Pagina 1 van 2

Dommel HomeConnect VOIP: Ze houden u aan het lijntje.

Geplaatst: 08 aug 2008, 22:17
door GeMa
Een dikke maand geleden wou ik overschakelen van Dommel NetConnect naar Dommel HomeConnect. Ik kocht de Siemens modem in Leuven, verstuurde het getekende contract, regelde de domiciliëring en ontving een week later de activeringscode en de toegangscodes.

Bij het in gebruik nemen van de modem liep het echter mis. De modem resette slechts 1 maal. Daarna was het internet gedeelte weliswaar actief met de tijdelijke DSLTEMPx@SCHEDOM account, maar de automatische configuratie van de VOIP is nooit gelukt. Een ondertussen gekend probleem voor velen onder ons.

Ongeacht hoe dikwijls ik de procedure herhaalde en wat ik ook probeerde (voldoende tips zijn te vinden in dit forum), de situatie veranderde niet. Na urenlang luisteren naar de achtergrondmuziek van de helpdesk trok ik mijn stoute motorlaarzen aan een bracht een bezoekje aan hun helpdesk te DIEPENBEEK.

Bij het eerste bezoek werd mijn klacht genoteerd en een "prio" email overgemaakt aan de SysAdmin. PS: De helpdesk bestaat uit 5 personen waarvan er 3 telefoongesprekken aannemen.

Bij mijn tweede bezoek vertelde men mij dat de mail nogmaals zou worden overgemaakt, men de SysAdmin niet mocht en kon telefoneren en de oplossing van het probleem buiten de mogelijkheden van de helpdesk (te Diepenbeek) lag. Tevens bleek dat mijn (HomeConnect) modem nog nooit had aangelogd op hun systeem (alhoewel ik op dat moment online was).
Zolang je de DSLTEMPx@SCHEDOM gebruikt registreert hun systeem je modem niet als zijde aangelogd.

Bij mijn derde bezoek kreeg ik eindelijk het persoonlijk email adres van één van de helpdesk medewerkers te pakken zodat een rechtstreekse communicatie mogelijk was. Ik moest aanloggen met mijn eigen (in de actievatiebrief ontvangen) HomeConnect account. Daarna gaf hun systeem inderdaad aan dat ik was aangelogd. Er werd me gevraagd stap 3 van de wizard (configuratie van de modem na telefonische registratie) opnieuw uit te voeren. Ik volgde exact de opgegeven instructies, zonder resultaat. Daarna werd mijn geval opnieuw overgemaakt aan de SysAdmin.

Uit voorzorg had ik zowel de domiciliëring van de NetConnect als deze van de HomeConnect stilgelegd. Ondertussen heb ik de (derde en laatste) maning ontvangen voor de NetConnect van augustus (terwijl ik al in juli was overgegaan). Ik verwacht de komende dagen de automatische deactivatie van mijn NetConnect (misschien ook de HomeConnect) account.

Dommel heeft een aantrekkelijk produkt op de markt gegooid dat van geen kanten werkt. De helpdesk kan enkel de kleine "PEBKAC" problemen oplossen maar geen remote configuraties uitvoeren of ingrijpen in het systeem. Ze staan machteloos tegenover de situatie en kunnen niets anders doen dan de slachtoffers aan het lijntje houden en steeds opnieuw afschepen. De SysAdmin (soms ook God genoemd) is onbereikbaar, de facturatie loopt mank, probleemoplossingen aangaande Dommel HomeConnect moet je zoeken op dit forum en niet op hun website, enz...

Mischien moeten wij, slachtoffers met hetzelfde probleem, eens afspreken aan hun kantoor te Diepenbeek en een kleine protestdemonstratie houden. Misschien krijgen we met een artikel in Het Belang van Limburg plots van de SysAdmin wel een luisterend oor. Maar als jarenlange tevredene Dommel NETCONNECT klant zullen we maar afwachten en ondertussen een klein fortuin aan (door omstandigheden buitenlandse) telefoonkosten via onze GSM afwikkelen. Over schadevergoeding en compensatie wil ik het nog niet hebben, ik zou al tevreden zijn mocht ik eindelijk kunnen telefoneren.

