is tolereerbaar, maar er is een verschil tussen een individu die zijn boekje te buiten gaat (en ook de regels van het call center overtreed) en georchestreerde acties.

Stof tot nadenken

Geplaatst: 11 aug 2008, 22:11
door Caey
bij proximus doen ze dit ook, de mensen worden getraind om het woord abonnement ABSOLUUT niet te gebruiken maar eerder te vervangen door 'formule'. Verder vragen ze het nummer van uw identiteitskaart en je krijg niet eens een opzegtermijn omdat je je 'handtekening' gezet hebt.

Nuja Belgacom moet nu meer dan ooit tevoren een groei kunnen optekenen dus de eerste maanden zal het alvast niet veranderen. En nu er wat rumour is binnen Belgacom zelf (het begint duidelijk te worden dat Hollebollegijs de enige werknemer is die absoluut content is met zijn internetabonnement, salaris en baas uit de jaren 90. Maarja met zijn arrogantie die nog uit de jaren 70 dateert verbaasd mij dat niet. Meer nog... wie heeft ooit nog in een callcenter gewerkt... ...

Geplaatst: 11 aug 2008, 22:27
door OpThaCop
Caey schreef:En nu er wat rumour is binnen Belgacom zelf (het begint duidelijk te worden dat Hollebollegijs de enige werknemer is die absoluut content is met zijn internetabonnement, salaris en baas uit de jaren 90. Maarja met zijn arrogantie die nog uit de jaren 70 dateert verbaasd mij dat niet. Meer nog... wie heeft ooit nog in een callcenter gewerkt... ...


1) 't is "verbaast mij".
2) Weer kritiek op hollebollegijs? Die persoon heeft ook zijn mening en heeft daar het recht op om die te verkondigen. Ik ga ook niet altijd akkoord, maar willen we de persoon in kwestie niet "buiten pesten" a.u.b. ..

Geplaatst: 11 aug 2008, 23:16
door ispwatch
OpThaCop schreef:
Caey schreef:En nu er wat rumour is binnen Belgacom zelf (het begint duidelijk te worden dat Hollebollegijs de enige werknemer is die absoluut content is met zijn internetabonnement, salaris en baas uit de jaren 90. Maarja met zijn arrogantie die nog uit de jaren 70 dateert verbaasd mij dat niet. Meer nog... wie heeft ooit nog in een callcenter gewerkt... ...


1) 't is "verbaast mij".
2) Weer kritiek op hollebollegijs? Die persoon heeft ook zijn mening en heeft daar het recht op om die te verkondigen. Ik ga ook niet altijd akkoord, maar willen we de persoon in kwestie niet "buiten pesten" a.u.b. ..


Dat mensen zoals hollebollegijs en Rafken kritiek krijgen hebben ze voornamelijk aan hun manier van reageren hier op dit forum te danken.
Dat je je werkgever verdedigt is normaal, als je dat doet door onjuiste of onvolledige info te verstrekken is erover.
En wat die callcenters betreft, die krijgen duidelijke instructies, de instructies die de callcenters krijgen verschillenechter grondig met wat Belgacom en Telenet het publiek trachten wijs te maken over die callcenters.

Geplaatst: 12 aug 2008, 00:07
door nonkie
nonkie schreef:Voila zo is het!
Aan de TS, dien zeker klacht in anders blijven die spellekes duren.


nogChoco schreef:Ik ben er vrij zeker van dat de truc gekend is, ook bij Belgacom (en andere ISPs) zelf, dus of klacht indienen veel uitmaakt, is nog maar de vraag. Mijn topic is vooral bedoeld om nog eens te waarschuwen dat het nog steeds gebeurt.


Spijtig dat veel mensen zoiets telkens laten begaan en denken iemand anders zal wel klacht indienen.
Het is doordat ze veel van deze klachten krijgen dat er ingegrepen wordt.

Geplaatst: 13 aug 2008, 09:47
door hollebollegijs
Caey schreef:bij proximus doen ze dit ook, de mensen worden getraind om het woord abonnement ABSOLUUT niet te gebruiken maar eerder te vervangen door 'formule'. Verder vragen ze het nummer van uw identiteitskaart en je krijg niet eens een opzegtermijn omdat je je 'handtekening' gezet hebt.