De eerst volgende werkdag vertrekt per post een aangetekende ingebrekestelling. Het niet oplossen van het probleem binnen een redelijke termijn zal ik beschouwen als een éénzijdig verbreken van het contract van de zijde van Dommel.

Op hoop van zege.

:(

Geplaatst: 08 aug 2008, 22:36
door GregyOnline
alle das tof ik heb vandaag mijn box aangekocht en als ik dit allemaal hoor is de zin om overteschakelen van een netconnect naar homeconnect verweg.
In mijn box steken geen papieren om optesturen naar Dommel om de overteschakelen aantevragen ik zie er juist een code opstaan waardoor ik 1maand zou gratis aangesloten worden met homeconnect maar verder zijn er niet veel papieren te vinden.Buiten handleiding en dergelijk.
Mss dat dit nu langs de site gaat dit heb ik nog niet nagezien maar hoe denk jij het beste overteschakelen? Eerst zien dat je met hun homeconnect online bent en dat de voip ook werkt nadien alles laten afsluiten bij belgacom.

groeten

Geplaatst: 08 aug 2008, 23:06
door frado
gema: bij mij hier tzelfde hoor...
24/06 activatiedag, nog steeds geen voip, en ook geen telefonie meer van BGC.
Netconnect domi is opgezegd(n abo ook , zegt helpdesk: hoewel deze week nog zo'n mail tot betalen gekregen). Domi van homeconnect laat ik staan, ik hou gewoon de pro forma in't oog. Ik zal wel een vergoeding eisen als voip werkt(X dagen gratis)).
Ben benieuwd wanneer het gaat werken. Bellen helpt nietmeer want zij weten niets meer. Enkel de grote sysadmin kan er iets aan doen(zie mijn andere thread)

Geplaatst: 08 aug 2008, 23:18
door PTiTDaV
idem hier.
activatie was op 16/07
geen voip
geen BGC telefonie meer

trieste zaak toch...

Geplaatst: 08 aug 2008, 23:37
door frado
amai bij jou nog een week vroeger:s . Hopelijk komt die oplossing er effectief begin volgende week hoor. Maandag bel ik.

Geplaatst: 09 aug 2008, 01:07
door Zelete
Hoop voor jullie dat het in orde komt :|

Geplaatst: 09 aug 2008, 01:55
door Ninjai
Een beetje andere problemen maar hetzelfde fenomeen... al 2 weken een technisch ticket open en 1 week een facturatieticket wegens zowel gelijktijdig factureren homeconnect en netconnect. Geen reactie ondertussen.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20112

Schandalig !!!!

Geplaatst: 09 aug 2008, 02:06
door Ninjai
Voila, alle domicieleringen stopgezet, ik betaal geen enkele factuur totdat ze hun werk doen.

Laat ze mij maar afsluiten, ben de formules bij EDPnet al gaan bekijken. Binnenkort hebben ze een nieuwe klant.

Voor alle anderen, ga niet naar Dommel !!! Nu of in de komende maanden niet!!! Run Forrest, Run !!!

Geplaatst: 09 aug 2008, 02:51
door franssen00
Ik ben zeer content van dommel hoor
ben blij dat die afzetters van telenet buiten zijn

Had homeconnect box besteld aangekregen
Wizzard doorlopen
contracten afgedrukd getekent en ingescand en met mail verzonden.
paar dagen later activatiebrief toegekregen met de datum waneer je mag aansluiten.
Die datum alles aangesloten internet werkte perfect.
dag erna had ik vaste acount
later die dag brande het lichtje voip en kon ik bellen maar nog niet ontvange.
uurtje later kon ik ontvangen van zowel vaste lijnen als mobistar vb :)
en werkt nu nog altijd perfect dus heb geen klachten

1 klein probleempje dat ik niet naar sommige 0905 lijnen kan bellen.
maar dit word normaal opgelost omdat ik naar helpdesk belde

Dus ik ben een tevreden Dommel Klant :)
hopelijk komt ook rap de overschakeling naar 12 mbps

Geplaatst: 09 aug 2008, 02:57
door Zuttasoxx
het is wel vrij erg vzn mensen die al een maand of langer wachten op voip. nuja als het volgende week nog niet werkt, eis ik gewoon een oplossing voor de telefoon.. En liefst op hun kosten

Geplaatst: 09 aug 2008, 06:48
door GeMa
[quote="franssen00"]Ik ben zeer content van dommel hoor
--KNIP--
[quote]

Pas op! Ook ik was een zeer tevreden Dommel NetConnect totdat ik probeerde over te schakelen naar HomeConnect. Ze factureren erg streng maar hebben ook een aantal voordelen:
- Nooit onderbrekingen gehad, betrouwbaar en snel
- Ruime downloadlimiet
- Ruime webruimte
- Aanvaardbare prijs

Het HomeConnect pakket is erg aantrekkelijk, getuige de vele Telenet klanten die de overstap naar Dommel wagen. Als alles werkt is het een prima produkt. Ik heb geen zicht op het aantal klanten (nieuw of komende van Dommel zelf) dat problemen heeft. Een groot deel zal wel geen problemen hebben. Maar zelfs bij hen waren er de gekende struikelstenen (Homelink software had eerst update nodig, problemen met rechten onder Vista, geen hulp te vinden op hun website, overbelaste helpdesk,...).

Men had beter wat meer getest en een informatieve rubriek op de site geplaatst alvorens het pakket op de markt te gooien.

Geplaatst: 09 aug 2008, 06:57
door GeMa
Ninjai schreef:Voila, alle domicieleringen stopgezet, ik betaal geen enkele factuur totdat ze hun werk doen.

Laat ze mij maar afsluiten, ben de formules bij EDPnet al gaan bekijken. Binnenkort hebben ze een nieuwe klant.

Voor alle anderen, ga niet naar Dommel !!! Nu of in de komende maanden niet!!! Run Forrest, Run !!!
Let wel even op alvorens je blindelings op eigen initiatief een Dommel contract verbreekt. Als er één ding goed werkt bij Dommel is het hun juridische divisie. Lees eerst eens erg aandachtig het contract dat je hebt getekend. Als je hun niet schriftelijk in gebreke stelt met inbegrip van een voor hun aanvaardbare termijn om je probleem alsnog op te lossen, zal je onder de naleving van het contract niet onderuit komen. Schadevergoedingen of compensaties zijn ook een rood doek in hun ogen.

Maar ook mijn geduld is langzaam ten einde. Op naar een andere provider.

Geplaatst: 09 aug 2008, 10:55
door broli
GeMa schreef:
Ninjai schreef:Voila, alle domicieleringen stopgezet, ik betaal geen enkele factuur totdat ze hun werk doen.

Laat ze mij maar afsluiten, ben de formules bij EDPnet al gaan bekijken. Binnenkort hebben ze een nieuwe klant.

Voor alle anderen, ga niet naar Dommel !!! Nu of in de komende maanden niet!!! Run Forrest, Run !!!
Let wel even op alvorens je blindelings op eigen initiatief een Dommel contract verbreekt. Als er één ding goed werkt bij Dommel is het hun juridische divisie. Lees eerst eens erg aandachtig het contract dat je hebt getekend. Als je hun niet schriftelijk in gebreke stelt met inbegrip van een voor hun aanvaardbare termijn om je probleem alsnog op te lossen, zal je onder de naleving van het contract niet onderuit komen. Schadevergoedingen of compensaties zijn ook een rood doek in hun ogen.

Maar ook mijn geduld is langzaam ten einde. Op naar een andere provider.
Ik ga mss ook overschakelen naar EDPNET.

Geplaatst: 09 aug 2008, 13:19
door Avenger 2.0
Nog maar even bij EDPNet blijven tot die rommel bij dommel is opgelost. Moest het niet voor die toekomstige cityconnect zijn (wie wilt nu geen 24Mbit down - 3Mbit up), zou ik waarschijnlijk ook nooit naar dommel overstappen.