Nuja Belgacom moet nu meer dan ooit tevoren een groei kunnen optekenen dus de eerste maanden zal het alvast niet veranderen. En nu er wat rumour is binnen Belgacom zelf (het begint duidelijk te worden dat Hollebollegijs de enige werknemer is die absoluut content is met zijn internetabonnement, salaris en baas uit de jaren 90. Maarja met zijn arrogantie die nog uit de jaren 70 dateert verbaasd mij dat niet. Meer nog... wie heeft ooit nog in een callcenter gewerkt... ...


-ik de enige die tevreden bent met mijn internetabonnement als bgc werknemer? dat is maar een kwakkel hoor. de meeste zijn supertevreden, maar natuurlijk zijn er altijd die niet tevreden zijn, en dat is hun goed recht.

- mijn salaris. jij hebt absoluut geen idee wat ik verdien. je zou wel eens lelijk kunnen verschieten, makker.

-en ja ik heb in een callcenter gewerkt bij belgacom maar ben zo opgeklommen op de ladder en verdien nu goed mijn brood (een zeer goed salaris caeyke) hoor

- en wie mijn grote baas is kan mij weinig schelen. of dat nu bellens is of iemand anders, wat kan mij dat maken. ik doe gewoon mijn job en doe die goed.

-ten slotte, wat is er verkeerd met in een callcenter te werken?

Geplaatst: 14 aug 2008, 00:05
door Bates
Er is helemaal niks verkeerd met werken in een callcenter !

Meer nog.. ik werk in een callcenter van Belgacom :twisted:
Elke dag zijn we druk in de weer het 'geklungel' van externe callcenters op te lossen.

Tegenwoordig zien we vaak onterechte phonemail activaties, wtf??? Daar hebben wij zelfs geen verkoop aan.

Nu jah, de klanten worden er niet vriendelijker op natuurlijk, daarom is het bij mij ook vaak:

onbeschoft taalgebruik = buiten, zal ze leren door nog een halfuurke op wachtmuziek te staan.

Pasop, ik versta de meeste klanten wel hoor, maar probeer maar eens iets uit te leggen aan iemand die roept aan de telefoon en waar je geen woord tussen krijgt.

Misschien beter 0800 nr afschaffen en betalend maken, zal al 50% minder oproepen zijn :evil:

PS: stop eens met zagen tegen hollebolle

Geplaatst: 14 aug 2008, 01:32
door Krekkie
Is het niet zo dat als je nergens een handtekening hebt gezet en ook geen mondelinge toestemming hebt gegeven er geen contract is? Bovendien mag je alles gratis houden wat ze je ongevraagd toesturen.

Dus Belgacom, bel mij eens op, probeer mij Belgacom TV aan te smeren, stuur de box maar op en ik heb een gratis modem... of is dit te simpel?

Geplaatst: 14 aug 2008, 03:51
door Zambo
hollebollegijs schreef:
-en ja ik heb in een callcenter gewerkt bij belgacom maar ben zo opgeklommen op de ladder en verdien nu goed mijn brood (een zeer goed salaris caeyke) hoor



Ach vandaar dat de prijzen zo sterk blijven stijgen bij Belgacom :roll: dat "zeer goed salaris" dient betaalt te worden :roll: Worden daar mensen niet wat overbetaalt :???: voor wat ze maar doen? Zeker als ze onwaarheden hier voortdurend dag in en dag uit op dit forum komen verkondigen. Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.

Geplaatst: 14 aug 2008, 07:21
door deej
Zambo schreef:Ach vandaar dat de prijzen zo sterk blijven stijgen bij Belgacom :roll: dat "zeer goed salaris" dient betaalt te worden :roll: Worden daar mensen niet wat overbetaalt :???: voor wat ze maar doen? Zeker als ze onwaarheden hier voortdurend dag in en dag uit op dit forum komen verkondigen. Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.


/callvote ban Zambo

Geplaatst: 14 aug 2008, 08:35
door Jan_B
Zambo schreef:Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.


Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat hollebollegijs enkel in eigen naam spreekt. Ook vind ik dat hij|zij het imago van BGC meer goed dan slecht doet, alhoewel ik zeker niet altijd akkoord ben met wat hij|zij zegt.

Geplaatst: 14 aug 2008, 09:08
door bambipower
Krekkie schreef:Is het niet zo dat als je nergens een handtekening hebt gezet en ook geen mondelinge toestemming hebt gegeven er geen contract is? Bovendien mag je alles gratis houden wat ze je ongevraagd toesturen.