Geplaatst: 09 aug 2008, 14:18
door klooooon
PTiTDaV schreef:idem hier.
activatie was op 16/07
geen voip
geen BGC telefonie meer

trieste zaak toch...
hier zelfde situatie
en meerdere malen gebeld ....
nog 11 maand te gaan en ik ben weg

Geplaatst: 09 aug 2008, 17:15
door SniFManS
klooooon schreef:
PTiTDaV schreef:idem hier.
activatie was op 16/07
geen voip
geen BGC telefonie meer

trieste zaak toch...
hier zelfde situatie
en meerdere malen gebeld ....
nog 11 maand te gaan en ik ben weg
hoe nog 11 maand !
Stuur gewoon een aangetekend schrijven dat je een onmiddelijke stop zetting wil omdat de betaalde diensten niet geleverd worden en je bent er van af . Vergeet ook je betaling niet stop te zetten ;-)

Geplaatst: 11 aug 2008, 00:28
door calimero
Ik ben tevreden hoor!

Homeconnect geactiveerd op de door hun bepaalde datum! (Was een donderdag avond).
Internet werkte onmiddelijk. Voip werkte de maandagavond erop.

Andere kleine probleempjes gehad door de modem te resetten, moest dan de volledige procedure terug doorlopen om de benodigde software die de modem download terug te hebben, maar ook dit is me gelukt en nu werkt alles excellent.

Zeer tevreden tot nu toe!!!!


Voor degene die nog geen voip connectie hebben en het toch nog eens willen proberen? Maar kan niet garanderen dat het voor jullie zal werken.
Mss ook een de gehele procedure herbeginnen zoals je zou moeten doen als je je pc hebt geformateerd.
Dwz. Modem Resetten
Homelink sofware verwijderen en ook registerkey's en mappen (in program files) verwijderen.
Software opnieuw installeren (+update)
Als je voorheen alles goed verwijdert heb zou hij de actievatie code die je per brief hebt ontvangen ergens moeten ingeven. Kies voor de telefonische optie! Alleen deze werkt als je al eens de procedure hebt doorlopen! Dan download de modem terug alle benodigde software.
Daarna de procedure doorlopen tot het kleur geeft aan je scherm! (die pagina heb ik 2 uur laten openstaan om zeker te zijn dat alles gebeurt is).
Internetten kun je al na een half uurtje. Voor de voip moet je een beetje geduld hebben!!!

Geplaatst: 11 aug 2008, 01:31
door silencer
calimero schreef:Ik ben tevreden hoor!

Homeconnect geactiveerd op de door hun bepaalde datum! (Was een donderdag avond).
Internet werkte onmiddelijk. Voip werkte de maandagavond erop.

Zeer tevreden tot nu toe!!!!
dus je had van dond tot maandagavond geen telefoon en je bent nog tevreden.Ale dan.

Hier blijft het bij netconnect (zeer grote limiet)+discovery line+VOIP betamax (veel interessantere tarieven) icm een fritzbox 7170(50€).
En net nog het abbonnement op de vaste lijn verlengt (6€ korting).

Dommel gaat de weg van tele2 op

Geplaatst: 11 aug 2008, 07:46
door staartmees
Het is toch duidelijk dat Dommel met zijn HomeConnect spijtig genoeg dezelfde weg op gaat als Tele2 met hun All-In formule. Hun andere produkten zijn prima, maar van HomeConnect blijf ik met mijn handen af.

Geplaatst: 11 aug 2008, 10:09
door frado
Just gebeld naar de gratis 0800, en de persoon zei dat ze VANDAAG BEGONNEN zijn met het voip probleem op te lossen. Dit zou door een extern bureau moeten gedaan worden, die vandaag pas begonnen zijn. VOIP problemen zouden alleszins tegen eind deze week moeten opgelost zijn.

Nieuwe software zijn ze aan aan't werken, en zou release voor deze of volgende week worden(inderdaad,weer een week erbij).
ADSL2+ is afhankelijk van een extern bedrijf(Belgacom mogen ze niet meer zeggen denk ik), en dit zal opgeleverd worden wanneer het kan.
Ik had weer de praatgraage Limburger aan de lijn :D ( had'm vorige week ook ergens, die gast praat wel veel en geeft aan alles een uitleg;))

Geplaatst: 11 aug 2008, 10:24
door PTiTDaV
hopelijk geraakt het idd deze week nog opgelost zoals hij het zegt...

Geplaatst: 11 aug 2008, 10:36
door Toxeh
frado schreef:Just gebeld naar de gratis 0800, en de persoon zei dat ze VANDAAG BEGONNEN zijn met het voip probleem op te lossen. Dit zou door een extern bureau moeten gedaan worden, die vandaag pas begonnen zijn. VOIP problemen zouden alleszins tegen eind deze week moeten opgelost zijn.
Er zijn zo veel dingen aan dit statement dat ik alles behalve koosjer vind.

Geplaatst: 11 aug 2008, 10:58
door BBB
silencer schreef:En net nog het abbonnement op de vaste lijn verlengt (6€ korting).
6€ korting is maar om uw geweten te sussen, want uiteindelijk zit je terug voor een jaar vast (en ze hebben hun abonnement met 0,50 € per maand opgeslagen (12 x 0,5€) )
Natuurlijk als je zeker bent dat je nog voor één jaar extra wilt blijven dan zou ik die 6€ ook wel willen hebben.

Geplaatst: 11 aug 2008, 11:40
door droopy
[quote="frado"]Just gebeld naar de gratis 0800, en de persoon zei dat ze VANDAAG BEGONNEN zijn met het voip probleem op te lossen. Dit zou door een extern bureau moeten gedaan worden, die vandaag pas begonnen zijn. VOIP problemen zouden alleszins tegen eind deze week moeten opgelost zijn.quote]

Dus als dit klopt dan geven ze gewoon toe dat ze liegen tegen hun klanten want ze geven het door, ze zijn ermee bezig, de systeem admin gaat het oplossen maar uiteindelijk hebben ze er nog niets voor gedaan en kan het in 1 week opgelost zijn. En terug waar blijft de communicatie met de klanten? Tenzij je voorliegen als communicatie ziet.

Dommel is goed .... ALS het werkt maar als het niet werkt dan heb je echt wel problemen. :cry:

Geplaatst: 11 aug 2008, 12:59
door calimero
silencer schreef:
calimero schreef:Ik ben tevreden hoor!

Homeconnect geactiveerd op de door hun bepaalde datum! (Was een donderdag avond).
Internet werkte onmiddelijk. Voip werkte de maandagavond erop.

Zeer tevreden tot nu toe!!!!
dus je had van dond tot maandagavond geen telefoon en je bent nog tevreden.Ale dan.
Waarom zou ik niet tevreden zijn. Voip was in orde voordat mijn gratis maand begon! En men kon mij nog altijd bereiken op mijn telenet lijn. Het moment dat de voip werktte, ging de telenetlijn niet meer. Wat logisch is daar ik het nummer heb behouden!

Geplaatst: 11 aug 2008, 13:26
door Gent32m
droopy schreef:Dommel is goed .... ALS het werkt maar als het niet werkt dan heb je echt wel problemen. :cry:
Niet alle problemen liggen aan Dommel. Bv snelheidsverhoging naar 12 mbit, aansluiting ADSL lijnen, etc.. Daarvoor zijn ze van Belgacom (en zijn diensten) afhankelijk.

Ik heb daarnet naar de helpdesk van Dommel gebeld. Een vriendelijke meneer aan de lijn gehad. Morgen weet ik meer. Of die mannen van Belgacom me een signaal kunnen geven... Of anders gezegd mijn signaal kunnen komen activeren. Hadden ze verleden week al moeten doen, maar daar is dus blijkbaar iets mis gelopen...

Geplaatst: 11 aug 2008, 13:43
door droopy
nee inderdaad niet alle problemen komen door dommel maar als het zo is dan kunnen ze wel beter communiceren. Ze schrijven dat in de loop van juli het mogelijk zal zijn en er meer uitleg volgt. Als dat dan niet lukt door externe faktoren dan vind ik het meer dan normaal dat ze opnieuw een bericht plaatsen met de melding "onze excuses door externe faktoren is het momenteel niet mogelijk en zal het maar mogelijk zijn vanaf.... " Maar wat doen ze ... niets en dan zijn ze verwonderd dat er mensen bellen of tickets aanmaken.

Geplaatst: 11 aug 2008, 13:52
door Gent32m
Akkoord, maar wij als klant kunnen ook wat geduld hebben hé. Geef ze de tijd om alles in orde te brengen en evalueer het product opnieuw een maandje later.

Stel dat ik de eerste maand problemen hebben met het bellen / opgebeld worden. Maar het nadien van de baan is, zou ik dat niet zo erg vinden. Hoef ik ook niet iedere dag aan de helpdesk van Dommel voor te hangen.