Dus Belgacom, bel mij eens op, probeer mij Belgacom TV aan te smeren, stuur de box maar op en ik heb een gratis modem... of is dit te simpel?


Die modem zal je nooit gratis krijgen. Het is dan nog steeds hun modem.

Ik vermoed, dat ze dan zullen proberen, dat jij die modem op uw kosten terug bij hun afleverd. (ik zeg 'proberen' hé).

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:40
door gert.jansen
Op zich is er niks mis met werken in een callcenter. 't is niet mijn ding, maar alle respect voor de mensen die het doen.

Er zijn goeie en slechte callcenters maar zolang de 'slechte' zich mogen/moeten/kunnen blijven presenteren als Belgacom/Telenet/<vul zelf in>, blijft het de verantwoordelijkheid van het bedrijf voor wie ze die opdracht uitvoeren.

Het is dan jammer dat de 'goede' met de problemen worden geconfronteerd die de 'slechte' veroorzaakt hebben, maar voor de consument blijft dat dezelfde partij.

Uiteindelijk is het aan Belgacom/Telenet/<vul zelf in> om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt: meer controle op de externe centers, ze bepaalde opdrachten niet meer laten uitvoeren, of simpleweg niet meer mee samenwerken?

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:48
door Dfrog
gert.jansen schreef:Uiteindelijk is het aan Belgacom/Telenet/<vul zelf in> om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt: meer controle op de externe centers, ze bepaalde opdrachten niet meer laten uitvoeren, of simpleweg niet meer mee samenwerken?


De CAO van een callcenter (als die al een CAO hebben) zal vast veel minder zijn dan die van BGC.

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:49
door hollebollegijs
Zambo schreef:
hollebollegijs schreef:
-en ja ik heb in een callcenter gewerkt bij belgacom maar ben zo opgeklommen op de ladder en verdien nu goed mijn brood (een zeer goed salaris caeyke) hoor



Ach vandaar dat de prijzen zo sterk blijven stijgen bij Belgacom :roll: dat "zeer goed salaris" dient betaalt te worden :roll: Worden daar mensen niet wat overbetaalt :???: voor wat ze maar doen? Zeker als ze onwaarheden hier voortdurend dag in en dag uit op dit forum komen verkondigen. Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.


zambo, met deze nodig ik je eens uit, al is het met veel tegenzin, om eens een dagje komen mee te volgen hoe en wat men allemaal doet op een klantendienst van Belgacom. ook andere diensten zou je mogen bezoeken, teminste als je je gedraagt. :-)

Je gaat zeer hard verschieten hoor, en dit in positieve zin. :roll:
en je zal direct meer respect tonen voor dit werk.

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:54
door hollebollegijs
Jan_B schreef:
Zambo schreef:Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.


Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat hollebollegijs enkel in eigen naam spreekt. Ook vind ik dat hij|zij het imago van BGC meer goed dan slecht doet, alhoewel ik zeker niet altijd akkoord ben met wat hij|zij zegt.


je moet ook niet altijd akkoord gaan. in wat voor een wereld zouden we leven. maar respect, zoals jij altijd toont, is er niet altijd bij anderen.

wat die ban van zambo betreft, ga ik akkoord. zijn bijdrage tot dit forum is nihil vermits hij constant hetzelfde verteld.

Geplaatst: 14 aug 2008, 11:01
door Astralon
deej schreef:/callvote ban Zambo

Count me in!

Geplaatst: 14 aug 2008, 11:45
door ubremoved_539
gedeco schreef:
meon schreef:Mogen telefoniewinkels zich zomaar identificeren als Belgacom?


Als je dit ooit kunt bewijzen (!), dan is er op zijn minst sprake van criminele feiten: Zich uitgeven voor iemand anders.


Waarschijnlijk had je het niet goed verstaan en was het de Belgacom "dealer" :lol:

Trouwens deze praktijken vind je niet enkel bij Telecom, ook Luminus past ze toe (m'n vriendin heeft ooit ook eens ja geantwoord op de vraag een informatie brochure te sturen... en we hadden plots ook een nieuw contract).

Het is vanuit de kant van de bedrijven trouwens maar al te gemakkelijk zich te verschuilen achter het callcenter. Eerst legt men hoge quota op, en dan is men verbaast dat dergelijke praktijken ontstaan.