Echter moet er wel internet (of iets) zijn. Ik kan moeilijk 50 euro voor een product betalen, waar ik totaal geen gebruik van kan maken.

Ik heb mijn eerste factuur reeds betaald. En hoop dat ik dra aangeschakeld kan worden. Want die teller tikt natuurlijk ondertussen verder...

Geplaatst: 11 aug 2008, 14:12
door metaldeth
frado schreef:Just gebeld naar de gratis 0800, en de persoon zei dat ze VANDAAG BEGONNEN zijn met het voip probleem op te lossen. Dit zou door een extern bureau moeten gedaan worden, die vandaag pas begonnen zijn. VOIP problemen zouden alleszins tegen eind deze week moeten opgelost zijn.

Nieuwe software zijn ze aan aan't werken, en zou release voor deze of volgende week worden(inderdaad,weer een week erbij).
ADSL2+ is afhankelijk van een extern bedrijf(Belgacom mogen ze niet meer zeggen denk ik), en dit zal opgeleverd worden wanneer het kan.
Ik had weer de praatgraage Limburger aan de lijn :D ( had'm vorige week ook ergens, die gast praat wel veel en geeft aan alles een uitleg;))
Laat ons hopen. Alvast bedankt voor al jouw updates. Het bespaart ons heel wat gebeld naar Dommel. :-D

Geplaatst: 11 aug 2008, 14:15
door Zuttasoxx
wel droopy het gebrek aan communicatie akkoord. Maar al bij al vind ik dat ze ook hun best doen.

Je merkt ook dat de helpdesk machteloos stond en zelf niet veel kon doen en ook wel ondanks alle telefoontjes die over hetzelfde ging kalm bleven.

het zijn vriendelijke mensen en hulpzaam en ja hun product heeft veel kinderziektes.. We moeten maar geduld hebben. Het zijn ook maar mensen die een bedrijf runnen en die winst wilt maken. Ze hebben een gok begaan met homeconnect zo vroeg te verkopen en ze zien de problemen ook van in. Laten we dus niet als wilden op elkaar afstormen

Geplaatst: 11 aug 2008, 14:42
door Gent32m
Zuttasoxx schreef:Laten we dus niet als wilden op elkaar afstormen
Liefst niet. Ik zou graag heelhuids thuis geraken :wink:

Geplaatst: 11 aug 2008, 14:56
door droopy
als ik een product aanschaf verwacht ik dat het doet waarvoor ik betaald heb. Mijn vrouw is zelfstandige een week zonder telefoon zitten is gelijk aan inkomstenverlies. Ik ben niet overgestapt naar homeconnect maar ik kan me goed inbeelden dat voor sommigen het geen probleem is om een week zonder telefoon te zitten maar dat is niet voor iedereen zo. Als ik dan lees dat er veel gewoon het antwoord krijgen we zijn ermee bezig je zal wel zien wanneer het oplost is dan vind ik dat niet correct. Men moet dan verantwoordelijkheid opnemen. Ze hebben het verkocht wel beste klant u zit met dit probleem en dit gaan we er concreet aan doen, tegen die datum mag u meer uitleg verwachten en gaan we die dan ook geven. Aangezien u niet of niet volledig over de dienst beschikt waarvoor u betaald heeft gaan we dit doen om uw ongemak te verhelpen. Dit zou voor mij goeie klantendienst zijn maar dat heb ik nog niet veel bij dommel mogen zien. En dan mogen ze op de helpdesk vriendelijk zijn daarmee ben je nog niet geholpen.

zakelijk gebruik

Geplaatst: 11 aug 2008, 15:08
door staartmees
Toch wel opletten met zakelijk gebruik! Indertijd stond in de kleine lettertjes van Tele2 All-In dat het niet gebruikt mocht worden voor zakelijk gebruik. Ik heb geen idee hoe het zit met die HomeConnect, maar ik vind heel dat VOIP-gedoe nog verre van betrouwbaar en stabiel.

Geplaatst: 11 aug 2008, 15:18
door Zuttasoxx
droopy schreef:als ik een product aanschaf verwacht ik dat het doet waarvoor ik betaald heb. Mijn vrouw is zelfstandige een week zonder telefoon zitten is gelijk aan inkomstenverlies. Ik ben niet overgestapt naar homeconnect maar ik kan me goed inbeelden dat voor sommigen het geen probleem is om een week zonder telefoon te zitten maar dat is niet voor iedereen zo. Als ik dan lees dat er veel gewoon het antwoord krijgen we zijn ermee bezig je zal wel zien wanneer het oplost is dan vind ik dat niet correct. Men moet dan verantwoordelijkheid opnemen. Ze hebben het verkocht wel beste klant u zit met dit probleem en dit gaan we er concreet aan doen, tegen die datum mag u meer uitleg verwachten en gaan we die dan ook geven. Aangezien u niet of niet volledig over de dienst beschikt waarvoor u betaald heeft gaan we dit doen om uw ongemak te verhelpen. Dit zou voor mij goeie klantendienst zijn maar dat heb ik nog niet veel bij dommel mogen zien. En dan mogen ze op de helpdesk vriendelijk zijn daarmee ben je nog niet geholpen.
tuurlijk versta ik ook compleet. We hebben zelf een restaurant en zijn ook gefrustreerd. En tis niet dat we niet bellen om er wat druk achter te zetten. Maar als je belt, merk je ook dat de technische dienst machteloos staat.

Geplaatst: 11 aug 2008, 15:48
door Heronic
Ik ben ook nog niet zo lang geleden overgestapt, die cd die bij de modem zat werkte amper (fouten + kon geen verbinding maken met de server) op windows xp 64 bit. Heb dan moeten bellen om de gegevens manueel in te vullen. Heb ook het contract per post moeten ontvangen aangezien de tool op de cd danig veel verkeerd deed dat ie nooit toekwam aan het afdrukken ervan.

Toen zat de schrik er wel ferm in...

Na het ontvangen van het contract, getekend en terug gefaxt.

Later activatie brief gekregen met een cdrom erbij.

Alles gedaan zoals in die activatie brief vermeld en alles ging 'vlot'

Kleine bemerkingen :

Behalve een enkele melding dat het gehele process +-30minuten kan duren en je je modem niet mag afzetten heb je verder geen zicht op wat er gaande is.

In die brief staat te wachten tot na 18u om het uit te voeren en na 4u zou alles in orde zijn. De dag erna kon ik gewoon beide lijnen gebruiken (belgacom + dommel voip), de dag daarna was belgacom weg.

Kortom :

Alhoewel de eerste stappen niet zonder probleem verliepen liep het geheel wel vlot.

We hebben momenteel wel veel klachten van mensen die ons bellen of door ons gebeld worden dat ze zichzelf dubbel horen. Ik moet hier nog eens een ticket voor aanmaken.

Verder zijn we tevreden van het gehele pakket

Geplaatst: 11 aug 2008, 17:29
door silencer
Heronic schreef:Ik ben ook nog niet zo lang geleden overgestapt, die cd die bij de modem zat werkte amper (fouten + kon geen verbinding maken met de server) op windows xp 64 bit. Heb dan moeten bellen om de gegevens manueel in te vullen. Heb ook het contract per post moeten ontvangen aangezien de tool op de cd danig veel verkeerd deed dat ie nooit toekwam aan het afdrukken ervan.

Toen zat de schrik er wel ferm in...

Na het ontvangen van het contract, getekend en terug gefaxt.

Later activatie brief gekregen met een cdrom erbij.

Alles gedaan zoals in die activatie brief vermeld en alles ging 'vlot'

Kleine bemerkingen :

Behalve een enkele melding dat het gehele process +-30minuten kan duren en je je modem niet mag afzetten heb je verder geen zicht op wat er gaande is.

In die brief staat te wachten tot na 18u om het uit te voeren en na 4u zou alles in orde zijn. De dag erna kon ik gewoon beide lijnen gebruiken (belgacom + dommel voip), de dag daarna was belgacom weg.

Kortom :

Alhoewel de eerste stappen niet zonder probleem verliepen liep het geheel wel vlot.

We hebben momenteel wel veel klachten van mensen die ons bellen of door ons gebeld worden dat ze zichzelf dubbel horen. Ik moet hier nog eens een ticket voor aanmaken.

Verder zijn we tevreden van het gehele pakket
Is heel het voip gedeelte afgeschermd? kan je het nog aanpassen via cli?
poort openzetten(SIP-poort 5060), qos,andere codecs als prio kan zeker helpen.
Laat eens weten of het iets uitmaakt?

Geplaatst: 11 aug 2008, 17:39
door GeMa
frado schreef:Just gebeld naar de gratis 0800, en de persoon zei dat ze VANDAAG BEGONNEN zijn met het voip probleem op te lossen. Dit zou door een extern bureau moeten gedaan worden, die vandaag pas begonnen zijn. VOIP problemen zouden alleszins tegen eind deze week moeten opgelost zijn.

Nieuwe software zijn ze aan aan't werken, en zou release voor deze of volgende week worden(inderdaad,weer een week erbij).
ADSL2+ is afhankelijk van een extern bedrijf(Belgacom mogen ze niet meer zeggen denk ik), en dit zal opgeleverd worden wanneer het kan.
Ik had weer de praatgraage Limburger aan de lijn :D ( had'm vorige week ook ergens, die gast praat wel veel en geeft aan alles een uitleg;))
Praten kunnen ze inderdaad als de beste...

Geplaatst: 11 aug 2008, 17:49
door Fluppeke
Gent32m schreef:. Hadden ze verleden week al moeten doen, maar daar is dus blijkbaar iets mis gelopen...
Bij mij heeft belgacom mijn eerste afspraak ook afgebeld 's avonds. Ze hadden teveel werk gehad en konden niet meer langskomen. De 2de afspraak hebben ze zelfs niet geanulleerd.
Belgacom geeft ook geen rechtreekse support! heb het 2x geprobeerd maar op de klantendienst/storingdienst weigeren ze afspraken te bevestigen of info te geven over de afspraken (waarom kwam er de 2 de keer niemand enz..) ... Alles moet via dommel gebeuren en dan moeten zij op hun beurt belgacom contacteren.... extra belasting op hun helpdesk dus.

3de keer goede keer. Ondertussen zijn we wel 3 weken verder... en is de gratis maand van dommel bijna afgelopen. En nu moet ik bij dommel compensatie gaan vragen. BGC was vriendelijk toen ze kwamen opdagen... maar wat zou het logischer en begrijpelijker zijn moest de local loop ondergebracht worden in een aparte firma .. ipv bij belgacom.

www.providerhopping.blogspot.com

Geplaatst: 11 aug 2008, 17:52
door Lord Utopia
Ik kan ervan meespreken. Ik had iemand DX-adsl aangeraden, ik heb het voor hem besteld enzo, hij zei me activatie op 08/08, hij bellen naar de helpdesk van DX-solutions, blijkt dat Belgacom de activatie gewoon simpelweg verzet heeft.

Geplaatst: 18 aug 2008, 20:10
door GeMa
Zuttasoxx schreef:wel droopy het gebrek aan communicatie akkoord. Maar al bij al vind ik dat ze ook hun best doen.

Je merkt ook dat de helpdesk machteloos stond en zelf niet veel kon doen en ook wel ondanks alle telefoontjes die over hetzelfde ging kalm bleven.

het zijn vriendelijke mensen en hulpzaam en ja hun product heeft veel kinderziektes.. We moeten maar geduld hebben. Het zijn ook maar mensen die een bedrijf runnen en die winst wilt maken. Ze hebben een gok begaan met homeconnect zo vroeg te verkopen en ze zien de problemen ook van in. Laten we dus niet als wilden op elkaar afstormen
Eindelijk. Na 33 dagen zonder telefonie werkt eindelijk de VOIP.
Wat was me dat een lijdensweg.

Ik heb er echt geen probleem mee dat ze de vloedgolf aan aanvragen niet kunnen verwerken. Ik heb het wel ontzettend moeilijk met hun gebrek aan openheid, hun falen wat betreft de communicatie en het feit dat ze hun product onvoldoende getest hebben alvorens het op de markt te gooien.

Nu nog wachten op de beloofde website, de .be domeinnaam en de beloofde 12 MBit. Dan hebben ook wij "supersnel internet", en nog wel zonder die belachelijke limieten.

Groetjes,

GeMa